Hankinnat

FF: mä kans kahtelin preeco.fi:stä baby-merc ja kunertin vaunuja kun olivat halpoja mutta päädyin lopulta abc:n vaunuihin... niidenkin käyttäjistä osa kehuu ja osa haukkuu, saas nähdä mimmoset sitten on kun käyttöön tulevat, esikoiselle ostettiin Carenan Free yhdistelmät alle 200e uutena ja meni vielä junnullekkin ne, mutta sitten kuomu hajos eikä enää tahtonu pysyä ylhäällä niin päädyin hommaan tulokkaalle uudet vaunut
 
Toi on kyllä todella edullinen setti! Meillä Brion Smilet + kaukalo telakalla maksoi 700e.. mulla vaan oli päähänpinttymä noiden osalta niin en paljon muita edes miettinyt :) Toivotaan, että on hyvät!
 
mä tein tänä aamuna inventaariota vauvanvaatteisiin (50-74cm) sekä vauvatarvikkeisiin, muutamia vaatteita pitää vielä hommata
 
Mä moninkertaistin hankinnat tänään kun olin mun mummun kanssa kaupungissa (ostin äitiyshousut itselleni) ja mummu halusi ostaa pieniä bodeja joista mm on vajetta. Ostettiin sit kaksi 50cm ja kaksi 56cm kietaisubodya hennesiltä. Nuorimmainen meinasi heti omis ne nukkevauvalleen ja meinasi riita tulla. Päästiin kyllä lopulta yhteisymmärrykseen, että ne tulee vaan koko perheen yhteisen vauvan käyttöön :D
 
Mun pitäis ruveta pesemään esikon vanhoja vaatteita, sais samalla tehtyä inventaarion kelvollisista yksilöistä ja siitä mitä puuttuu. Kaikkein pinkeimmät ja punasimmat (fuksiat etc.) saa jäädä vielä sivuun, kun luultavasti ei tarvita enää. Ei heitetetä kiertoon vielä jos vaikka yllättyykin synnärillä:p

Ainut isompi mikä pitää hankkia on lipasto minne ne vauvan vaatteet sais piilotettua. Muuten mennään esikon tavaroilla ja katsotaan ajankuluessa tarvitaanko vielä jotain (tietty tuttipulloihin uudet imuosat mut en laske niitä kuuluvaksi isoihin hankintoihin).
 
Pitäisi varmaan alkaa vaatteita ostamaan, mutta kun en yhtään tiedä minkälaisia vaatteita tahdon pienellä pitää. Kietaisubodyt on ilmeisesti hyviä ja helppoja käyttää? Näin olen ymmärtänyt.

Eikä oikein ole tilaa minne pienen vaatteet laittaa, ennen kuin ollaan käyty ostamassa ikeasta pinnis ja hoitopöytä. Lokakuun alussa pitäisi ne mennä ostamaan. Sitten voisin lopettaa stressaamisen tämän asian suhteen. :):shy:
 
Kiiamaria, Kietaisubodyt on ihan käteviä ettei tarvi pään yli pujotella (erityisen ihana jos tulee ns niskakakat), muuten kannattaa valita body/pusero niin että on neppareita olkasaumoissa niin ei ole tiukkoja vetää pään yli.
 
Babybox vihdoin haettu eli vauva sai mm sukat, kuolalapun ja huivin. Vaipat taitaa pääasiassa mennä nukkevauvoille kun ainakin 4v sitten Pampersit haisi mun mielestä kamalalle kun vauva oli pissannut ;)
 
Jotain neljä Ikea-kassia ilmaiseksi saatuja vaatteita sekä ja muuta vauvasälää lajiteltu, mukavaa hommaa tällaiselle vähän kipeälle päivälle kun ei mitään fyysistä jaksaisi tehdä mutta maatessakin tylsistyy. :) Meille vinkattiin, että kannattaa etukäteen lajitella kaikki vaatteet koon mukaan muovipusseihin tai laatikoihin. Muuten voi parku tulla, jos rupeaa isosta kasasta etsimään uusia kokoja.

Mukavasti tuli samalla tultua vähän sinuiksi pienten vaatteiden kanssa ja tuuleteltua "tää vauvojen vaatetus on ihan vierasta salatiedettä" -angsteja. No eipä se olekaan, kun kerran pääsee kunnolla vaatteita hypistelemään! Ihan voisi uskaltaa lähteä vauvanvaatekaupoille omia eurosiaan kuluttamaan!
 
Ilona, Nyt kun olet jo lajitellut niin sellainen vinkki vielä, että lastenvaatteissa kokolaput ei pidä ikinä paikkaansa. Eli toisen merkin 50cm voi olla samankokoinen kun toisen 68cm jne. Kannattaa siis vertailla myös fyysistä kokoa.
 
Niin ja mä olen tehnyt vielä sillain, että käytössä olevan koon lisäksi seuraavan koon vaatteet löytyy samasta lipastosta/kaapista jo valmiiksi niin on helppo kurkkia välillä lisää sopivia.
 
^just noin :) esim jos vertaa vaikka ihan perus henkkamaukan ja lindexin vastaavia kokoja, niin ihan älytön ero :D henkkamaukat on kapeita ja pientä kokoa kun taas lindexin samaa "kokoa" olevat voi helposti olla melkein 10cm isompia :D esim. Meidän esikoisen (11kk) päälle ei henkkamaukan 80cm bodit enää mahdu päälle kun taas lindexin bodit on vielä pikkasen reiluja ja hihat on liian pitkät. Ja sit taas jos vertaa vaikka ns. Merkkivaatteisiin kuten miikkariin ja noshiin, niin niissä taas 74/80 koko on just sopivat. Merkkien kokomerkinnöissä on ihan hirveesti eroa!
 
Juu ja Tutan vaatteet on monta kokoa isompia mitä kokolappu sanoo. Tai ainakin aiemmin oli. Name itistä ostettu 56cm body oli melkein puolet pienempi kuin Tutan 50cm :D
 
Meillä kun tyttö oli1v oli hänelle sopivien vaatteiden kokomerkinnät välillä 62-80cm. Tyttö itse oli 70cm pitkä (tai lyhyt).
 
Hehee :) meidän neito on toistaiseksi kasvanut yläkäyrällä pituutta (paino miinuksella) ja sen puoleen henkkamaukat on ollut hyviä meille kun lapsi on niin hoikka. En tiedä minkä mittainen tuo tätä nykyä on kun edellisestä neuvolasta on aikaa jo useampi kuukausi (8kk neuvola) mut oli jo silloin melkein 73cm pitkä :D
 
Kiitos vinkistä, täytyypä vielä vertailla fyysisiä kokoja viimeistään siinä vaiheessa kun laittaa vaatteita lipastoon. Oho Aphrael, meneepäs tuon ikäiselle vielä paljon pienempiä kokoja kuin ajattelisin menevän. Muistanko kuitenkin ihan väärin, että pienimmistä numeroista (alle 60) nuo hurahtaisivat äkkiä pois? Mulle näyttäis nyt ekan kerjuureissun jälkeen kertyneen eniten kokoja välillä 60-70, mutta tilanne voi vielä muuttua täysin äippäpakkauksen, omien ostosten, sukulaisten ym. myötä.
 
Apua, kaikkien muiden hankintojen lisäksi meidän on kyllä pakko hankkia joku lipasto vauvanvaatteille! On vaikeuksia saada omatkin mahtumaan kiinteisiin kaappeihin :) myönnän että omistan ehkä vähän turhan paljon vaatteita. Onneksi tässä juuri pakkaillaan muuttoa varten ja pystyy samalla tekemään pientä karsintaa. Kaikki mitä en ole käyttänyt vuoteen tai pidempään aikaan, pois vaan!
 
Takaisin
Top