Hankinnat

Argh! Tuplarattaat pitänee hommata kun esikkokin vielä välillä kärriin nukahtaa. En oo yhtään miettiny ees malleja tai mimmonen ois paras. Ehdotuksia ja kokemuksia otetaan vastaan:pompus:

Meillä on taitettava hoitopöytä. Oli hirveen kätsy meijän entisen asunnon pienessä kylppärissä. Taitettiin aina kasaan suihkun ajaks, muuten oli käyttövalmiina.

Mä en muuten pystyny alussa käyttään kestoliivinsuojia, kun siitä jäi nukkaa nänneihin kiinni, kun olivat halkeilleet, mut hirveen kätsyt sitten kun siitä pääs ohi. Eli kumpiakin saattaa tarvita:happy:
 
Mun halkeilleet nännit ei puolestaa kestäy niitä kertakäyttösiä suoia, ku ne liimautu nänneihin kiinni ja sit niitä joutu repii irti. Sillä seurauksella ne oli taas verillä.
 
Bumble: millainen toi teidän taitettava hoitopöytä oli ja mistä..? Meillä kans alakerrassa pieni veski ja olen sinne suunnitellut wc:n yläpuolelle sellaista. Onko liian syvä vai voisitko kuvitella, että voisi laittaa pöntön päälle?
 
Itse olen alkanut murehtimaan, että millioin alkaa hankkimaan tulokkaalle toppapukua (nyt olisivat alennuksessa kun viime talven malleja poistoon menossa) ja hommaako tuplarattaat vai laudan rattaisiin vanhemmalle lapsukaiselle (2v). Ja kaiken maailman lämpöpusseja kuljetukseen yms.. HUOH tätä murheen ja pähkäilyn määrää :dead:
 
Huoh... tätä menoa mulla on tsiljoona vaatetta ennen tammikuuta hankittuna :nailbiting:, tänään sorruin kahteen miikkarin bodyyn ko -50% alessa nekin
 
Huomenna palkkapäivä ja mä varmaan ostan dopplerin et pääsee leikkii tässä jossain kohtaa... Nyt on vaa kovempi hinku saada se! :D en kestä! Halkeen varmaan kohta jos en tee jotain.. :D
 
Mulla on esikoisen jäljiltä sellanen kaukalotoppapussukka, sitä ei kyllä koskaan esikolla käytetty kun meni niin yliajalle :D mutta sillä varmaan pärjää jonkin aikaa, koko on 56, mutta näyttää tosi reilulta. Haalaria kans pähkäilin, mutta mennään nyt tolla kun ei vauva kuitenkaan kovin liikuskele alkuun :D

Seisomalauta vaunuihin. Pitäs vaan löytää sellanen joka menee kahteen erilaiseen runkoon.
Ja manduca tai tula on kans hankintalistalla :)
 
Onneks on kantoreppu valmiina :) meil on babybjörn (pitää kohta lainasta pyytää kaverilta se)
 
Babybjörn taitaa olla virallisesti rintareppu, ei kantoreppu :) Niitähän löytyis halvalla, mutta se ei kuulemma oo yhtään ergonominen lapselle. Ja kun kuvia kattoo niin en yhtään ihmettele, eikös siinä lapsi vaan roiku ns. haaruksistaan, eikä selkä saa ergonomista asentoa? Kun taas manducassa tms lapsen selkä menee parempaan asentoon?
Joku selittäkööt paremmin, mä oon alottelija noiden kans vielä :D
 
Meil on Myllymuksujen kantoreppu, tosin nyt se on veljellä lainassa. Täytyy uutta tulokasta varten ostaa siihen vastasyntyneelle tarkotettu lisäosa.
 
Ilmeisesti babybjörn rintareppu huono vauvan selälle ja lonkille sekä ei todellakaan ergonominen äiteen selälle. Näin olen ymmärtänyt. Hätäisenä ihmisenä minäkin hankin sellaisen, kun en paremmista ottanut selvää ja halvalla sai... tälle uudelle ehdottomasti manduca.
 
Itellä oli babybjörn esikoisen kanssa ja kyllä ajoi asiansa, kun tarvittaessa vaa käytti, kun ei muuten sylissä olisi voinut pitää, kun teki jotain muuta tai käytiin esim. kaupungilla, kun oli pienempi. Ihan hyvin on lapsi kehittynyt kaikesta huolimatta :)
 
Babybjörn ei oo ergonominen, mutta voi siinä lyhyitä hetkiä pitää (15 min). Toki aina parempi oikea ergonominen, mut jos tarve on vain hetkittäin, niin bb kyl ajaa asiansa. Itse tykkäsin ihan pienen kanssa liinasta ja monesti nukkuukin siinä. Vähän vanhempana on reppu ollut kivempi.
 
Mä oon miettiny sitä tri-cot liinaa, mut mietityttää se et onko se L-kokokaan tarpeeksi iso.
 
Mä oon kattonu noita liinoja ja todennu, että ne on parempia jollekkin muulle. Itellä ei välttämättä kestäis hermo opetella niitä sidontoja :D
 
Meillä on trikooliina ja manduca, esikoisella oli bb rintareppu. Rintareppu sai mun selän ja niskan tosi nopeasti kipeäksi eli ei tullut paljon käytettyä. Liinan ja manducan saa paremmin säädettyä itselle sopivaksi ja toki lapsikin pystyy asennon vuoksi olemaan niissä pidempään. Meillä nämä käsien vapauttajat on ollut tosi iso helpotus kun lapset ovat kipuineen halunneet olla vain sylissä ja pystyasennossa. Nuorempi nukkuikin vain sylissä 1v asti eli mä nukuin yöllä puoli-istuvassa asennossa ja lapsi oli liinassa ettei pääse putoamaan jos nukahdan sikeämmin.
 
Meillä on ollu melkee kaikki maholliset kantovälineet. Ensin hommattiin trikoinen kantoliina. Liinasta tykkään muuten tosi paljon mutta julkisilla paikoilla se on tietysti vähän huono ellei sido kotona valmiiksi.

Sen jälkeen hommattiin baby björnin active kantoreppu (siinä leveämpi se selän osa kantajalle), mut se oli poitsulle turhan tiukka.

Sitten löysin ergon kantorepun, ja se oli muute hyvä mutten tykännyt yhtään siitä hupusta minkä saa laitettua lapselle jos nukahtaa. Se tuntu kauheen löysältä eikä tukenu mun mielestä päätä kovin hyvin.

Nyt meillä on manduca ja siitä oon kyllä tykänny. Tosin tulaa vois vielä kokeilla
 
Takaisin
Top