Hankinnat

Carkki, me ostettiin uutena. Hyödynnettiin se Hobby hallin kanta-asiakastarjous, josta täälläkin on jossain vaiheessa ollut puhetta eli Brion Primo-kaukalo ja telakka yhteensä 150€. Ja ei siis oltu Hh:n kantiksia entuudestaan, vaan ihan tuon tarjouksen takia täyttelin tiedot sinne. Kaukalo saapui muutama päivä sitten ja vaikuttaa kyllä tosi hyvältä.
 
Sen verran luinkin, ettei missään nimessä kolaroitua. Haluan kyllä panostaa tähän kaukaloon, että uuden ostan ja tuon pienemmän mallin alkuun :) Täälä kun on alkanut jo vähän hätä tulemaan, kun mitään hankintoja ei ole vielä tehty. Kiitos :)
 
Tuli tänään tehtyä hankintoja. :D
8bc6c0e4d0d0c151d45c09cf5fa2e25a
 
Meillä on orat kulkenu kelissä kuin kelissä..ei oo keränny lunta renkaisiin.
 
Orat saattaa löytää vähän edullisemmin oran tehtaanmyymälän verkkokaupasta :)
 
ImageUploadedByVau Foorumi1440690451.666178.jpg

Kaveri lähetti toissapäivänä tämmösen paketin, tänään oli noudettavissa lähi ärrältä! :) muutama vaate kappale on vähän siinä ja siinä että miellyttääkö omaa silmää.. Bodyt ainakin tulee kovaa käyttöön!
Mutta noi Muumi helistimet on aivan ihanat! <3 :)
 
Tajusin tuossa, että oon tehnyt jo aika paljon vaateostoksia vauvalle. Lähes poikkeuksetta kirppikseltä, ja vaatetta on yhteensä (mukana kaverilta saatu läjä myös) melkein ison Ikea-kassillisen verran. :D Siinä samassa kassissa on tosin myös iso pino vauvan lakanoita, jotka pelastettiin miehen lapsuudenkodista meille. Ehkä jarrutan näitä vaatehankintoja nyt vähäksi aikaa, kunnes käyn kaikki läpi ja tiedän, mitä vielä tarvitaan.
 
Turvakaukaloissa harvemmin tulee painoraja vastaan ennen kuin lapsi kasvaa pituudessa liian isoksi kaukaloon ja esim meidän pian 4v täyttävä painaa 15-16kg ja ihan normaalipainoinen on. Periaatteessa voisi painon puolesta käyttää jo ihan isoimpien turvavyöistuintakin. Mä vaan olen turvaistuinnatsi ja meillä matkataan niin kauan noissa ns kunnon istuimissa kun niihin mahtuu. Turvakaukalokin oli käytössä vielä 1,5v iässä ;)
 
Meillä Gracon matkarattaat ja tulee taas Gracon kaukalo (esikoisen vanhasta hankkiuduttiin eroon kun oli niin vanha). Se on ihan tosi kätsä kun saa kaukalon matkarattaisiin tosta noin vaan. Ei tartte pientä sitten kauppareissuilla jumpata kaukalosta pois ja jos nukkuu, niin saa jatkaa unia kaikessa rauhassa.
 
Itsekin ihastuin tuohon Brion Primo kaukaloon, odotan milloin laitan sen tilaukseen :D Jos pääsisin ensi viikolla jossain hipelöimään konkreettisesti sitä kaukaloa.. Muuten haluaisin sellaisen valmiin setin, että saisi myös rattaisiin, mutta meille ilmeisesti on miehen vanhat vaunut tulossa. Tosin ne vaunut pitäisi käydä katsomassa, mie kun en niitä oo nähny edes kuvissa. Että onko ne käytännölliset sitten meidän käyttöön. Onneksi anoppi on hyvin tietoinen kaikesta, mitä vauva tarvitsee :D
 
Meillä on tuo brion kaukalo ja käytössä pojulla edelleen, vaikka jo 1v4kk :D pitäis ostaa ihan kunnon istuin, mut jos sitte ku mies (toivottavasti) pääsee työelämään kunhan opinnot päättyy parin kk päästä. Toistaiseksi ei poju oo kauheesti valitellu tilan puutetta, kun nukkuu suurimman osan automatkoista :)
 
Niin ja siis tykätty on tuosta kaukalosta! On suht pieni, mutta silti ihan tilava. Ja just pikkuvauvalle niitä pienentimiä. Sitä mukaa vähentää kun kasvaa. Selkänoja siinä on aika "korkeella" niin isompana hieman leuka rinnassa joutuu nukkumaan, mutts muuten kyllä tosi hyvä. Meillä vaan tullu ikä täyteen ku on jo kohta 7 lapsella menossa :D
 
Meillä oli esikoisen kohdalla brio primon kaukalo ja telakka, mutta jossain vaiheessa ostin gracon matkarattaat niin siinä tuli mukana myös telakka ja kaukalo. Siihen gracon kaukaloon muutenkin muksu mahtui pidempään ja vasta reilun vuoden iässä siirryttiin turvaistuimeen. Istuin ostettiin uutena, mutta molemmat kaukalot käytettyinä.
 
Huh kun mä oon välillä tuntenut itseni niin huonoksi tajutessani miten hirvittävästi ihmiset ovat jo vauvajuttuihin perehtyneet ja hankintoja innoissaan tehneet ja mä en ole vielä mitään! Ei siinä sinänsä ongelmaa ole, ihan varmasti vielä ei ole kiire, ehtii vallan mainiosti vielä, sen tiedän, mutta missä on se inspiraatio joka laittaa sukeltamaan näihin juttuihin? Miksei mulla ole ollut? Miksei mun vaistoni ole vienyt mua automaattisesti kohti vauvanvaatehyllyjä tai saanut mua klikkailemaan auki vaunuvertailuja toisensa jälkeen? Enkö mä haluakaan tätä? Onko mulla äidinvaistoja lainkaan?

Sitten mä tajusin, että näillä foorumeilla on lukemattomia ihmisiä, jotka ovat jo yrittäneet vauvaa, halunneet ja suunnitelleet sitä kiihkeästi ehkä jopa vuosia ja ehtineet ehkä jo siinä yrityksen lomassa haaveilla ja suunnitella näitä juttuja. Ja tietysti niitä, joilla jo ennestään on lapsia ja joille tää on tuttua kauraa. Mulle koko raskaus tuli ihan puskista aivan muiden "härdellien" keskelle juuri kun oltiin sovittu että ei vauvaa vielä, ja oon varmasti tiennyt haluavani juuri tätä just nyt vasta raskaustestin tehtyäni. Joten tää prosessi on mennyt vähän eri tahtia kuin ehkä monilla muilla, ja vasta nyt kun arki on sekopäisen kesän jälkeen muuttunut normaalimmaksi ja mahan alkaessa olla mallia koripallo aletaan molemmat tajuta, että tää ylipäätään todella tapahtuu ja meille tulee vauva!! Ja pikku hiljaa alkaa mieli ja tiedostamis/sopeutumisprosessi olla siinä tilassa, että tulee etsiydyttyä lukemaan juttuja noista hankinnoista. Ensin hyvin varovasti, hieman peloissaan, sekaisin kaikesta aivan uudesta informaatiosta. Tämä on kaikki niin outoa ja uutta, kun omassa lähipiirissä tai sukulaisten joukossa ei ole koskaan, ikinä ollut pieniä lapsia, en todellakaan tiedä vauvoista tai niiden tarvikkeista lähtökohtaisesti kerrassaan mitään. No, onneksi netti on täynnä "for dummies" -juttuja, ja niiden myötä pahimman tietotulva-angstin haihduttua voi pikku hiljaa alkaa tosissaan innostua ja miettiä hankintoja ihan konkreettisella tasolla, tyyliin minkä merkkiset vaunut yms. :)

Miehellä onneksi on "lapsellisia" ystäviä (meillä on aivan eri tuttavapiirit), joilta tullaan ilmeisesti saamaan aika paljon kaikkea. Vaunut lienevät isoin hankinta ja haluan ne uutena, joten niistä aloittelin hankintojen pohtimisen. Vaunuissa ihan ehdoton ominaisuus on, että ovat hyvät pitkillä kävelylenkeillä koiran kanssa. Missään maaseudulla ei varsinaisesti asuta, mutta toisaalta millään "cityominaisuuksilla" ei oikeastaan mitään väliä kun en julkisissa liikennevälineissä tai kauppakeskuksissa, kahviloissa tms. käytännössä pyöri lainkaan. Brio Happyt tuntuvat näin köykäisesti aivan alkeista (=mitkä ihmeen yhdistelmävaunut???) aloittaen asiaan perehtyneenä tällä hetkellä houkuttelevimmalta vaihtoehdolta, eivätkä ole pahan hintaisetkaan.
 
Me ollaan päätetty tilata 3in1 rattaat heti ens ke jälkeen ku tullaan rakenneultrasta :) lähinnä haluun ne siks että juuri ei liikuta täällä maalla muulla kuin autolla niin haluun että sen turvakaukalon saa rattaisiin kiinni helpostinkaupassa... kotona rattaita käytetään varmaan lähinnä ulkonanukkumiseen eikä esim pitkiin kävelylenkkeihin... ne hoidan mielummin kantoliinalla että kädet jää koiran kanssa vapaaks! Sit ei taida olla muuta hankittavaa kuin sitteri koska syöttötuoli, pinnasänky yms saadaan :)

Joo olihan vielä yks iso investointi meinaan laitetaan kodinhoito huone uusiks ja sinne mm. Uudet kaapit, tasot ja laitetaan vihdoin lavuaari sitä oon halunnu jo pitkään ja nyt jes saan sen et siin on hyvä pestä isommankin lapsen peppua sitten:smug:
 
Hyvänä vinkkinä sellai hihna koiralle joka tulee ittellä pään yli kuin olkalaukku. Näin jää kädet vapaaksi vaunujen työntämiseen. Ei olis ittelläkään käyny mielessä, mutta kun meillä kävi koirakouluttaja niin sillä oli niitä myynnissä ja samalla opeteltiin kuinka koira kävelee nätisti vierellä eikä kisko kuin juna. Mahtava hihna ja ajatus. Vielä kun saa koiran toimimaan täysin mun aivotuksien mukaan xD kun on niin hyperaktiivinen koira.
 
Pakko Lara88 udella, et mistä löysit koirakouluttajan ja mitähän se maksoi ja monta käyntiä jme? :) Täällä 40kiloinen koira, joka innostuessaan vetäisee ihan reippaasti etiäpäin ja hieman jänskättää tulevaisuuden lenkit vauvan kanssa.
 
Nyt näkyy olevan lastentarvikkeessa alet menossa.. löyty myös jotain trikooliinoja pienellä alella...mut oli siis ihan laidasta laitaan tavaraa alessa. Kannattaa käydä kurkkaamassa.
 
Sinne sitten huhahti 900 euroa tosta noin vain, eli vaunut ja turvakaukalo telakkoineen tilattu ja pari muuta oheistuotetta :) tilasin myös sellaisen "vauvapesän" jonka voi laittaa pinnikseen tai vaunuihin tilaa pienentämään tai miksei vaikka sohvalle niin vauva ei ainakaan voi siitä kierähtää yli :) en tiedä onko turhake, mutta tuntui jotenkin että olisi turvallisen tuntuinen vastasyntyneelle.
 
Takaisin
Top