Hankinnat

Mies osti sitten farmari mallisen suzukin, tästä sitten perheauto väliaikaisesti. Kerätään rahaa parempaan farmariin, näin päällisin puolin näyttää hyvältä. :) Osti joltain perheen isältä, että toivottavasti ei ihan sikaa säkissä ostettu.. :)

Hankinnat . . Me ollaan pyritty ajattelemaan ekologisesti ja ostettiin suoraan mm. emmaljungan super viikkarit, runko uutena ja koppa käytettynä. Ajatuksena, että helppo myydä eteenpäin tai tarvittaessa sitten saa sisarus -lisäosan ilman, että vaunut levenee..meillä kun tuo ulko-ovi on VAIN 56cm leveä. Turvakaukalo ja Tiny rocker 3 in 1 on jo valmiina. Koiran kanssa on ollut opettamista tuon tiny rockerin kanssa, koska se pelkää kaikkea isoa ja liikkuvaa. . .vaunuista puhumattakaan. Vaatteita ollaan saatu ihan hirmuisesti sukulaisilta...jopa niin paljon, että olen saanut pinkki-ähkyn ja päätynyt ostamaan neutraaleita sävyjä kirppikseltä :sorry: Mutta tietty on ollut ihanaa kun melkein kaikki vaatteet ihan pikkuiselle on tullut tutuilta.. Lisäksi hankittuina/lainassa on jo: hoitopöytä, hoitoalusta, amme, äitiyspakkaus, babybox, hörpyttämismuki ja -lusikka, pinnis, myssyjä, villasukkia ja tumppuja, harsoja, hoitolaukku on tilauksessa, lastenhuoneeseen kaapit ja lamput..sisustukseen olen saanut paljon omia lapsuuden lempi juttuja matoista lokki-mobileen ja aina keinuhevoseenkin omalta äidiltäni. Ja silti tuntuu, että ne kaikkein tärkeimmät puuttuu! Mutta ehkä se on vaan tunne..tunne siitä ettei ole vielä ihan valmis...onneksi LA:aan on vielä aikaa. Vaippa ja pesuaine ostoksille suunnataan sitten mammalomalla..

Me hankittiin vaatekaappi vauvalle ja vauvan tavaroille Jyskistä. Mietin kyllä, jos olisi pitänyt ostaa vain lipasto vauvan tavaroille. Vaatekaappiin mahtuu kuitenkin enemmän tavaraa. Vaatetankopuolella ei varmaan ole kauheasti nyt aluksi käyttöä.

Maria, Osta tankoon roikkumaan laitettavia "hyllyjä" tai täytä tankokaappi muovilaatikoilla joissa on isompia vaatekokoja. Vaikka tulisikin henkaria kaipaavia vaatteita niin ovat vielä pitkään niin pieniä että alle mahtuu monta laatikkoa.

Meillä on nelivuotiaan huoneessa kiinteät kaapit joissa on lapsen vaatteista vain henkaria vaativat mekot. Muut vaatteet on edelleen lipastossa. Kaapeista löytyy myös miehen puvut ja muuten onkin sit täynnä koko perheen tavaroita. Tässä asunnossa on siis aivan liian vähän säilytystilaa niin siksi näin. Toisaalta teinilläkin on vaatekaapissa vain kolme hyllyä vaatteille ja loput on muuta tavaraa täynnä :)

Me periaattes pärjätää alkuun sillä mitä kaapeista löytyy :) Turvakaukalo vaan pitäs siinä tapaukses pyytää lainaan. Oman kyl haluan ja oon kattonuki valmiiks et minkä, mut nyt hankitaa kyl joulujutut ja säilytysjutut ensin. Omaa autoa kun ei ole, ni se oma kaukalokaan ei vielä oo niin tarpeen, ku tietää et lainaks saa tutuilta sit sairaalasta kotiutumista varten sellasen. Pinnasängystä puuttuu patja, ku se on nuoremman sängyssä täl hetkel. Nuoremmal on siis sellanen arviolta 50-luvun lastensänky, ja se on niin kapea et ei pinnasängynpatjaa leveämpi siihen mahtuskaa. Jos joulupukki tois siihen uuden patjan, ni sais nykysen sit takas pinnikseen :D

Tuttipulloja ei välttämättä edes tarvi, jos imetys onnistuu ekat kuukaudet niin vauvan on helppo sit totuttaa suoraa nokkamukiiki. Meilkii kyl tuttipulloja on, mut osan meinasin laittaa suoraan pois ku ovat niitä vanhoja (pahasta muovista).

Meillä riittää myös hyvin olemassa olevat kiinteät kaapit. Käytän itse omille vaatteille suurimmaksi osaksi vain tankokaappia, että kaikki saa henkariin. Niitä on sit helppo plärätä siitä ja koska oon niin fanaattinen silittäjä, niin vaatteet pysyy siistinä siinä.

Saman oon tehnyt vauvan vaatteille. Eli ostin Ikeasta pienempiä henkareita ja laitan kaikki vaatteet roikkumaan. Paitsi nyt sukat ja pikkupipot yms. Se riittää aika kivasti ja sit isommat koot on vielä hyllyllä niin ei tuu ruuhkaa. On myös kätevä ottaa kuivumaan suoraan henkariin niin ei vie koko pyykinkuivaustelinettä.

Meil on vaatehuoneen lisäks yksi kiinteä vaatekaappi toisessa makkarissa. Eteisessä on vaatetanko ja hattuhylly. Muita kiinteitä kaappeja onkii sitte vaa keittiönkaapit eikä nekää mikää tilaihme oo. Lisäks varsato on täpötäynnä ja kaikenlisäks se meiän häkki on kaikkein pienin, monet varastot on melkee kaks kertaa sen kokosia. Sama juttu oli edellises asunnos, meille pääty se pieni koppero silloinkii. Luulis et e ois kaikki jaettu saman kokosiks, tai sitte neliöiden mukaan vaan ei. Tosin nää kerrostalot on muuten hutiloiden tehty kuulemma.

Me saadaan yks iso lipasto miehen äidiltä joka tulee siis vauvan vaatteille käyttöön. Ei siis tarvi mennä Ikeaan törsäämään siihen rahaa. :)

Muokattu viimeksi:
Jyskin myyjä sanoi, että siihen vaatekaappiin tankopuolellekin voisi rakentaa halutessaan hyllyjä. Ystävällä on vaatekaapissa kaksi vaatetankoa päällekkäin, jossa säilyttää lastenvaateita. Kyllä muovilaatikot voisi olla käteviä erilaisesten tavaroitten säilyttämiseen.

Bettie, Meillä oli edellisessä asunnossa kans pienin häkkivarasto. Lattiapinta-alaa oli reilu neliö. Ja huvittavinta asiasta tekee se, että taloyhtiössä oli 61 pientä asuntoa (yksiöitä ja minikokoisia kaksioita) ja 3 kolmiota. Kolmioilla oli pienet varastot :D

Nyt on meilläkin ne isoimmat hankinnat tehty. Mummi ja pappa hakivat eilen meidän valitseman pinnasängyn Ikeasta (meillä kun ei ole autoa, niin oli pakko pyytää apuvoimia) ja vaunutkin lähtivät tilaukseen. Nyt on jo pinnasänky koottu ja odotellaan, että vaunut saapuvat postiin.

Huh! Iso harppaus kohti oivaltamista, että kohta se vauva sieltä olisi oikeasti tulossa!

Vielä pitäisi hankkia:
-Hoitoalusta pesukoneen päälle
-Turvakaukalo
-Sitteri ja rintapumppu mahdollisesti myöhemmin, sekä pinnasänky. Meinaan nukuttaa vauvan ihan siinä äitiyslaatikossa aluksi. Ja sitten matkasänkynä toimii rattaiden kova koppa. Pinniksen ja myöhemmin syöttötuolin ostan kirppikseltä ihan..

+ Sitten jotain pientä pitäisi hankkia, kuten pari korviketta varalle, unipussin, friidan yms.
Vaatteita olemme saaneet läjäpäin ja lisää on tulossa kun muilta jää pieneksi <3, itse emme yhtäkään uutta ole ostaneet ja käytettynäkin vain 2 bodya (alle 5€)

Täällä on hankinnat jääny nyt vähän puolitiehen. Kunhan nyt viimeistää joulukuussa saa hankittua loput niin on hyvä... :D

Meillä on hankinnat silleen hyvällä mallilla,että puuttuu enää kaikki pikku sälä eli tutit( kumpikaan edellisistä ei syönyt ku kaks kuukautta), tuttipullot ( kuopukselta annettu eteenpäin), voiteet, vanupuikot,vaipat jne. Sitterin hommasin alesta, siskolta oli edelliselle lainassa mutta nyt siskolla on itsellä tarvetta. Manduka on veljen lapsilta lainassa, melkein uuden häkkisängyn saan "käytettynä" tutulta, haen ensi viikolla. Vauvan vaatteet on suurin osa käytettynä, halpoina paketteina ostettu -muutama uutena alesta :)
Enää tarvisi pestä ja keksiä mihin kaiken saa mahtumaan! Meillä on iso talo,mutta pirun vähän kaappitilaa. Ostin käytettynä hoitopöydän 4 lipastosta,mutta kun tuntuu ettei sekään riitä ;)

Meillä jo kaikki tarpeellinen löytyy kun esikoiselle tuli hankittua, eikä sit mitää raaskinut laittaa kiertoon.. Ehkä vielä jotain pientä voi hankkia..
Tänää tein kuitenki itselle hankinnan.. Ostin talvihousut äitiysmallia, alkoi noi ilmat jo sen verran viilenemään ja housut olemaan turhan kireitä koiran kanssa lenkkeilyyn et tuli ajankohtaiseksi.. Vaikka olin aiemmin sitä mieltä että uusia äitiys vaatteita en hanki mut eipä ollut edellisen raskauden aikaan näin kylmiä ilmoja joten vähemmällä vaatetuksella pärjäsi sillon..

Täällä "mummu" on vaatteita ja tarvikkeita hommannut säkki kaupalla! Lähinnä käytettynä kaikkee, suositaan kierrätystä :) Meilläkin vaan paikka mihin laittaa, mietityttää. Ja miun pitäis itselleni hommata talvitakki, näistä nykyisistä ei mee yksikään kiinni mahan kohdalta. Muutenkin oon jo iso tyttö niin takin etsintä aiheuttaa harmaita hiuksia. Ja miten toi maha vielä kasvaa, huomenna kun laskettuun olisi 13 viikkoa jäljellä :P

Mä just varasin paikalliselt naamakirppikselt itelle paketin kestoja, siin ois sitte 2kpl taskuja+5 imua ja sit 6 AIO-vaippaa :) Tarkotus perjantaina tehdä omistajan vaihdos niille, mikäli vaan aikataulut osuu yksiin :) Harjottelua se varmaa on alkuu noitakin käyttää ja se mitenkä paljon tarvii imua olla milloinkin. Täytyy melkee sit vauvan synnyttyä tai lasketun ajan lähellä pyytää joltain kestoilijalta luentoa noista. Termit nyt on sillee tuttuja ku oon niin paljon katellu eri vaippoja, mut käytännön kokemusta ei oo yhtään, eikä voi nuoremmallakaa tytöllä harjotella, ku on ollu kesäst asti ilman vaippaa.

Minäkin ostan kestoilevalta ystävältä pois vaipat jossain välissä. Varsinkin jos käytettynä hankkii niin ne ovat todella edullisia ja kokeilemisen arvoisia.

Takaisin