Hankinnat

Kun ostatte noita kantovälineitä, niin kahtokaa et ne on ergonomisia.. esim baby björn ei ole ergonominen vaikka sitä mainostetaan sellaisena. Repuista hyviä on esim manduca, tula, wompat ym ja liinat on myös ergonomisia. Trikoisella liinalla kantaa noin 6-8 kg saakka ja sen jälkeen kudottu on parempi. Kudottu käy myös ihan vastasyntyneelle. Monissa kaupungeissa on kantovälinevuokraamoja, jossa voi käydä sovittamassa eri vaihtoehtoja ja myös kantoliinatukihenkilöiltä saa apua alkuun :)
 
Eilen tuli H&M:n takki ja kyllä, siihenhän hukkuu :grin tilasin myös yhden topin ja mekon, toppi on ok, mutta mekko vielä aika iso, saa nähdä miten kesällä käy. Tuota takkia saa onneksi hieman säädettyä, että voi ihan mennäkkin tuollaisenaan tai sitten kyttään pienempää kokoa ja laitan tuon eteenpäin. Tilasin myös bola-korun, en malttanut odottaa :happy: harmi vaan, kun sitä ei voi vielä käyttää.
 
Mulle tuli kans se H&M takki toissapäivänä :) M koko oli hyvä, vaikka oli siinäkin tilaa reilusti :D
 
Mä en vielä hanki mitää, mul on ennestään kesälle äitiysvaatteita muutama. Ja varmaa nää löysemmät paidat menee vielä pitkääki päällä. Taveks sitte pitääki hankkia jotain, mut en vielä aattele niin pitkälle. Ku ei tiedä kuinka isoks tässä levii.
 
mie aatteli pärjät omilla normivaatteilla koko raskauden, niin on kahdessa edellisessäkin raskaudessa pärjänny, mun vaatteet on sen verta väljiä että mahtuu vaikka maha vähän kasvaakin
 
Minäkään en vielä uskalla tehdä hankintoja. RV 8+1 ja ensimmäinen tulossa. Mutta tutkinut olen sitäkin enemmän että mitä kaikkea tarvitsee. Mies on jo käynyt läpi kaikelaiset netissä olevat testit turvakaukaloista, vaunuista yms. Kirppikseltä ostin yhden mammahameen, jota ei kyllä vielä hetkeen tarvitse käyttää :D Vaikka kova turvotus onkin ja tuntuu ettei mikään mahdu kunnolla enää päälle. Eli vaatehankintoihin joutuu varmaan ihan ekaksi.
 
Mammahousuja juuri muutamat ostin. En varmaan muita mammavaatteita tarvitse. Käytiin hiukan vauvanvaatteitakin hypistelemässä. :D:rolleyes:
 
Itsellä on jo useat mammahousut käytössä. :) Viikonloppuna pidin mammaleggareita ja mekkoa, joka oli vielä hieman iso :grin Hyvä vain. Siskoni on vouhottanut kauheasti ja ehdotellut minua ostamaan sitä ja tätä, olen kyllä hänen ansiostaan tehnyt hyviä löytöjä, vaikka olen kokoajan miettinyt uskallanko jo näin ajoissa tehdä. Ostin mm. tukivyön 0,5 €:lla, sähköisen Ainu rintapumpun 5€:lla, käsikäyttöisen 1€:lla. Nämä ovat onneksi olleet niin halpoja, että melkein vaikka heittäisi roskiin, niin ei haittaisi. Kännykkään yhdistettävän dopplerin olen löytänyt 20€:lla, mutta en vielä tiedä viitsinkö sitä hankkia ollenkaan. Isommat hankinnat (vaunut, turvakaukalo, pinnasänky, hoitopöytä yms.) teemme vasta myöhemmin sitten.
 
En ole vielä ostellut mitään, mutta saatoin kaivaa puikot ja langat esiin pitkästä aikaa, ja tikutella pikkuruisen myssyn ja sukat. Nyt puikoilla takki...
 
Meillä on hyvin jo kaikki vauvantarvikkeet valmiina, pojalle vaan täytyy istuin hommata jossain vaiheessa :) ja itselle pitäis ostaa mammahousut kun edellisessä raskaudessa olleet kului puhki :D kaverilta saan toiset niin jos niillä hetken menis.
 
Mäki haluun kutoa jotain, mut en tiiä riittääkö taidot. Yhet vauvan tossut oon joskus tehny ja peiton vauvalle. Kerran opettelin virkkausta yhtä amigurumia varten, mut jotenki en osannu laskea oonko tehny yhen vai kaks lisäystä yhtee silmukkaa (en siis erottanu sitä). Ni jäi siihen sekin homma :sad001

Mul on ollu 5 vuotta käytössä mammafarkut. Tosin ei ne ekat enää mahtuis päälle, mut ei oo siis juuri muita farkkuja tullu pidettyä. Jotenki sitä vaa haaveilee et jos joskus vielä mahtuis niihin mitkä kaapissa odottaa, vaik todellisuus on karu. Yhet mammafarkut hajos talvella, kesken leikkipuistoilun vielä :grin Takamuksesta vasempaan reiteen asti tuli jättimäinen reikä, onneks oli pitkä takki ni ei kukaa päässy näkemää. Olin aiemmin jo katellu et ne alko olee tosi kuluneet, mut ne oli mun lempparit:rolleyes:
 
mää taas aattelin aloittaa kanssa virkkausprojektin kun noita ylimääräisiä lankoja on, tekiskö pannulappuja vai omaan käyttöön peiton vaiko hyvälle ystävälle vauvapeiton joka poksahtaa alkusyksystä...
 
Mulla ois kaverin vauvalle peitto työn alla. Kiire vaan tulee kun kotiutui ihan vasta. Mutta ei onneks isoa tarvii tehdä kun on niin pikkunen vielä. Syntyi siis joskus 32 viikolla ja huomenna ois ollu oikea la. :) niin ootan et pääsen peiton viemään ja sylittelemään pikkusta :)
 
Täällähän tais olla joitakin, joilla jo useampia lapsia... millasia autoja teillä on? Meillä menee auto vaihtoon, kun ei sovi 3 istuinta takapenkille...
 
Mäkin jo mietin että mitenkähän meidän autoon mahtuu kaukalo ja tytön istuin ja vielä yksi aikuinenkin takapenkille.. Meillä on siis Opel Astra farmari ja se on aika kapea. Tekee nimittäin tiukkaa nytkin jos kaksi aikuista istuu takana istuimen lisäksi. Meillä siis tyttö oksentelee autossa tosi herkästi eli siellä on aina oltava aikuinen muovipussin kanssa valmiina ottamaan koppia :wink
 
Meillä on Toyota Avensis farmari ja sama ongelma ettei kolme istuinta mahdu takapenkille millään, mutta ei nyt kyllä mitään autoa olisi varaa vaihtaa, minä kun haluan seuraavaksi autoksi sellaisen missä on 3 jakkaraa takapenkillä eli jokaiselle istujalle omansa ja lisäksi pitää olla farmari että mahtuu rattaat kyytiin helposti.
 
Meillä ainaki auton osto edessä että mahtuu esikoinen, vauva, 2 aikuista, rattaat ja koira..
 
Meillä on nyt Peugeot 406 ja pienestä jää kiinni, et noi meidän istuimet mahtuis...tänään mennään autoliikkeeseen kahtelemaan istuinten kanssa...
 
Me saadaan vaatteita, lakanoita ja turvaistuin ainaskin miehen enon muikkeli lupas toimittaa meille tässä jossain kohtaa.. :)
 
Takaisin
Top