Hankinnat vauvalle

Meilläkin alkaa nyt olla suurimmat hankinnat tehty.
Kaiken pohtimisen jälkeen päädyin tilaamaan Gessleinin kolmipyöräiset vaunut - toivottavasti on hyvät! Tosin lokakuuhun saadaan niitä odotella, kun liikkeessä ei ollut haluamaani väriä. Myös turvakaukalo on hankittu. Hoitopöytää ei onneksi tarvita, mutta pehmuste kodinhoitohuoneen pöytätasolle on hankittu. Sitterikin tuli ostettua ja samalla hurahdin ostamaan myös jumppa-/leikkimaton - se oli vaan niin ihana! Toivottavasti vauveli tykkää, ettei ollut turha hankinta! No jos ei vauva tykkää, niin äiti ainakin tykkää [:D] 
Sänky on vanha (25 vuotta!) mutta patjan uudistamisella aattelin pärjätä. Se patja vaan pitäs hankkia...

Juu ja tänään tuli ilmoitus, että äitiyspakkaus on haettavissa postista, joten eiköhän sieltä saada loput kaapit täyteen.
Varmaan jotain pientä tilpehööriä pitää vielä hankkia, mutta ne ehtinee äitiyslomalla.
Ja ei, en todellakaan uskalla laskea paljonko rahaa on palanut! [:D]
 
Ang1: Ihanan näköistä teillä! [:)]
Just selailin Ikean kuvastoa viikonloppuna, ja siellä katselin tuota samaista hoitopöytä/kaappi systeemiä. Näytti kyllä ihan kätevältä ja toimivalta, mutta jos me nyt muutetaan siihen asuntoon, joka tässä on katsottu, niin ei sinne taida tuo mahtua... Katotaan nyt, Ikeassa näytti olevan muutama vaihtoehto ja eri hinnoilla kans... Sit ku ollaan ens kuussa muutettu, niin sit voidaan miettiä tosiaan tarkemmin.
 
Mä olisin oikeesti halunnut sen sellaisen lipaston päälle pistettävän hommelin mutta kun.. täytyy nyt myöntää että kaipa mä olen sen verran perfektionisti että kun sen värivaihtoehdot ei sopineetkaan meidän pinnasängyn väriin ei sitä siis voinut ottaa [:D]
IKEA on loistopaikka, itse aikoinaan sitä naureskelin ja vähän pidin turhana jne mutta nykyään on se kyllä niin aarreaitta! Mattoja siellä ei kyllä oikein ole mutta kaikki muu on tähän asti löytynyt aika helpolla [:)]

Mun täti repäs.. se on oikea neulomismestari. Ihan oikeesti siis, en oo ikänä nähnyt yhtä taitavaa kun se. Noooh, ostin sille lankaa ja tilasin vauvanpeiton.. tulos tämä:
se neuloi vauvalle peiton, neljä erilaista pipaa, kolmet sukat, vetoketjullisen villahaalarin, villatakin, villatakkiin sopivat housut/haalarihousut, kahdet lapaset.. olikohan muuta.. joo semmotteet rannekkeet tms mistä saa peukun läpi ja muut sormet jää niinkuin esiin..
Täytys pistää kuvia niin ymmärtäisitte miks vollasin eilen tunnin ja tänään töissä esittelin niitä ihan hehkeenä.. JO LIIKUTTI! Mä kannan niitä kuin aarretta kyllä, ikänä en niistä luovu.. paitsi tietty lapseni lapsille voin ehkä antaa sit joskus.. [:)]
 
Täten ilmoitan, että tilasin tänään vihdoin ja viimein vaunut [:)] Voimille tämä säätäminen otti, mutta nyt ainakin sain ne mitkä halusinkin! Eikä ainakaan voi sanoa, että olisin hätiköinyt [:D] Eli meille on nyt tulossa Jedo Pati -vaunut NT-rungolla. Väri taitaa olla musta tai sitten tumman harmaa, en oikein ottanut selvää, mutta hyvä kuitenkin. Jes jes. Olen niin tyytyväinen, että se asia on nyt pois päivän järjestyksestä. Meinas nimittäin tulla hätä, kun tota merkkiä ei hirveesti oo saatavilla Suomessa, eikä Puolasta saanut tilattua tänne juuri tuota mallia. Mutta nyt siis on vaunut matkalla meille.
 
No niiiiiiiin.

Tästä torpasta ei enää puutu kuin vauva [:)].
Kaikki tarpeellinen on nyt hommattu, ja ehkä vähän enemmänkin, varsinkin vaatepuolella.

Mies kyllä väläytti että ostetaan joululahjaksi meidän perheelle uusi auto,  mutta se ei onneksi ole suoraan sidonnainen vauvaan [:D][:D][:D].
Meillä on tällä hetkellä 5 paikkanen farmari, johon kaikki mahdutaan, vaikka takapenkillä voi ahdasta tullakkin kaikkineen turvakaukaloineen yms. mutta mahdutaan, iso takakontti johon mahtuu vaunut kevyesti + muut tavarat. Miehen haaveena on 7 paikkanen tila-auto.
Olisi kyllä ihan mukava joululahja tollainen vaihdos.
Mahtuisi sitten lomareissuilla kavereitakin kyytiin [:)].
 
Voin Ang1 uskoa et herkisti tuollanen yllätys tädiltäsi [:)] Olisin varmaan itekkin itkee tihrustanu puoli päivää tuossa tilanteessa [;)] [:D] Nuo on niitä pieniä suuria aarteita!!
Meilläkin alkaa olla kaikki ainakin suurimmat hankinnat tehty. Hoitopöytää ei tulekaan, mut alusta kuitenki on joka tulee kodinhoitohuoneeseen. Äiteen porukka on ostanu pinniksen, ja tietty ison kasan vaatteita (yllättävää [:D] [:D] ) Isännän siskolta ollaan saatu kans vähän vaikka mitä, pinnikseen reunapehmusteet, matkasänky, sellanen hauska leikkimatto/-rengas johon tulee se kaari, vähän vaatetta ja paljon hyviä neuvoja ja vinkkejä [:)]. Yhd.vaunut, matkarattaat, sitteri ja isompi istuin ostettiin jo sillon aikaa sitten mun pomolta ihan sikamaisen edullisesti, ja nyt saadaan vielä Gracon kaukalo ja telakka tutuilta 90:llä eurolla.
Vaatteita on tosiaan tullu vähän joka tuutista, on tullu itekin katottuu jotain pientä kirppareilta ja paljon oon kaikkee hypistelly [:)]. Äippäpakkaus tuli tänään, se on kertaalleen tullattu läpi, ja seuraavaks pitää varmaan tehä ihan kirjallinen inventaari et mitä kaikkee jo on, mitä vielä tarttee. Pinnikseen ainakin patja ja petivaatteita, saa sit nähä jos niitä vaikka innostuis ompeleen ite. [:)] Niin, ja ne tarpeelliset vaavin hoito- ja pesuaineet katottava sit myöhemmin, vielä niitä viiti ostaa. Heh, ja koska meillä on vielä tallessa mun vanha vanna, me otetaan se käyttöön [:D][:D]

Mitä mieltä muuten olette tuteista? Meinaatteko ottaa automaattisesti käyttöön vai kattoa sen mukaan et jos vauveli sitä sit kaipaa. Mä vähän mietin et jos kaiken varalta ostais pari varastoon, mut en niitä heti olis käyttöön ottamassa, jos vaikka pärjäis ilmankin [:)]
 
Me ainakin ostettiin jo varmuuden vuoks yksi tutti, jos sille tuleekin tarvetta[:)] 
 
Nyt sitten hankittiin kaukalo ja jalusta, sekä matkasänky [:)] Ihanasti tässä alkaa olla paketti kasassa, pinnasänky pitäs vielä Vaasasta isovanhempien luota hakea :)
 
Me ollaan ostettu pari tuttia varmuuden vuoksi.
Eihän sitä ikinä tiedä onko tutti vauvalle toimiva.

Esikoinen ei suostunut syömään tuttia ollenkaan, hänen tapana oli laittaa sormet suuhun mikä sitten oli TOSI vaikee vieroittaa!
Kuopus söi tuttia mielellään, muuta ei huolinutkaan. Ja vieroitus oli helpompaa kuin uskoinkaan!
Nyt vaan tämä kuopus on "alkanut haikailemaan" tuttia takaisin (6v.) kun katseli tulevan pienokaisen juttuja [:D][:D] .. Tutti taitaa olla viel tuoreessa muistissa vaikka 2 vuotiaana päästiin kokonaan siitäkin eroon.
 
Juu, me kans katotaan sitten, että miten sen tutin kanssa käy. Vielä ei olla hankittu tuttia, mutta vielähän tässä ehtii yhen tutin saada. Jos vauva siihen sitten tykästyy, niin hankitaan niitä lisää. [:)]
 
Tuli tässä mieleen, että harsoja pitäis varmaan olla vähän enemmän kuin ne äp:ssa tulevat. Ne kun on kuitenkin aika monikäyttöisiä. Oletteko huomanneet, että jotkut tietyt harsot olis hyviä tai huonoja, vai onko niissä mitään eroja? Mistä ootte ostaneet. Just tarjoustalossa kattelin yhtä pakettia, mutta en vielä ostanut.
 
Mä sain äitiltä meidän kaikkien lasten pakkauksissa tulleet harsot,ihan samanlaisia pehmeitä niistä tuli kuin uudetkin kun pesin ja silitin ne[:)] Meillä niitä taitaa olla lähemmäs 20kpl tällä hetkellä niin ei tarvii sit aina olla paniikissa pesemässä niitä jos muutama likaantuu..
 
Mä olen vihdoin päässyt vaunuviidakosta selvyyteen, ja päättänyt, että Emmaljungan City Crossit tulee meille, quadro-lift kantopussin kanssa. [:)] Mikä helpotus kun ei enää tarvii vatvoa. Nyt vaan etsimään tuollainen yhdistelmä itseä miellyttävällä värillä, käytettynä. [:)] Perusteet on, että ne on kevyet ja laadukkaat, mahtuu hyvin julkisiin ja saan vauvan kannettua kätevästi rappuset ylös kantokassissa kun ei oo hissiä. Ja isot renkaat niin toimii maastossa. Ja on nätit.

Vielä mietin, että pitäiskö ostaa myös Emmaljungan First Class 0+ turvakaukalo, se on saanut hyvät arvostelut turvatesteissä, mutta pitäis ottaa sitten ilman telakkaa, koska telakan kanssa on saanut heikot arvostelut. Voisin sitten iskeä sen adapterilla noihin rattaisiin. Toinen vaihtoehto ois hankkia joku muu kaukalo+matkaratasyhdistelmä. Tässä vielä pähkäiltävää. Me ei kai paljon vauvan kanssa ajella autolla, joten tuo turvavyökiinnitys ei haittais.
 
Kävin pari viikkoa sitten vaunukaupoilla ihmettelemässä ystäväni kanssa. Siellä myyjä ainakin kertoi tuosta Emmaljungan turvakaukalosta+telakasta sen verran, että se telakka on ilmeisesti jouduttu ottaa pois markkinoilta kokonaan, kun siinä oli jotain vikaa. Toivottavasti nyt muistan sen tätin puheet oikein enkä puhu mitä sattuu [:)] 
 
Meillä on miltei koko paketti kasassa. Ostettiin brio happyt pehmeällä kopalla jo muutama viikko sitten, vaatteita, itkuhälyttimen, rintapumpun ja muuta pikkusälää sain siskoilta. Sit oon nyt melkein kokonaan hionut siskon vanhan pinnasängyn, vielä lakkaus odottaa. Niin ja äiti osti just ihania kuviollisia ruskea-vihreä-valkoisia harsoja. Ja muutama erilainen kestovaippa odottaa koekäyttöä. Enää puuttuu hoitotaso pinnasängyn päälle ja patja pinnikseen. Niin ja tietty pitää saada sit vähän uusia vaatteita ja rasvoja sun muita pikku juttuja. Niin ja vauva puuttuu..sitä kovasti odottelen että sais käyttää kaikkia ihania ostoksia.... [:)]
 
Meiltä puuttuu hoitoalusta,vaipparoskis,rasvoja sun muita hoitojuttuja ja sitten vauva[:D]
 
Pakko nyt tännekin kertoa: Kävin tänään mun tädin (joka on myös mun kummitäti) kanssa kirpparilla Myyrmäessä Vantaalla. Siellä oli iso halli, jossa ihan hulluna myyjiä ja mun täti siis sekos ihan täysin! [:D] Se osti meille vauvanvaatteita kolme isoa muovikassillista ja vielä sellasen leikkimaton ja yhen tyyppisen kantoliinan (semmosen, joka kiinnitetään sellasella muoviklipsillä, ei siis sellasta sidottavaa ja solmittavaa pitkää kangasta)!!! No meiltä ei nyt sit ainakaan ihan heti lopu vaatteet kesken! [:)]

Vielä tarttee se hoitopöytä/taso hankkia sit ku ollaan muutettu muutaman viikon päästä ja sit jotain pieniä juttuja, just rasvoja ja lisää harsoja ja itkuhälärit jne. [:)]
 
^hei hei.... missäpäin Myyrmäkeä tuollainen paikka on ja onko siellä usein kirppari? Siis Myyrmäkihalli? Voisin itsekin joskus poiketa... Asun siis ihan toisella puolella Vantaata, mutta voisin joskus silti tuonnekin ajella, ennen asuin tuolla suunnalla. [:)]
 
Se oli juurikin Myyrmäkihallissa, ja se sama juttu on siellä vielä tänään klo 10-14, että sinne vaan!! Oli tosi hyviä juttuja siellä! Ei edes ehditty kaikkia pöytiä kiertämään, kun niitä oli niin paljon. En tiedä minkälaisilla intervalleilla sitä kirpparia siellä järjestetään, mutta kai ainakin muutaman kerran vuodessa tai kerran kuussa tms. Tätini luki sen ilmoituksen muistaakseni perjantain metro-lehdestä ja sanoi, että tiesi kirpparin järjestettäneen aiemminkin joskus. Kaipa siitä sit aina jossain ilmoitetaan jotain...?
 
Eve78, oiskohan toi kantoliina, sellanen kantopussi? Itse otin sellasen tilaajalahjaksi Vauva-lehdestä ja vaikuttaa ihan tosi kätsyltä systeemiltä! Ja just aattelin, että vois olla jopa kätevämpi kuin peruskantoliina kun ei tarvitse opetella solmimista jne. Mä ainakin olen sellanen tumpelo, että saisin varmaan vauvan tippumaan jos olis mun solmujen varassa [:D] Ja ehkä helpompi saada yksin aseteltua. Ohjeiden perusteella on myös tosi monikäyttöinen ja luulisi vauvaa miellyttävänkin asennon löytyvän. Ainakin tulee kokeiltua, jos sitten ei vauva jostain syystä siinä lopulta viihdykään. Toivottavasti kuitenkin saisi kunnolla hyödynnettyä.

Iik..vaunujen pitäisi mun mielestä tulla huomenna, tai ainakin tiistaina!! Odotan niiiiiin innolla!
 
Takaisin
Top