Hankinnat

Niin minunkin mielestä, Bettie! Vakavasti harkitsen kyllä tuollaisen hankintaa, niin pystyy ton esikoisen kanssa sitten samalla touhuamaan :) Ja varmaan menisi tollasessa kantopussissa ulkoillessakin alkuun?
 
No varmasti menis :D Ja muuten ku meil on se Myllymuksujen kantoreppu, niin siihen se vastasyntyneen osa (mikä pitäs tilata) on just sellanen, mihin vauva sit tulis kehtoasentoon :D
 
Pikku hiljaa on uskallettu ruveta katsoon ja miettiin, ettää mitä sitä nyt pitäisi ruveta hankkimaan. Ensimmäinen tulossa niin lähes kaikki täytyy hankkia nyt. On tuota tavaraa vaan niin loputtomasti tarjolla että aivan sekasinhan tässä menee mitä nyt sitten oikeesti tarvii ja mikä on turhaa :O vaunuja yritetty katsella käytettynä mutta niitäkin tarjolla niin monen merkkistä ja mallista ja eri varusteilla että pikku päät meinaa olla kyllä täysin pyöryksissä. Onneksi on vielä reippaasti aikaa!!
 
Mä olen monelle kavereillekin sanonut kaikista vauvatarvikkeiden hankinnoista, että kannattaa hankkia suurin osa vasta sitä mukaa kun huomaa kaipaavansa. Ne tavarat mitä ilman "ei pärjää" aluksi on aika vähissä. Turvakaukalo tarvitaan jos meinaa sairaalasta kotiutua jollain muulla kuljetuksella kuin julkisilla, vaunut on hyvä olla olemassa jo valmiiksi niin liikkuminen on helpompaa mutta eiväthän nuokaan välttämättömät ole. Jonkinlaisia vaippoja täytyy olla ja äidille liivinsuojia ja siteitä. Ja jos ei halua lasta nukuttaa viereen niin jonkinlainen sänky (tai äp-laatikko) on hyvä olla. Mitäs muuta oikeasti tärkeää voisi olla.. Vanulappuja ja -puikkoja vauvan navan ym puhdistamiseen ja hoitopöytä jos haluaa/tarvii ergonomisen vaipanvaihtopaikan. Saman asian ajaa kyllä sopivan korkuinen lipasto ja siihen päälle vain hoitoalusta. No joo, vaatteita on hyvä olla :D Mutta siinäpä ne varmaan onkin. Jos tarvitaan tutteja, tuttipulloja, rintapumppua, sitteriä, leikkimattoa, rasvaa, öljyä tms niin niitä ehtii sitten hakemaan myöhemminkin. Ja voi tehdä niinkin että katselee jo valmiiksi mieleisen merkin/mallin/ostopaikan niin sit voi tarpeen tullen ohjata jonkun muun hakemaan jos ei itse jaksa tai pääse ja tuleekin tarpeeseen. Vauvan "tarpeellisten" tavaroiden määrä kun on ihan mieletön ja jokainen kokee erilaiset asiat tärkeiksi. Meillä ei esimerkiksi kummallakaan lapsella ole ollut sitteriä, koska emme ole keksineet sille käyttötarkoitusta kuin kiinteiden syöttämisen siinä vaiheessa kun ei voi vielä syöttötuolia käyttää ja toisaalta tuon asian voi hoitaa myös turvakaukalossa. Kaverin perheessä taas ensimmäinen hankinta jokaisen lapsen kohdalla on ollut sitteri, koska perheestä löytyy myös eläimiä ja vauvan on hieman turvallisempi köllötellä sitterissä kuin lattialla.
 
ImageUploadedByVau Foorumi1435602697.145246.jpg

Mä menin tämmösen ostaa viime viikolla... :D :D :D :D oli ehkä kaikkein paras vaihtoehto prismassa. Täytyy jatkossa kierrellä muita liikkeitä jos sitä jotain pientä haluaa ostaa mut toki lähden kirpputorei pyörii mieluusti kunhan niitä jostain löytää.. :)
 
Mä muistelen kans vasta lukeneeni, että kohtuasentoo ei suositella. Tosiaan ne jalat vaan mahaa vasten ja kahtoo, et paino ei jää nilkkojen varaan. Ja sit kun lonkat aukee itsestään, niin sammakkoasentoon.
 
Meillä ei oo vielä mitään hankintoja tehty, mutta nyt kun ultrassa oli kaikki hyvin, saatan tehdä jonkun kirppiskierroksen lähiaikoina. Aika monet hankinnat jätetään melko myöhään, kun saadaan aika hyvät veronpalautukset. Mies oli sitä mieltä, että huoletta voidaan ostaa kaikki vasta joulukuussa, mutta minä yritin selittää että voihan se vauva syntyä etuajassakin... Tarvittaessa sitten vingutetaan visaa ja maksellaan lasku niillä veronpalautuksilla. Ihan kauheasti ei huvittaisi ostella mitään sellaista, mikä osoittautuu tarpeettomaksi, joten toivottavasti tässä pysyy jotenkin homma hanskassa :D
 
Kuulostipa siltä että kaikki hankinnat on budjetoitu noihin palautuksiin. :D Ei sentään, kyllä kahdella työssäkäyvällä on varaa ostaa vauvalle kaikki tarvittava, mutta mukava lisähän nuo palautukset on.
 
mä taas aattelin että vaikka nyt jo ostais tarvikkeita ja vaatteita niin saahan ne aina myytyä eteenpäin jos tarve vaatii, viime syksynä kerkesin ostaa alesta sitterin ja vaatteita enkelille mutta en niitä sitten myyny eteenpäin kun tiesin että vielä yritetään uudestaan..
 
Meillä on ollut niin kivinen taival ettemme ole hankkineet vauvalle vielä mitään ja kaikki hankinnat jätetään pidemmälle, syksylle, tai syntymään. Tuntuu etten kestäisi henkisesti, turhaan hankittujen tavaroiden käsittelyä.
Mutta mulla olisi kysymys teille, joilla jo on kokemusta imetysliivien hankinnasta. Milloin ne kannattaa ostaa? Mulla on rinnat jo kasvaneet kaksikin kuppikokoa ja mietin että koska kannattaa ostaa tavallisten sijasta imetysliivit? Eli miten voisi päätellä rintojen kokoa siinä vaiheessa? Tuntuu turhauttavalta ostaa nyt liivejä parin kuukauden käyttöä varten, mutta imetysliivejä taas voisi käyttää synnytyksen jälkeenkin.
 
Mä ostaisin yhdet imetysliivit lähellä synnytystä ja sit vasta syntymän jälkeen, kun näkee rintojen oikean koon, niin sit vasta panostaisin useampiin ja kunnollisiin. Ja ikävä tosiasiahan se on, et kaikilla ei erinäisistä syistä se imetys edes onnistu. Kannattaa siis hankkia kaikki mahdollinen faktatieto imetyksestä, eikä uskoo toisten sanomisia. Imetyssuositukset ja -tavat on muuttunu aika paljon vuosikymmenten aikana, joten esim omalta äidiltä voi tulla sellaista tietoa, joka ei tue imetyksen jatkumista. Vauvantahtisesti vaan ja niin useasti ja kauan, kuin lapsi haluaa. Täälläkin tais jossain olla mahdollisuus esittää kysymyksiä imetystukiäideille. Suosittelen, heiltä löytyy se viimeisin tieto....:)
 
http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=1041
mä ostin tälläset imetysliivit esikoista odottaessa. Ja melkei ite henk. koht. suosittelen tollasii pehmeitä liivejä alkuu synnytyksen jälkeen. Ekoina kuukausina sen maidon takii mun rinnat oli välillä jäätävän isot, mut sit ku poitsu oli syöny nu ne oli tyhjät patalaput. Eli se rintojen koko voi vaihdella paljonki synnytyksen jälkee enne ku maidontulo tasaantuu. Noi oli myös loppuraskaudessa kivat ku tavallisissa liiveissä alko ne kaarituet painamaan, mut näissä ei. Ja nää tosiaa valitaa vaa rinnaympäryksen mukaa eikä kuppikoon. :)
 
Kiitos vastauksista!!! Pitääkin hyödyntää tätä kanavaa jos tulee kysymyksiä imetyksestä tai mistä vaan. noi joustavat kuulostavat hyviltä, pitää vaan löytää omaa kokoani, olen erittäin ongelmallista kokoa.. ympärysmitta pitäisi olla pienempi ja kuppikoko isompi.. F olisi riittänyt ennen raskautta ja ollut sen kupin verran isokin mutta mutta. ja ehkä siksi liiveistä on jo nyt tullut pieni haaste.
 
Meillä on jutut niinkin hyvin malillaan, et ei puutu muuta kun se asukki enään :D Yhdistelmä rattaat ostin vauvakulmasta 275e siihen sisälty myös turvakaukalo! Aivan mielettömän tukevat ja ilma renkailla. turvakaukalon saa kiinnitettyä rattaisiin. pinnasänkyy, sitterii, kantoreppu ja leikkimatto tuli työkaverilta. äitellä oli jemmassa paljon vauvan vaatteita. Ei kai tässä muuta enää tarttekkaan toistaseks. Ja joo hoitopöytä ostettiin 20e torista :D
 
Käytiin tänään kiertelemässä kirpputoreilla ja tarttui mukaan syöttötuoli. Ensimmäinen isompi hankinta pienokaiselle.
 
Mä pistin äidin hakemaan uudelle tulokkaalle lämpöpussit rattaisiin ja turvaistuimeen :wink löyty nettikirppikseltä ja porukoitten asuinpaikan läheltä :)
 
Ei onneks tarvii juuri mitää hankkia ko on esikoiselta tallella. Joitain vaatteita, jos on eri sukupuolta nii vähä enemmän sit vaatteita :D Ja jotain pientä perus vauvasälää.
 
Meil on kans melkein kaikki säästynyt sisaruksilt..... Jotain pientä täytyy hommata..... ☺
 
Takaisin
Top