Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä varmaan joudun vaan jossain kohtaa jättämään talvitakin ja käyttämään pitkähihaisia ulkona... :hilarious: En oo ikinä löytänyt tarpeeksi isoa ja hyvän näköistä kevättakkia. Yleensä käytän huppareita syksyllä ja keväällä, mutta ei ole löytynyt hyvää sellaistakaan. :sad001 Vanhassa siis tosiaan esim. vetoketju rikki niin ei sitäkään oikein viitsisi käyttää. :grin
Mutta mutta... Joku napitettava voisi olla hyvä? Niistähän voi vaan jättää nappeja auki alempaa tarpeen mukaan... :wink Jos masulla on kylmä niin öö... Kaulahuivi ympärille? :grin

Mä ostin hm:ltä pitkän tummansinisen ohuen mammatakin viime viikolla, varmaan pian alan jo sitä käyttää ainakin kaupoilla liikkuessa jne, missä toppatakissa oon ihan hiessä. Ei ihan täysin mun mieleinen ja hintakin 49€ mut oli pakko ostaa kun en osaa keväällä ilman takkiakaan olla ja tuli nyt vastaan.:)

Joo kyllä se lopetti toimintansa. Itekin menin niin perhanan myöhään sinne että kyllä parhaat oli viety jo päältä :D

No mulla ei oo ollut kevät/syystakkia vuosiin. :D Menen talvitakilla siihen asti, että pärjään hupparilla tai neuletakilla. :)

Mulla on äitiyskevättakissa ruhtinaallisesti tilaa, mutta talvitakki alkaa käydä vähiin. Samoin kirppikseltä napattu D48-kokoinen toppa. Toivottavasti kevät koittaa pohjoisessakin ajoissa.

Mietin kans tulevaa kevättä ja takkia, mut vielä ei oo mitään kivaa takkia tullu vastaan. Tällä hetkellä kyllä menee entinen kevättakki just ja just kiinni, mut ei viittis venyttää sitä yhtään.

Mä ehdin jo pähkäillä takkiongelmaa, kun en vaan viitsisi enää muutan viikon takia ostaa uutta ja toppis alkaa jo vähän hiostaa. Onneksi siskoni tuli maininneeksi, että hänellä ois raskausajan kevyempi takki, jonka voin saada käyttöön. Ainoa ongelma on, että unohdettiin molemmat koko juttu siellä viimeksi käydessäni ja kun matkaa on suuntaansa pari tuntia, niin ei tuu muuten vaan lähdettyä kylään turhan usein. Tosin joku sitä väliä reissaava sisarus/kaveri voisi kyllä takin napata mukaansa. Hmm...

mä kuljen edelleen normitakissa.. odotan kauhulla enstalvea että kuinka se on mennyt pilalle :/ varmaan loppuajankin kuljen takki auki kun olen niin saamaton hommaamaan mitään uutta kun koko raskauden suunnitellut ja venyttänyt hankintaa :D lähinnä piheys iskee :P ja ajatus että "olenhan pärjännyt tähänkin asti" tuo masu vaan ei lopeta kasvua(onneks :P ) niin tuo ajatus ei oo ihan järkevä :D

Täällä kun lukee teidän juttuja, niin suunnilleen valtaosa hankkii itselleen mammavaatteita ja takkeja yms.

Minä... Minä kuljen miehen vanhassa fleecetakissa... :oops:

Pakko myöntää, en panosta itseeni tällä hetkellä oikein laisinkaan. Hiuksissa on ~20cm pitkä tyvikasvu, kynnet on leikattu vain käytännöllisen lyhyiksi, kulmakarvat täysin albiinot ja pukeudun rentoihin vaatteisiin vailka tyylitajua :oops:

Kyllä minä kaupungille meikkaan ja pyrin laittamaan vähän siistimpää vaatetta niskaan, mutta mutta... :bag:

Mäki kuljen kotona lapsen kanssa ulkoillessa miehen takeissa. :) Mut työpaikka on keskustassa toimistohommaa, niin sinne en kehtaa mennä noilla miehen takeilla. :D

Mulla on käytössä tosi vanha takki, jolla just ja just kehtaa kulkea. :joyful: Töihin on pakko vähän panostaa vaatteisiin ja naaman kampaamiseen kun ei oikein kehtaa ihan missä tahansa lökäreissä ihmisten keskuudessa. Vaikka toimistohommia teenkin niin täällä aina välillä kulkee asiakkaita ja tavarantoimittajia niin on oltava siisti. :) Enpä minä silti ole hommannut kuin muutaman kunnollisen perusvaatteen, joilla mennään.

Mä sain kaverilta lainaksi jotain äitiysvaatteita (muutamia paitoja ja mekkoja), mut oon itse ostanut vain kahdet housut, vatsatuubin ja parit liivit. Käytössä ihan normaalit ulkotakit, enkä aio uusia ostaakaan ts. menen sillä, mitä on. Aika vähillä hankinnoilla olen ajatellut suoriutua. :) Kampaajalla kävin just, edelliskerta olikin viime elokuussa. Lauantaina meen ripsien laittoon, yli vuoden tauko niistäkin. Vähän kevätpiristystä. :)

Mä olen ostanut mammafarkut ja masutuubin. Farkut oli pettymys. Hyvät jalassa kun istuu mutta valuvat pois päältä kävellessä :eek: Hauskan näköstä sitten kun lyllerrän töissä varastossa tarkistuskierroksella kädet farkkujen lenksuissa kun housut ei muuten pysy jalassa. Ostin talven alussa Cellbessin alennuksesta 3 pitkää tunikaa jotka on olleet käteviä töissä ja sai edullisesti. Ihan turha ostaa kalliita mammavaatteita jotka pääsääntöisesti on mun mielestä rumia. :rolleyes:
Kotona pidän verkkareita ja t-paitoja joten niihin ei ole tarvinnut panostaa. Tosin kohta en enää mahdu t-paitoihini :rolleyes: Pitää etsiä kai pari trikoopaitaa jostain halvalla mitä voi sitten kotioloissa venytellä muodottomiksi :grin
Talvitakin ostin Tokmannin alesta muutamalla kympillä. Otin suoraan 3 kokoa normaalia isomman ja malliltaan sellaisen että maha kasvaessaan mahtuu sisään (eli riittävän pitkä takki, ns. puoleen reiteen pitkä). Tällä viikolla oli sitten pakko vaihtaa tähän takkiin.
Entisiin vähän isompiin rintsikoihini mahdun onneksi vielä. Tilasin just kasan imetysliivejä Aliexpressiltä (hinta 5-15 eur kpl. ei postikuluja) joten siirryn niiden käyttöön sitten siinä vaiheessa jos rinnukset alkaa turpoamaan lisää. :joyful:
Mä en käy kampaajalla enkä muissakaan "naisten jutuissa", joten se asia ei ole muuttunut. Itse värjään hiukseni ja joku kavereista tasoittaa reuhkan kerran vuodessa. Mulla on siis suorat vyötäröpituiset hiukset joita ei pahemmin tarvitse hoitaa.

Mä olen ostanut parit liivit (ne on pakkohankinta ://), äitiystakin (toinen pakkohankinta, edes miehen takit ei sovi) ja yhden äitiystopin (kun kaikki topit jäi lyhyeksi). Sen lisäksi kirpparilta yhdet mammafarkut. Siskolta oon saanut pari vaatetta lisäksi, kuten nyt tuun saamaan tuon takin. Kotona pidän miehen olohousuja ja omia isoja paitoja... :D Imetysvaatteita ei toivottavasti tartte paljon hankkia, nää mulle tulleet uudet vaatteet on vienyt aika ison osan vauvatavaroiden hinnasta, kun muuten ollaan saatu lahjaksi / ostettu käytettynä. En tykkää yhtään siitä, että mun ruumiinrakenteella just takkien ja muitten yläosien löytäminen on normaalistikin vaikeaa, saati sitten nyt. Leveä selkä, isot rinnat ja pituutta alle 155 cm tekee ostamisesta haastavaa. Normisti siis mun yläosat on yleensä 2-3 kokoa suurempia kuin alaosat, tästä voi ehkä päätellä kuinka epäsuhtainen olen... Siksi tää raskausmaha on melkeinpä saanut mut näyttään sopusuhtaisemmalta. :D

Oon myös "unohtanut" värjätä hiukset. Oon aina välillä vaalentanut tukkaa, mutta nyt oon jo niin tottunut omaan väriin, kun se on yli vuoden ollut, että se saa ollakin. En edes muista, milloin olisin käynyt kampaajalla, varmaan kerran tai kaks käynyt koko aikuisiän aikana. Yleensä joko joku tuttu tasoittelee latvoja tai sitten leikkaan itse. Enkä juurikaan käytä meikkiä tai hiustuotteita, kun niissäkin täytyy säästää (t. opiskelija). Tulipas homssuinen olo, kun tätä kirjoitti, vaikka kyllä mä esim. kaupungille laittaudun ja muuta, mutta kotona ollessa ei vaan jaksa.

En minäkään kotona jaksa laittaa itseäni mitenkään kummemmin. Kotona on yleensä joku paita ja lökärit jalassa. :) Oon tykännyt h&m:n trikoopaidoista. Ne ei paljoa maksa (kympin tais olla) ja on tarpeeksi pitkiä (ainakin vielä). Niiden päällä käytän jotain nättiä toppia tai vastaavaa. Niillä oon mennyt töissä. Ja ne kympin trikoohameet on hyviä kanssa. :)

Työ pakottaa pitään tyylin jonkinmoisena: ei voi mennä koululle pelotteleen ipanoita

Mulla on kyl teihin muihin verrattuna aika paljon mamma vaatteita :joyful:
Esikoista odottaessa ei ollut kun pari tpaitaa ja mekko. Mut nyt on ainakin 4 T-paitaa, 4 pitkähihaista, 2 tunikaa, parit mammalegginsit, 2 toppia...
Mut mä venytin esikoisen kanssa niin monet kivat vaatteet piloille että tän masun kanssa päätin etten sitä virhettä tee. Ite oon kyl muutenkin tykännyt näistä kun ne istuu masun kanssa paremmin (ei purista) eikä näytä vaan tynnyriltä ja mä oon kyllä netistä löytänyt paljon kivoja.
Ja nää on kyl helppo kun voi myydä eteenpäin tai sit annan kavereille kiertoon jos/kun he alkavat odottaa.:wacky:

Noista meikki jutuista, niin en kyllä jaksa panostaa meikkaamiseen juuri yhtään. Jos mennään ulos syömään niin ehkä sitte, mut normi kauppa/ulkoilu reissu ni ei todellakaan jaksa :grin

Täällä kun lukee teidän juttuja, niin suunnilleen valtaosa hankkii itselleen mammavaatteita ja takkeja yms.

Minä... Minä kuljen miehen vanhassa fleecetakissa... :oops:

Pakko myöntää, en panosta itseeni tällä hetkellä oikein laisinkaan. Hiuksissa on ~20cm pitkä tyvikasvu, kynnet on leikattu vain käytännöllisen lyhyiksi, kulmakarvat täysin albiinot ja pukeudun rentoihin vaatteisiin vailka tyylitajua :oops:

Kyllä minä kaupungille meikkaan ja pyrin laittamaan vähän siistimpää vaatetta niskaan, mutta mutta... :bag:

Mäkin kuljen miehen vanhassa tuulitakissa.. :) on niin kamalan näkönen et huhu, mut ei haittaa. Vaikka melkein kaupungin pinnassa lenkkeilenkin. :D anopin tuulitakki meni vielä pari viikkoa sitten, mutta ei enää. Mielummin lenkkeilen tyhmän näkösissä kuteissa, kun kärsin epämukavasta olosta liian pienissä vaatteissa.

Mammafarkut oli pakko ostaa, kun omat on niin tiukat et ei menny enää rv15 jälkeen kiinni. Ja toppatakkiki oli pakko ostaa, kun miehellä vain yksi ja tarvitsi sitä itse tietysti. Muuta en määkää oo hommannu. :)

Mun pitää töissä olla ihan siisti/edustava ja muutenkin asutaan suht keskustassa, että lähinnä urheillessa olen melko räjähtänyt, muuten edes perussiisti. Meikkiä en määrällisesti paljoa käytä, mutta on tosi hyvä sävyttävä päivävoide, että sillä tulee jo helposti naamasta freesin näköinen. :)

Mä oon ostanu kirppikseltä kahdet housut, joista toiset on mammahousuiks niin epämukavat, ettei voi käyttää. Oma talvitakki mahtuu vielä, mut näyttää rumalta :D mä en vaan raaski ostaa mitään. Käytettynä vielä jos löytyia edullisesti, mut kaikki mitä tulee kirppiksillä vastaan on aina liian isoja kokoja..

Takaisin