Hankinnat

Saatoin sitten ostaa Teutonia Be You -rattaat. Ja erillisen vaunukopan. Ja talvirenkaat. Ja autokopan. Ja isofix-jalustan. Ja adapterin jolla kopan saa kiinni rattaiden runkoon. Ja pinnasängyn. Ja vaatetta. Tilillä 40 euroa, onneksi palkkapäivä torstaina.

Hihiiiiih, vähän on meiningit ja fiilikset hankintojen osalta muuttuneet tässä parin kuukauden aikana, kun henkinen sopeutumisprosessini on ottanut harppauksia eteenpäin. Vielä kuukausi sitten luikin kauhuissani tyhjin käsin kirpparilta vauvanvaateostoksilta enkä olisi voinut kuvitellakaan tuhlaavani eurojani uusiin vauvanvaatteisiin "kun ne on niin kivan näköisiä". No mitenkäs nyt? Oltiin kaverin kanssa shoppailemassa Helsingissä, ja melkein joka liikkeestä tarttui vauvalle "jotain pientä". Mm. Zarasta aivan ihana ja pehmoinen pörröfleecehaalari.:Heartred Ei ehkä mikään järkiostos uutena, kun käyttökertoja tuskin montaa tulee, mutta kai ne hormonit näihin hankintoihinkin vaikuttaa. Eilen zoomailin läpi koko kirppiksen, ja ongelma oli ennemminkin pitää näpit erossa niistä vaatteista. En yhtään ihmettele, että moni esikkoaan odottava hankkii aivan liikaa noita pieniä vaatteita, kun jopa mulla, lähtökohtaisesti äärimmäisen nihkeällä shoppailijalla (mm. viimeisimmät farkut ja talvitakki vm. 2011) on kohta se ongelma...

Seuraavaksi pitäis varmaan tehdä vähän inventaariota sekä laatia ajatuksella listaa kaikesta vielä tarpeellisesta. Nyt jos menee vaan fiiliksen mukaan, kuten yleensä tapaan mennä, niin tulee kyllä varmasti hankittua vaikka mitä turhaa!

Me ollaan ostettu ihan "kun sopivasti oli tarjolla" -mentaliteetilla vaunu-ratas-turvakaukalo-yhdistelmä ja kestovaippa-aloituspaketti (gnappies). Kylpyamme ja babybjörn saatiin kavereilta ilmaiseksi, vaikkei oikeastaan edes sellaisia oltu ajateltu hankkia. (Babybjörnia varsinkan, kun se on sellaista vanhaa ei-ergonomista mallia. Löysin kyllä jotain tuunausvinkkejä siitä, miten siitä saisi muokattua ergonomisen, mutten tiedä toimivatko, vai pitäisikö hankkia jokin toinen kantosysteemi ja laittaa tuo kiertoon...?) Siinäpä ne, ei vielä ole mitään muuta valmiina.

Yritetään pitää hankinnat minimissä, kun 1) tilaa on rajoitetusti, 2) ekologisuutta tavoittelevina emme halua turhaa kampetta hankkia, ja 3) ei oikein tiedä etukäteen mikä on loppujen lopuksi hyödyllistä ja mikä ei. Sänky saadaan luultavasti tutuilta käytettynä, ja sitä ennen ihan aluksi voi nukkua kopassa ja/tai meidän sängyssä. Hoitopöytä laitetaan kylppäriin, eli vaan alusta jo olemassaolevalle tasolle. Vaatteita on tulossa (omaksi ja lainaan) kavereita. Ja sitten vaan jotain pikkusälää kuten niistin, pari pulloa, harsoja, ihonhoitotuotteita. Vaikka tuntuu, että kamalan pitkiä listoja näkee "välttämättömyyksistä", niin eiköhän noilla nyt jotenkin alkuun pääse :happy: (Vai onkohan jotain oleellista unohtunut...? :wideyed:)

Muokattu viimeksi:
Ideaparkin Minimanista tarttui mukaan pari hankintaa eli harsoja ja tulevan isosiskon valitsema "kiraffi, ihan melkein sama kun mulla mutta erilainen" :D Tytöllä on siis samanlainen eri värityksellä ja sanoi vauvankin tarvitsevan oman.

Liitteet

• WP_20151012_17_09_32_Pro.jpg
    WP_20151012_17_09_32_Pro.jpg
    953 KB · Katsottu: 45
Oliko minkä hintaisia nuo harsot? Jos jaksais lähteä Ideapark-reissulle tässä jossain vaiheessa. :)

Saatin perus valkoisia harsoja joku 4 kappaletta eilen. Olis kiva tommoset värilliset tai missä olis jotain kuvia..

Terkku, Oliskohan ollut 6e luokkaa tuo paketti jossa oli kolme harsoa ja kuviovaihtoehtoja oli muutamia. Valkoiset oli sit vähän halvempia. Name it:ssä oli laadukkaamman oloisia harsoja iso paketti (en katsonut määrää kun ei värit miellyttänyt) 15e ja Prismassakin katselin viime viikolla harsoja, mutta hinta ei jäänyt mieleen. Meillä on siis tytön jäljiltä violetin sävyisiä harsoja jäljellä neljä (annoin puolet kaverille joku vuosi sitten) ja äitiyspakkauksen mukana tuli ne kaksi valkoista.

Mulla esikoisen aikaan sellainen kokemus, että parhaat imutehoisimmat harsot oli tyyliin cittarista ostetut valkoiset vaippaharsot (tyyliin joku Pikkupiia tms merkki) ja imuteho niissäkin alkoi olemaan kohdillaan vasta useamman pesun jälkeen. Kuviolliset on nättejä, mutta ne mitä mulla on, ei koskaa oikeen pärjänny noille basic-harsoille :)

Mä ostin eilen Tiny Loven rocker napperin. Onneks siinä on kiloraja 18kg kun esikoinen innostui siitä :D no saapahan leikkii sillä nyt sielunsa kyllyydestä, niin tuskin enää sitten vauvan syntyessä koko asia :D

Marianne, Joo ei noi mun tänään ostamat ainakaan miltään imukykyisiltä vaikuttanut. Ne tytön vanhat kuviolliset/värilliset on kyllä ollut tosi hyviä, mut ovat paljon vahvempiakin. Mä luulen, että ne Name it:ssä myytävät oli samaa tasoa kun noi meidän vanhat. Mä siis tilasin nuo aikoinaan jostain verkkokaupasta ja sen verran hyviä olivat että 9kk myöhemmin mun siskokin tilasi kun en luopunut omistani ;) Pitäiskin häneltä kysyä muistaako mistä tilattiin..

Niin ja harsojahan on helppo värjätä tai vaikka kuvioida itse jos haluaa. Mä aikoinaan esikon harsot värjäsin jossain vaiheessa kun eivät pesussa tulleet enää valkoisiksi niin palvelivat värjättyinä vielä kauan hyvän näköisinä. Ne oli pakkauksen harsoja mutta silloin oli pakkauksessakin harsot tuollaista parempaa laatua. Nuorempien pakkauksessa on mun mielestä ollut paljon ohuempia ja harsojen määräkin on tainnut aina puolittua ;) Jos en väärin muista niin esikon pakkauksessa oli 8 harsoa (saattoi kyllä olla kuusikin), nuorimmaisella oli neljä ja nyt vaan kaksi. Isomman pakkauksessa ei ollut kestoja ollenkaan mug kertakäyttövaippoja taisi olla, nuorimmaisella oli kaksi erilaista kestovaippaa ja nyt yksi. Eli huonommaksi menee pakkauksessa vaippatilanne koko ajan (harsothan on vaipoiksi tarkoitettu pakkauksessa alunperin).

Sieltä nameitistä tilasinkin yhden paketin, mutta värikkäämpiäkin olis kiva saada. Täytyy varmaan ostaa valkoisia ja värjätä niitä, jos ei kohtuuhintaan löydy. Ihan hulluja hintoja noista kyllä pyydetään, jossakin verkkokaupassa oli _yksi_ värillinen perusharso melkein 7e. En ostanut :D

Hei mistä ootte ostanu/tilannu kankaan värjäys värejä? Niitä pesukoneeseen laitettavia värejä?

Kattelin että ainaskin prismassa oli jotain tekstiilin värjäämiseen tarkoitettuja värejä, kun perjantaina kävin kaupassa.

Takaisin