Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heiri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei Pajunkissa: saat ehdottomasti mun ruokalapun, sillä olen tuominnut sen alimpaan helvettiin [:D][:D][:D] Laita vaan osote tonne privaattiviesteihin, niin tulee postissa!

Täällä ei ole niin jyrkkä asenne äitiyspakkausta kohtaan [:)] Eilen kävin hakemassa omani ja musta se oli aika ihana. Olin netistä katellut niitä vaatteiden kuvia eikä ne oikein miellyttänyt, mutta livenä monet vaatteet näytti tosi kivalta. Siinä pakkauksessa on muutenkin tosi paljon tavaraa ja paljon hyödyllistä. Tykkään siis [:)]

Kiva, että ruokalappuparan tuomio nyt vähän lievenee. Toivon nimittäin, että tuo alin helvetti ei ole täällä meidän kotona. [:D]

Kierrätys kunniaan [:)]

Meillä inhotaan kaikkia ällöjä pastelleja. Ok, mä sain kaverilta, ison läjän vauvanvaatteita ja niissä on pari vaaleansinistä ja vaaleanpunaista, mutta ne otetaan käyttöön vasta hädän hetkellä. Musta noi äp-pakkauksen vaatteet ovat juuri hyvän värisiä ja ne sopivat molemmille. Mä olenkin ehkä hiukan retrohenkinen ja tykkään väreistä ja erityisesti lämpimistä väreistä. Jos joku haluaa voin toki ottaa niistä ällöimistä saamistani vaatteista kuvat ja laittaa sähköpostiin ja vaihtaa äp-pakkauksen vaatteisiin.

Lisäsin ja löysin varastosta
yhdet vaaleanpunaista velouria olevat housut, koko 62,
vaaleanpunainen nepparillinen potkupuku koko 6M toisessa lahkeessa pupu ja paljetteja muutama (nukkainen),
Minni-hiiri paita koko 62,
persikan värinen potkupuku harmailla resoreilla (ei sukallinen), nepparit ylettyvät vain haaroihin koko 74.
ihan käyttämättön vaalean sininen velourpotku puku nalle rinnassa ja nepparit selässä koko 62
ihan käyttämätön haalean vaaleansininen kauluksellinen paita koko 6/9M

Mair, joo, ostin tuon ruskea-beigen balancen. Itse asiassa huusin sen ja lelukaaren huutonetistä käyttämättömänä (ei ollu pakettia avattu) ja maksoi 110e (kaupassa ois ollu yhteensä 150e). Nyt oon kyl tosi tyytyväinen, se näyttää NIIN nätiltä ja toimivalta. Oon kuullu paljon kehuja, että vauvat tykkää siitä kun se on suunniteltu siten, että vauva pystyy sitä itse keikuttamaan. Jotkut ystävät on sanonut, että niiden sitterit on niin jämyjä, ettei vauva jaksa niitä itse kiikuttaa ja ne ei siks viihdy niissä. [:)]

Täällä oltiin ainakin tyytyväisiä Äitiyspakkauksen sisältöön ja varsinkin oransseihin vaatteisiin! [:)] On se kuitenki ilmainen niin voisi se huonompikin olla. Makunsa kullakin! [:)]

Tykkäsin osaksi äitiyspakkauksen sisällöstä ja sen väreistä[:)]. Sitä sinistä/harmaasta puvusta en tykännyt,oli aivan kauhea[:@] Vaatteet mitä olen saanut on ollut aika neutraaleja. Ei olla kerrottu vauvan sukupuolta sukulaisille ja tuttaville.

Oon tänään pessyt noita äitiyspakkauksen vaatteita. Sain sen vihdoin pari päivää sitten. :) Tykkään kyllä hurjasti noista vaatteista, suurin osa on täysin mun makuun. Jopa makuupussi on luonnossa ihan kivan näkönen. Kuvien perusteella vähän epäilin, etten taida siitä tykätä. Ainoo, mistä en oikeen välitä, on tuo pussilakana. Se on vähän turhan äitelän värinen.. Käyttöön sekin kuitenkin tulee.

Musta makuupussi on ihan jees, mutta tuo pussilakana on just kun omasta lapsuudesta, ja ehkä osittain sen takia se tuntuu niin out-of-date ja vanhanaikaiselta kun vaan voi... ja itse en ole erityisemmin vanhan enkä retron ystävä, niin saattaa jäädä vähälle käytölle... [:)]

Kävin ostamassa kauhean kasan pieniä vaatteita kun nyt vasta kävin läpi tuon äippäpakkauksen koot...nehän on kaikki ihan törky isoja...
No en vielä löytänyt sopivaa toppapukua, oli niin karseen värisiä että pakko keksiä jotain muuta. Lisäksi villapukuun tarttee sijoittaa, yksi toki jo on ja lämpöpussi.

Loput ajattelin ostaa sitten, jos tarvitsee ja emme noilla varastoilla pärjää. Lisäksi miehen serkulta on kuulemma tullut kauhea kasa vaatteita, muttei ole mitään hajua minkä kokoisia ja ne on kaikki pohjanmaalla...
nooh, aina niitä kaupasta saa.

Ostin nenäfriidan ja nyt sitten tarvitsee supot ja kuumemittarit tms. hankkia vielä, muuten alkaakin olla valmista [:)]

Mulla on edelleen hankinnat alkutekijöissä, ainoastaan vaunut ja sitteri hankittu eikä mitään muuta. Maxi-cosin turvakaukaloa metsästän, mutta aika tiukkoja hintoja pyytävät...

Suurempi ongelma on kuitenkin pinnasängyn löytäminen. Haluaisin ostaa ruskean; suklaanruskean tai tumman pähkinänvärisen, kun muutkin makkarin huonekalut on sitä väriä. Mut tosi vaikeeta löytää!! Brion pähkinänvärinen sänkykin on tosi vaalea verrattuna meidän kalusteisiin. Ootteko sattunut näkemään missään liikkeissä ruskeitä vauvansänkyjä? Hyväkuntoinen käytettykin kävisi, jos ei muuta löydy.

Mietin jo petsaustakin, mut totesin, että liian hankalaksi menisi, ja lopputulos saattais olla aika karmea näin ensikertalaiselta... [8|]

Onko tää vielä liian vaalea:
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=299897&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=10070&categoryId=10491#

toinen: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=1024&valikoimaid=9

ja tätä oli ainakin Kodin ykkösessä myynnissä, kallis, mutta tämähän menee monta, monta vuotta.

http://www.babypark.cz/image.php?file=02252l.jpg

^Ei nuo mun mielestä vaalealta näyttäneet, mutta vaikea sanoa kun ei tiedä kuinka tummia ne teidän muut kalusteet sitten on.

Mulla on usein "kriisejä" näiden värijuttujen kanssa. Tein aiemmin töitä sävylaboranttina ja värisilmä kehittyi vähän ylitarkaksi. Sitä työtä aloittaessa ei nähnyt mitään eroja pienissä sävypoikkeamissa, mutta silmän harjaannuttua ne alkoi todella hyppiä silmille. Eli nyt en sitten voi sietää yhtään sitä, että kotona olisi jotain sävypoikkeamia. Kaupoissa ovat ihmeissään kun mä väitän, että nää on ihan eri värisiä ja ne ei itse huomaa mitään... Esim. ostettiin vaunuja niin väittivät, että hoitolaukku ja sadesuoja on samaa sävyä. No ei ollut... Siinä oli poikkeama ja en olis kyennyt sitä kattelemaan. Siispä piti ostaa reilusti eri värinen sadesuoja. Juu vaikeaksi menee, älkää ikinä ryhtykö sävylaborantiksi! [:D]

Kiitos vinkeistä, Fearsome! [:)] Ainakin kuvien perusteella sävyt on sitä mitä etsitään. Täytyy käydä vielä livenä katsomassa. Muistaakseni tuon Troll-sängyn näinkin jo, mutta silloin vielä elättelin toiveita, että löytäisin jonkun vastaavan käytettynä edullisesti. Mutta ei oo tullut käytettynä oikeanvärisiä vastaan (ja yleensä ne on ihan täynnä hampaiden jälkiä).

Onhan se, jos ostaa uuden kalliihkon sängyn ja sit vauva ei tykkääkään nukkua siinä... Se on tärkeetä, et sängystä saa toisen laidan irti, että voi laittaa meidän sänkyyn sen sivuvaunuksi. [:)]

Meillä on toinen laita sellanen, että sitä pystyy laskemaan alas. Myös pohjaa pystyy säätään 4 eri korkeuteen. Laitetaan se pinnasänky sivuvaunuksi meidän sänkyyn, laita alas ja pohja ylös. Silloin laidasta jää n. 10-15 cm verran laitaa sängyn pohjan yläpuolelle ja se mun mielestä on tosi hyvä, ettei luiskahda mistään välistä. Siitä on sitten kätevä nostaa imetykselle meidän sänkyyn kun pinnasängyn pohja on lähes samalla tasolla.

Tein tänään sellasen tarkistuslistan mihin kirjasin mitä vauvalle on hankittu ja mitä vielä tarvitaan.. Heräs sellanen kysymys mieleen, että mites ton tyynyn kans? Ootteko hankkinu vauvalle tyynyä ja jos ootte ni mimmosen ja miksi ja jos ette ole niin miksi?

miun seuraava hankinta olis niin ku pikkuselle amme xD tajusin just et missähän mä oon aatellu pestä toisen [:D]

tilasin ellokselta ihana mikki sukkahousut ja bodin [:)] niin ja mustan karhupuvun [:)]

Eve, mä ite en kanssa mammapakkauksessa tykänny mm. siitä harmaasta puvusta, josta tulee mieleen ihan vankilapuku ja se ruokalappu on ihan hirveä...sitä en tytölle enkä pojalle laittais...mutta mitä tulee ruskeisiin housuin, oih, ne mä voisin laittaa kummalle vaan, no mä oonkin ajatellut, väriskaalaa ruskea-vihreä-oranssi-sininen.

Me ei ainakaan vielä olla laitettu vauvalle tyynyä. Mulle on jostain jääny käsitys ettei ole heti alkuun hyväkään laittaa, tai ettei ainakaan tartte sitä heti alkuunsa. Peti on kyl vaaville pedattuna oottamas, tyynyliinan laitoin että isäntäkin sit tietää kumpaan päähän pää laitetaan [;)][:D][:D]

On ihan kivaa joo kun sukulaiset on niin kovin innoissaan meidän tulevasta vauvelista että tekevät kaikennäkösiä hankintoja, säästyy meiltä paljon rahaa, mutta miten musta alkaa tuntua että 5 kappaletta max. 62 senttistä kevyttoppahaalaria/vanuhaalaria ois jo vähän liikaa... Siihen kun vielä lisätään fleece-haalari joka on kyl sinänsä tosi hyvä, varmasti lämmin ja sillä korvaan puuttuvan villahaalarin aluks, ja se ä-pakkauksen jumalattoman suuri vanuhaalari, lämpöpussi turvakaukaloon, isompi lämpöpussi sit rattaisiin, makuupussi ja kaks kunnon toppahaalaria, ni mitä luulette. Tuleekohan meidän muksu varmasti tarkenemaan talvella??? Ja mitään näistä en ole ite hommannu... [:D][:D] Sit tietty päälle vielä pipot ja tumput ja tulevan mummon kutomat pienen pienet villasukat ja ja ja... [;)][:D] Elkääkä käsittäkö väärin, kiitollinen olen heille kaikesta mitä ovat meille hankkineet, meiltä tosiaan säästyny pirun pitkä penni, mut nuo määrät vaan alko huvittaan [:D]

Mä en ymmärrä, että mihin vastasyntynyt tyynyä tarvitsee. Saatiin pinnasängyn kylkiäisenä tyyny, mutta se tulee varmasti käyttöön vasta myöhemmin. Tyynyliinan, harson tms. laitan pään alle varmaan puklujen takia.

Amme muuten puuttuu vielä meiltäkin. Ei olla sen suhteen stressattu kun noitahan myydään ihan Prismassa ja eivät maksa juuri mitään. Eli varmaan hankitaan vasta joulukuun puolella. Vaippoja pitäis jossain vaiheessa kanssa alkaa miettiä. Tai siis, mä oon ajatellut kotona vaipattaa ainakin päivisin kestoilla, mutta sitten kodin ulkopuolella ja öisin? kertavaippoja. Pitäisi siis niitäkin pieni määrä kotiin jo valmiiksi hommata. Hoitoalusta ja sitteri on vielä siskolla, mutta ne siis on luvattu sieltä. Mies sai viikonloppuna valmiiksi hoitotason lipaston päälle. Tai se laittaa vielä silikonia nurkkiin, mutta muuten on valmis. Tulikin oikein hieno. :) Me ollaan säästetty aika pitkä penni tee se itse -toiminnalla. Mä olen tehnyt villasukkaa ja lapasta, kestovaippoja, vilttiä ja nyt on työn alla leikkimatto ja leikkikaari. Mies teki tuon hoitotason ja jeesaa siinä leikkikaaressa. Kivaa meillä on ollut näitä värkkäillessä.

Fantti82: Se on kyllä varmaan siinä ja siinä, että tarkeneeko teidän vauva. [:D][:D] Sähän voit myydä noista osan ja saat hyvät rahat johonkin muuhun tarpeeseen.

Meille ei kukaan ole vielä ostanut mitään, mutta siskolta ollaan saatu valtava määrä heidän lapsien vanhaa tavaraa ja vaatetta. Luulenpa, että lapsen synnyttyä kyllä alkaa sitten sukulaisilta tulla kaikennäköistä... Esim. leluja ei olla yhtään ostettu sen takia, että niitä varmaan tulee lahjaksi. Ja ehtiihän niitä sitten tarpeen mukaan....

Takaisin