hankinnat vauvalle

Meillä ei tällä hetkellä mahdu pinnis minnekään, kun ei ihmiset haluu ostaa tota mun crosstraineria pois! Hirveesti oli järkeä ostaa toi, ehkä kolkyt kertaa tuli vitkutettuu tolla.
 
Meillä ikäeroksi on tulossa 1v 8kk. Oon miettinyt että tarviiko ostaa tuplarattaat vai riittäisikö vaan seisomalauta nykyisiin vaunuihin. Hankalaahan se on etukäteen tietää :D tuplarattaat on kuitenkin vähän isompi hankinta niin en haluais turhaan ostaa.
 
Mun kahdella koululaisella on ikäeroa 1 v 9 kk ja aikanaan oli tuplarattaat hyvinkin tarpeelliset. Ehkä vuoden verran oli niille käyttöä, sitten isompi siirtyi kävelyhommiin.
 
Ihna, mun raskaus on tyypiltään mono-di, eli yhteinen sikiöpussi ja istukka ja sit omat vesikalvot. Ja jos oon oikein ymmärtänyt, niin täällä (tays) tämän tyyppisissä monikkoraskauksissa käynnistetään synnytys viim rv 37. Tai jos tarvii tehdä sektio, ni samat viikot.
 
Ihna, mun raskaus on tyypiltään mono-di, eli yhteinen sikiöpussi ja istukka ja sit omat vesikalvot. Ja jos oon oikein ymmärtänyt, niin täällä (tays) tämän tyyppisissä monikkoraskauksissa käynnistetään synnytys viim rv 37. Tai jos tarvii tehdä sektio, ni samat viikot.

Aivan, no sittenhän se onkin ihan eri asia, mun tuplat köllötteli omissa pusseissaan ja siis omat istukat kans. Raskausaika on kahta odotellessa kyllä oma hommansa, mutta jossain vaiheessa myöhemmin se palkitsee, kun muksuilla on toisissaan aina turva ja kaveri. Heidän suhde on aina ihan erilainen kuin sisarussuhde muihin sisaruksiin.
 
Meillä ikäeroksi tulee 1v 11kk enkä oo hetkeekään miettiny että en ostais tuplia. Tietty kaikilla eri tarpeet mutta tykkään ite vaunulenkkeillä, käydä kaupungilla ja asioilla ja en usko että 2-v jaksaa vaan istua kun päiväuniakin vielä kuitenkin nukkuu ens kesänä vaunuissa.
 
Mun sisko myös odottaa ja esikoisella ikää vajaa 3v kun uusi syntyy ja hänkin miettii tuplia kun ei oo arkisin autoa millä liikkua eikä 3v välttis jaksa monen tunnin kaupunki reissua pelkällä laudalla / bussiin helpompi kyllä mennä jos molemmat on vaunuissa.
 
Niin, kai se tuplat on hankittava. Mäkin tykkään käydä vaunulenkeillä ja muutenki asioilla. Oon jo katsellut millaisia niitä löytyy, mutta ne joihin olisin tyytyväinen on vaan liian kalliit, jopa käytettynä.

No, onneksi tässä on vielä rutkasti aikaa etsiskellä.

Onko kellään suositella hyviä tuplia? :)
 
Mä oon miettinyt bugaboon donkeytä tai mountain buggyn duetteja. Missään vaunuissa ei oo vaan täysin niitä ominaisuuksia mitä haluisin mutta noissa on lähimmäksi. [emoji5] Hintaviahan noi ovat tai no kaikki on suhteellista. Mä pidän vaunuja niin tärkeinä ja käytetäänhän niitä monta kertaa päivässä että oon valmis niistä maksaankin sitten niistä. Tuplissa ekana miettisin haluuko vierekkäiset vai peräkkäiset. Se rajaa aika paljon.
 
Mä haluan ehdottomasti vierekkäiset tuplat. Julkisilla liikuttaessa ne on helpommat ku ei oo niin pitkät.
Ja meille kun tulee tuplat, niin haluan myös nähdä molemmat lapset... Ja koska isompikin on vielä niin pieni (max 1,5v kun tuplat syntyy), niin tarvii olla erilliset selkänojat, että pystyy tarvittaessa säätään sit esikoiselle istuma-asentoon.
 
Tosi kiva, kun nää hormoonit muuttaa mieltään. On aika höpö olo ja tekis mieli tilata kaikkea söpöä. Mut järki sanoo, että rakenneultran jälkeen. Minkä ajankohdan suunnilleen katoin kalenterista tänää ois joko helmikuun vika vko tai maaliskuun eka vko :) Eihä toho ois siis kauaa :)
 
Mullakin on välillä lähellä et sekoan hankintojen kanssa :D Vois mennä jossain vaiheessa kierteleen kirppareita, niiltä on löytyny kaikkea kivaa! Tosin mäkin ehkä vasta rakenneultran jälkeen olisin menossa, kun sit toivottavasti tietää kumpi tulokas on :) Pojalle sopivaa meillä kun jo on.
 
Sama, pojalle ois vaatteet kaikki :) Ääääää, en malta odottaa! :)

Mua nii harmittaa, kun Finnair rikko meidän classic crescentit :sad001 Ne oli tarkoitus olla kakkoselleki, mutta.. :sad001 Itken verta yhä, kun mietinkin niitä. Ne oli unelmat.
 
Meillä finnair ainakin kyllä hyvitti rahana kun viime kesänä hajos vaunujen kuomu lennolla. Heti kävi tuloaulassa tekeen sen selvityksen siitä ja soitti pari puhelua jälkikäteen niin sain valita otanko rahana vai lahjakortin!
 
Me saatiin viiä vaunut tän alueen Finnair vastaavalle liikkeelle joka täällä oli lastentarvike. Saatiin valita niistä mitä siel oli.. Emmaljungan sika surkeet skootterit saatiin tonnin yhdistelmävaunujen tilalle. Sen liikkeen Emmaljungan yhdistelmiin ois pitänyt maksaa väliä kuitenkin, kun vaunut oli jo 1,5v vanhat.... Siitä arvosta väheni joku prosenttikorvaus määrä jajaja... Rahana kuulemma vähemmän kuin että ois otettu.. Oltiin kumpikin nii väsyneitä oltiin matkusteltu jo vrk ja minä samoilla silmillä.. Otettiin ne, kun tarvittiin jotku heti ja just oli joulun pyhät alkamassa, että kaikki ne jutut ois venynyt tammikuulle eikä voitu oottaa.. :sad001
 
Takaisin
Top