Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heiri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mystis: Ei se vakuutus hyvää äitiä tee. Jokainen äiti on paras äiti omalle lapselleen.

Meille oli nyt tälläinen henkilökohtainen ratkaisu tämä asia kun kuopukselle ei otettu vakuutusta kun ajateltiin että se "tulee maksamaan liikaa",  ja kävikin niin että vauvaiässä (1kk) toiselle puhkesi maitoproteiini allergia jota kukaan ei osannut epäillä het alussa. Lääkärikuluja tuli paljon, ja kaikenlaisissa hoidoissa ja testeissä juoksenneltiin ennen kuin "tauti" selvisi.
Meillä on suvussa allergiaa liikkeellä + atooppista ihottumaa.

Mutta toki, siis todellakin toki, julkisillapalveluilla pärjää erittäin hyvin. En kiistä tätä ollenkaan! [:)]

Emme mekään hoitokuluvakuutusta vauvalle ota. Luotetaan siihen, että pärjätään julkisilla niin kuin itsekin. Meistä hoitokuluvakuutuksilla vain syyllistetään tulevia vanhempia.. Kohta varmaan myydään vakuutusta jo siihen että syntyvä lapsi kirjoittaa kuusi ällää... No, ei vaan. Kyllä se on myös hyvä asia ottaa. Varsinkin kun tietää suvunhistorian pohjalta, että voi olla yllätyksiä luvassa. Ja otetaan me sitten aikanaan tapaturmavakuutus lapselle, se löytyy meiltä vanhemmiltakin. Henkivakuutus ollaan itsellemme otettu juuri mahdollisten lapsien takia.

Rascal ja Iem hei,
kertokaa tyhmälle
A) mihin tarvitaan hernepusseja?
B) Pitääkö bodeja oikeasti olla 20 kpl, potkuhousuja 10 kpl ja potkupukuja 10 kpl? Kuulostaa minun korvaan tosi suurelta määrältä, mutta toisaalta enpä minä näistä asioista mitään tiedä!

Jiu : OHO... siis noi hernepussit tuli tohon vahingossa kun olin niin innoisani kun sain vauvalle ostettua jotain. Siis noi hernepussit on tarkoitettu meidän perheen isommille lapsille [:D][:D][:D]
Mut siis samalla niitä ompelen kun otan koneen käyttöön.

Kertokaas viisaammat, että kuinka monta lakanaa/pussilakanaa olisi hyvä lapselle olla? Yritän sitä miettiä, että herkästi varmaan vahinkoja sattuu ainakin aluslakanalle vaipan läpi. Mutta kai 4 kpl aluslakanoita riittää...? Mä ompelen itse aluslakanat isoista lakanoista. Meillä kun noita isoja on enemmän kuin tarpeeksi...

Eilen laskeskelin meillä olevia vaatteita. Siis meille ei tosiaan vaatepulaa heti tule. 50-62cm bodeja oli 16 kpl, potkareita 11 kpl ja oloasujakin useampi... Huh huh ja mä vasta odotan äitiyspakkausta. Yhtään ei ole itse ostettu vaan saatu siskolta. [:D] Alunperin ajattelin, että kai riittää jos olisi vaikka 5-6 bodia jne.

Minua kanssa kiinnostaa tuo lakana asia ja olen miettiny paljon niitä kannattaa varata..
Ajattelin kanssa ommella isommista lakanoista vauvalle pienempiä[:)] Tai kun on yhden pienemmän sängyn lakanoita eikä meillä koko sänkyä niin eiköhän ne voi käyttää sitten tässä hyödyksi kun muuten pyörivät vaan kaapin perukoilla

Samoja ajatuksia täälläkin, ajattelin muutamalla pärjätä. Saahan niitä sitten lisää tarpeen vaatiessa.
Ostin tänään hoitolaukun, sitterin ja lämpöpussin sekä vähän pienempää tilpehööriä kuten tuttipulloja tms.
Ei vaan malta olla hankkimatta [:)] Mies vaan sanoo, että jos tarviit lisää rahaa ni kerro [:D] Se kun on vaan onnellinen
ettei tartte kaupassa pyöriä, kun sitä vihaa...tosin kaukalon hän käy kuulemma ostamassa[:)]

Meillä on sen verran innokkaat sukulaiset, sekä tulevat kummit, että meillä taitaa olla kaikki hankittuna tulokasta varten :) Täältä englannista on muutenkin kiva ostaa tavaraa kun saa oikeesti niin paljon halvemmalla kun suomesta..täällä isoilla marketeilla on hintasota toisiaan vastaan ja sehän tarkoittaa sitä, että jotkut tuotteet on aivan pilkkahintaan täällä! Toki uutta tavaraa tulee ostettua kokoajan lisää kun sitä löytyy halvalla :) Eilen tuli postissa rattaat ja täytyy kyllä sanoa, että onne nykyään erikoisia kapistuksia..menee hetki kunnes oppii käyttään niitä kunnolla :)

Meillä on sama homma, että kun ollaan muuttassa(jos kaikki menee suunnitelmien mukaan) niin ei meidän kovasti kannatta hankkia Suomesta, koska saadaan kavereilta siks aikaa lainaan kun ollaan. Mies tuli just jenkeistä ja toi mulle ihanan hoitolaukun. Sellasen purse mallisen, koska en halunnu sellasta perus hoitolaukkua. Sitten se oli ostanu pojalle vaikka kuinka monta bodya sun muita ihania juttuja.. Nyt on varmaan ostokset hetkeksi ostettu ja seuraavaks odotellaan äitiyspakkausta.

Mua ei enään harmita sekään, etten saa äitiyspakkausta tänne, kun täällä on ihan uskomattoman halvalla tavaraa vauvalle...muutetaan ens vuonna suomeen ja tullaan tekeen ihan varmasti shoppailu reissuja tänne täydentään vauvan vaatevarastoja + tilaillaan netistä kaikkee kivaa :) Kummitädeiksi sattu sen verran shoppailusta innostuneet toverit, että ei varmasti tuu olemaan pulaa vauvan tavaroista. Toinenkin soitti viime viikolla ja sanoi, että on päättänyt ostaa meille vaunut..olin ihan hoomoilasena, että mitämitä??? Ihana ajatus kerrassaan mutten missään nimessä halua saada niin isoja juttuja kummitädeiltä...saavat toki vauvalla ostaa noin muuten ihan mitä haluavat vaatteet lelut ym...mutten oo hyväksi käyttämässä ketään :D

Hei mä melkein valitsin vaunut [:D] Jedo-merkkiin päädyttiin nyt lopulta, vielä hiukan pähkäillään kahden mallin välillä. Mutta tiedättekö mikä rassaa. Se, että ne vaunut saa about puoleen hintaan Puolasta plus sitten tietysti postituskulut, mutta ne nyt tuskin ylittäisi Suomen hintaa. Vähän kuitenkin mietityttää sieltä tilaaminen, jos vaikka tulisikin jotain takuu asioita niin vaunut pitäisi sitten sinne Puolaan asti lähettää ja voisi mennä aika tovi sitten ilman vaunuja. Lopulta varmaan päädytään ostamaan ihan täältä Suomesta, mutta kyllä harmittaa, että pitää olla tuollasia hintaeroja. Tai lähinnä harmittaa, että menin ottamaan asiasta selvää ja nyt tiedän tästä [:D] Ensi viikon aikana varmaan ratkeaa tämä osto-asia.

Nyt on meillä brion primo turvakaukalo[:)] ja kyllä on kohta kaikenlaista tavaraa pikku miehelle koko kämppä täynnä..Ensi viikolla kun jos sais pinnasängyn ja hoitopöydän niin pääsis pesemään vaatteita jo laatikoihin[:)]

Äh, nyt mä kyllä lakkaan lukemasta tätä keskustelua hankinnoista, kun ottaa vaan koko ajan enemmän pattiin, kun mitään ei voi hankkia ennen muuttoa [:@]. Luen sit puolentoista kuukauden päästä kaikki kommentit yhteen pötköön ja poimin parhaat vinkit päältä. [:)]

Me käytiin ostamassa yhdistelmävaunut, Oran Taigaan lopulta päädyttiin, värinä ruskea. Näihin siis:
http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=7&img=560
Ykkösvaihtoehto olis ollu Brio kombit viime vuoden mallia, mutta hinta ratkas lopulta noiden Oran vaunujen eduksi, nuo kun oli ~250 euroa noita Brion vaunuja halvemmat. Ihan näppärän tuntoset menopelithän nuo on. En oo kyllä vielä käynyt ulkona lykkimässä, kun ei viitti tyhjiä vaunuja työnnellä. Pitää ootella, että tulis pikkuväkeä kylään, niin saatais vaunut koeajettua. :) Me otettiin nuo vaunut on pehmeällä kantokoppalla, mutta tuohon malliin on saatavana kova kantokoppakin. Kaupan päälle tuli sadesuoja ja hoitolaukku. Se paljon puhuttu heittoaisakin noista löytyy, vaikka mulle se ei kyllä ollut mikään välttämättömyys.. Oon kuitenkin jo tosi tykästyny siihen. :)

Toisiksi vaunuiksi äitini lupasi lahjoittaa meille mun omat vanhat vaunut. Ne pitää vain verhoiluttaa sisäpuolelta uusiksi. Eihän meiän tiitiäinen kahtia vaunuja tarvitsis, kun ei asuta edes kerrostalossa, mutta mielestäni nuo vanhat vaununi on niin söpöt, että ne on pakko ottaa käyttöön. Löysin netistä kuvankin samanlaisista vaunuista.. Merkki on Streng, ja myynnissä noita on ollut 80-luvun puolivälissä.
http://www.vauva.info/foorumi/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=340

Kauppoja on taas kierretty kaks päivää tälle viikolle.. Mukaan on lähtenyt vähän vaatteita ja harsoja. Rattaat tilasin muutama viikko sitten Saksasta. Hartanin Topline X oli meidän valinta, kun olin kuullut niistä kaverilta niin paljon hyvää ja Saksasta tilaamaalla säästi pari sataa euroa. Nyt kun ne vielä tulis sieltä, niin pääsis opetteleen käyttöä [:)] Rintarepun sain kans kaverilta jo valmiiksi. Hiljalleen alkaa kaapit täyttyä... 

APUA!!! Olenko minä jotenkin aivan jäljessä??? Ainoat vauvan tarvikkeet olen saanut VAU.comin paketissa ja täts it. Milloin on siis oikea aika ruveta tekemään hankintoja vauvalle? Tiedän saavani äitiyspakkauksen... Olen tehnyt tiedusteluja hieman suuntaan jos toiseenkin käytetyistä vauvanvaatteista, mutta en todellakaan vielä ole miettinytkään hankkivani vaatteita, vaunuja tai muuta sälää pienelle, ennenkuin se todella on tarpeellista. [8|]

Nyt itse asiassa olen keskittynyt vain itseeni; isompien rintsikoiden, paitojen ja housujen ostoon... [&:] Tiedän, että kylmät säät tulevat ja pitää sitä jotenkin olla osannut pukeutua syksyyn. Nätisti ja järkevästi. OLENKO OUTO? [8D]

Outihuraa: Jos oletkin outo niin täällä sulle toinen samanmoinen.. Mitään ei ole vielä vauvalle ostettu, tutun tutulta saadaan pinnasänky tässä joskus kunhan jaksetaan hakea, mutta siinäpä se [:)] Itse ainakin odottelen ensin äitiyspakkauksen saapumisen ennenkuin alan haalia mitään.. Tiedän kyllä että sitten kun lähden oikein tosissani jotain ostamaan vauvalle niin loppua ei näy [:D][:D] Olen niin hujaton rahan käytön suhteen, että parempi vähän aikaa ainakin vielä toppuutella ittiä [:D] Mieheni sanoikin viisaasti että ilman minua et mene ostelemaan mitään, koska sitten ostat koko kaupan samantien tyhjäksi...Noooh, ehkä tuossa voi aavistus olla perääkin...[:D][:D][:D]

Kuiku: Juu, itekin odottelen koko beiben todelliseksi muodostumista. No joo, onhan ultrassa oltu ja potkuista ei ole loppua (hieman häiritsemiseen asti tämä kaveri jaksaa mahassa temmeltää), mutta uskon kyllä, että loppua kohti myös minun sormeni rupeaa syyhyämään vauvantarvikkeita. Hassua, että vielä toistaiseksi sitä on vain huolissaan siitä, että mihin itse sitä pukeutuu, kun vaatteet järjestään rupeaa käymään pieneksi... Hahaha! Kyllä se vaavi tulee muuttaa minua vielä paljon! [;)]

Eipä ole täälläkään kyllä pahemmin vielä tavaraa vauvalle osteltu, kaksi bodya aiemmin ja tällä viikolla sitten neljä vaatekappaletta lisää. Ehkä tässä on ollut muutenkin niin kiireistä ja tuntuu, et vaunujen ostoonkin pitäis ehtiä niin kunnolla perehtyä, et ei oo aika riittänyt.. Kaipa sitä pikkuhiljaa pitäis jo harkita (vaunuissa kun saattaa olla toimitusaikaakin kai). Mut ehtii kai sitä sit äitiyslomallakin kaikkee vielä hankkia (jos ei vaan tule mitään vaivoja) 

Takaisin