Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Suskis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin tuli mielen että millä ekana sairaalasta kotiin. Tai entäs jos tuleekin joku hätä ja pitää taksiin hypätä tms. Ehkä jonkun halvan varalle saattaisin ostaakkin, vaikka käytettynä.

Me otetaan äitiyspakkaus. Esikoisesta kuitenkin kyse, niin koen sen jotenkin tosi tärkeäksi senkin vuoksi :)

Pakkaus tulee tännekki, oli nii ihana! :) ja esikosta ku kyse.

Tykättiin kummatki äitiyspakkauksesta joten sitä ootellessa että saa laittaa hakemuksen menemään!

Oiskohan ollu, et joku 154 päivää raskautta pitää olla takana..? Näin mie muistelisin. Puoliväli ois sillo menny ja voi Kelalle laittaa kaikki lippulappuset. Muistaako joku tarkemmin?:rolleyes:

Neuvolasta antavat sellasen lapun, jossa on arvioitu LA ja tieto siitä, että raskaus on kestänyt sen 154 päivää. Me tehtiin viimeksi hakemus netissä ja liitettiin siihen lapusta otettu kuva. Näin kelpas kelaan.:)

Me myös otamme äitiyspakkauksen, kun meille on esikoinen tulossa ja kivan näköinen oli tuo pakkaus. :)

Olen saanut hirveästi vinkkejä, että kannattaa ostaa vastasyntyneelle kietaisubodyja tumpuilla. Nyt kun olen sillä silmällä kaupoissa käynyt, niin en ole sellaisia bongannut. Onko tietoa, mistä löytyis?

Minä en itse tykännyt kietaisubodyista juurikaan, mutta itse sain sellaisia lahjaksi jotka oli ostettu name it- liikkeestä silloin, olisikohan siellä? :)

Kävin tänään kirppiksellä ja koitin vähän katsoa vauvanvaatevalikoimaakin: en oo ees tajunnu että ne on NIIN PIENIÄ. Ää. En kuitenkaan osannut vielä edes ostaa yhtään mitään, jotenkin oli vaikea edes pysähtyä lastenvaatteiden kohdalla, kun oon tottunut aina sivuuttamaan ne niin, etten edes huomaa niiden olemassaoloa. Kestovaippoja oon alkanut jo vähän bongailemaan, mutta vaatteita aletaan ostelemaan varmaan sit rakenneultran jälkeen ens kuun lopulla. Hurjaa, toi vaateasia oli mulle kyllä tässä asiassa suurin järkytys, jotenki konkretisoituu koko asia.

• Tykkään
Reaktiot: Pii
Mä kävin eilen kirpparilla ja olisin voinu ostaa KAIKKI vauvaan liittyvät. Piti hillitä itsensä, pitää ensin käydä läpi mitä kaikkea meillä on tallessa esikoiselta. Nyt pitää vaan miettiä että mitä tarvitsee sääolosuhteiden puolesta. Esikoinen on syntynyt helmikuussa ja tämä sitten marraskuussa, eli uudelle vauvalle tarvitsee talvikamppeita enemmän kuin esikoiselle.

Kaikki vauvatavarat meillä on tallessa. Saatiin ne esikoiselle siskolta lainaan ja nyt ne on siellä heillä lämminvarastossa majaillut taas pari vuotta. Haetaan siis sieltä vaan.

Meinaatteko ottaa äitiyspakkauksen? :)

Mä otin ekan kanssa eikä ollut kauheen omaan silmään sopiva. Tämä uusi tosiaan on aika näppärän näköinen. Pitää tosiaan miettiä :)

Täällä kanssa äitiyspakkaus otetaan koska ensimmäinen tulossa. Anoppi kävi kylässä ja toi miehen vauva aikaisen villatakin sekä aivan ihanan örkki bodyn. Sinänsä olis kiva jos tulis poika niin voisi käyttää miehen vanhoja vaatteita. Mutta on odotettava rak.ultraan joka on just ennen juhannusta. Turvakaukaloki saatiin anopilta. Nyt jos tuleekin poika niin miten mies suhtautuu pinkkiin kaukaloon :hilarious: mutta tarkoitus on kyllä tehdä uusi suojapäällinen.

En muista oliko tässä ketjussa puhetta doplereista. No joka tapauksessa tänään lähti tilaukseen sellanen. Mietin kauan, että hankinko ollenkaan, mutta päädyin sitten tilaamaan selasen "perusmallin".:headphone:

Oon nyt kovasti miettinyt hankintoihin liittyen turvakaukaloa, mutta yhä pohdituttaa. Kun meillä siis ei ole autoa, ja asutaan 2016 kesään asti keskusta-alueella, niin ei autoa olla hankkimassakaan, ainakaan ennen muuttoa. Silloinkin muutetaan hyvien kulkuyhteyksien päähän aika lähelle keskustaa, niin varmaan koitetaan pärjäillä ilman autoa silloinkin. Niin periaatteessa tarvitaanko me mihinkään turvakaukaloa? Kaupungin busseissa mennään kuitenkin vaunujen kanssa ja tarvittaessa ilmeisesti junassakin on vaunupaikkoja. Jos nyt ylipäänsä mihkään ollaan menossakaan junalla. Ja mietin sitä että missä kohtaa sitten kaukalon voi vaihtaa turvaistuimeen, että onko se sitten enemmän niin että meidän kannattaa vaan suoraan sitten ostaa turvaistuimet, jos auto jossain kohtaa hankitaan.

Meillä kans sama mietinnässä koska ei ole autoa eikä aiota hankkia. Varmaan kyllä kuitenkin ostetaan joku käytetty, koska välillä kuljetaan jonkun perheenjäsenen kyydillä esimerkiksi mökille tai sukulaisiin.

Mekin kyllä hankitaan kaikki mahdollinen käytettynä, mutta turvakaukalo taitaa olla suunnilleen ainoa vauvan tarvike, jonka kaytettynä ostamista ei suositella, ellei sitä sitten saa ostettua joltain tutulta, johon luottaa, ja joka välittää vauvan turvallisuudesta. Turvakaukaloihin kun tuntuu pätevän sama sääntö kuin moottoripyöräkypäriin; jos ne ovat kerran saaneet kovan iskun (esim. pudonneet yli metrin korkeudesta) ne ovat entisiä, eivätkä enää suojele vauvaa kolaritilanteessa.

Turvakaukaloissa on myös tietääkseni jokin käyttöikä, vaikka eivät olisikaan saaneet iskua. Muistaakseni se on n.7 vuotta. Siinä ajassa saattaa rakenteet kuulemma haurastua ja näin vaikuttaa turvallisuuteen. Meidän turvakaukalossa on ainakin valmistusvuosi merkittynä.

Takaisin