Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meki haetaan sunnuntaina isompaa tavaraa vauvalle, ku saadaan miehen siskolta :) Haetaan yhdistelmävaunut, turvakaukalo ja telakka, kehtositteri ja tavallinen, kantoreppu, vaipparoskis ja pinnasänky. Pinnasänkyyn oon tilannu kans iskältä kannen, ettei kissat pääse sänkyyn. :)

Pesin eilen tuplarattaiden kangasosat. Kuomujen ja vauvan koppien (hankin niitäkin kaksi, niin voi pienempänä nukuttaa sisällä siihen ja toinen on rattaissa kiinni kokoajan) pesu vielä jäljellä. Ajattelin vaatteiden pesua odottaa vielä, sillä niille ei ole kunnollista tilaa järkättynä. Kunhan isoveikka kasvaa, niin saa vaatteet samaan lipastoon sitten. Nyt vielä siis täysin esikoisen käytössä (puolet käytössä esikoisen pyyhkeille, makuupussille ja ulkovaatteille).

Tänään siirsin kuitenkin jo pinnasängyn esikoisen huoneesta meidän huoneeseen omalle puolelle sänkyäni. Esikoinen ihastui siihen täysin :p pitäisi päästä sinne istumaan kokoajan.
No nyt on hyvä vielä touhuta siellä, kun synnytykseen aikaa keskimäärin 14-17 viikkoa (rv 25+3)

Onko kokemuksia hyvistä/huonoista itkuhälyttimistä? Mietin minkä merkkiset kannattaisi hankkia. Vissiin noissa on aika suuria eroja...

https://www.lastenturva.fi/tuote/koo-di-pop-up-bubble-matkasanky-lime/5060023800181/
Ihan omasta hyvästä kokemuksesta vinkkaan teillekin jos matkasänkyä tarvitte ja matkustatte muuten kuin omalla autolla eli mahd keveä ja pieni kantamus olis siis plussaa. Ihan vahingossa löytyi tämmönen malli, ei paljon käsilaukkua isompi kantamus oo. Torista voi hakea myös samsoniten valmistamana jos käytettyä etsii pop up bubble tai jotain sinnepäin niin alkaa löytyyn :)
Meillä asuntovaunussa erittäin toimiva ratkaisu! Ja uuden vauvan kanssa ajattelin hyödyntää niin että varjoon auringolta tuo ja sinne pötkötteleen. Ei mee itikat ja ilma vaihtuu paremmin kuin vaunuissa

image.jpg Esikoinen sai tälläsen tänään postissa :) :Heartpink (ja mun pitäis vähän rajottaa tätä nettishoppailua :oops: pikkusiskoa siis odotellessa :love017 Toi on kyl kiva kun masuasukki voi sit kans käyttää sitä, kun yleensä kaikissa aina lukee little sister tai Big sister..
(ja meillä siis puhutaan kotona paljon englantia niin siks vaatteissakin monesti lukee jotain.))

Mun äiti osti mulle kirppikseltä tälläsen imetystyynyn. En tiä tuleeko käyttöö, hintaa ei juuri ollu :)
Toi on kyllä just sen muotonen mitä olinkin ajatellu ja kuosikin ihan kiva!

82d94c1f2eb693269d3829bd2e613377

Tosin itehän (siis äiti :D ) tohon voi tehdä päällisen.. mulla varmaan ongelmana se että meijän sängyssä ei mahdu öisin imettään makuulta ni tarvii yösyötöt tehä sohvalla, enkä mä haluais siis sohvatyynyjä tuhria maitoon. Toivottavasti toi siis olis hyvä! Esikoiselle ei ollu tyynyä ja pärjäilin kyl niinkin kun yöt meni sängyssä imettäessä!

Imetystyynyä olen miettinyt ja netistä kattellut...niitä on vaan niin monen muotoisia, että mikähän lie käytännössä hyvä? Kun ei oo tuota kokemusta...

Imetystyynyt on ainakin omilla tutuilla ollut vähän vaihtelevia menestyksiä eli osa on kokenut ihan ehdottomaksi hankinnaksi ja osalla jäänyt täysin käyttämättä. Toi C-malli, mikä halimamilla on, taitaa olla se yleisin. Mä ajattelin venkslailla tuon vartalotyynyn kanssa, koska oon todennut sen niin mukavaksi sohvalla istuessa/löhöillessä, kun sen saa taiteltua melkeen miten vaan. Eli en varmaan viitsi erikseen imetystyynyä hankkia, ellei nyt joltain tutulta satu tipahtamaan meille sellaista. :D

kannattaa synnärillä kokeilla viimeistään imetystyynyä.. jos ei sitä ennen halua hankkia. Itse kans luotan tuohon vartalotyynyyn, aina mennyt sohvatyynyillä aikasemmin mt nyt on toi kun anoppi sen osti minulle <3 ja on kyllä ollut öisin huikee apu! siis vartalotyyny. Neuvolassa lääkärillekkin sanoin et uskomaton apu. ja imetystyynyähän voi myös käyttää raskausaikana asennon helpottamiseksi öisin!

muoks:
hankintoja nyt tullut tehtyä seuraavasti:
- kirpparilta vaatteita, jopa 74 kokoon asti olen innostunut ostelemaan :P aluks tuntu ettei osaa edes pienempiä kokoja löytää mieleisiä
- talkki, sinkkivoide, vanupuikot, niistäjä- pikkuhiljaa jotain ruokakaupoilta
- tutteja 2, tuttipulloihin uudet tutit

olen alkanut miettii nyt kun on nuo britax b-dualit et hommaisin meijän emmaljungiin uudet kumit alle ja vauvakopan, kun niitä koppia suht halvalla saa käytettyjä. Tällä hetkellä pelkkä istuinosa ehjä ja ilman kuomua. Runko siisti ja niin paljon pienempi kuin tuossa britaxissa et huh! katotaan nyt jääkö hankkimatta noi emmaljungat sit kuntoon lainkaan :P

Muokattu viimeksi:
iinama mulla vaunuissa ongelmana/ärsyttää se myös etten yhtään tykkää noista meidän.. Ilmaiseksi tosin saanut ettei itsellä ole sitä rahahommaa ongelmana. haluisin vaan toisenlaiset :D ja haluisin panostaa tämän vauvan vaunuihin kun oletettavasti/suunniteltu että NYT tää olisi se viimeinen vauva :P

Mulla ei edes oo kokemusta vaunuista, että sinänsä kun ei tietoa oo paremmasta, niin eiköhän noi olis mulle tosi hyvät. Mutta kun nyt oon kattonu niitä kaikkia hienoja upeita design juttuja :D ja sit lukee kaikista käyttökokemuksia ja sit ei löydykkään mitään hyvää :D no, kai kaikista malleista on silti huonoja kokemuksia jollain, että eipä sitä voi tietää.

iinama, mä kans kattelin noita samoja vaunuja jo VUODEN ennen ku olin raskaana. :D sit ku tulin raskaaks ni olin edellee noiden kannalla ja aateltiin et tilataan ku täyttyy rv12. Sit aloinki empimään, kun mieli halus valkosia nahkasia ja ihan "huvikseen mielenkiinntosta" aloin ettii semmosia mieleisiä ja löysin nää http://www.vaunula.fi/special-white-leatherette-p-1064.html No, arvaatko kummatko vaunut meiltä nyt tällä hetkellä löytyy..? :D hintaa oli sen reilu 200€ enemmän, kun noille tuli hoitolaukun, isojen renkaiden yms. Kanssa hintaa 408€. Niin ja tietty piti sit erikseen ostaa vielä turvakaukalo.

Oon nähny noita baby merceja jonkun verran ihmisillä ja näyttävät ainakin hyviltä ja käteviltä. :) että ei varmastikkaan yhtään huono valinta!

Meillä kävi "hyvä" tuuri, kun ostettiin turvakaukalo kk sitten. Eilen saatiin viestiä tutulta, että halutaanko poikien vaatteita, sitteri ja vuoden käytössä ollut turvakaukalo ilmaseks... Ahhh. Kyllä ketuttaa. No, otetaan kaukalo silti ja laitetaan mun vanhempien autoon. Siellä tulee varmasti olemaan käyttöä. :)

Mäki halusin valkoset nahkaset mut mies ei suostu kuulemma semmosilla kärräilee :D noista baby merc leoista tulis toi farkun harmaa... mutta mutta. Katsotaa nyt :D

Takaisin