Hankinnat vauvalle

Annissa, Suunnilleen on jo kaikki valmiina. :)

Ainut mikä mietityttää on, että kertokaapa kuinka nuo marraskuun vauvelit kannattaisi pukea lähinnä ulkovaatteiden osalta?
 
Kaikki valmiina kanssa mutta mietityttää just ne ulkovaatteet sinne alle. Jos nyt päättää syntyä lokakuussa tai marraskuun alussa ja pakkasta ei oo ni onko toppapussi liikaa? Ja sitten taas, että mikä sitten sen tilalle et pitääkö olla joku fleecepuku vai mikä. Esikoisesta oli helppoo ku joulukuussa synty ni meni tosiaan se toppapussi oikein hyvin mut nyt sitten taas, että pitääkö olla joku "kevyempi" vaihtoehto...
 
Tajusin just et kaukalon lämpöpussi on ostamatta! Eli semmonen ja sinne alle perus sisävaatteet, käsiinki jotkut ja hattu. Suunnittelin vielä laittavani vähän säästä riippuen college/neule/fleecehaalarin.
Kesävauva oli niin helppo kun ei tarvinnu paljoa pukea joten mulle meinaa tuottaa päänvaivaa talvivauvan vaatetus vaikka varmasti sekin lähtee sujumaan kunhan vauva syntyy.

Hattara en usko että on liikaa, laittaa sitten vaan sisävaatteet alle ja avaa autossa pussin kun auto lämpenee?

Mä oon suunnitellu ostavani joko emman tai eisbärchenin lämpöpussin. Eisbärchenin rattaisen pussi on ainakin ollut loistava.
 
Mulla on just katsonnassa nuo kotiutumisvaatteet. :) ja kaukalopussi odottaa tilaamista :)
 
Miehen iloksi olen ainakin tällä hetkellä valinnut kietaisubodyn, hänen mielestään ne oli vaikeita pukea :D Toisaalta esikoinen oli niin pikkuinen ja hoikka että ne tuntui aina roikkuvan olkapäiltä ja sen takia tuli hankittua enemmän pään kautta pujoteltavia
 
Vielä ei ole kotiutumis vaatteet valmiina. Oon ajatellu että ihan normi sisävaatteet ja sitten laitan lämpöpussiin. Jos tulee kauheet pakkaset niin sit tietty lisää vaatetta. Ja sit tietty tumput ja pipo.
 
Joo itsellä sairaala kassi laittamatta.. Samoin kotiin tulo vaatteet.. Kotona vielä laittamatta vaikka ja mitä :) tuota kaukalo pussin ostoa olen pääni puhki miettiny ostaako vai ei..
 
Meiltä puuttuu just ns lämpimämpiä vaatteita niin se vähän huolettaa. Ajattelin, että kyllä sitä sitten oppii tarpeeksi laittamaan päälle, mutta kotiintulovaatteista on hankala päättää että saa tarpeeksi päälle. Meillä on vaan sellanen kevyt kaukalopussi eli sinne alle pitäisi saada ihan kunnon vaatteet. Paitsi eipä tuo kotiintulomatka ole kun max 15min että jos auto on esilämmitetty niin kai me pärjätään jollain body-yhdistelmällä+fleece/villapuku kaukalopussin alle. Bodyja meilla alkaa muutenkin olemaan vissiin ihan tarpeeksi, mutta puuttuu just tollaset lämpimämmät ja lisäks unipuvut kun en kirpparikierroksella kelpuuttanut yhtäkään :P No... Kait tässä vielä ehtii..
 
Lämpöpussi on täältäkin jäänyt ostamatta! Kiitos kanssa sisaret, ei olis tullut mieleenkään :happy:
 
Mäkin oon vähän pihalla noista vauvan vaatejutuista tai just, että mitä mä puen sille päälle, kun päästään sairaalasta kotiin? Kun ei yhtään tiedä minkälainen sää on tai no varmasti on jo viileää ainaskin. Ja en oo minäkään tuota lämpöpussia vielä ostanut, joten se myös hankinta listalla. :)
 
Pauliina lämpöpusseja on kaukaloihin sekä vaunuihin, eli niitä on vaan eri kokoja ja siksi niille on eri nimitykset ( kaukalo/vaunupussi). Korjatkaa jos olen nyt ihan pihalla! :D
 
Te joilla on ennestään lapsia niin oletteko miettineet lahjan antamista "vauvalta" isosisarukselle/sisaruksille?

Minusta tuo kuulostaa ihanalta idealta, jonka ajattelin toteuttaa. Antaisimme lahjan esikoiselle kun hän tulisi hakemaan meitä sairaalasta isin kanssa. Iloksi siitä että hänestä on tullut isoveli. :) Ja esikoinen on vauvan syntyessä 2v ja 8kk.
 
Mä oon miettiny kans tota lahjan antamista mutten oo tullu päätökseen, ihana ajatus ja uskon että esikoinen saisi positiivisen kuvan vauvasta. Muutenkin sitä miten kotona käyttäydytään kun vauva kotiutuu ja kun kylään tulee vieraita, en halua että vauvasta tehtäisiin mitään näytekappaletta vaan että oltaisiin ihan niinkuin ennenkin. Isompi tulee olemaan n.2,5v joten hän ei asiaa oikein ymmärrä täysin vaikka vauvat onkin nyt iso juttu ja hoitaa mun vanhoja nukkeja kovasti.
 
Muokattu viimeksi:
Minä meinasin sairaalakassiin pakata lahjan esikoiselle kun tulee katsomaan vauvaa sairaalaan:) ajattelin myös ihan sillä, että jaksaa touhuta sairaalalla tovin eikä heti tarvitsisi kotiin lähteä viemään:) meillä esikoinen on vauvan syntyessä n 1 v 11kk:)
 
Meillä on kanssa annettu lahjat aina sisaruksille. Meillä vauva on lahjan antaja. Ja ne lahjat on ollu siitä kivoja et niitten kanssa aika kuluu paremmin siellä sairaalassa kun ei se vauva jaksa koko aikaa kiinnostaa. Nyt en oo vielä kerenny hankkimaan mitään enkä edes oo vielä miettiny mitään ku pitäs olla kumminkin kaikille kolmelle jotain niin pientä että mahtuu hyvin sinne kassiin mukaan. Hyviä ideoita otetaan vastaan...
 
Meidän poika ihan hullaantunut autoihin niin ajattelin ostaa jonkun pikkuauton joka ois vähän erikoisenpi kun joku perus hotwheels tms:)

Neiti: onkos sulla minkä ikäiset lapset ja tyttöjä vai poikia?
 
Kohta 7v tyttö sekä 5v ja 3v pojat.

Noi autot on aina kivoja varsinkin jollain lisä mausteilla. Mutta mua pelottaa et sairaalan seinät tulee vastaan jos meiän pojat aloittaa rallin ajamisen siellä...
 
Neiti sinulla kyllä oikeesti sen ikäset pojat et rallikisat siellä saattaa syntyä jos he autot saavat :) hitsiläinen kun vaikea miettiä mitä sais pojat rauhassa tekemään:) mites tuo teidän tyttö, tykkääkö värittää tms jos ostais jotkut värikynät ja väritys- tai puuhakirjan:) tai tykkääkö niistä little pet shopeista ku nehän taitaa aika suosittuja olla:)
 
Takaisin
Top