Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla esikoisen kanssa oli kyllä pumppu ihan ehdoton. Tissit täyttyivät niin nopeasti ja täyteen, että poika ei pystynyt pitämään niitä riittävän tyhjänä. Välillä oli pakko pumpata, että vauva edes sai imuotteen kun oli tissit niin pinkeänä. :eek: Itse sain siskoltani ihan jonkun perusmallin käsikäyttöisen pumpun, mutta minulla se oli toimiva. Niin ja siis vaikka pakastin maitoa varmuuden vuoksi, ei sitä ikinä käytetty. Meillä ei esikoinen kanssa suostunut edes tuttia syömään. Pullosta koitettiin pari kertaa antaa, mutta kun toinen ei vaan syönyt siitä ja kauhea huuto vaan tulee kun nälkä pääsee kovaksi. Minulla ei riittänyt hermo siihen hommaan vaan kaivoin kiltisti tissin esiin. :)

itselläkin oli aventin käsikäyttöinen jossain määrin käytössä, lähinnä pumppasin silloin pulloon maitoa kun aloin tekemään viikonloppuisin työvuoroja, itseltänihän tyttö ei suostunut pullosta juomaan ja tuttiakin imeskeli ehkä n.kuukauden päivät minkä jälkeen siitäkin kieltäytyi:rolleyes:noh, puolensa ja puolensa tuossa pullottomuudessa/tutittomuudessa, säästyttiin niiden vieroituksesta mutta välillä kieltämättä olisi toivonut niidenkin kelpaavan tissin sijasta :grin

iitu90, kannattaa tilata netistä liivit! Mulla on nimittäin normaalisti sama koko ku sulla ja nyt raskauden aikana hitusen muuttunut eli 75I (brittikoko 34H). Oon tilannut suomalaisesta Lumingeriesta, jossa ilmainen toimitus ja palautus & isoja kokoja. Brittikauppa Debenhamsilta tilasin parit supermukavat äitiysliivit & pari mammavaatetta aika edullisesti.

Tuntuu, että ollaan miehen kanssa selvillä vesillä näiden hankintojen suhteen, kun ne "pakolliset" hankinnat on tulossa ja muu tulee sitten ajallaan. On ollut hauska huomata, kuinka miehen kanssa aletaan olla innoissaan vauvatavaroista. :D

Me ostettiin eilen ne brio smile vaunupaketti ja telakallinen autokaukalo. Hui... niiden pitäs vielä tullakkin nyt tällä viikolla jo. Viedään ne kyllä mummilaan varastoon ja avataan paketit kunnolla vasta lähempänä laskettua aikaa.. meillä ku ei kämpässä oo ylimäärästä tilaa.. pakko kyllä tarkistaa että kaikki osat on tullu ja väri on oikee, eikä mikään oo rikki. :)

Esikoisen kans en tarvinnut pumppua vaikka sellainen lainassa olikin. Nytki sen oon jo kaverilta saanu ku hältä tarve loppui. Onpahan olemassa jos tuntuu että käyttöä olisi... ite en todellakaan jaksa alkaa siihen pullonkeitto hässäkkään vaikka pelkkä tissillä syöttö sitookin hirvittävästi enemmän kyin jos pullolla syöttäisi. Tarkotan että esim yöllä vois vaikka mies herätä syötölle ja ite sais nukkua.. meän esikoinen oli onneks nopea ryokailija ja mulla maitoa älyttömästi joten syönnit oli hoidettu 10-15minuutissa. Ihan kauhulla seurannu ku kaverin pojat ollu sellasia tissifiilistelijöitä jotka roikkuu tissillä tunninkin ja nukahtelee ki välillä

Kauhiasti on puhetta vauvahankinnoista, mutta mitä te ootte ittellenne joutunu hankkimaan? :) Kuinka paljon ootte shoppaillu mammavaatteita, tukivöitä, imetysrintsikoita jne...? Mulla on tosiaan mahaa tässä raskaudessa aivan eri viisiin kun edellisessä, edellisessä mentiin kaksia mammafarkkuja lukuunottamatta omilla normivaatteilla, nyt on ostettu vähän sitä sun tätä! Asiaan vaikuttaa kans se, että ensi lauantaina pitäisi (silloin rv 24+6) selvitä koko päivän mittaisista häistä :D Myös tissit on aivan eri kaliiberia, että koko alusvaateosastokin on jo nyt uusittu...

Mä en oo ostanut itselleni kuin kahdet uudet alushousut, enkä myöskään vauvaa varten mitään. Et tällä mennään toistaiseksi. :D

Hmmm no enpä tiedä tuon pumpun kanssa sitten.. Ehkäpä jätän ostamatta kun ihan hyvin pärjäsi aijemminkin. Eniten vaan mietin siin sitä et kun meinaan täysimettää taas sinne 6kk ikään, ja sit vast pikkuhiljaa vähentämään, ja viimeks oisin kyl tos vaiheessa mieluusti antanut miehelle vuoron syöttää.. :p
Mä oon itelle hankkinut joitain mamma vaatteita, mut suurimmaksi osaksi ollu edelliset jäljellä. Ja oon myös käyttänyt ihan normi vaatteita mitkä viime raskaudessa venytin mahani kanssa pilalle. Imetysrintsikoita on ja parit uudet nyt just hankin pari vkoa sitten.
Muuten pikkareita en aijo uusia ostaa kun joskus kesällä vasta, kun ainakin mulla viimeks kaikkien jälkivuotojen jälkeen oli suurinosa veritahroissa, vaik kuin käytti jätti siteitä jne. :yuck:

itselleni olen ostanut mammatalvitakin ja 3 odotuspaitaa, pitkähihaisia 2 ja yhden t-paidan, esikoista odottaessa ei tullut hommattua kun pari odotustoppia kun syntyi marraskuussa ja mahakaan ei näin nopeasti kasvanut:grin

Tämä ei ole ihan hankinta, mutta melkein: eilen selvisi, että me muutetaan yllättäen jo ens kuussa. Oli ajatuksissa kyllä, että tarvitaan isompi asunto (parempi pohja kuin nykyisessä), mutta ihan näin nopeaa toimintaa en osannut ajatella. Alue on uusi, enkä ole nähnyt edes asuntoa (puoliso kävi katsomassa), että toivotaan, että on hyvä. :woot:

eikun joo itkuhälytin pitää hommata, esikoisenkin aikaan oli tarkoitus hankkia mutta tuli pärjättyä sitten kuitenkin ilman.

Itselle oon hommannu mammafarkut, topin ja parit odotusajan liivit. Muuten oon käyttäny siskolta saatuja vaatteita, jotka ois ennen ollu liian isoja mut nyt istuu hyvin. Ja miehen olohousuja käytän kotona paljon. :D Tukivyön käyn jossain vaiheessa hakemassa sairaalasta lainaksi. :)

Oon listahullu ja tykkään järjestää asioita, niin päätin jo syksyllä, että tammikuussa alan hommata tavaraa ja tein listan. No, nyt on sitten aika lailla kaikki oleellinen hankittu, vaatteet mukaan luettuna. Käytettynä ollaan hankittu melkeinpä joka ikinen tavara, tuttipullot ja tarvittaessa tutit sitten uutena ja tietty äitiyspakkauksen & näytepakkausten tavarat, mutta eipä juuri muuta. Joitain pyyhkeitä, liivinsuojuksia, kantoliinan jne. ompelen itse & jotain tumppua ja villasukkaa oonkin neulonut jo. Rintapumpun & itkuhälyn oston jätän siihen, jos tarvetta tulee, samoin kuin kattavampaa lääkevarastoa, nenän niistäjää ja vastaavaa tulee hankittua sitten pikku hiljaa tarpeen mukaan.

Mä oon itelleni hommannu kahdet housut, ihan just eilen oli eka päivä, ettei omista normihousuista menny nappi kiinni :happy: Mun paidat on yleensä muutenkin väljää mallia, niin ne on tähän asti mennyt vielä hyvin.
Rintapumpun sain tuttavalta, siihen pitää vaan ostaa pullo, kun oli kadonnu.
Vauvalle oon saanut ihan älyttömästi kaikkee tarpeellista. Vaatteita vastasyntyneestä 74 kokoon asti, tietty jotain vaatteita matkanvarrella pitää ostaa.
Tuttipulloja on pussillinen, ei taida loppuu kesken :D
Hoitoalusta on, pöytää tai tasoa en edes aijo hankkia.
Pinnasänky saadaan ennen LA:ta ja syöttötuoli samasta perheestä vähän myöhemmin.
Nää kaikki on tullu käytettynä, sit on uusia lahjaksi saatuja tutteja ja harsoja :Heartred

Ite en oo vielä ostanu mitään, mut hankintalistalle on jääny ainakin noista suuremmista ostoksista vaunut/rattaat, turvakaukalo, amme, kantoliina. Varmaan lisäks jotain pientä, mitä nyt ei tuu mieleen.
Itelle imetysliivit, vielä en oo uskaltanu ostaa, kun ei tiiä mitä kokoa sit tarvii... =) Ja liivisuojia ajattelin ostaa pestävää mallia.

Muokattu viimeksi:
Vähän off topic: Jos mä joskus perustaisin blogin, se ois nimeltään Listahullu ihan varmasti. Kauhee tyydytyksen tunne, kun saa ylivedettyä (vihreällä yliviivaustussilla) hankitut tavarat. Merkitsen vielä hinnatkin perään, niin pysyn perillä kokonaiskulutuksesta. Ja sisarusten lapsielämää, omia lapsenvahtikokemuksia, nettiä ja mututuntumaa seuraillen tein listan mm. siitä, paljonko mitäkin vaatetta pitää vähintään olla (per koko/ikäkausi) äitiyspakkauksen tavarat huomioiden. Eikä tää ole siis "hurahdan vauvahankintoihin"-tyyppistä menoa, vaan kun meikäläinen tekee listaa kaikesta.

Asiaan: tulee pinnasänky oheistarvikkeineen, eilen sisko lupasi vanhat rattaat mummolaan (jonne 500 km, niin ei jaksa omia välttämättä edestakaisin junalla kuljetella) ja myöhemmin meille ainakin potan. Myös kestovaippoja aikoi keräillä nurkista tilaa viemästä & lähes käyttämätön Manduca kulkeutunee meille myös. :)

Täällä on hankittuna tähän mennessä sitteri ja vaunut. Lisäksi olen saanut ison kassillisen vauvan vaatetusta ja joku tuttipullon kuivaustelinekin siellä näytti olevan :) Käytettynä tutulta hommattiin sitteri ja vaunut. Vaunuiksi tulee hartanit <3 ja sitteri on beaban nostettava malli!

Täällä hankittuna vaunut joista saa sitten myöhemmin rattaat, pinnasänky, hoitopöytä, hirvee määrä vaatteita (ilmaiseksi tutulta ) tutteja, harsoja, sitteri ja turvakaukalo. Pumpun meinaan hommata varuiksi ja saa sitten pakastaa tarvittaessa. Itkuhälytin myös listalla ja tuttipullot.

Pinnasänky valittu... Saakos siihen nyt laittaa noita reunapehmusteita vai onko niissä tukehtumisvaara? Ei ois muuten tullut mieleenkään moinen.

Hei vaan! Kai se pitäis pikkuhiljaa aktivoitua tässä tarpeellisen tavaran hommauksessakin. Itelle en oo vielä ostanu ku parit isommat pikkarit, ettei niin kovin puristais ja yhet isot D-koon toppahousut ku halavalla sain. Kaverilta sain parit äippämallin colleget ja ainakin vielä niillä on menty. Muuten oon vielä pärjänny normivaatteilla. Isompia liivejä tarttis ruveta hommaamaan jo kans.

Mitä arvelette, tarttenko erikseen isompia normiliivejä ja imetysliivejä vai meneekö imetysliivit pelkästään tässä loppuraskaudessa ihan yhtä hyvin?

Velipojalta saan kuulemma hoitopöytä/hyllykkö yhdistelmän ja jotain vaatteita....hiukan vain vaikeuttaa asiaa noissa vaatteissa ku heillä on elukoita sisätiloissa ja ite oon pahasti allerginen ja astmakin riesana niin pitää kattoa saanko pesemällä ja tuulettamalla niistä käyttööni sopivia...niin ja itkuhälytinkin kuulemma joutaa.
Onhan siinä jo jotain ja paljon jää vielä ostettavaksikin...pinnasänky, siihen patjat yms. Vaunut/rattaat, kaukalo jne...huh huh mitä kaikkea sitä pitää muistaakaan hommata...?
Ensikertalainen asialla siis...

Takaisin