Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla Ainun manuaalinen ja itselle huono.
Tarvitsee kaksi kättä, eli esim imetyksen kanssa ei voi samaan aikaan pumpata (tai ainakaan minä en voinut..) lisäksi se edestakainen liike kävi ranteisiin ja maitoa ei minulta sinne herunut kuin pieniä määriä.

Tästä syystä kyselin tutuilta ja Aventin sähkökäyttöistä suosittelivat ja sellaisen meinasin hankkia kunhan vastaan tulee.

Milloin te pumppua käyttäneet käytätte sitä...? Mulla esikoisen aikana semmonen olis ollu mutta tasan kerran käytin kun olin iltaaistumassa etillään vauvasta ja piti oloa helpottaa kun imettämään ei tietenkään päässy. Muuten ei käyttöä tullu..

Itselläni rintapumppu oli käytössä useamman kerran päivässä. Maitoa tuli niin runsaasti, ettei vauva tarvinnut sitä kaikkea. Esikoinen lopulta myös kieltäytyi imemästä rintaa, koska ei ehtinyt niellä kaikkea saamaansa maitoa. Välillä auttoi rintakumi, mutta sekin täyttyi välillä liikaa. Nuorempi onneksi hotki maitonsa rinnasta, muttei halunnut niin paljon kuin sitä olisi riittänyt. Niinpä oma olo oli usein tukala. Kerran sain rintatulehduksen, kun en ollut pumpannut ylimääräistä maitoa pois. Jonkin verran maitoa toki valui itsestään pois rinnoista. Mulle pumppu oli kuitenkin korvaamaton apu liialliseen maidontuotantoon.

Joku kirjoitti kuviollisista harsoista niin ihan kivasti niitä on löytynyt netin kautta eri verkkokaupoista.Itsekin ajattelin niitä hankkia kun oliko yhessä verkkokaupassa muistaakseni 6-8kpl kuvioharsoja 12€.

WP_20160207_003.jpg WP_20160207_005.jpg WP_20160207_006.jpg WP_20160207_007.jpg WP_20160207_008.jpg

Mulle tuli tänää aamulla aivan älyttömäm kova tarve päästä ostelee vauvalle tavaraa.. En tiiä miks se tarve niin kovana tuli, mut lähettiin sit puolenpäivän jälkeen kirppiksille ja prismaan.

Kirpparilta paras löytö oli ehdottomasti tuo tiikeriyöpuku! Hinta oli 3,5€ mikä on musta kirpparitavaralle kova hinta, mut oli vaan niin ylitsepääsemättömän ihana et oli pakko ottaa. :)

Prismasta sitten löydettiin puolestaan haalari, kokotaulukon mukaan menisi ensi talvena. Oikea hinta 64,95, siitä alennettu 49,95 ja siitä vielä -50%, eli ei jäänyt enää paljoa hintaa uudelle! :P muuama tuttipullo, vaunuihin roikkuva lelu, tutti ja tuttinauha sekä pumpulipuikkoja.

Nyt on taas vähän parempi olo. :)

Ei näytä suoraan niitä erilaisia kuvioharsoja niin linkatkaa jostain noista linkeistä ja menette alaspäin niin siellä on niitä erilaisia harsoja:)

Meiän esikoinen ei kertaakaan pulautellut maitoa pois, ei vaikka röyhtäytteli niin ei hänen kanssa tarvinnut harsoja ollenkaan. Saas nähdä onko tää seuraava samanlainen vai kunnon pulauttelija :wacky:

41f3fbb455f9448d89408bcfeb889dcd

785f815311c7ab04c30fe7a184a5ded0

Mä sain tommosen paketin lahjana missä oli kaks molempia, niin söpöjä oli mun mielestä :)
Ciraf merkkiä, taitaa saada ainakin prismoista. Hinnoista en osaa sanoa..

Mä kattelin eilen noita samoja harsoja. En sit raaskinut ostaa. Ja noi on aika isoja! Mikä ei siis oo musta huono juttu ollenkaan.
Me käytiin eilen hakeen elfa-hylly vaatekaapin sisustaks ni saatiin pestyt vauvanvaatteet kaappiin. Niiden määrä tuntu kutistuvan ku laitto ne kaappiin.. ku eivät viä paljoa tilaa :)

9bf595ff7f26866fc229f49d7f3b4312

Mä tilasin tikkunekku: ta noita harsoja, ku 8kpl paketti oli päälle 20€ siin oli kuviollisia ja yks värisiä. Tykkäsin :) ja hyvin löytyy sivuja, ku googlee kirjottaa 'bambuharsot' tai 'pippiharsot'

Minusta alko just tuntumaan, että meillon vielä liian vähän kaikkea :eek:

Itse en tykkää kuviollisista harsoista, mutta valkoinenkin on ihan tylsä, joten oon värjännyt niitä eri vaaleanpunaisen sävyisiksi tytölle. Ostin metrikamana eurokankaasta ja ompelin vähän pienempiä ja isompia harsoja.
Lähes kaikki hankinnat on nyt tehty, isommista jutuista vaan sitteri puuttuu ja sekin siksi kun en ole saanut selvitettyä saako meidän vanhaa mallia olevaan tripptrappiin sen newbornkaukalon. Jos saa, niin hyvä, mutta jossei, niin pitää miettiä ostaako sitten uuden syöttötuolin vai vaan jonkun muun sitterin.
Rintapumpun hankinnan ajattelin jättää siihen kun tietää onko tarvetta vai ei.
Imetyspaitoja oon jonkin verran koittanut etsiä, tuntuu että ne on kaikki myös raskauspaitoja?! raskausvaatteet on vatsaa korostavia, mitä en tosiaankaan kaipaa enää synnytyksen jälkeen

Mä luulen, että raskaus/imetys paidoissa koitetaan olla armollisia sille, että se vatsa ei mene niin äkkiä ihan entisiin mittoihinsa ja on siis aika löllö usein... Mutta joo, muakin ärsyttää kun oikein korostuu sitten ei-raskaana... :shy: Kai siinäkin on ajateltu myyntiä, että pelkät raskausajan- tai pelkät imetyspaidat eivät ehkä menisi niin hyvin kaupaksi kun ihmiset eivät raaskisi ostaa muutaman kuukauden vaatetta? (Tai imetysvaatteita siksi kun eivät tiedä onnistuuko se edes tai jotain?) No, en ole vaatesuunnittelija, paha sanoa... :grin

Kuviolliset harsot on aika hauskoja. Meilläkin on pieni läjä niitä, kun löytyi edelliselle vauvalle paikallisesta liikkeestä... Joka sittemmin lopetti. :sad001 Mä ymmärsin että siinä kaupassa pitäjä teki niitä itse. Eli varmaan kaikkea kuviollista harsokangasta saisi jostain netistä tilattua. Eihän sille kai muuta pitäisi tehdä kun saumat, ettei purkaudu? Nettikaupoissakin joskus on kivoja, mutta se on vähän tuurista kiinni löytääkö... Mutta onneksi edes valkoisia saa useista marketeistakin. :) Toi värjääminen on kyllä hyvä idea! Ehkä pitäisi noita omia valkoisiakin jaksaa värjäillä kun mä en ole hirveän suuri valkoisen fani. Enkä löydä niitä koskaan hoitolaukusta. :hilarious: (Jonka sisus siis on valkoinen.)

Meillä tulee vaippakäyttöön osa harsoista, niin niitä on siksi aika paljon. Aateltiin just pitää valkoisina ne vaippaharsot ja sitten joko ommella joku merkki tai vaihtoehtoisesti värjätä niitä pukluharsoja sitten. NetAnttilassa oli yks päivä tarjouksessa harsokangas, 1e/m ja se oli jo tosi halpa! Valitettavasti sai vaan muutaman metrin, varasto tyhjeni nopeasti. Eurokankaastaki ostin kangasta vähän, mutta toi Anttilan kangas on kyllä parempaa laatua. Nyt kun vielä joku päivä jaksais/ehtis ommella...

rintapumpuista joku kyseli, itsellä oli käytössä aventin käsikäyttöinen ja oli ihan riittävä ja toimiva itselle :) pumppasin silloin kun aloin tekemään viikonloppuisin työvuoroja. Pitäisikin sekin tutkia onko kaikki osat vielä tallessa:think005 minultahan esikoinen ei kyllä suostunut pullosta juomaan mutta isältään ja mummolta kuitenkin kelpasi :rolleyes::grin

Täällä sähkökäyttöinen rintapumppu, jota en kylläkään oo vielä testannut, mut kohan tää pallero syntyy.. :)
Jee! Tänään tulee pinnasänky taloon. Kissaeste pinnasänkyyn saadaan ens kuussa. Sen on mittatilaustyönä vaavin ukki tehnyt ja maalauksia vaille valmis niin ei katti pääse vaavin unia häiritsemään :D
Pitäis jossain vaiheessa miettiä niitä tutteja, pulloja ym pikkutavaroiden hankintoja. Niin ja patja ja pinnasängyn suojus puuttuu!

Takaisin