Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heiri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääskynen: joo, luulen niin... mä en saanut mitää ohjetta sen mukana, joten en ihan kyllä osaa käyttää sitä. Myyjältä oli ohje hävinnyt jonnekin päivän aikana. Aattelin sit muuton jälkeen koittaa tutustua siihen paremmin ja mahdollisesti netistä yrittää etsiä jotain ohjeen tynkää. 

Harsoista, mä kävin ostamassa kangaskaupasta harsokangasta ja ompelin itse lisää harsoja.
Metri hinta on alle 3 € ja saa juuri sen kokoisia harsoja mitä tarvitsee.

Hyvää ja kestävää kangasta on.
Vanhemmalta lapselta on jäänyt niitä kaapin pohjalle, yli 10 vuoden takaisia siis, ja hyvin kestää lasten vauvaleikit ja unirättinä olot[:)].

Ai hitsi noi harsot kyllä herättää muistoja. Noi äippäpakkauksen harsot oli mulla pienenä kans unirätteinä, eikä pikku Pääskynen suostunut yhdessä vaiheessa lähtemään mihinkään ilman unirättiä! [:D]

Asiaton kommentti [;)]

Heh, meiltä löytyy harsoja vuosimallia ´81 ja ne on sen verran hyväkuntoisia, että ajattelin siirtää perintönä äidiltä tyttärelle [:D] Kiehuvassa vedessä ne on monta kertaa keitelty, joten eiköhän nuo ole ihan puhtaitakin.

Oiskos muuten kenelläkään neuvoa mistä kannattaisi hankkia kantopussi? Onko tiedossanne esim. nettikauppoja, joiden valikoimissa on halpoja (ja hyviä) pusseja? Liinan kanssa en jaksa alkaa värkätä, mutta tuo pussi voisi olla ihan hyvä hankinta.

Mun on pakko nyt avautua meidän pinnasänky tilanteesta. Sain siskolta sen vikan lapsen sängyn, se oli saanut joltain tutultaan. Mulla oli visio siitä ja aloin sit hiomaan sitä, jotta saisin lakattua valkoiseksi. Monta tuntia mennyt hiomiseen ja tuun pohjan kohdalle, isä huomaa että siitä on toisen reunan puu haljennut ja siihen on ruuvattu tukipuu. No kyllähän se pystyssä pysyy, mutta vähän inhottava löytö kun on monta tuntia laittanut tohon. Plus että kun aloin lakkaamaan sitä, ei se näytä ollenkaan siltä miltä sen piti. Yritä siinä sitten hormonihuuruissa pidätellä kyyneleitä kun mikään ei mee niinkun pitäis. Ja pahinta on se etten voi tuosta projektista enää perääntyä kun oon sitä facebookissakin mainostanut [:D]

Nyt se on kerran lakattuna kuivumassa, huomenna saa sitten lopullisen tuomion jos ei ala näyttää mun vision mukaiselta :D sit pitää vaan palkkapäivänä hipsiä vähin äänin ikeaan valkkaamaan sänkyä. On tää niin vaikeeta välillä..vielä kolme kuukautta tässä vuoristoradassa ja sit uudet haasteet.

Onko muilla tällaisia ihania projekteja ilostuttamassa odotusarkea?

Me ostettiin tänään vaunut. Z-line alu combi oli meidän valinta. Niitä käytiin jo aiemmin kattomassa ja nyt oli tarkotus vielä mennä sovittamaan niitä autoon. Liikkeessä oli Lahden myymälän konkurssipesän tuotteita ja meillä oli tosi hyvä tuuri kun juuri noista vaunuista oli yksi kappale vielä myymättä niitä konkurssipesän tuotteita. Eli siis täysin moitteettomia, mutta myytiin alennettuun hintaan. 155 e saatiin alennusta, joten heti ostettiin ne. Jätettiin kyllä vielä liikkeeseen säilytykseen. Tosi tyytyväisiä oltiin kaikin puolin ja autoonkin vaunut mahtui oikein hyvin. Alennuksessa oli myös sadesuoja ja hoitolaukku, joten ostettiin sitten ne samalla. Hyvä mieli jäi tuosta keikasta, ne oltais joka tapauksessa ostettu, mutta päästiin paljo halvemmalla kuin luultiin.

Mulle tuli rattaat postissa maanantaina. Niitä on koottu ja opeteltu käyttään kaks iltaa [:D] Aivan ihanat! Hartanin Topline X on siis malli. Vaatteita on jo ihan älyttömästi, kun oon saanut kavereilta monta pussillista ja itte ostellut kans. Äiti oli myös löytänyt vintiltä mun ja veljen vanhoja vaatteita jotka oli hyvässä kunnossa vielä. Ne oli niiiiin söpöjä ja retroja [:D] 

No niin, vihdoin olen tehnyt ensimmäisen hankintaani vauvalle. [:D] Käytiin tänään Vantaalla lastentarvikeliikkeissä tutkimassa pinnasänkyjä ja hoitopöytiä jne, ja siellä tuli olo, että nyt pitää tää vauvavarustelu jotenkin aloittaa, ja ostin sitten yhden söpön potkupuvun. Lähinnä siis fiilismielessä. [;)] Ja vaunut on myös nyt hankittu ja saadaan ne ensi viikolla, Emmaljungan City Crossit quadrolift-kantokassilla.

Äitiyspakkauksestakin tuli ilmoitus, että se on postitettu, joten tästä se alkaa. [:)]

Hehee! Ensimmäiset vauvahankinnat itselläkin takana! Käväisin Helsingin Valtsun kirpparilla (siis suosittelen! joka toinen pöytä tyyliin vauvan vaatetta kpl hinta 10-20cnt) lauantai aamupäivästä. Vaikka vilskettä kirpparilla onkin niin hyviä löytöjä saa. Tällä hetkellä saldoni vauvantavarassa 3 housut, 3 paitaa, pitkähihaisia potkupukuja 5, sukkia 5, pipoja 5 ja vielä päälle vauvan pomppukeinu! Olin kyllä niin herkässä tilassa potkupukuja valitessani, että itkeä tirautin myyjälle, että vauva tulossa joulukuussa. Hittolainen näitä hormooneja. En sitten pysty mihinkään enään pysymällä vakaana. Miehenkin kanssa jutellessa itkeä pillautan tuon tuostakin... ääh! [>:]

Muuten, onko kukaan muu hankkinut itselleen tuota Bola-korua? Tunnetaan myös nimellä äidin helistin? Tilasin itselleni viikko sitten ja voin suositella kyllä kolua muillekin. Siinä on erittäin kaunis sointu, joka rauhoittaa niin vauvaa kuin äitiä itseäänkin...

voi voi, olen tässä kaks päivää siivoullu meijän vaatekaappei ja samalla lajitellu kaikki vauvan vaatteet mitä on eri kokosiin pinoihin, pessy niitä ja silittäny.. voi vitsit mikä homma siinä on. ja vaatteita on nii paljon ettei meinaa mahtuu.. itse en oo ostanu kun muutaman vaatteen ja loput saanu tutuilta. eipähän ainakaa bodyt lopu kesken.

me ostettiin kirpparilta tossa pariviikkoa sitten Gracon matkarattaat koska meijän turvaistuimen vaa vaan nostettuu niihin nii ei aina tartte vaunui raahata joka paikkaan kun lähtee.. todella näppärä keksintö eikä ees tartte pelkää että istuin siitä johonki liikkuis kun se siihen lukittuu. [:)]

Bola-koru oli ensimmäinen hankinta, minkä tein. Ensin käytin sitä kaulassa lyhyessä nauhassa, mutta elokuun alusta, kun vauvan kuuloaisti oli kehittynyt tarpeeksi aloin käyttää sitä pitkässä hihnassa masun päällä.

Laitanpas tämmösen tänne http://www.perheelliset.fi/2010/09/parhaat-ja-turhimmat-hankinnat-vauvalle/

Tänään alkaa soittelu vaunujen perään, toivottavasti mua ei oo huijattu [&:][:@]

^mielenkiintoinen linkki! [:)]

Minäkin haikailen vaunujen perään. Meillä ne siis ihan sovitusti seisoo siellä liikkeen varastossa, kun pitää saada kotia järkkäiltyä, ennen kuin ne kannattaa tänne tuoda. Mutta olispa ihana päästä niitäkin hipelöimään...[;)]

No niin tänään tuli vihdoin äitiyspakkaus - ja pakko tunnustaa, että ensireaktio oli pettymys. Olin ajatellut saavani laatikollisen kaikkia söpöjä vaatteita ja hyödyllisiä tarvikkeita tuttipulloista lähtein (okei, myönnetään, että en ollut ajatuksella perehtynyt KELAn sivuilta äitiyspakkauksen sisältöselostukseen, vaan mielikuvat oli enemmän 26 vuoden takaa, jolloin pikkusiskoni syntyi ja tutkin innolla silloista paketin sisältöä...) Eli siis yllätyin, että siellä oli niin vähän tarvikkeita, ja sit nuo 70-luvun retrovärit ei kyllä kolahda muhun. Vaikea kuvitella pukevani pientä söpöä tyttöä oranssiin tai johonkin myrkyn vihreään tai harmaanseen pukuun! [>:]

Ja lisäks (tätä on kyl päivitelty aiemminkin) vaatteet on ihan liian isoja vastasyntyneelle. Eli täytyypä ruveta hankintoihin. Osaako joku sanoa, missä Helsingissä ois kirppari, jolla ois parhaat vauvavaateapajat?

Toinen fiilis, mikä paketista tuli, oli pieni stressi... että miten noitä vaippoja käytetään ja apua, enhän mä osaa ja hirveesti oppimista ja apua miten selviän... no, tokihan sitä nopeasti oppii, mut vähän iski paniikki. [:D]

Ä-pakkauksesta: Tarvikkeet oli mun mielestä tosi jees yleisesti ottaen, mutta kuten taisin aiemminkin sanoa, niin muutama vaatekappale jää aika varmasti pitämättä. Ihan jo materiaalienkin puolesta, osassa kuosi on myös melko yöks. En muutenkaan ihan hirveästi tykkää tutasta (vaikka käytännönkokemusta ei olekaan...[8|]) ja vastaavista merkeistä, mutta oli siellä ainakin muutama body, joihin tykästyin kovasti. Varmaan ihan ajavat asiansa nuo kaikki vaatteet, mutta kun kaappiin on kerääntynyt nättejäkin vaatteita, niin totta kai tämä äippä tahtoo itselleen suoda sen ilon, että pukee vaavinsa nätisti vaikka käytännön kannalta ulkonäkö onkin aivan samantekevää [:)] Ja tosiaan, ainakin suurin osa noista vaatteista on tosi isoja, jos vertaa monien muiden merkkien samaan kokoon. Ostin esimerkiksi nyt sitten uuden haalarinkin pojalle, koska hyvin mahdollisesti tuo pakkauksen haalari menee seuraavanakin talvena vaikka periaatteessa kokonsa puolesta ei pitäisi mennä. Mutta mun mielestä all in all kuitenkin hyvä pakkaus ja hienoa, että meille täällä sellaista tarjotaan. Varmasti jokainen löytää sieltä jotain käyttökelpoista ja mielestäni ihan rahansa arvoinen, etenkin juuri esikoistaan odottaville.

Äläkä Happy huoli niistä vaipoista! Kyllä sä opit [:)] Ihan hyvät ohjeet tuli mun mielestä mukana ja sitten kun oon vaan surffinu kauheesti vaippakeskusteluissa ja siellä kestovaippainfossa, niin on alkanut kestovaipojen maailma todella avautua. Ja ainahan voi kysyä muilta.

Mutta hei tittididii!!! Tänään aamulla käytiin hakemassa vaunut matkahuollosta!!! Arvaatkaa vaan tuleeko esseen kirjoittamisesta tänään mitään kun koko ajan odotan, että pääsen kotiin ihmettelemään vaunuja [:D] Mutta eiköhän tämä into tästä pian rauhoitu, näin aamusin täällä yliopiston kirjastossa on niin mukavan rauhallistakin, että luultavasti se esseekin taas alkaa edetä pikku hiljaa. Ensin pitää kuitenkin hehkuttaa: JEEEEEEEE!!!!!![:D]

Mä olin ihan tyytyväinen äitiyspakettiin. Ja miksi en olisi, sehän on ainutlaatuinen etu, mitä ei muualla ole. En siis kovasti kehtaisi valittaa. Värit eivät sellaisenaan ole mieleeni, mutta minusta ne ovat hyviä siksi, että valkea, harmaa ja beige (ja jopa se vihertävän harmaa) ovat yhdistettävissä mihin tahansa muihin väreihin. Voihan sitä itse sitten hankkia mielisensä värisiä housuja, mekkoja ja bodyja, joita yhdistellä pakkauksen bodyjen ja potkuhousujen kanssa.

Tuosta tarvikeasiasta olen kuitenkin samaa mieltä. Itse olisin kaivannut myös esimerkiksi tuttia ja tuttipulloa. Sellaisia, jotka käyvät ihan pienelle. Olen kaupassa tuijotellut kyseisten tavaroiden hyllyjä, enkä kyllä osaa valita sieltä mitään. Niin paljon erilaisia vaihtoehtoja, että mistä tiedän, mikä on hyvä, mikä ei. Joku voi sanoa, että kaikki eivät tarvitse tuttia tai tuttipulloa ja ne menisivät hukkaan, mutta eivät kaikki tarvitse kestovaippojakaan...

Noh, tietysti pakettiin käytettävät varat ovat rajalliset ja valintoja on tehtävä. Ollaan kuitenkin iloisia saamastamme edusta.[:)]

Joo jotenkin ei kyllä tuu mieleen purnata tuosta paketista, se on loppujen lopuksi tosi arvokas sisältöineen. Jos ei halua, niin ottaa sitten sen rahassa ja ostelee niitä omaa silmää miellyttäviä. Jotenkin oikeesti ihmeellistä, että joku tuosta narisee.

Mä ostin nyt aluks yhden tutin ja kaks tuttipulloa, täytyy sitten jatkossa katsoa enempi tarviiko jotain muuta noiden lisäksi.

Siinä meni taas mun "en osta vauvalle enää mitään"-lupaus. Kävin hulluilla päivillä ja sieltä tarttui mukaan aivan ihanan söpöinen unipussi! Sitä oon muutenkin meinannut että vihjaisin jollekin mummille että ostais, mutta tuolla tuo oli nyt tarjouksessa niin miksipä ei. Ihan perus valkoinen pienellä kuvalla, mut mun silmää miellytti:) Sitten ostin myös 2 aventin tuttipulloa. Niitä kuitenkin pitää hankkia ja tuolla oli hyvällä hinnalla.

Mä oon tosi tykästynyt äitiyspakkaukseen! Aina vaan uudestaan hypistelen niitä vaatteita kun ne on niiin ihania. Pari vaatetta oli mistä en niin paljoa välittänyt, mutta muuten olinkin aivan myyty jokaisen kohdalla:D Ja värit on aivan kun mulle tehty... :)

Kuinka paljon teillä on 50-56cm vaatteita?

Täällä vielä malttamattomana ootellaan äitiyspakkausta. Kuvien perusteella ainakin tykkään siitä kovasti, vaikka ihan muutama vaatekappale siellä kyllä on, jotka taitaa jäädä vähemmälle käytölle. Aika ihme se kai olis, jos koko sisältö ois just oman maun mukainen. Kokonaisuudessaan vaatteiden värimaailma kyllä miellyttää mua, sopivan neutraaleja värejä.. Tuttipullot ja tutit on kai poistettu äitiyspakkauksesta sen takia, että halutaan kannustaa äitejä imetykseen. Esim. tuttiahan ei suositella vauvalle ennen ku aikasintaan kuukauen ikäsenä, kun imetys on lähteny kunnolla käyntiin. Minäki oon kyllä ostanu jo yhden tutin vauvalle, ja tuttipullojakin aion hankkia varalta ainaki muutaman. Onpahan sitten ainakin kaapissa tuomassa turvaa äidille, vaikkei niitä sitten heti tarvittaiskaan.. :)

Mair kyseli vaatteiden määrästä. Tein pari päivää sitten huvikseni inventaarion vauvan vaatteista, ja yksistään bodyja oli 26 kappaletta..  [:)] Koot noissa on tosin 50-72:een, joten osa on vielä pitkään liian isoja. Mulla näyttää olevan suurin osa vaatteista kokoa 62 ja 68, joten aivan pienimpiä kokoja pitää varmaan jotain vielä hankkia. Ainakin housuja - niitä ei ole kuin muutamat. Miten niin bodyfriikki? [:D]  Mitä mieltä muuten ootte, selviääko vauva varmasti ensimmäisestä talvestaan neljällä haalarilla? [:)] 

Jaa, neljä haalaria? Voi olla, että yhden joudut vielä varuille ostaa [;)]

Mulla ei oo noita 50 senttisiä ollenkaan, en usko että menisi meillä edes synnärillä päälle. Jos kuitenkin on pikkuruinen tai syntyy etuajassa, niin sitä ehtii sitten kyllä. Ihan pari 56 bodya on (housuja ei ollenkaan), mutta pääasiassa oon panostanu tohon 62 kokoon. Ei haittaa vaikka onkin hetken pikkusen isoja, menee sitten pitkään ne kuteet. (Mitä tää penska nyt alko yhtäkkiä reuhomaan kesken äidin laatuajan [:D] raajoja vaan sinkoilee sieltä täältä) Niin ja siis tietty ne äitiyspakkauksen pikkuvaatteet. Se olikin ihan superkiva se kietaisubody, sellasia oon kaivannu, ei vaan oo hirveesti osunu silmään niitä. Okei no en oo kyllä kauppoja juurikaan kierrellytkään, että siinä voi olla osasyy [:D] Mä muuten tykkään ihan hirveesti just siitä yhestä ä-pakkauksen vihreästä raidallisesta bodysta, se on ihan mun lemppis [:)] Muutenkin tykkään vihreestä, toivoisin että vierailijatkin mahdollisesti vaatteita tuodessa toisi ennemmin vihreetä ku sinistä. Koska tällä on taas niin paljon väliä...

Vaunut on ihanat ja täydelliset!! Sinne jo sovittelin äippäpakkauksen makuupussin, yhden heijastimenkin kiinnitin jo [:)] Alko vähän jännittää taas. Mitäs sille vauvalle sitten tehdään kun se tulee pois mahasta??? [:D][:D]

Niin joo ja tutteja on kaksi, siis sellanen kahen pakkaus. Mulla ei oo mitään mielipidettä tutteilusta, joten jos vauvalle tutti maistuu, niin on sitten saatavilla. Tuttipullojakin olen jo hankkinut kolme, ihan satavarmana meillä tulee pullot käyttöön, koska tammikuussa menen sinne leikkaukseen, niin en ole imettämässä. Ja jossain vaiheessa se lisämaitokin on varmaan tarpeen. Oon kyllä miettinyt joskus, että olisi kiva joka tapauksessa antaa rintamaitoa pullostakin, jotta isä pääsisi myös osalliseksi ruokkimisesta.

Niin kovasti nää vauvat tykkää puskea mahasta läpi, että on hämmästyttävää, miten ne kuitenkin yleensä ymmärtää tulla tuota alakautta ulos... Noni, nyt meen häiriköimään tonne muihin ketjuihin [:)]

Takaisin