Hankinnat

Meillä anoppi on kerenny hamstraamaan vaikka mitä. Sillä on vaatteita jo monta kassillista, saan kuulemma valita parhaat päältä :) Eka mummotettava hälle tulossa ja kun sairaseläkkeellä on, on aikaa. Turvakaukalon ostin uutena jo, mutta muuten aika pitkälle käytettynä. Ja tuleehan tuossa joulu, luulenpa että vauvalle on kaikennäköistä tulossa :D
 
Täällä kanssa tehty ns. Eka hankinta (no tuplat tuli jo ostettua, mut niitä käyttää myös sisko) vauvalle. Kirpparilta löysin miikkarin keltaruskeat sydänhousut :D varsinaisesti vauva ei kyllä vaatteita tuu tarvitsemaan, mutta jos nyt pari vaatekappaletta ostas ja pari tuttia ja lämpöpussin :)
 
Minä sain ystävältäni vaatepaketin (:happy::happy:), jossa oli äitiys- ja vauvanvaatteita ja muutama tarvike. Ihanaa, sillä nämä ja äippälaatikko riittävät 50-62 koossa vauvalle. Ja jos jotain vaatetta uupuu niin kirpputorille. Suurin "huoli" on, että sukulaiset eivät kantaisi noita pienimpiä kokoja hulluna... Olen kieltänyt sen pyhästi, mutta katotaan mitä jouluna tapahtuu :hilarious:
 
Alun perin ajattelin, että yhtään vaatetta en osta kaupasta tai ainakaan normaalihintaisena, mutta pari viikkoa sitten piti vähän luistaa tuosta päätöksestä kun näin Lindexillä niin söpöt haalaripöksyt. Muuten kaikki vaatteet on joko saatu tai ostettu kirppikseltä tai reilusta alesta kaupasta. Meillä on vaatteita jo aika paljon, mutta toisaalta mä oon aika laiska pyykinpesijä eikä meillä ole kuivausrumpua, joten varmaan ihan hyvä että vaatekertoja on jemmassa reilummin.
 
Meillä on sina lasten vaatteita mieluummin liikaa, koska Terkun tavoin mäkin olen laiska pyykinpesijä ja kuivausrumpua ei ole. Lisäksi kumpikin lapsi on ollut ns niskapaskoja ja puklailija ja tuo nuorempi vielä oksenteli niin paljon, että haalittiin pinnasängyn petivaatteitakin lopulta noin kaksikymmentä settiä kun yhdessä illassa saattoi likaantua 3-4..
 
Mä ostin kirpparilta vauvalle talvihaalarin kokoa 62, mahtuu sit koko talven :) lähinnä ehkä rattaisiin tulee käyttöön kun on se kaukalopussi autoon. Vaunukoppa noihin brioihin pitäs ostaa uus, kun ihan lysähtänyt entinen..muuten en aio kauheesti hankkia vaatetta tms kun kaikkea aikalailla löytyy :)
 
Jee äsken käytiin ikeasta ostamassa uudet kaapit, taso ja allas kodinhoito huoneeseen :) mahtuu isommankin lapsen pyllyä pesee! Saadaan myös kaivattua kaappitilaa vaipolle ja vaatteille yms! Minkälaisia hoitoalusia ootte tykänny käyttää? Mä aattelin vaan paksua frotee pyyhettä...
 
Meillä oli nuoremmalla se Ikean puhallettava alusta lipaston päällä ja muualla vaihdettaessa käytettiin joku muovifroteen palaa tai Liberon kertakäyttöalustaa (joka meillä oli lähinnä 100 kertaa alusta ;) ).
 
Meil oli/on sellanen kuosillinen alusta, merkistä ei hajua. Mut sen päällä oli viel lisäks liberon kertisalusta suojana :) Tai sitte harso, jos liberot loppu. Ja meil kans se sama liberon alusta oli käytös niin pitkään ku puhtaana säästy, sit jos likaantu tai pissaantu niin meni vaihtoon.
 
Nyt on tehty inventaario alle 60cm vaatteisiin ja bodyt, puolipotkarit/sukkahousut, puserot ja housut on ainakin hankintalistalla. Muutamat täytyy ostaa jokaisia, että on sellainen määrä minkä uskon riittävän juuri ja juuri. Eli kirpparille pitäisi joskus suunnata. No jokunen saattaa uutenakin tulla hankittua, mutta pääasiassa tarkoitus on ostaa käytettynä.
 
Justiin laitoin koneellisen pikkupyykkiä pesukoneeseen, eikä mahtunut kaikki vielä.. Tuleva mummi oli vähän innostunut ostelemaan.
Sit pitäis viel jaksaa lajitella ne kaikki! Ainoot oikeestaan mitkä meiltä enää on hankkimatta on jonkinlainen lipasto/hoitopöytä ja vanna.
 
Mä olen ihan yllättynyt että noita pikkuvaatteita oli enää noin vähän. Kuitenkin sit yli 62cm vaatteita löytyy paljon. Tosin tuo 62/68 ja 74 oli tytöllä hurjan pitkään käytössä kun oli 1v neuvolassa vasta 70cm pitkä :D
 
Me just käytiin hakee lastenhuoneen vaatekaappiin korihyllyjä Bauhausista että voin alottaa varastosta pikkupyykkien metsästyksen :) niitä kyllä pitäs olla riittävästi kun esikoinen on vasta vähän vajaa 11kk ja siis mitään ei ole heitetty pois :D
 
Iiiik 3in1 vaunut tilattu! Nyt jännittää ostettiinko ihan sikaa säkissä vai tuleeko oikeesti hyvät/halvat rattaat :) toimitus aika 3vk joten siihen asti jännityksessä eletään
 
Vauvakulman kunnert vip.... osa on haukkunu netissä ne ihan pask... ja toiset on kehuneet että toimi hyvin ja oli ok hinta/luutusuhde! Joten saapas nähä! Mut muut kaukalo/rattaat yhdistelmät esim brion oli tarjoksesaa 750e ku nää tosiaan makso 270e
 
FF, meilläkin oli ne pitkään ykkösvaihtoehto. Lopulta saatiin 3in1 Brio Smilet vuoden vanhoina 550eurolla. :)
 
Takaisin
Top