Hankinnat

Esikolta melkein kaikki tallessa eli jos ei uusi tulokas ole kovin erilainen tapaus, niin ainoat hankinnat on tuplakärrit ja myöhemmin isompi istuin autoon (kaukalo löytyy mutta isompi istuinon mallia jossa esikko istuu vielä monta vuotta). Ja mahdollisesti eri sukupuolelle sopivampia vaatteita jos näin käy.

Meillä tällä hetkellä Brion Smile vaunu/ratasyhdistelmä ja tykkäsin. Esikko vaan vielä nukkuu uniaan vaunuissa joten pelkällä tolla ja seisomalaudalla ei selvitä. Oletan myös että seisomalauta ei kulje talvella niin helposti mukana jos on paljon lunta. Näin ollen vanhat varmaan myyntiin ja tuplat tilalle. Vielä kun keksis mitkä (käytettynä luultavimmin joudutaan hankinta tekemään)..:confused:
 
Kääk..meillä turvakaukalo on jo 7v vanha :D mut eipä taida olla varaa hankkia uutta kun yks istuin pitää kuitenkin hommata, niin talous ei anna myöten. Pitää sit joulukuussa kattoa oisko mahiksia. Niin paljon menoja nyt. Onneks on vielä aikaa miettiä :)
 
Me heivattiin esikoisen kaukalo veke kun alkoi olla kanssa sen kahdeksan vuotta vanha - vaikka oli kolaroimaton ja sisällä säilytetty yms. Mutta onneks saadaan vastaava uusi kaukalo lainaan yhdeltä ystävältä :)
 
Meillä on myös 9 vuotta vanha kaukalo. Mies oli sitä mieltä että se menisi vielä pikku kakkosen kanssa ja mä olen sitä mieltä että ostetaan uusi. Noh antaa miehen kypsytellä ajatusta, on tässä vielä onneksi aikaa harkita tota kaukaloasiaa :)
 
Mä en edes tiedä ton meidän turvakaukalon ikää, kun käytettynä se ostettu ja se näyttää melko vanhalta. Mut saa luvan mennä vielä tällä kaverilla, kun niin lyhyen aikaa menee kuitenkin (6kk).
Mä oon vakavissani hankkimassa babylonia tri-cotti kantoliinaa tori.fistä :O ajattelin, että se olisi riittävän monipuolinen ja helppo kantoliina mulle ja kommenteista päätellen ihan hintansa väärti :)
 
Siiseliini toi on varmasti hyvä. Tavallinen trikooliina on siihen asti hyvä kunnes vauva on 6-8 kg. Tuosta en osaa sanoa, onko sama asia. Kuitenkin, jos sen jälkeen on innostunut liinalla kantamisesta, niin kannattaa ostaa kudottu liina :)
 
Turvakaukalon valmistusaika pitäs löytyä muuten kaukalon rungosta... josko joku osais tarkemmin kertoo mistä kohtaa.
 
Mulla on jossain tuolla perus kantoliina, joka on joustamattomasta puuvillasta. Sain sen tutulta esikoisen ollessa pieni, mutta en uskaltanu itse sitä käyttää, kun sidottava versio. Tuo vaikuttaa paljon helpommalta itselleni :)
 
Tilasin alesta nyt sitten Brio Happy yhdistelmät. Päädyttiin niihin, koska olen kova lenkkeilemään ja talvivauva tulossa. Tuntui siltä, että sellaiset, joissa on pikkupyörät edessä on liian heppoiset. Ja kova koppa tulee, pehmeä tuntui aika ahtaalta kun kaupassa katseltiin. Eipä niitä sitten tiedä kun vasta käytössä, että minkälaiset ovat, mutta tuskin täydellisiä vaunuja on. Nuo ovat ehkä vähän raskaammat mutta sulaapa raskauskilot.:grin
 
Tänää pitäs tulla pakettiautomaattiin mun kantopontso :) Se onki sit eka hankinta tässä raskaudessa. Joulukuun alussa ois mulla synttärit ja aattelin toivoo itelleni rinnanlämmittimet ja lisää kestoliivinsuojia Ruskovillalta. Tänää tuli Ruskovillan kuvasto postista ja samantien aloin miettimään mitäs lapset tarvii, että Jolupukki saa tuoda kaikennäköstä tarpeellista :grin
 
Mä oon nyt sitten kai päätynyt phil&tedeihin (koko, varsinkin leveys, renkaiden koko ja muunneltavuus) mutta että mua harmittaa, kun joutuu jättään hyvästit nykysille Brio Smile vaunuille:sad001. Niissä tuo ratasistuin on ollut vaan ihan lyömätön. Tyttö on tykänny ja jalkatuki on ihan mahtava ollu kuin myös turvakaari. Ei olla siis ikinä tarvittu vöihin köyttää vaan tuo on riittänyt. Samoin selkänoja nousee oikeesti kokonaan pystyyn eikä oo tolleen yläasennossa ihan verran kuitenki makuullaan. Saanu esikko omia selkälihaksiaan käyttää. Noissa uusissa mitä suunnittelen ei ole samaa eikä muissakaan tuplissa mitä ihmetelly. Mut kuitenkin suunnitelluista eniten mieleen..
 
Odotan rakenneultraa, jos vaikka sukupuoli siellä selviäis, niin vois aloittaa sit neuleprojektit vauvalle. Esikoiselle neuloin kaksi peittoa, neuletakin, housut, hattuja, sukkia ja tumppuja. Ja oli ihanaa kun värit oli just silloin tytölle valittu ultran mukaan. Oli sit synnäriltä lähtiessä jo kiva pukee vauva itsetehtyihin neulevaatteisiin :)
 
Bumble84: millanen ikäero teillä tulee lapsille? Mäkin pitkään pyörittelin mielessäni P&T:tä vaihtoehtona tuplille, mut aattelin et esikoinen ei tuu koskaan viihtymään sisaristuimessa siellä alhaalla. Meillä
Myös toi esikoinen vielä niin pieni, että istuin pitää tarvittaessa saada kumottuu kokonaan makuuasentoon. Se sit ratkais, että P&T:t ei sovikkaan. Koon puolesta ne ois ollut parhaat.
 
Ikäeroa tulee suunnilleen 1 vuos ja 10kk. Eli esikko ei ihan junnu enää mutta nukkuu vaunuissa kyllä enkä usko pelkän seisomalaudan riittävän (varsinki talvella). Mä oon haaveillu P&Tstä ainoastaan sitä navigator mallia (mielellään uudempi), kun siinä se lisäistuinkin kallistuu jomminkin verran ja alas tungen varmaan pienemmän kun isompi tosissaan väsähtää/on päiväuniaikaan liikenteessä (siis sitten kun vauva osaa jo vähän istua eikä tarvi ihan makuuasennossa pitää). Saa tosin nähä kuinka todellisuudessa käy:confused: Sinne myös huhujen mukaan mahtuu XL koon kantokassi.. Mut toi istuma- ja jalkojenasento vaan mietityttää nin kovasti. Pitäis löytää joku kelle mennä oman lapsukaisen kanssa sovitteleen:happy:
 
Mulla on viikkoja kohta 17. Vaunut olemme hankkineet, mutta emme oikeastaan muuta. Löysimme hyvät ja siistit hyvällä hinnalla, joten en voinut olla ostamatta. Olen niistä kyllä niin iloinen. :Heartred
 
Voi vitsit, tuntuu että monella on täällä jo pitkällä/ paljon valmiimpia vauvan tuloon. Siis kun on hankittu jo tarvikkeita tai on jo vanhastaan.

-ihan kuin kattoisi talvella pihalla seisoskellen jonkun kodin ikkunasta ja näkisi takan päällä tuomassa lämpöä, heh. Ei vaan ollaan kyllä niiiiiin pihalla sen suhteen, että esikoista odotellessa ei oo mitään valmiina. (Eikä hankittu...)

Kai sitä sit vaan ei ajattele edes ennen sitä seuraavaa ultraa. Ehkä pitäis, heh.
(Eli meijän muksu nukkuu äitiyslaatikossa käyttäen vain niitä tuotteita kunnes vanhempansa tajuaa toimia:smiley-ashamed005 )
 
Sinnna, No ei tässä oikeasti mitään kiirettä ole hankintoja tehdä :D Sen verran suosittelen kuitenkin, että kaikki sellaiset joiden hankintaan sinun pitää tai haluat vaikuttaa, olisi hankittuna tai ain ainakin katsottu valmiiksi ennen äitiysloman alkua. Ihan vaan jos pieni päättääkin syntyä vähän ennen laskettua aikaa tms. Ja vähissähän ne tavarat on joita ilman ei pärjää aluksi kunnes ehtii/jaksaa ostoksille. Lähinnä nekin on äidille siteet, liivinsuojia, sopivat liivit (mieluiten imetysmallia) ja lapselle toki vaippoja ja pari vaatekertaa. Näistäkin kaikki muut voi ostaa kuka vaan vaikka teidän ollessa synnärillä paitsi liivit. Eli älä stressaa!
 
Takaisin
Top