Hankinnat

Carkki89: nastolasta löytyi sellasella nimellä koiralle kouluttaja kuin koirakorjaaja. Yhden kerran kävi ja oli muistaakseni kolme tuntia. Ongelmia oli monenmoisia ja ei niitä kaikkia fiksattu, että paljon jäi ittelle tekemistä, mutta mustasukkaisuus ja protestointi vauvan takia saatiin kuriin sormia napsauttamalla ja lenkkeilyn kanssa tehdään hommia edelleenkin. Toki tulis uudemmankin kerran mutta ei vielä ainakaan tarvetta. Olin ihan loppu kun vauva synty ja koira kuseskeli joka paikkaan ja just sillai että mää varmasti näin. Kerran jopa melkein mun jaloille. Kaikki matot oli ihan pissassa jne...

No joo mutta ei se siis mun mielestä maltaita maksanut kun ei tarvinnu tehdä koirasta rukkasia :D noin 100€ makso se kolme tuntia plus matkakulut. Oli kyllä mahtava persoona tuo koirakorjaaja.
 
Jos on joku vailla hyviä Brion Happyjä (vaunukopalla ja ratas-istuimella) niin mies pistää niitä meillä just muuton alta myyntiin :D ne on ihan uuden veroisessa kunnossa (ostettu joulukuussa 2014).

Just käytiin hakee meille Emmaljunga double Vikingit ja päätettiin nuo yhdistelmät laittaa myyntiin ja hommata vaan esikoiselle lisäksi perus vikingin runko - niin käyvät nuo tuplien istuin ja vaunukoppa sitten yksiin. Karvain mielin kyllä noista Brioista luovun kun ne on olleet meille niin hyvä!
 
Mäki nyt tilasin ekat vauvan vaatteet Taikalinnasta :) Siel on nyt hyvät alet, en tosin tiiä jatkuuko enää huomiseen ku en muistanu kattoa. Tilasin kaks ihanaa bodya ja ens kesäks olohaalarin, joka tosin saattaa olla vielä turhan iso silloin. Oisin halunnu lohishaalarin (fleeceä) mut se sininen, ainut poikaväri oli jo loppuunmyyty. Ja ne muut haalarit on niin tyttövärisiä et ei sellasee vois pientä poikaa pukea. Lisäks tilasin molemmille tytöille pitkähihaset, kumpaaki paitaa kuulu settinä myös sisustustarroja :)
 
Mulla seuraavana hankingassa seinätarra tulokkaan huoneeseen, että sais sitä helposti vähän lapsenhuoneenomaisemman (huone siis toimii tällä hetkellä tietokone-, kirjasto- ja romuhuoneena). Esikolle hommasin paikasta Hattentatti (muistaakseni) ja sitä rupean tutkimaan ekana. Aivan valloittava nallepuh/tikru/nasu keinuu oksalla combo. Lisäksi jos anoppi vielä ompelee huoneeseen verhot ja kootaan esikon vanha pinnis niin auttaa ulkonäköön jo paljon:happy: Muuta remppaa ei nyt kyllä kykene tekemään, ku heittämään tavaraa pois ja siivoomaan.
 
Mä oon kans tilaillu välillä Hattentatista, sieltä löytyy kaikkea ihanaa <3

Tänää tuli kotii noi Taikalinnan Tinttu-tuotteet. Täytyy sanoa, et on ihania vaatteita mutta kokojen reiluus yllätti. Aiemmin oon sieltä tilannu pelkästää pipoja ja parit sisustustarrat, ni en arvannu kuinka reiluja kokoja nois sisävaatteissa on. Esikolle tilasin viel numeroa isomman paidan niin taitaa mennä ainaki vuos et se on sopiva, toisaalta just sitä paitaa ei ollu enää siinä oikeassa koossa. Samoin vauvalle ens kesäksi aateltu olo-/shortsihaalari mahhtuis parhaillaa tälle meiän 2-vuotiaalle :grin No kylhää ne lapset kasvaa niihin sitte aikanaan :) Kaikki menee joululahjapakettiin paitsi vauvan bodyt, niitä on pakko saada välillä hypistellä kumminkii :)

Tilasin myös itelleni loppuraskautta aatellen Enellin urheiluliivit, ku niis on kivasti kasvuvaraaki :) Ne varmaa kolahtaa sit huomena postiluukusta.
 
Juu, Tintun koot on tosi reiluja, mutta aivan ihania vaatteita. Meillä on pienessä koossa lohis- ja leppäkerttuolohaalarit ja leppäkerttu vielä isompanakin. Pipoja on jos jonkunlaisia ja tytöllä nyt isompana ollut vielä kärpässienitunikoita. Pari bodya ja puseroakin ollut, mutta ne kuvat lohkeilee helposti ja bodyt etenkin oli turhan leveitä ja lyhyitä jopa meidän neidille joka oli vauvana nollakäyrällä painossa ja pituus reilusti miinuksella.
 
Marianne81, voisin hyvin alustavasti olla kiinnostunut jos vaunut on vielä vapaana! Täytyy kysellä miehenkin mielipidettä asiaan. En tosin tiedä onko sillä vielä sellaista :) Luin tuote-esittelystä että suositusikä on 6kk alkaen, voiko siis käyttää vielä alle sen ikäisellä? Nää on mulle ihan uusia juttuja, joten täytyy kysyä tälläisiäkin asioita :)

Ja hei linkkailkaa vaan kivoja lastentarvike/-vaateliikkeitä! On kiva selailla vähän pienempienkin merkkien ja myymälöiden valikoimia.
 
Vuanne: brio happyt on siis yhdistelmävaunut joissa on erillinen vaunukoppa jota käytetään ihan vastasyntyneestä. Ratasistuin vaihdetaan runkoon sitten kun lapsi istuu. Suositus sille on se 6kk ikä. Yhdistelmät on edelleen kaupan. Vasta ne toissapäivänä saatiin toriin. Sieltä löytynee ilmoitus. Hinnasta voidaan neuvotella. Vaunut on siis ostettu joulukuussa 2014 ja ovat ihan uutta vastaavassa kunnossa (renkaissa on käytössä tullutta kulumaa tietysti) ja meillä olleet käytössä vain tuolla esikoisella. Vaunukoppaa käytettiin vain 2kk (eli se on ihan uutta vastaava) ja ratasistuinta on käytetty siitä lähtien. Laitappa toriin hakuehdoiksi Brio Happy ja alueeksi uusimaa. Meidän vaunut löytyy sieltä.
 
^ näyttäis olevan meidän ilmoitus nyt kuudentena. Hinta on vähän kovempi kuin muissa kun ovat niin uudet ja kun niissä on se erillinen vaunukoppa. Muissa näyttäis olevan pehmeä kantokoppa (halvempi versio jossa ratasistuimen sisään laitetaan kantokoppa). Hinnasta kannattaa kyl neuvotella meidänkin kanssa ;)
 
Paljonkos niitä vaatteita nyt vauvalle tarvitaankaan? Tein tuossa inventaariota kaikista kirppikseltä hankituista ja kavereilta saaduista vaatteista, ja niitä on kyllä jo _paljon_. Esim. bodeja on koosta riippuen jopa 10 kpl per koko, ja toisaalta potkuhousuja on vain parit per koko. Ja minkälaisia talvivaatteita tammivauva tarvii? Onneksi on aikaa ihmetellä, mutta alan huomata että kun äiti on (entinen) vaatehamsteri, myös lapselle kertyy yllättävän paljon vaatteita vähän kuin vahingossa. :D
 
Tuo 10 kpl bodeja on hyvä määrä kun osa on pyykissä, yks on päällä, yks on hoitolaukussa vaihtovaatteena ja osa on puhtaana. Housujakin kannattaa olla se 5-10 kpl. Meillä talvivauvan varustukseksi on riittäny vanupuku, makuupussi ja viltit, esim. junnu kotiutui vanupuku + tekemäni villapeitto päällä sairaalasta, hyvin tarkeni kun kaukalo itessään on jo lämmin kun on paljon paksua kangasta siinä.
 
En ole vielä hankkinut vauvalle mitään. Mistä saisi hyviä äitiysvaatteita isokokoisille äideille tarkoitettuja ?
Mulla ei mene enää farkut kiinni ja tarttisin uudet talveksi.
 
Toppahaalari/pussukka mahdollisesti hankinnassa. Kannattaisikohan ottaa minkä kokoinen? 50/56 tuntuu niin pieneltä ettei kestä kauaa, mutta onko jo 62/68 liian iso? Sinne saisi tietysti vaatteita laitettua sisälle kunnollakin jos tarve. Ja jos pitää pussina, niin ei olisi niin paha, vaikka olisi isokin. Ompa hankalaa. o_O
 
Riippuu noi koot myös hiukan valmistajasta. Mulla esikoinen syntyi lokakuussa ja hänelle löysin kirpparilta haalarin koko 62 (lahkeet oli auki, ei pussit) niin se meni siihen asti, että sai keväällä vaihdettua vanupukuun. Ja tyttö oli kyllä paljon pidempi kuin 62cm siinä vaiheessa kun vaihdoin kevyempään pukuun :)
 
Marianne81, konsultaation ja omien tutkimusten jälkeen oon tullut siihen tulokseen, että mulle ne kääntyvät etupyörät kuitenkin on ihan ehdoton juttu, kun asutaan ainakin vielä vauvavuosi (tai muutama) Helsingin keskustassa. Ja brion happyissa ei niitä tainnut olla :( Parhaat varmaan ois sellaiset, missä etupyörät kääntyisi, mutta pyörät kuitenkin olisi tarpeeksi isot, ettei jumita hangessakaan tai hiekkateillä. Jos sellaisia on olemassakaan :) Toivottavasti menee kaupaksi! Ja kiitos!
 
Vuanne käy kurkkaamassa gesslein F6. Niissä tulee pienemmät kääntyvät etupyörät sekä vaihdettava etuaskel jossa isot kiinteät pyörät.
 
Meillä oli aika tiukka linja, että mitään suurta ei hankita ennen rakenneultraa. Halusin itse olla mahdollisimman varma, että se baby on oikeasti olemassa ja tulossa joskus uloskin. Tosin vieläkin on välillä vähän epäuskoinen olo asiaan liittyen. Ja mies taas ei halunnut hötkyillä ja täyttää kotia vauvatavaralla yli puolta vuotta ennen laskettua aikaa. Mutta nyt ollaankin sitten vauhdilla hankittu ja saatu olennaisia tavaroita. Kaukalo ja vaunut on hankittuna. Miehen kummi soitti viikonloppuna ja ilmoitti hankkineensa meille matkasängyn, sitterin ja matkasyöttötuolin. Vaipanvaihtoalusta ja rintareppu saadaan lainaan parhaalta ystävältäni. Olisimme kai ammeenkin saaneet sieltä lainaan, mutta sen aion käydä ensi viikolla ostamassa ihan itse, sillä muistelen itse istuneeni suihkuhetkinä vannassani vielä aika isona tyttönä (4 tai 5-vuotiaaksi asti).

Vaatteita tuntuu ilmestyvän meille vähän väliä mummojen yms. toimesta. Lisäksi miehen veljellä on 4kk-vauva ja sieltä päin tuli myös lupausta, että saamme käydä penkomassa heidän pieneksi jääneitä vaatteitaan. Eli hyvällä mallilla hankinnat. Sänky pitäisi vielä hankkia, mutta sillä ei liene kamala kiire.
 
Takaisin
Top