hankinnat vauvalle

Yritän vähän toppuutella itteäni, kun tuumin, että sit kun vauvan tulo on kaikille selvää, alkaa hyvin luultavasti tulla kaikenlaisia romppeita ja lahjoja sukulaisilta ja ystäviltä. Loppuja voi toivoa babyshowereilla (onks niille joku suomenkielinen nimi? vauvasuihku?) Sit kun laskettu aika lähenee, voin vielä ostella kirppareilta loput, puuttuvat... tää olis se järkevä tapa. Mut luultavasti innostun vähän liikaa heti, kun pääsen kirpparipöytiä koluamaan. :D hee.

Nyt koitan keskittyä samaan ku verano, eli romppeiden raivaamiseen ja tilan luomiseen tänne kotiin. Sit on tilaa tuoda kaikkia vauvajuttuja tilalle :----) Oon yrittänyt ottaa suhteellisen pelkistettyä asennetta tavaroiden määrää kohtaan, oi kun osaisi soveltaa samaa vauvaan.

Äitiysvaatteita oon kyllä jo ostanut, ai että kun on helppo olla mahan yli menevissä leggingseissä ja tilavissa paidoissa. Ah :Heartred Ostin niitä jopa tapojeni vastaisesti ihan kaupasta, kun mukavuus vei voiton. Näillä pärjään varmaan silleen, että loput tarpeelliset voin koittaa löytää kirppiksiltä ajan kanssa.
 
Minä jo hypistelin Martinexin Pikkukakkos-bodya ja yöpukua kauppareissulla. Mut en raaskinu ostaa, kun olivat ihan normihintasia. Ja muutenkin oli tarkotus ostaa vauvanvaatteita vaan käytettynä kirppareilta. Tammi-helmikuussa jos lähtis sitten kiertelee.
 
Tiny loven kehtositteri on lekmerillä nyt tosi hyväs tarjouksessa joten ehkä pakko ostaa. tarjous vissiin kaks päivää viel voimassa :D
 
Vähän jo hiplailin kaupassa vauvanvaatteita ja kirppiksellä silmäilin tarjontaa...

No okei! Selasin myös kaikki nettikaupat läpi! :woot:
 
Me tilattiin se tiny loven kehto sitteri :smug: Kaikki peukut pystyyn et sille on myös kesällä käyttöä ja jos ei ole niin sitte myöhemmin tulevaisuudessa :rolleyes:
 
Meidän pitää sitterikin hommata. Ja varmaan joku keinu systeemillä oleva, että ei ite oo niin kiinni, kun esikoinen kuitenki on siinä pörräämässä ja leikityttämässä äippää niin ei oo se pois esikoiselta, että äiti ei voi, kun pitää hytkyttää vauvaa :)
 
Sisko oli koonnu mulle hirveesti tuttipulloja, tutteja, yms... mitä löytyny kun kaappeja purkanu, täytyy vaan uudet tuttipäät niihin ostaa. Toinen sisko sano et siltä irtoo viel kyl kans ihan reippahasti. Se on nyt hyvä muuton yhteydessä siskon survoa mulle kaikki vauvakama :laughing002
 
Sisko oli koonnu mulle hirveesti tuttipulloja, tutteja, yms... mitä löytyny kun kaappeja purkanu, täytyy vaan uudet tuttipäät niihin ostaa. Toinen sisko sano et siltä irtoo viel kyl kans ihan reippahasti. Se on nyt hyvä muuton yhteydessä siskon survoa mulle kaikki vauvakama :laughing002
Me ei oo onneksi saatu mistään tuttipulloja, hukkaan ois menny ku ei tää meidän esikoinen osaa juoda pullosta. :D
 
Hmm. Aloin miettiä, että kun nyt ei tarvi oikein mitään isompaa vauvalle hankkia, ni mitä jos silti vaihtais vaunut... Meillä on Brion (Happy?) yhdistelmät, jotka ostin käytettynä (120e) aikanaan. Vaadin vaunuilta isot neljä rengasta, jotka ei kääntyile ja pyöri. Noiden myötä nyt vaan oon haaveillut myös työnnettävän kääntöaisan sijaan taitettavasta. Ei kauheen usein kuljeta bussilla mutta aina kun kuljetaan, saadaan valitusta liian isoista vaunuista, ihmiset tuuppii ja tönii valtoimenaan kun ei mahdu ohi ja mummot ihmettelee "miks en nosta työntöaisaa ylös niinku muutkin" :D On tossa muutenkin pientä. Vielä ois noi omat kuiteski niin kunnossa että niistä jonkun kympin vois itelleen kumminkin pyytää. Brion perusvaunuja saa 70-100 e hintaan, oishan tässä aikaa katella ja varmasti löytyis sopivat.

En näe et sisarusrattaat ois vaihtoehto, ku täs lähiympäristössä toi 100-senttinen 2-vuotias (jep, pitkä tyttö) jaksaa ja haluaakin kävellä kauppaan ja puistoihin, plus että vauvaa voi kuskailla manducassakin sitten.
 
Meillä on samat vaunut ja samat hankaluudet muistan! Mistä ne mummot tietääkin, että joissakin vaunuissa on erilaiset aisat?!! :hilarious:

Mä mietin vaunuasiaa keväämmällä. Ihan hyvät ne vanhat vielä olisivat, eikä usein kuljeta busseilla, mutta mahtuvatkohan ne mun pienen auton pieneen perään..? Silloin esikoisen ollessa vauva me asuimme vielä kaupungissa eikä mulla ollut autoa.
 
Mä voisin laittaa nuo myyntiin ja pärjätä hetken aikaa matkarattailla. Mut se tarkottaa et mun pitäs hakea vaunukoppa varastosta. Ja se tarkottaa et mun pitäs hypistellä vauvanvaatteita, koska ne on koon mukaan pusseissa säilöttynä siihen vaunukoppaan... :D Jos ei vielä...
 
Meillä on nyt vaunuongelma jo nää kaks selviää loppuun asti. en tiedä riittääkö tuplat ja istumalauta, meil on kuitenkin sit kaksoset ja 1,5v... Et mitähän hittoa sitä keksii... :D
Onkohan jotain tuplia mihin sais vielä sisaristuimen?
 
615946d263ff073df836227f4dbb4771
 
Balacenia, mä näin yks päivä kun yks hoitaja lykki kolmea parivuotista sellaisilla kolmen istuttavilla et kaks istui takana vierekkäin ja se kolmas niiden edessä yksin :D Ei tosin taida toimia vaunu vaiheessa vielä.... Hmmmm... Oon nimittäin miettinyt et apua jos omalle kohdalle sattuis kaksoset pienellä ikäerolla, siks koittanut bongailla noita :D
 
Takaisin
Top