Hankinnat

Mä just roudasin meidän kestot anoppilasta tänne. Saa sit samalla pyykkäillä niitä kun joskus aloittaa noitten vaatteiden pesunkin.

Ostin aloituspaketin gnappies-merkkisiä kestoja, kun oli tarjolla (vähän) käytettynä ja edullisesti, ja kun kuulin joltain, että ovat käteviä. Joten kokeillaan niitä. Varmaan pitää kyllä johonkin kestoilutukiryhmään yrittää hakeutua käytännön vinkkejä saamaan, kun ei ole mitään käsitystä mikä toimii ja mikä ei :shy:

Ei tuo nyt kovin monimutkaiselta vaikuttanut kun ystäväni näytti nopeasti kädestä pitäen kestoilua. Netistä kun jotain lukenut niin tuntuu, että kestoilu on välillä kovin fanaattista touhua kaikkine villahousuineen ja variaatioineen, että mielipiteitä ja mieltymyksiä on joka lähtöön. Varmaan kanttaa ostaa hieman erilaisia ja sitten huomaa mikä toimii itsellään parhaiten.

Sillä eihän siinä kovin montaa liikkuvaa osaa paketissa ole :joyful:, kaikki varmasti löytää omat rutiinit ja toimivimmat tuotteet.

Mä olen sitä mieltä, että kestoilu on juuri niin hankalaa kun siitä haluaa tehdä. Nykyään on kuitenkin valmiita kestoja jotka vastaa käytöltä täysin kertakäyttövaippaa lukuunottamatta sitä et pestään roskiin heittämisen sijaan. Ja nuo taskuvaipat on siitä vähän enemmän työllistävä malli, mutta esim meillä selvästi parempi kun kuivatetaan narulla. Ainoa syy miksi meillä vaan osakestoillaan on se, että mun nuo ensimmäiset lapset on ainakin ollut niitä niskapaskojia eli sata kertaa päivässä ripulit vaipan lisäksi hiuksissa asti joka tarkoittaa että vaippoja pitäisi olla vuori ja mieluiten joku joka pesee ne kun 24/7 kipua itkevän lapsen äiti on ehkä ihan vähän väsynyt ;)

Meil esikko oli kans niskapaskoja, mut nuorempi onneks ei. Mäkää en aio paineita kestoista ottaa, ja varmaan on osittain myös kertikset käytössä :)

Joo meillä kestoillaan vaan juuri sen verran mitä itse jaksan ja tuntuu hyvältä. Ja ihan pienen kanssa ei ollenkaan vaan sit vasta kun on ikää jo muutama viikko ja tunnetaan toisemme ;)

alinah, pohdiskelin itsekin hyvän tovin, että hankinko tuon hennesin haalarin, koska vauva tulee hukkumaan äp:n haalariin. Asia ratkesi sitten siten, että anoppi hankki meille matkapussin, josta saa vetoketjulla haalarimallin. Lisäksi anoppi on neulonut villahousuja ja -paitoja natiaiselle, että kylmä tuolle tuskin tulee ihan heti. :)

Meillä on nyt tosiaan kaikki isommat hankinnat tehty. Viime viikolla käytiin hakemassa ikeasta pinnasänky ja mies halusi ehdottomasti ostaa vauvanhuoneeseen kattovalon, josta tulee mieleen Super Mario. Ollaan myös ihasteltu bauhausissa myynnissä olevaa marvel-tapettia ja mietitty, että tehtäisiinkö pojan huoneeseen tehosteseinä. Nörttimäinen aivopesu on hyvä aloittaa ajoissa. :grin

Ihan hyvä, että tärkeimmät on nyt hankittu, koska itsellä ei enää selkä kestä shoppailua. Yritän nyt vielä suostutella miestä kokoamaan tuon pinnasängyn ja ehkä vaunutkin. Tällä hetkellä kaikki tavarat ovat pakkauksissaan ja täyttävät yhden huoneen. Äitikin vinkkasi, että jos saatais sänky kasaan, niin sinne sais jo patjat, petivaatteet, unilelut yms. pois pyörimästä ja koko komeuden voi tarvittaessa peittää vaikka lakanalla siihen asti, että saadaan jätkä ulos.

Kaverin pitäisi vielä tuoda hoitoalusta ja näyttää mulle kädestä pitäen miten toi rintapumppu kootaan ja miten sitä ylipäänsä käytetään.

Heh, meikäläinen taitaa tuolla jouluhössötyksessä sitten otsa (ja selkä) hiessä etsiä tarvikkeita =D
Tosiaan melkein kaikki hankkimatta, haha.. Noo, äp-pakkaus, kaverilta saadut vaatteet ja rattaat löytyy. Vaippoja, korviketta varalle, hoitoalustaa.. Oishan tota, mutta kattellaan ;)

Me mietimme myös kovasti, pitäisikö meidän ostaa kestovaippoja ja jos niin millaisia. Pidemmän päälle rahaa (ja tietenkin myös luontoa) säästyisi, mutta sitten pitäisi tosiaan alkaa metsästää vaippoja kirppareilta – uudet kun on ihan järkyttävän kalliita, jos aikoisi edes kolmen päivän varaston ostaa. Tuntuu kuitenkin siltä, etten oikeastaan edes tiedä, millaisia vaippoja kirppareilta edes etsisin ja millaisia kriteerejä pitäisi olla. Lähinnä olen googlettanut AIO-vaippoja, kun olen tullut kuulemani perusteella siihen käsitykseen, että ne olisivat kestoista niitä "helpoimpia".

Olen myös löytänyt ohjeita kestojen tekemiseen, mutta koska en ole täysin sinut ompelukoneeni kanssa, en ole ollenkaan varma, osaisinko lopulta niitä itse oikeasti ommella.

Vähän tämä kestovaippailu hämmentää, kun netistä siitä saa lukea niin monenlaista. Meillä ei ole edes tutuissa ketään sellaista, joka olisi kestoillut, että voisi pyytää neuvoa näiden osalta.

Mäkin mietin, että voisi itse tehdä kestoja, mutta se PUL-kangas on kallista ja sitä menee (ainakin niiden ohjeiden mukaan) yllättävän paljon per vaippa. Eli koska itseäni ei häiritse käytetttynä ostaminen niin ajattelin näin tehdä. Käytettyjä kuoria saa ihan eurolla (+/-) ja imujahan voi itse vääntää todella helposti ja niin paksuina kuin sitten tarvii. Ja niitä voi tehdä vaikka frotee-/mikrokuitu-/hamppu-/bambukankaasta.

Pesemisen kanssa helpoin olisi nopeasti kuivuva kuoriosa+imut tai sitten se taskumalli. All-inone:ssa kuivuminen ilman rumpua voi viedä pitkänkin ajan. Kestoileva kaverini vinkkasi, että ei kannata hamstrata varastoja täyteen kestovaippoja etukäteen vaan ostella erilaisia muutaman ja sitten katsoa mikä niistä toimii itselle parhaiten. Siinä välissä voi pitää kertiksiä lisänä ja ei tule turhaan ostettua sellaisia, mitkä ei toimi omalla kohdalla.

Sinnna, näin minäkin olen ymmärtänyt, ettei kannattaisikaan vielä kovasti hamstrata kestoja varastoon ja siksi olen näitä hankintoja vielä lykännytkin. Jos ko. malli ei jostain syystä sovellukaan lapselle, niin sitten on suotta vain hankkinut ison kasan turhia vaippoja. Varmaan aloittelemmekin ihan kertiksillä ja otamme sitten vähitellen kestot siihen tueksi.

ImageUploadedByVau Foorumi1447080685.789210.jpg

Tämmöisen äitin kaveri oli pelastanut heidän taloyhtiön roskakatoksesta! Hyvä pesu vaan, niin se on käyttökelpoinen! Tässä on vielä ikean viivakooditarra kiinni! :o näyttää niinku ihan käyttämättömältä. :D

No sepäs näyttää koskemattomalta! Hyvä vaan
Me ostettiin se (mielestäni ultrakallis) Stokken Flexibath mikä menee kasaan. On sen verran pieni kylpyhuone (huom. meillä muutenkin vain 1 wc), että ei olisi isolle ammeelle ollut tilaa vaikka seinälle nostaisi. (Meidän pyykinkuivausviritelmien takia)

Joo, mahtuu tuota säilyttää wc:ssä kun on sen verran tilava meillä. Mutta tosiaan näyttää siltä ku ei olis käytetty kertaakaan.. :)

Alinah onko tossa ikean ammeessa tulppa pohjassa? Oon halunnu meille tollasta kun ne kumit siellä pohjassa ois kätevät...

Ei tässä mallissa ainakaan ole, onko niitä semmoisiakin missä sitten tulppa pohjassa? :o

Okei, noo ei tuo nyt haittaa vaikka tässä ei olekaan pohjassa tulppaa.. :)
Mut hyvä tietää että semmosiakin löytyy.

Takaisin