hankinnat vauvalle

Jep, ku kuitenkin syntyvät ennen laskettua aikaa ja ovat yleensä pienempiä ku yksöset. :)
 
En ole vieläkään tointanut edes mammahousuja tilata, sitten vuoden vaihteen jälkeen ajattelin että vois tilata kun on ultra ohi ja jos kaikki on ok.

Anoppi tuossa joku päivä sitten kysyi että oonko tilannu vauvalehteä, sanoin etä en ja sain kälyltä noita lehtiä niin ei ole ollut tarvetta.
Miehen kanssa puhuin sitten että ei tässä nyt mitään lehtiäkään viitsi vielä tilata, olisi aika hirveä tilanne jos jotain menisi pieleen ja sitten postilaatikkoon kolahtaisi tietyin väliajoin joku vauvalehti. Mähän vetäisin postilaatikolla ihan hirveetä skitsoilua. Joo onhan tää aika varovaista touhua (joittenkin mielestä ehkä liiankin, mutta itsesuojelua tämä on) , ehtiihän noita sitten kun on varmempi olo.

Äitiltä sain venyy ja paukkuu housut että ei tarvi joulua viettää pelkissä aluhousuissa tai kollareissa.:happy:
 
Mulla nyt rv8+4. Odottelen 16.1 nt-ultraa jonka jälkeen ehkä hankintoja vois alottaa maltillisesti. Tokan UÄ:n jälkeen sit isompia kuten rattaat, sänky, hoitopöytä.. tuntuupa oudolta luetella noita, vieläkin niin epätodellinen olo koko vauvasta kun eka tulossa. Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa. :)
 
Minä kun oon isompien lasten jälkeen hölmöyttäni hävittänyt lähes kaikki vauvatarvikkeet, niin joudun nyt laittamaan aikalailla kaiken alusta asti.. Toki, ihanahan se on hiplailla pieniä vaatteita ja kaikkia tarvikkeita. :joyful: Pari kantoliinaa on, muutama vaate ja lakanoita pinnikseen.. Kaikki isommat hankitaan sitten kun ollaan turvallisemmilla viikoilla. Äitiyspakkauksen haluan kyllä ottaa!
 
Minkä auton ostitte? [emoji5] Meilläkin uuden auton osto edessä niin sillä kyselen!
 
Me käytiin tänään ostaan meille uus auto. :eek:

Ai niin on meilläkin se!! Ja kovasti koitin väittää että kaikki isommat hommataan vasta kun ollaan pois piinaviikoilta.. :p:joyful::angelic: Tarkoitin siis istuinta ja pinnasänkyä yms niillä isommilla.. Ai mitennii harva pää??

Me laitettiin Fordin S-max, tarvitaan yhden kaukalossa matkustavan lisäksi tilaa kuitenkin viidelle enemmän tai vähemmän isolle pyllylle. Isommat muksut siis jo kaikki pois istuimista.
 
Mä hankin normaalia lyhyemmän (että menee seinän ja patterin väliin) pinnasängyn sivuvaunuksi meidän jenkkisänkyyn ja esikoinen siirtyy sänkyineen isän puolelle nukkumaan. Kunnon perhepeti. Muunlaista ratkasua sais todellakin sumplia mutta tää sopii meille. Kuitenkin lähivuosina varmaan edessä muutto maalle ja suurempiin tiloihin.

Laitoin omat Brio Happyt myyntiin nyt ja mulla on "varaus" Teutonia Mistral-rattaista, jotka saan kun niiden nykyinen käyttäjä kasvaa ulos vaunukopasta lähikuukausina. Tää mua vähän ihmetytti, että eikö nykyinen omistaja niitä sit halua rattaina käyttää, mutta kuinka vaan... :) Meillä on lisäks Brio matkarattaat jotka toimii esikoisen hätävarana toistaseks, jos sattuu rattaita tarvimaan...
 
Teutoniat on miun silmään näyttäneet aina vähän hassuilta. Varmasti hyvät. Itse tykkään klassisemman näkösist vaunuista.

Mut en vieläkään tiedä pitäiskö tuplat hankkia vai.. Esikoinen kesän alussa 3v. Ja vielä istuu kyydissä. Mut mihin tupliin mahtuu 3v?
 
Meidän täytyy hommata ihan kaikki vaunuista pinnasänkyyn, koska isommat lapset jo koululaisia ja ollaan ajat sitten luovuttu vauvakamoista. Ehkä puolivälin jälkeen uskalletaan pikku hiljaa alkaa tekemään hankintoja.
 
Mulla oli vaatimuksena tietyt ominaisuudet rattaissa, mitkä sattu näissä täyttymään. En sen kummemmin lähteny tutkimaan, oletan et on ihan ok.

Mun 2v1kk tyttö on nyt 100cm pitkä. Heinäkuussa siis 2v8kk enkä viitti ees arvailla kuinka pitkä... :D Ajattelin että eiköhän ilman tuplia selvitä, mennään muilla ratkaisuilla. Ja tyttö kummiski nyt jo kävelee leikkipuisto- ja kauppareissut, niin kai pärjätään.
 
Sama täällä, että varmaan yli puolen välin ruvetaan hommaa. Vaik sanoin, että nt:n jälkeen vois ostella niin eipä hirveesti tee mieli vielä ostella tänne nurkkiin pyörimään.

+ vaunut/tuplat?
+ kaukalo
+ sitteri
+ hoitoalusta?


Tuunausta vailla pinnasänky jos jaksaa ja Reunapehmusteen vois päällystää uudella kuosilla.
 
Meillä on oikeastaan kaikki. Uusi hoitoalusta täytyy kyllä ostaa ja sit haaveilen kans uudesta pyykinpesukoneesta ja kuivausrummusta... Helpottais varsinkin lakanapyykkien pesemistä.

Me ei varmaan hommata tuplia. Täytyy sit kantaa jompaa kumpaa lapsista, kun tulee muutenkin kannettua paljon esikoista :) Kantotakin ajattelin hommata syksylle/talvelle, niin helpottuu kahden pienen kanssa ulkoilu.
 
meillä on hankintalistalla vielä
-toinen pinnasänky (täytyy ensin mitata, mahtuuko makkariin kaks :D)
-toinen turvakaukalo
-pieniä (44cm) vaatteita
-tuplarattaat
-kantoliina (mulla on jo manduca, mut haluun varmaan liinan viel lisäks)
-syöttötuolit (esikoisella on tripp trapp)
-kerrossänky lastenhuoneeseen (esikoiselle sit ku tuplat ei mahu samaan pinnikseen tai jos meidän makkariin ei mahu ku yks pinnis)
-toinen sitteri (?)


Kaikkee yritän löytää käytettynä, turvakaukalon ostan joltain tutulta, jos käytettynä ostetaan.
 
Ainiin toi sänkyhomma. Meille ei mitenkään päin mahdu makkariin toista pinnistä tai lapsen sänkyä, et mitenköhän me meinataan nukkua.. Meillä on nyt 180cm leveä sänky ja pinnis sivuvaununa, mut poika nukkuu mun kainalossa. Ehkä pitää yrittää saada poika sivuvaunuun ja vauva kainaloon.
 
Meillä hankintalistalla kaikki muu paitsi sitteri :D käytettynä kans katsellaan ja sisko lupaili jos tahdotaan että siltä saadaan pinnis, hoitopöytä ja yhdistelmät :)
 
Jep, ku kuitenkin syntyvät ennen laskettua aikaa ja ovat yleensä pienempiä ku yksöset. :)

Noin mäkin ajattelin kun omia kaksosiani odotin.. Oli aika ylläri kun viihtyivät massussa 39+2 viikolle asti, olisivat viihtyneet kauemminkin mutta lääkärit eivät enää uskaltaneet antaa olla..
Mun esikoinen oli syntynyt viikolla 37 pienenä ja sirona, olikin ihan ihmeellistä kun ne pieniksi ja aikaisiksi olettamani tuplat tulivatkin maailmaan varsin hyvänkokoisina, toinen +3100g ja toinen +3200g.
Eipä silti, tottakai kannattaa varautua ihan niillä minipienilläkin vaatteilla, tuli vain mieleen kun kirjoituksesi luin, että itelle kävi ihan toisinpäin. Onnea tuplaraskauteen!!
 
Takaisin
Top