Hankinnat

Vaik meil onkii toi kantoreppu, niin hirveästi ei sen kanssa ehitty kulkea nuoremman kohalla. Nyt kysynki teilt kokeneemmilta, et mitä sinne puetaa talvella vauvalle päälle? Onko teil mitää kantovaatteita? Itellä tarkotus hankkia kantopontso, ja ei mitää hajua mitä lapselle tulis sit pukea ettei se ihan läkähdy. Pontson materiaali on jotai polar fleeceä. Mun takit ku on niin paksuja ettei talvella niitten päälle mahu sitä reppua, ei säädökset riitä ihan niin pitkälle, joten siksi toi pontso ois tosi kätevä. Ja nyt ois tarkotus vauvaa kantaa, ku nuorempi varmaa tarvii vaunuja ainaki pitemmillä reissuilla. Ja ei olla hankkimassa tuplia, enkä tiiä käykö noihin halpisvaunuihin minkä näköset seisomalaudatkaa.
 
Bettie, Jos vauva on sun takin tms alla niin samaan tapaan vaatetus kuin itsellekin. Mulla on sellainen vk-mallin kantotakki olemassa ja sen kanssa kuljettiin niin että tytöllä oli tavalliset sisävaatteet ja jalassa villasukat tms kun jalkoihin saattoi päästä kylmää takin alta.
 
ja lisää vaatetta... mä lupasin itellä että jos nt-ultra antaa hyviä uutisia voin tilata alesta lisää omppukuosilla olevia bodeja+yökkäreitä (mitenkä niin mä tykkään omppukuosista?) ja näin mää tein. Vaunuja olen katellut niin uusia kuin käytettyjä mutta en oikein osaa päättää että mimmoset haluaisin. Esikoisella ja junnulla oli halvat Carenan vaunut mutta niistä hajos kuomu niin ei voi enää käyttää vaununa.
 
Hei, noista vaunuista tuli mieleen. Jos vähääkään liikkuu lapsen kanssa kaupungilla tai muutenkin ahtaissa paikoissa, niin mä voin lämpimästi suositella vaunuja kääntyvillä etupyörillä! Esikoisen vauva-aikana meillä oli tavalliset yhdistelmät, joihin kyllästyin ja ärsytti kun tuntuivat niin raskailta.
Viime keväänä ostettiin sitten ihan uudet. Ja voi että kuinka kätevät noi kääntyvät etupyörät on! En enää vaihtais pois :D Eli kannattaa harkita, harmittaa kun itelle ei kukaan koskaan suositellu tollasia.
 
Mimi: tuo onkin hyvä vinkki kaupunkilaiselle, me kun asutaan täällä maalla niin isot pyörät ja jämäkät rattaat on hyvät kun ei aina tiedä millaisella tiellä kärryttelee.... carenoilla mentiin jopa pellolla :wink
 
Meillä pitää olla kans isopyöräset vaunut, kun tulee lumessakin kuljettua ja hiekkateillä ym maastossa..
 
Ja kantotakin kanssa vou laittaa vaikka parikin ylimääräistä kerrosta vaatetta jalkoihin ja villasukat mieluusti vaikka sinne reisiin saakka...
 
Meidän vaunuilla pääsee talvellakin vaikka onkin kääntyvät etupyörät :) Ne saa lukittua ja mulla oli ehdottomana kriteerinä ilmakumipyörät, muita en edes suostu ottaa. Ja etupyörät on aika isot, ei semmoset pienet rimpulat mitä vois heti kuvitella. Soveltuu mun mielestä joka paikkaan. Eikä mekään missään ydinkeskustassa asuta hiekka ja sorateitä löytyy ja lenkkipolut joissa tulee käytyä, puoli sukua asuu maalla ja hyvin ollaan päästy kaikenlaisessa maastossa eteenpäin :D
Plus sopivan hintaset omalle lompakolle, vaikka onhan ne tonnin emmaljungatkin hienoja, ei vaan oo varaa :D

http://www.vaunula.fi/balance-esittelytiedot-p-1243.html
 
Meillä on tällaiset http://files.kotisivukone.com/croco...ams/crescent/crescent_classic_2011_hiekka.jpg . Ovat kohta 4v vanhat joista 3,5v olleet tosi ahkerassa käytössä. Kalliithan nuo oli, mutta mitään muuta jälkeä ei oikeastaan iästä näy kun ilmakumirenkaiden lähes poiskulunut kuviointi ja hieman painunut "jousitus". Toimivat juuri niin kuin ostaessa oli tarkoitus eli toimivat koko ratasiän käytössä maastossa kuin maastossa ja kestävät vielä toisenkin lapsen. Tai ainakin oletan tämän hetkisestä kunnosta kestävän :wink
 
Mitä mieltä olette kantopussista? Olisiko kannattava hankinta alkuun, jos ei heti alusta asti rintareppua käytä?? Auttakaa kun ei itse osaa tietää :cat:
 
Eikös kehtoasennossa kantaminen oo nounou listalla? Vastasyntyny saattaa unohtaa hengittää tjsp?
 
Jännä jos toi kehtokantaminen ois kielletty kun esim kantoliinalla suositellaan kantamaan vastasyntynyttä nimen omaan siinä kehto asennossa? Kun pystyssä ei voi kantaa sen takia kun ne jalat ei oo vielä sammakkoasennossa..
 
Hitsi kun en muista yhtään missä törmäsin tohon kehtoasento juttuun, mutta se jäi mieleen ettei olis enää suositeltavaa. :eek:
Eikös vauvan voi laittaa pystyyn jos jalat on mahaa vasten?
Saikohan manducaankin laittaa niin että jalat olis koukussa mahaa vasten?
 
Manducassa on valmiiks se integroitu vauvatuki niin ne jalat saa sinne repun sisäpuolelle sillä. Muiden valmistajien reppuihin tarvii ostaa erillinen vauvatuki. :)

Ja kantoliinaan sen vauvan voi laittaa mun mielestä pystyynki, mut ne jalat jätetää sykkerölle sinne sisälle.
 
Mä en oo ikinä kuullukaa ettei sais kehtoasennossa kantaa :eek: Mä en jotenkin usko et ois edes totta. Must toi kantopussi on aika kätevännäkönen.
 
Takaisin
Top