Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja hiuksia en määkään oo värjännyt koko raskauden aikana. Tai no.. Värjäsin 29.8 jolloin olin "jo" rv2+3 eli sikiö oli saanut jo alkunsa ja oli 3 päivän ikäinen. :D en tosin tiennyt koko hommasta siinä vaiheessa mitään, niin annoin itselleni hiusten värjäyksen anteeksi. ;)

Kyselin kampaamoista joulukuussa aikaa värjäykseen, mutta päädyinkin siihen tulokseen, etten halua mitään myrkkyjä iholle, kun kasvatan pientä ihmisen alkua sisälläni. :) nyt tuo juurikasvu näyttää jo siltä, kun se olisi tarkoituksellisesti tehty liukuvärjäyksenä. :D

Mun kemikaalikuorma on muuten niin vähäinen, etten tutkimuksiin pohjaten jaksa stressata näin loppuvaiheen värjäyksestä (tai niistä ripsistä ). :) Ihan kuukausittain en välttämättä värjäisi, mutta kerta on mun kirjoissa melkein ei mitään.

Muokattu viimeksi:
Itselleni olen ostanut sukkahousuja, kahdet leggingsit, kevättakin, trikoomekon ja kotikäyttöön kahdet collegehousut. Nyt tilasin myös pari trikoopaitaa, kun taviksista alkaa pituus loppua. Kaikki H&M:ltä, joten ei ole tullut hirveän kalliiksi, takki oli alessa 20e. :)
Pidempään käytössä tulee olemaan jo ostetut imetysliivit x2 ja imetysmekko ja -pusero.
Olen yrittänyt valita sellaisia malleja, jotka toimii vielä ilman jättimasuakin. Ja eiköhän heti synnytyksen jälkeen ole kivempi olla vähän löysemmissä housuissa. :)

Mun kemikaalikuorma on muuten niin vähäinen, etten tutkimuksiin pohjaten jaksa stressata näin loppuvaiheen värjäyksestä (tai niistä ripsistä). :) Ihan kuukausittain en välttämättä värjäisi, mutta kerta on mun kirjoissa melkein ei mitään.

Sama täällä. Meinasin värjätä hiukset ja kulmat kyllä ennen laskettua aikaa. En usko sen haittaavan pikkuista niin paljoa.

Hei onkos muut hankkineet rintapumppuja jo? Millaisia?

Mä ostin kirppikseltä Ainun käsikäyttöisen pumpun 5 eur. Se ns. varalla jos sitä tarvitsee. Jos imetys ei jostain syystä onnistukaan niin panostan vasta sitten kalliimpaan ja automatisoituun versioon. Tuolla käsikäyttöisellä pystyy kyllä sitten silloin tällöin pumppailemaan jos jotain tarvetta on, mutta vähäistä käyttöä varten en viitsi kallista ostaa.

Mullakin on aika paljon äippävaatteita. Suurin osa on siskolta saatuja mut oon ostanutkin jotain: yhdet farkut ja joitakin paitoja. Suurin osa omista vaatteista ei kyl mee päälle :joyful:.

Mulla on kaks käsikäyttöistä rintapumppua jotka sain tutulta lainaan. Luulis et jommalla kummalla onnistuu jos on tarvis.

"Hankintoja". Mummin ompeluksia. Ehkä hieman poika painotteisen värisiä mutta niiiiin ihania. Käyttöön tulevat oli vauva kumpiko tahansa! Esikoisen kanssa nuo huppuhaalarit on ihan ykkössuosikkeja edelleen!

7effa33c4fa394be48a810b4e9f195d3

438baebd96225beaaf0ebc012e99f2a3

a52b2a2d04fc7e18cc1e85eb093c9996

e0eb100ca5dadd7eb591e7e052ee3413

Todella ihania haalareita P-JET! :love7

Minä sain jo valitukset, kun ostin meidän tytölle "poikien dinohousut" ja muuta "poikavaatetta" :laughing002
No eipä nyt sentään, vaan mielestäni aivan mahtavan ihania vaatteita!

Ps. Rintapumppu saapui tänään!!! Että voi ihminen olla ihastuksissaan johonkin laitteeseen :laughing021:love017

Ihania haalareita!!^^ :shy:

Mun mielestä hiuksia värjätessä raidat on ok (koska ei koske edes päänahkaa) mut tyvikasvun värjäystä ei suositella. Ite en viitti värjätä, mut jos värjäisin niin kampaajalla (kaupan värithän on aika bs) ja kevytvärillä mikä ei oo niin paha kun kestovärit.
Mut kukin tekee tyylillään. Suurin riskihän siinä on ensimmäisellä kolmanneksella kun vauvan kehitys on suurinta, kuin nyt kun vauva on jo oikeestaan "valmis" ja lähinnä kerää vain painoa.

Mulla on kampaajalle aika kuukausi ennen laskettua aikaa ja silloin on tarkoitus värjätäkin hiukset. Olen kyllä ihan normaalisti käyny kampaajalla raskausaikana ja kävin myös esikoisen aikaan. En usko että sieltä niin paljoa mitään kemikaaleja irtoaa että niistä olisi haittaa vauvalle, mutta tämä on tietty asia mikä on jokaisen oma ja jokainen tekee niin kuin parhaaksi kokee :)

Täällä kans sama, et aikaa varaan kyl ennen laskettua kampaajalle :) itekin oon käyny läpi raskauden paitsi ekalla kolmanneksella en käyny.

Minäkin olen käyny raskausaikana parturilla, toisella kolmanneksella ja tarkoitus olisi käydä vielä ennen laskettua aikaa.

Joo kampaajalle ehostautuun kyllä täytyy huhtikuun puolivälin tienoilla mennä. Hiuksia en oo koskaan värjänny kokonaan aina vaan raitoja. En jaksa sitä hirveää värjäyskierrettä minkä juurikasvu aiheuttaa... nytki aattelin sitte ottaa vaan reilusti pituudesta pois ja jos jotain raitaa piristeeksi. Kulmat ja ripset sais värjätä ja josko vaikka nyppisikin samalla... meinasin semmosen täyshoidon :D jalkahoito olis kans ihan superjuttu ku joku tekis ihan viimisenpäälle mutta jotenki en siihen pysty.. täytyy itte koittaa raspailla ja laittaa mieski hommiin jos oikein on itellä hankalaa..

Mä meen maanantaina hemmottelupäivään. Hiukset leikataan (en oo noin 2v käyny leikkauttamassa) värjätä ei ku kasvatan omaa väriä takas.. sit kulmat ja ripset värjätään. Lopuksi vielä luxus-jalkahoito johon kuuluu säärien kuorinta ja hieronta!!! Ah! Ei malttas oottaa.. mieheltä sain siis jouluna lahjakortin..

Itse len värjännyt tukkaa, ja aijon tossa jossainkohtaan kunhan saa aikaseksi niin myös värjätä. En usko että pienelle siitä haittaa on, ainakin esikoinen ihan säästyi vaikka värjäsin. Tosin olen nyt värjäämässä ehkä toista kertaa raskauden aikana.. Vaaleentamaan,blondaamaan tai värinpoistoon en kyllä itsekään ryhtyisi askauden aikana.

Minä ja mieheni ostettiin uudet vaunut pikkuselle käytettynä 50€, vain koska esikoisen on niin kamalat yksinkertaisesti etten kestä niitä yhtään!
Mutta nyt äitini päätti viedä mut vaunuliikeeseen ja hups, se osti meille upouudet vaunut ^^
Ja juur sellaset kuin itse halusin :)
Eli on ilmakumirenkaat, kova kantokoppa, ritilä alhaalla metallinen, on mahdollista saada kasvot meno ja työntösuuntaan yms! Ja ihanan väriset ^^. On kirkaan keltanen sadesuoja, seisomalauta tytsylle, uus hoitolaukkikin ja kaik tuli mukana!
Aatelin ettei se ny osta kun osti meille jo turvaistuimenkin, ut eipä tuo mua haittaa laisinkaan :)

itsellä hankittavina olisi enää oikeastaan vaippasäkki, kylpyöljy(vai olikohan sekin jossain paketin mukana:think005),itkuhälytin, patja pinnasänkyyn(tosin toivon että tuo uusi cozy-rocker sitteri mahtuisi alkuun ja olisi toimiva siinä) jaaa, no siinäpä ne taitaa pitkälti ollakin, niin no itselle liivinsuojia ja toiset imetys rintsikat:)
esikoisen yhdistelmistä pitäis tutkia missä kunnossa on kankaat ja sitteri kasata, en vain ole kiirettä pitänyt kasauksen kanssa kun ei sisällä niin mahdottomasti säilytystilaa ole:rolleyes:

Mun pitäisi hankkia oikeastaan vaan lisää tilaa, että saan kaikki vauvan tavarat mahtumaan... Muuten meillä on esikoisen jäljiltä kaikki. No vaippoja pitää hommata, mutta niillä ei liene vielä kova kiire. :)

Takaisin