hankinnat vauvalle

Hih =) Et oo höpsö. Itsekin odotan jo kolmatta ja silti oon ostanu pari superihanaa nuttua vauvalle. En vaan voinu olla ostamatta =)
 
Mulla oli Bola-koru ekassa raskaudessa. Ei se toiminu, niinku "luvattu", mutta olihan se hauska pallukkakoru iiiiison masun päällä =)
 
Mullakin toi bola-koru. En oikein osannu pitää sitä, kun hävetti kaupassa kilkattaa ja ihmiset kattoo :D Nyt on vanhemmuuden myötä itsetuntoki kasvanut, että saa nähdä jaksaako pitää nyt sitä kaulassa. Inhoon kyllä kaikkea ylimääräistä hilpehööriä.
 
Mäkin oon miettiny hankkisko sen bola-korun. Mut mietityttää et pitääkö kovaa kilinää :D voiko sitä pitää esim. töissä avokonttorissa?
 
Mikä ton bola-korun tarkoitus on?:rolleyes:
 
Vauva kuulee äänen kohtuun ja kun vauva on syntynyt, sama ääni rauhoittaa vauvaa =) Näin olen ymmärtänyt... Korjatkee, jos oon väärässä.
 
Meillä mennyt lennoilla 2 krt matkarattaat rikki. Finnairin laskuun saatiin korjauttaa.
 
Onko kenelläkään kokemusta/tietämystä Tutek Turran- vaunuista? Hyvät/ huonot puolet [emoji4]

Itse tutkin noita vaunuja, mutta päädyin, että on tosi pieni koppa, että.. Meillä ei esim. Esikoinen ois mahtunut enää tohon koppaan 5kk iässä. Pitää ottaa kopan koko huomioon. Ja tuleva talvi, talvivaatteet sekä lämpöpussit on aika tilaa vieviä :)
 
Te keillä ennestään jo lapsia (ja siten kokemusta vaunuista), mitä ominaisuuksia arvostatte vaunuissa? Mitä pitää ottaa huomioon ja mihin kiinnittää huomiota?

Onko täällä moni hankkinut jo vaunut uudelle tulokkaalle (jos ei ennestään jo ollut)? :) Me ollaan nyt alettu tutustumaan eri merkkeihin netissä ja on se kyllä aikamoinen suo! Pitää varmaan mennä liikkeeseen testailemaan ihan käytännössä miltä tuntuvat.
 
Pallo, kannattaa miettiä ensisijaisesti sitä, mihin ja missä käytätte vaunuja. Jos asutte kaupungissa ja lähinnä käytte julkisilla ostoskeskuksissa tms. tärkeintä lienee suht pieni koko että mahtuu hisseihin, busseihin jne. Jos taas aiot käydä metsälenkeillä tai jotain sellaista, jokin järeämpi vaunumalli voi olla kätevämpi. Jos käytätte paljon autoa, kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että vaunut saa oikeasti kätevästi ja helposti kasaan (ja että mahtuu autoon!).

Yhdistelmävaunut on hyvät, kun vaunukopan saa myöhemmin pois, ja vauva voi opittuaan istua ratasmallissa. Just mietin, että onko niitä enää edes muita kuin yhdistelmävaunuja... Meillä on ollut vaunuissa heittoaisa, mutta jostain syystä sille ei meillä ollut juuri koskaan tarvetta.

Meillä oli pihavaunuina joku Gessleinin malli. Siinä on tosi iso tuo vaunukoppa, ja esikoinen nukkui ulkona toppavaatteissa päikkäreitä vielä jotain 1.5-vuotiaana, eli siis mahtui vielä siinä iässä. Sitten kun syntyi toinen, hankittiin tuplavaunut, joiden vaunukoppa jäi vauvalle pieneksi jo, kun oli jotain 5kk. Mutta tuota ongelmaa ei taida olla tavallisissa vaunuissa, joissa kopat lienee riittävän tilavia talvivauvojakin ajatellen.
 
Täällä on hankittuna brio smilet koko travelsystem.
Lisäksi kaverilta tulossa pinnis, sen päälle hakusessa hoitotaso.

Vaatteita olisi tulossa ovista ja ikkunoista, mutta koitan pysyä vahvana ja ensiviikon ru:n jälkeen vasta avaan niille silmäni ja sydämen.

Sitteriäkin olisi tarjottu.. SItten hoksasin eilen, että itkuhälytin pitää mietiskellä myös. Ehkä kamerallisen haluaisin. Onko suosituksia?

Derya matkasänky on kanssa listalla.
 
Meillä hankinnassa lähentulkoon kaikki.. Mun äiti toki ostaa vaunut, kun on muidenkin sisarusten esikoisille ostanut. Harkinnassa joko Emmaljungan city-runko Edgen kopalla ja rattaalla, nimenomaan kokonsa puolesta tai Hartanin ToplineX vaunukopalla. Ehdotin myös käytettyjä, mutta maksaja kuulemma päättää että uudet! :grin Fine, en pane pahakseni!:p Emmaljungan myyjä tosiaan suositteli ennemmin isoa Edgen koppaa kuin City-koppaa, koska heinäkuun vaavit nukkuu puolivuotiaina pakkasessa ja ahdasta tulee citykopassa.. (Saattaa olla nimet vähän väärin, tuli myyjältä niin paljon nimiä ja kuoseja jne, että puolet tipahti saman tien vasemmasta korvasta!!:whacky011) Turvakaukaloa on käytettynä tarjottu usealta taholta, vahvin on puolen vuoden käytöstä Cybex CloudQ, onko kokemuksia? Tutulta uskaltaa ostaa, en Torista.. Adapterit saa molempiin vaunuvaihtoehtoihin.. Itkuhälyttimistä ehdottomasti Cobrat, saa jatkokäyttöön jahtihommiin!:wink Melkolailla kaikilla tutuilla vauvaperheillä on Cobrat, eikä moitteita saa edes kysymällä.. Hoitopöytää ei tarvita, khh taso riittää ja lavuaarikin vieressä.. Pinnistä etsin kaikessa rauhassa, ajatuksena on aluksi laatikko tai vauvapesä, sen näkee sitte heinäkuussa!:rolleyes: Ja tietenkin kaikkea pientä kivaa budjetin mukaan ja kun tulee söpöä vaatetta vastaan jne! Joka tilistä kun vähän jotain hankkii, on kesällä jo paljon valmista! :cool01
 
Takaisin
Top