Hankinnat vauvalle

En tiiä vielä :) tarkotus ois opetella ompelee ite, sais vaa aikaseks ruettua :)
 
Esikoinen tulossa, joten äitiyspakkaus kyllä otetaan, kävin jo vakoilemassa kelan sivuilta että olis oikein mukavan näköinenkin :)

Jos tulokas on poika, vaatteita saadaan ainakin yhdeltä lapselliselta ystävältä ja varmasti myös miehen veljen perhe lahjoittaa mielellään omien poikiensa vanhoja vaatteita meille (heillä nyt 1v3kk ja 2kk vanhat pojat). Anoppi tuttuun tapaansa tulee varmaan kutomaan ja ostelemaan pienelle vaikka mitä, ja oma äitini harrastaa myös käsitöitä, joten sieltäkin suunnalta odotettavissa itsetehtyjä vaatteita/leluja. Että vaatteita tuskin tarttee itse hirveästi ostella :grin

Niitä muita hankintoja sit toki on tehtävä senkin edestä, kun mitään ei entuudestaan ole
 
Olen miettinyt noita vaunuja pitkään ja hartaasti.. sisarusrattaat olisi kätevät kun saisi sitten molemmat istumaan , mutta ei niille varmaan käyttöä tule kun esikoinen ei malttaisi istua paikoillaan ja asutaan niin korvessa maalla, ettei senkään puolesta niitä tarvita. Varsinkaan nyt kun on tulossa talvivauva.. sittenhän sen tarpeen näkee kun pääsee tositoimiin nykyisten vaunujen kanssa..
 
Minä olen nyt viimeisen viikon aikana intoillut vaunujen vertailusta ja tullutkin jo aikalailla päätökseen siitä, millaiset vaunut haluan. Vähän kyllä pelko nostaa päätään, että tässähän voi käydä vielä vaikka mitä, eikä pitäisi kovin pitkälle suunnitella. Suunniteltiin kyllä, että jos ensi viikon nt-ultrassa kaikki on ok ja neuvolalääkärissäkään ei mitään hälyttävää nosteta esiin, niin voitaisiin käydä sitten viikonloppuna fiilistelemässä lastentarvikeliikkeessä :)

Vaunut, mihin olen tutkimuksissani päätynyt, olisivat Gessleinin F6 -malliset. Nyt olisi juuri jotain tarjouksiakin niistä, joten siksi houkuttaisi jo tehdä pian investointeja, mutta tunne sanoo, että pitäisi odottaa rakenneultran ylitse. Onko muilla tietoa, kuinka usein yleensä tarjouksia tulee vastaan ja mihin aikaan vuodesta yleensä tulee seuraavan vuoden mallit myyntiin ja vanhemmilla kuoseilla olevia myytäisiin edullisemmin pois?
 
Täällä hankittu pientä varten brio sing yhdistelmävaunut. Kun saatiin halvalla (30€). Tarkoitus on käyttää lähinnä kauppa ja matkarattaina ja hankinnassa olis vielä toiset.

Turvakaukalo saadaan äidiltäni näillä näkymin niin ei tarvitse hankkia. Muut hankinnat tullaan kyllä tekemään myöhemmin. Nyt saatiin vaan hyvään hintaan nuo briot ni piti ostaa :)
 
Mä oon kyllä kans vähän hätähousu... :) ostettiin jo nyt nuo sisarusrattaat, toisaalta menee ihan yhdelläkin (päädyttiin siis britaxin b dualeihin) ja on kyllä ketterät. Oon tosi tyytyväinen :) siihen saa vastasyntyneelle kopan alas ja uskon, et nää peräkkäiset toimii meillä paremmin ku rinnakkaiset. Mikä parasta nuo rattaat mahtuu meidän minihissiin :D

Esikolla meillä on ollut Gessleinit (vähän vanhempaa mallia, ostettu käytettynä) ja oli kans tosi kevyet työntää ja hyvät jousitukset :) tasaista kyytiä vauvalle. Ratas-mallina ei vaan toimi nuo meidän yhdistelmät - jotenkin niin massiiviset ja kömpelöt, ei vaan oikein natsaa. Siksi päädyttiinkin jo nyt ostaa nuo rattaat - en viitsinyt erikseen ostaa rattaita kesälle ja sit ostaa taas syksymmällä sisarusrattaat.
 
Meille kävi nyt hyvä tuuri, että systeri lahjottaa heidän turvakaukalon meille. Ostivat uuden, helpompi käyttöisen niin ei tuu vaikeeks laittaa 3 lasta autoon :joyful: Itse haaveilen kuomurattaita, jossa on kunnon pyörät ja oon yhdet löytäny suht hyvään hintaan :)
Miusta se muumi vauvakirja on aivan ihana.
 
onko kellään kivaa ohjetta pienistä suloisista vauvojen tumpuista ja villasukista?
 
Mulla tuli Pinterestissä vastaan vaikka mitä kivaa.
6f9cf17a63eb1bbe380a86f5ab73cfd1.jpg


b5db18aa52812104bc4b8d54a3b0bf5d.jpg
 
Aattelin jos neuloisin vauvalle sellaisen "toukka" pussin. Täytyisi vaan löytää jostain ohje.
 
Kertokaas nyt viisaampina, että mistä voin hankkia vauvalle HALVAN turvakaukalon ja siihen ne rattaat. En tykkää niistä missä se kaukalo laitetaan yhdistelmävaunuihin vaan haluan nimenomaan vaan sen vaunurungon ja kaukalon.. Mistään en muka löydä vaikka kuinka olen yrittänyt etsiä. Myydäänkö esim. Lastentarvikkeessa paketteina tms.?
 
Tai sitten jotkut edulliset matkarattaat ja niihin kaukalo? Tai jokin paketti käytettynä, jolloin samalla rahalla voisi saada vähän paremman paketin?
 
Me varmaan hommataan vaunut taas käytettyinä, kuten esikoiselle aikoinaan. Katselin itseasiassa kirppiksellä juuri, miten siellä oli rivissä vaunuja. Ja osa oli ihan tuliterän näköisiä. Turvakaukalo kyllä uutena. Se on sellainen turvallisuusjuttu kuitenkin.
Mutta vielä en ole mitään ostanut. En edes töppösiä, vaikka mieli tekisi.
 
Äiti sai mut jo yli puhuttua että ostetais vaan uutena rattaat ja turvaistuin. Sitten löysin viellä sivun missä myytiin yhteis pakettina niitä halvallakin. Nyt pitää miettiä oikeesti mitä tekisin. Haluisin kyllä testata eka rattaita ennenkun ostan. Sokkona voi olla aika vaikee ostaa mitään. Hmh. Mutta käytettynäkin sais shut halvalla. :confused:
 
Me käytiin ultran jälkeen ostamassa kirpparilta muutamat vaatteet. Ihan sen kunniaksi että kaikki oli tosi hyvin! :) ekat pienet vaatteet, ne oli meidän eka hankinta. Sitten alkoikin mietintä, paljonko vauva tarvitsee vaatteita? Ja kauanko yhdet vaatteet menee?
 
Takaisin
Top