Hankinnat vauvalle

No siis täytyy korjata, että kyllä mä olen kiitollinen siitä paketista ja on siellä vaatteita, joista tykkään. Esim. se haalari on tosi nätti ja ne valkoset ja ruskeet pöksyt jne. Mut siis ehkä jos odotukset on superkorkealla, niin sit voi ensireaktio olla pienoinen pettymys, vaikka siitä toivuttuaan onkin ihan tyytyväinen. [;)]
 
Mä yllätyin positiivisesti äitiyspakkauksen (koosta ja) sisällöstä. Netistä oli tullut jo aiemmin katsottua, mitä kaikkea se Kela meille antaa, mutta voi mahdoton sitä vaatemäärää! Ja ne värit. Netin perusteella ajattelin niiden olevan liian pliisuja ja mitättömän värisiä, mutta kun näin ne livenä, niin aivan ihania! [:)] Ainoat, jotka hieman vetivät otsaa kurttuun oli ruokalappu, keltaiset potkarit ja kelta-oranssi raidallinen body - vai olikos se pusero.. (raskausdementiaa? [8|])
Mutta ihania vaatteita ovat ja kaikki tulevat varmasti käyttöön, jos vain vauvan kasvaessa sopivat vuodenaikoihin.
 
mä kyllä olin ihan tyytyväinen äitiyspakkaukseen.. paitsi se harmaa koko puku (tarkotettu vissiin haalarin alle tai yö paidaks) nii se oli mun mielestä ihan kamala ja myös kamalaa kangasta.. hyi! mutta muuten ihania, esim. se mistä pääskynen puhui se kietaisu body.. ihana!

meilläkin tehään kuperkeikkaa mahassa jo ollaan pokittain ja välillä yritetään päätä puskea mahan läpi.. se on niin huvittavan näköstä.. :)

meillä on tutteja 2 varuiks (isi sai isyyspakkauksessa) ;) ja sitten sain veljeltä kasan tutti pulloja joihin pitää ostaa ne tutti osat vielä.. [:)]
 
Se harmaa kokopuku on villapuku. Ei kai sen nyt niin kamalasti väliä ole, miltä se haalarin alla näyttää...[:)]
 
ei se haittaakkaa miltä se näyttää, mutta mun mielestä se oli kamalan tuntusta kangasta.. voi olla että jos se parin pesukerran jälkeen olis sitten vaikka vähän parempi.. ei voi tietää.. [;)]
 
Mä olin myös kovin ilahtunut siitä harmaasta puvusta. Eihän se mikään hehkeä ole ulkonäöltään, mutta lämmin uskon sen olevan. Siitä kuitenkin 80 % on villaa. Se oli muistaakseni kokoa 70cm (jatodennäköisesti passaa isommallekin) niin se on just hyvä kun mulla tähän alkuun on 60 cm ruskovillan aitoa merinovillaa oleva puku (siskolta). Tuo harmaa on sitten hyvää jatkoa sille kun tuo 60 cm jää pieneksi.
 
Hauskaa miten erilaisia makuja ihmisillä on! Ja toisaalta onpa hyvä, että äitiyspakkausta kasatessa pyritään tekemään siitä mahdollisimman neutraali. Itse ajattelin alkuun, että onpas hurjat retrovärit, mutta kun sain pakkauksen kotiin asti, ihastuin ihan täysillä keltaisiin ja oransseihin vaatteisiin! Ja harmittelin sitä, kun pakkauksen värimaailma olikin kokonaisuudessaan niin valju (harmaata ja valkoista). Vaatteet vaan vaikuttaa tosi isoilta, eli ei niitä ainakaan heti saa päälle. Itse olen hankkinut muutaman ihan pienen 50cm-bodyn ja kieltämättä ne taas näyttää tosi pikkuisilta. Toivottavasti vauvasta ei kuitenkaan tule mikään jättiläinenkään, että se edes hetken mahtuisi niihin.
On kyllä mopo lähtenyt multa käsistä noiden vaatteiden suhteen: olen jo ostellut eri kokoisia mekkojakin vaikka kuinka monta! Entä jos vauva paljastuukin pojaksi?? Eihän se ultran tieto kuitenkaan 100 % varma ole...

Eilen haettiin vaunut ja hyvältä vaikuttaa, mutta en ole kyllä kehdannut työnnellä niitä kuin sisätiloissa. Naapurit varmaan katsoisivat vähän pitkään... Mutta niin kuin joku jossain kirjoitti, olisi varmaan hyvä testailla vaunut etukäteenkin. Ehkäpä siis ajelen niillä kun illat tästä vielä pikkuisen pimenee... [;)] Turvakaukalokin tuli samalla kyydillä kotiin. Ihan hurjan painavia ne on yksinkin, saati  kun vauva on kyydissä! Ei paljoa vauvaa sillä kannella, ainakaan minun lihaksilla... Mutta kaipa paino kertoo myös turvallisuudesta.
 
Jiu, satuin olemaan tänään kotona, niin pääsin vaunuttelemaan heti aamupäivästä kun naapurit on töissä [:D]
 
Mulla on ihan sama, että tuntuu, ettei kehtaa lähteä vaunuttelemaan ennen vauvan syntymää. Tulee sitten joku vielä kysymään, että "joko se syntyi" tai "kumpi tuli". [:D] Mutta on ihan totta, että hyvä olis testata etukäteen... Täytyy siis keksiä joku keino välttää kaikki ihmiset.
 
Meillä äiti tais koeajaa noita kun paketista ne otti ja on niillä tullu ajeltua tos pihassa ku tuotiin ne kotiin..Ja sisällä on ainakin testailtu[:D]
Mä en voi ostella oikein mitään ennenku ensimmäiset äippärahat tulee koska mulla ei ole mitään tuloja[&o]
Ekat rahat tulee ens kuun 8pv ja toivon et pikku herra pysyy masussa että ehdin kaikki loput kamat hommata sekä herran kotiutumisvaatteet
 
Me ollaan kans pähkäilty tota testiajoa :) mies tuo vaunut aina välillä olohuoneeseen, ettei niillä oo yksinäinen olo [:D] Meijän pitäis testata koiran ulkoiluttamista kärryjen kanssa.. se ei välttämättä ole ihan helppo projekti ton meijän terrierin kanssa [:)] Tässä asuu vaan niin paljon nuoria perheitä, etten millään kehtaa lähteä kärryjen kans ulos.. vaikka haluttais ihan pirusti![:D]
 
Nyt on vähän ostokrapula päällä. Olin haaveillu Baby Björnin ruskeasta sitteristä, ja olin ajatellu ostaa käytettynä... kun sisko sanoi, ettei sitä sitteriä ees välttämättä tarvii, niillä ei ollut ollenkaan. Ja ystävä ois tarjonnu sitteriä ilmaiseksi (tosin väri ei ois sopinu sisustukseen)... mut jotenkin vaan houkutti ostaa.... ja nyt sit ostin tuon Baby Björnin uutena lelukaaren kanssa. No, en tiedä tuliko turha ostos ja onko rahansa väärti, mutta sellanen on nyt sitten tulossa... eli nyt tässä ikäänkuin kerjään vahvistusta ostokselleni, että en oo menny rahoja tuhlaamaan ja vauvaan kandee satsata ja ilman sitteriä (varsinkaan BabyBjörniä) ei selvii... [:D][;)]

Kävin myös hulluilla päivillä ja ensin meenasi tarttua matkaan vaikka minkälaista vauvan vaatetta, ja mutta sitten se ostaminen kävikin vaikeeks, kun rupesin miettimään vaatteiden tyyliä... pitäiskö olla vauvatyyliä ja vaaleanpunaista vai omaa tyyliäni (vaaleat ja beiget värit jne) vai kandeeko viel ostaa mitään... Löysin maailman ihanimman vauvan mekon, ihan täydellisesti sellainen mistä tykkään... mut Burberryn mekko ja hinta 159e! Että se siitä sitten. Mutta kiva siitä oli hetken haaveilla. [:)]

No loppujen lopus en sit ostanut mitään. Paitsi itelle hajuvettä. Tosin rupesi epäilyttämään, että se tuoksuu nyt mun iholla eriltä kun aiemmin, että voisko nään raskaushormonit jotenkin sotkea ihon hajua, niin että samat parfyymit ei välttämättä enää toimi. Nimittäin kun tulin kotiin niin mies sanoi, että täällä tuoksu mummohajuvedeltä... [&o]

Tässä taas juttua oman navan ympäriltä, sorry... [:)]
 
Ihana lukee teidän vaunu testailuja[:D] Hei oisko huono idea, jos ette kehtaa siitä kotoa vaunuilla lähtee niin samalle testaatte, kuinka hyvin ne autossa kulkee niin viette ne ajelulle johonki ei niin lähelle kotia ja siellä sitten käytte vaunulenkillä.. Eipä olis tuttuja ja naapureita heti vastassa.

Ite viimeinen ostos oli sitteri. Tosi hyvän sain ja edullisesti. Oon kuullu paljon kommentteja, että se on sellanen must juttu. Mulla on tosiaan se manduca, jossa haluan kyllä poikaa kovasti kanniskella. Nyt alkaa oleen suurinpiirteen kaikki mitä tarvii näin aluksi.

Seuraavaks pitäs varmaan itelle ostaa imetyliivit ja muutaman hyvän imetyspaidan. Haluttas neki jo hankkia, mutta mies toppuutteli, että jos rinnat vielä kovasti kasvaa. Ootteko ajatellu ostaa tai tehdä sellasta rintojen lämmitintä? Itse olen tosi kylmänarka ja kun kylmänä aikana vauva on kumminkin tulossa niin on tärkeä suojata rinnat kylmältä ettei tulis noita rintatulehduksia.
 
Tuli Jiun kommentista mieleen, kun puhuti kaukalon painosta jne, että samaa pähkäilin ittekin kesällä. Me ostettiin Gracon kaukalo ja mietin, etten ikinä jaksa kantaa sitä vauvan kanssa. Sitten myöhemmin tajusin, että siinähän on se telakka paikallaan eli painoa on aika paljon enemmän kuin ilman kaukaloa. Uskon, että näilläkin lihaksilla jaksaa kuitenkin sitä pelkkää kaukaloa ja vauvaa kantaa jonkin matkaa [:D] 
 
Happy73: Ostitko sellaisen Balancen? Mä oon sitä kuolannut jo pitkän aikaa, ja nimenomaan ruskeana. Varsinkin kun näin viime viikolla tutuilla sellaisen ja se vaavi viihtyi siinä ihan älyttömän hyvin. Mutta se hinta!! Mä en oo vielä edes itseäni saanut puhuttua yli ostamaan uutena sitä ja mies on vielä hankalampi. Käytettynäkin on aika vähän myynnissä just ruskeaa ja huutonetissäkin hinnat nousee aika nopeesti kun on monta huutajaa.

Sista: Mä just eilen mietin tuon rintojen lämmittimen tekemistä kun tuntui että rinnat paleltui jo nyt paidan ja ohuen takin läpi, eikä tosissaan tuntunut mukavalta, niin mites sitten jos ne on maitoa täynnä ja pääsee paleltumaan...pitää varmaan googletella jos löytyy hyvät ohjeet. Voiko sen tehdä ihan perus villalangasta, tiedätkö? Muoks.googletin ja ilmeisesti niitä on useampia erilaisia..mikäköhän olis sitten paras, kellään kokemuksia?

Meillä on nyt vielä patja ja sitteri ostamatta, patja tulee joko stockalta tai ikeasta. Stockalla oli tarjouksessa brion patja, mutta ei se kovin kummoinen ollut kun kävin katsomassa, mutta mä en kyllä mitään niistä patjoista tiedä joten taitaa olla turhaa tää mun pähkäily. Ehkä vaan ostetaan se sitten seuraavasta palkasta. Sit vielä pikkusia ostoksia ja ollaan valmiita vaaville:)
 
Ihan nopsaan tosta sitteristä: näähän on aina näitä asioita, jotka riippuu lapsesta ja vähän vanhemmistakin, mutta meillä lähipiirissä on ainakin tullut tosi tehokkaasti käytetyksi! Parhaiten on nämä vauvat viihtyneet silloin kun joko on seuraa siellä lattiantasossa, tai sitten on nostettu sitteri johonkin pöydälle tms. että pystyy siitä hyvin seurailemaan muiden touhuilua. Että en nyt heti alkuunsa lähtis manaamaan, että on turha ostos. Hyvällä tuurilla se on just se paras hankinta [:)]
 
Mä yllätyin kanssa positiivisesti siitä Kelan äitiyspakkauksesta, olin nettisivuilla katellut nopeasti läpi ne ja tuomitsin ulkonäöltä ne rumiksi (oranssit vaatteet ja ruokalappu) ja tylsiksi (kun loput oli niin neutraalin näkösiä) mutta  niin se vaan meni että kun haettiin paketti ja käytiin läpi ne niin ihania ne kuitenkin oli <3 Paitsi se ruokalappu, siitä en pidä vieläkään:D

Mitään muuta meillä ei vieläkään ole hankittuna.. niin no ne pari bodya ja nallehaalari H&Mstä. Ens kuussa ostetaan vaunut! :) Pääsen mäkin sitten tännekin höpöttelemään kun tiiän enemmän.. oon niin avuton kun en ees tiiä kaikkien tavaroiden merkitystä vaikka yleisiä ne näyttäs olevan.. [&:] oon typerä jossain tälläsissa asioissa.. esimerkiks Happy73:n viestiä lukiessani mietin että onko Baby Born - nuken tekijät keksinyt jonkun oikeen sitterin vai käytetäänkö oikeillekin lapsille Baby bornin sitteriä... kunnes hoksasin että Baby Björn on kyllä varmaan vähän eri asia. :D
 
Kirjoittelenpa nyt tänne Joulukuisiin minäkin...
 
Toimiiko teillä tuo Hae -toiminto?
Itse sillä kokeillut hakea vaikka mitä, mutta aina tulee
vastauksena, ettei löydy???[8|]
Mites se toimii?
 
Eli olen yrittänyt hakea esim. patja keskusteluja.
Millaiset patjat teillä on pinnasängyssä?
Pitäisi vielä hankkia hyvä patja.
Ja kuka aikoo nukuttaa vaavia aluksi esim. pakkauslaatikossa,
kehdossa tms?
Millainen patja näihin "ensisänkyihin"?
Riittääkö pakkauksen patja yksistään?
 
Itse en haluaisi pinnasänkyyn ihan perus superlonia.
Yhtenä vaihtoehtona olen katsellut Lastentarvikkeen vanupatjaa,
joka on tehty kaksiosaisena.
Millainenhan tuo olisi?
Mistä voisi löytää kuitupatjoja? Näistä oli puhetta jossakin,
kun Googlasin.
Kaikki info tervetullutta [:)]
 
No niin! Kun vihdoinkin sain nyt netin toimimaan uudessa asunnossa, niin kirjoittelenpa tännekin pari juttua.
Ensinnäkin siitä äitiyspakkauksesta vielä: Vaikka kuinka niitä tavaroita ja vaatteita livenä kattelen, niin ne on edelleen aivan kertakaikkisen KARMEITA! Siis mun tyttö ei kyllä mitään ruskeita pöksyjä jalkaansa saa, vaikka mikä ois!!! YÖK! [:'(]

Ja ne harmaat ja muut ihme värit on kyllä aivan kaameita ja käytän niitä vain pakon edessä tai muiden vaatteiden alle hyvin piilotettuna. [:D]

Ja Pikkune: mun tietääkseni ainakin se pakkauksen patja on just sellasenaan ihan hyvä ja käyttökelponen. Meillä todnäk vauveli nukkuu sit ensin siinä pakkauksen laatikossa, vaikka pinnis saadaankin. Laitetaan se laatikko pinnikseen ja saa siis muksu nukkua ensin vähän pienemmässä "sängyssä". Kuulin jostain, että se ois vauvalle kivempi... en kyllä tiedä onko väitteessä mitään perää [;)]
 
Ruskea-turkoosi, ruskea-pinkki, harmaa-turkoosi, harmaa-pinkki ja harmaa-vaaleankeltainen ovat mun mieleisiäni väriyhdistelmiä, joten hyvin tulee varmasti käytettyä juuri noita Even inhokkivaatteita.

Olin myös tosi ihastunut ruokalappuun, mikä on saanut paljon haukkuja. Mulle voi antaa hylätyn ruokalapun. Niitä varmaan tarvitaan useampikin.[:)]

Ainoa väri, mikä pakkauksessa mielestäni on vähän hankala on se omituinen oranssi. Se kun on jotenkin murrettu, eikä kunnon oranssi, niin se ei oikein käy minkään kanssa. Silti varmaan tulee käytettyä kaikkia vaatteita, elleivät vierailijat tuo niin hirvittävää määrää vaatteita lapselle, että on tehtävä valintoja, mitä käyttää.
 
Takaisin
Top