Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heiri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Outihuraa; en mäkään ole ostanut vielä YHTÄÄN mitään. Enkä ole saanut keneltäkään mitään vauvan vaatteita tai muuta. Ainut mitä on valmiina, on omissa polttareissani lahjaksi saatu yksi kertakäyttövauvan vaippa. [:D]

Jaa, ja sit töihin tulee vauvafirmoilta mainospaketteja, ja nyt ne kiikuttavat niitä toisesta yksiköstä mulle, kun olen ainut raskaana oleva. Yksi ruokalappu sieltä on tullut ja kaksi lastenlaulu CD:tä...

Ajattelin ruveta sen jälkeen tosissaan hankintoihin, kun on saatu muutettua ja äitiyspakkaus tullut. Melkein kuukausi vielä. Vaunuja toki jo vähän tutkailen, mut viel on akuutimpia rahareikiä. No, laskettuun aikaan on 4 kk ja kyllä se riittää hankintoihin. :)

^eiku tollaset on ihan parhaita! [:D] Kaikki tietää mistä puhutaan, mutta ne keihin tehoaa yksinkertainenkin huumori saavat noista hymyn huulille. Joten Happy73, kiitos piristyksestä! [:D] Jokainen vuorollaan kirjoittelee vahingossa "outouksia".

Me käytiin katselemassa vaunuja. Mielessä oli Ora Taiga vaunut, mutta kun liikkeessä niitä testailimme, niin ne olikin mahdottoman jäykät jousitukseltaan. Päädyimme sitten Jovi Aireihin, joita emme tosin vielä ostaneet. Jovi Aireissa oli paljon pehmeämpi jousitus, joka luultavasti on vauvalle mieluisampi, kuin Taigan TODELLA jäykkä runko. En tiedä sitten, että miten nuo toimivat käytössä, mutta ainakin tällainen olo tuli, kun testaili noita kumpiakin vaunuja liikkeessä. Onko muilla mielessä tai kenties jo ostanut jommat kummat noista vaunuista? Mitä mieltä olette noista vaunuista olleet? Me muuten ihastuttiin ihan ekana Oran Saaga vaunuihin, mutta hinta oli sen verran suurempi, eikä ne ollut ominaisuuksiltaan kuitenkaan Taigaa tai Jovi Airia paremmat, joten sen takia haavevaunut vaihtuivat...

Nyt on hoitopöytä ja pinnasänky[:)] Mies jopa kasas ne valmiiksi..Yhdistelmätkin on ilmeisesti tulleet mutta ne pitäs vaan käydä hakemassa..Sitterikin meille oli hommattu[:)] Nyt on hyvä mieli,pikkujuttuja enää vaan puuttuu

No nyt mäkin taas uskaltauduin tätä keskustelua lukemaan, kun tuossa aiemmin ärsytti ja stressas hirveesti, kun meillä ei siis ollut yhtään mitään ja kaikkeen ois pitäny ehtiä perehtyä...

Kävin sunnuntaina yhden kaverin luona, jolla on nyt 2 vuotias tyttö, ja ostettiin heiltä semmonen 100 euron arvonen paketti kestovaippoja. Aina pari vaippaa yhtä laatua, jotta voidaan sitten testata, että mitkä sopii meidän muksulle, ja sitten kun on testattu, niin hankitaan lisää niitä, jotka sopii. Saatiin myös ihan ilmaiseksi pieni kasa vauvan kirjoja, pari ohjekirjaa tuleville vanhemmille, pari sellaista toiselta puolelta muovitettua kangasta ja vauvalle turvakaukalo. [:)]

Sit ostettiin heidän käytetyt yhdistelmävaunut (200e), jotka oli jotkut Emmaljungan, en tiedä mikä malli. Vaunut näytti tosi kivoilta (tosin täysin väärän väriset mun makuun, harmaat!), siis toimivilta. Niissä oli isot renkaat ja hyvän kokoinen kori alla ja hyvät jouset jne. Jos jotain, niin täytyy sitten katsoa uusia renkaita niihin, oli vähän erilaiset kuin mitä mä olin suunnitellut. Mut katotaan nyt.[:)]

Ja siis vaunut ja turvakaukalo on vielä toistaiseksi heillä varastossa, kun meillä on se muutto edessä kuukauden päästä, niin ei viitsi vielä raahata niitä mun kämpille. eikä ne sinne kyllä mahtuiskaan.

Äitiyspakkaus on kuulemma KELAsta lähetetty, mutta se ei vielä ole tullut. Sitä odotellessa...[8|]

Niin ja pinnasänkykin saatiin järjestettyä, kun serkun muksu on just kasvanut ulos omastaan, joten ostetaan heidän uuden veroinen sänky 40 eurolla. [:)]

Sit ku muutetaan, niin sit hankitaan niitä hoitopöytä yms juttuja. En vielä jaksa niihin perehtyä, kun noi kaikkein tärkeimmät nyt on, siis vaunut ja turvakaukalo.

Mun lemppariaihe ja ihanan paljon uusia viestejä tullut [:)]
Eve78 kuulostaa ihan mahtavalta tollanen kaverin "kotikirppis". Mulla on nyt monta kaveria, joilla on tyttövauvoja. Uskon, että sieltä meillekin saadaan kierrätyskamaa tässä syksyn mittaan. Vaunut halusin ostaa uutena, mutta muuten kyllä suosin tuota kierrättämistä. Olin viime viikolla Me&I-vaatekutsuilta ja tilasin vauvalle ihanat velourhousut ja mekon. Eilen ne tuli postissa ja piristi mun iltaa, kun kipeänä makasin sohvalla [:)]

HipsuNen: juu, kaverin kotikirppis on kyllä tosi kiva ja kätevä! [:)]

Tänään tuli äitiyspakkaus ja heti kävin sen hakemassa! Oli kyllä ihanaa päästä hipelöimään kaikkia tavaroita siinä! Mut mä oon edelleen sitä mieltä, että ne vaatteet on aivan karmivan värisiä...[&:] Siis VAUVAlle ruskeita ja harmaita vaatteita!?!? YÖÖKKKK!!! Noh, äiti sano jo puhelimessa, et täytyy sit vaan "tuunata" niitä sitten muilla itse ostetuilla vaatteilla... Niin kai sitte... Se viime vuoden paketti oli kyllä musta paljon paremman värinen.

Minkä nimisiä lastenkauppoja on mistä vois käydä ettiin vaunuja. Ite tiiän lastentarvike kaupan mut muista en tiiä. Ois kiva käydä jo vähän katteleen millasseen haluis. Se tiietään jo miehen kaa et ostetaan yhdistelmävaunut.

missä päin asut? ja ihan googlettamalla saat paljon lastentarvikeliikkeiden nimiä. Nyt on muutenkin hyvä aika ostaa, kun alkavat poistaa vanhoja malleja uusien tieltä. 

Belli: Me ostettiin nuo Oran Taigat. Noita Jovi Airejakin testailtiin. On aivan totta mitä sanoit, että ovat jousitukseltaan noita Oran vaunuja pehmeemmät, tai yleensäkin kaikkia muita testaamiamme vaunuja pehmeemmät. Jousituksen vuoksi olisin nuo Jovi Airit voinu valita, mutta muuten en tykästyny niihin. Eikä mun mielestä nuo Ora Taigat ollu rungoltaan sen jäykemmät kuin esimerkiksi Brio Kombitkaan, mitkä oli alunperin mun suosikkivaihtoehto. Mutta saas nähdä, millaset nuo vaunut on sitten käytännössä. Eiköhän niillä vauvan kans lenkkeile. :)

Eve78: Mä taas tykkään hirveesti noista äitiyspakkauksen vaatteiden väreistä, ja mun mielestä tän vuotinen pakkaus on väreiltään viime vuotista kivempi.  [:D]Ainoo minkä voisin vaihtaa viime vuotiseen, on tuo makuupussi. Oon tuon äitiyspakkauksen lisäksi muutenki ostanut vauvalle ruskeita ja harmaita vaatteita, ja niiden seuraksi sitten kirkkaita värejä. En oo koskaan hirveesti välittänyt niistä perinteisistä vauvan vaatteiden väreistä, vaaleansinisestä tai vaaleanpunaisesta.

Viime viikolla käytiin Ikealla, josta tuli ostettua vauvalle sänky ja hoitopöytä. Kaikki isommat hankinnat alkaa sitten ollakin jo tehtynä. Ja mä kun en aikonu tehdä mitään isompia hankintoja vielä tässä vaiheessa raskautta. [:)] [:D]

Me käytiin eilen kans Ikeassa, mentiin ostamaan kaikkea muutakin uuteen kotiin mutta tietysti kivoin oli hoitopöytä siihen sopiva alusta ja alustan suojus [:)] Oli tosi ihanat kaikki, mies sai kasattuakin sen pöydän jo ihan näppärästi. Siihen aluseen se suoja oli sellainen mikä on oikeesti lapsen suihkuviitta, beige pupunen, todella suloinen.
Vauvanhuoneen verhot on kuivumassa, josko ne kohta lyhentäisi ja laittaisi paikoilleen.
Kaikki on valmiina nyt pikkuista varten, että nyt vaan odotellaan että kolme kk menisi todella nopeasti [:D]

Musta alkaa hiljalleen tuntua, että on tosi vähän aikaa enää vauvan syntymään. Meillä kyllä on jo kotona melkein kaikki tarvittava, mutta vaunut puuttuu. Kyllä nekin taitaa olla aika lailla valittu jo. Pieniä juttuja meiltä puuttuu paljonkin. Harsoja varmaan joutuu ostamaan. Meillä ei siis ole vielä yhtään, ens viikolla varmaan saadaan äitiyspakkaus. Sitten sitä muuta pientä: kuumemittari, vaipanvaihtotarvikkeita, ihovoidetta jne. Täytyy niitä sitten hiljalleen. Mulla on erittäin suuri toive, että pystyisin imettämään pikkuista täysin, mutta en tiedä pitäiskö sitten lähempänä ostaa kotiin varmuuden vuoksi pari korvikepurkkiakin... Mietin lähinnä sitä, että jos vauva esim. syntyy joulunpyhinä, niin ei välttämättä pääse heti ostamaankaan. Ai niin, amme meiltä vielä puuttuu. En tiedä saadaanko jostain vai ostetaanko, onneksi se ei niin iso/kallis juttu ole.

Tässä nyt (jos onnistui lataaminen, ja katotaan pienensinkö nyt sitten liikaa jopa kuvaa..) kuva uudesta hoitopöydästä, Jahvetin pehmolelusta ja ihanasta hoitoalustasta [:)] Jos tää onnistuu niin voisin heittää kuvaa vielä siitä vaavisängystä ja ensihaalarista mitkä ostin jo aikaa sitten.. 

okei.. ai että pienensin liikaa!!!???!!! [:D]

Ja tässä sitten se pikkusänky alkuunsa vauvalle, onhan meillä pinnasänkykin mutta tämän kans on helppo rullata pitkin kämppää [:)]
Sanotaan sen verran vielä että kun kaikki hommattiin ei tiedetty vauvan sukupuolta... tapettikin sattui nyt sopivasti kohdalleen!

^Oih, ihania juttuja olette hommailleet. :)

Meillä on sen verran tiukkaa neliöiden kanssa kotona, ettei viitsi vielä koota pinnasänky yms. Asutaan siis rivarikaksiossa. On tässä periaatteessa neliöitä siis ihan kivasti, ainakin kahdelle (63,5) mutta kolme eläintä vie uskomattoman paljon tilaa varusteineen ja toki saunakin nappaa osan neliöistä. Oma aidattu piha on kiva juttu, niin saa sinne vauvan rauhassa nukkumaan. Mut tosiaan, ei hirveästi viitti tilojenkaan takia hommailla mitään ylimääräistä. Kaikki "pakollinen" hankitaan/on hankittu, mutta tiukkaa tekee kyllä niiden paikalleen sijoittaminen. Ens vuonna pakko alkaa etsiä isompaa jossain vaiheessa.

Nyt sitten karkasi mopo käsistä... Kuvittelisi ettei sitä enää viidennen ipanan kohdalla sekoa, mutta mutta mutta......... Eilen minun piti tilata tuolle isommalle vaippailijalle pari vaippakuorta ja siinä sitten kestovaippakauppojen valikoimia katsellessa tilaukseen tarttui "muutama" ihana kuviollinen harso ja pieniä vaippakuoria. Niin ja sisävaippoja. Ja tietysti kaikkea piti sitten ottaa kahdessa koossa isoja ja pieniä, tosin eri kuoseilla.

Takaisin