Hankinnat vauvalle

Me käytiin perjantaina ostamassa pinnasänky, tori.fi:n kautta löydettiin. Patjan kävin ostamassa Kodin ykkösestä kun totesin että aika hintavia ovat kyllä vauvatarvikeliikkeissä.

Sittenhän mulla lähti vähän lapasesta kirpparilla lastenvaatteiden kanssa, muttei puhuta siitä .

Sitte tehtiin viikko sitten vähän isompi hankita, uusi auto, kun en ala vauvaa kuljettamaan pakettiautolla.

Kauanko teillä meni että saitte sen äitiyspakkauksen kun mulla on mennyt jo kaks viikkoa kun olen sen hakemuksen ja liitteetki laittanu muttei mistää kuulu mitää?
 
Tseitsei: siinä äippäpakkauksessa meni 4 viikkoo ennen kun tuli sieltä se ilmotus, että hakemus hyväksytty ja paketti toimitetaan 2 viikon sisään. Sitten tasan viikon päästä oli noudettavissa itse pakkaus. Ja liitteet laitoin netin kautta valokuvana niin siinä meni kyllä joku viikko vai jopa kaksi ennen kuin se edes rekisteröity siihen että liitteet toimitettu.
 
tseisei, Mulla taas tuli ihan hirmuisen nopeaan se paketti! En edes osannut odottaa että olis äitiyspakkaus kun se saapumisilmoitus tuli. Käsiteltiin niin nopeaa ja alle viikko niin paketti oli haettavissa. :eek:
 
Mullakin taisi hakemuksen laittamisesta mennä vähän vajaa pari viikkoa kun tuli jo ilmoitus että saa hakea
 
No pitää vaan kärsivällisesti odotella, kuj ajattelin että pesen sitten vauvan vaatteita kun se pakkaus on tullu nii saa pyörittää pelkästään niitä. Ootteko muuten ostanu jo harsoja, mistä löytyis edullisia kivoilla kuoseilla?
 
Mulla meni viikko hakemuksesta niin oli jo noudettavissa.
 
Muakin kiinnostaa jos joku on löytänyt kivan näköisiä harsoja edullisesti niin kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan...
 
Uudet kärryt pistetty tilaukseen jotka saa noutaa loppukuusta, halkeen innostuksesta! Esikoisen kanssa lähdetään sunnuntaina mun vanhempien luo Jyväskylään joten vasta sen jälkeen laitan nykyiset kärryt myyntiin kun ei tuo mies niistä osaisi kuitenkaan kaikkea kertoa ja hän tulee olemaan paljon iltavuorossa :D Vantaalta löytyisi todella hyvässä kunnossa olevat emmaljunga city crossit muutamalla lisävarusteella jos joku on vailla :wink

Munkin täytyisi muistaa ostaa lisää harsoja. Esikoinen oli niin kova pulauttelemaan että niitä oli kaapissa vino pino, harmikseni olen ne antanut eteenpäin
 
Mä suunnittelin kanssa trikooliinan ostoo vastasyntyneelle kun sen saisi valmiiksi sidottua. Pienempää toppaa oon myös koittanu katella kirppikselta mutta ei oo sopivaa löytyny vielä. Ipanainen.fi myy kantopaneelia jonka pitäisi sopia aikalailla jokaiseen takkiin vetoketjuadapterin avulla, talvivauvaa on varmasti mukavampi kantaa oman takin sisällä :)
 
Millaisia kokemuksia teillä on kantorepuista/liinoista ja minkä ikäisenä? Kertokaa toki, ihan tietämättömänä kyselen. :) Niin ja kiinnostaisi myös kestovaipoista tietää mikäli kokemuksia.
 
Mä oon esikoista alottanu kantamaan Tula kantorepulla vajaa puoli vuotiaana, viimeisen kerran hän suostui kyytiin n.1,5v ikäisenä. Tulasta tykkäsin ja aion tätä tulokastakin kantaa, tulaan vain tarvitsee ihan pientä varten vauvatuen. Ystävä kantaa saman merkin repulla edelleen 2vuotiasta välillä :) Kantorepussa ja rintarepussa on erona se että kantorepussa lapsi on sammakkoasennossa eli polvet peppua ylempänä, asento on ergonomisempi kuin jalat kohti lattiaa osoittaen. Tula, manduca ja ergo on semmosia hyviä mitkä näin äkkiseltään tulee mieleen. Liinoihin en ole sen pahemmin vielä perehtynyt kuin että trikoinen on usein aloittajalle helpompi kun sen voi sitoa valmiiksi ja sitten vasta asetella vauvan kyytiin, vauvan tullessa painavammaksi trikoinen ei enää toimi joten sitten suositellaan vaihtamaan muuhun materiaaliin. Liinaa en esikoisella uskaltanut käyttää kun epäilytti sitominen mutta nyt aion kokeilla :)
 
Nonniin täällä aletaan tehä jo hankintoja :) varasin ikean gulliver merkkisen pinnasängyn kun oli nettikirppiksellä myynnissä :) jeee!!!!
 
Ikean gulliver on meillä toiminut reilu pari vuotta esikoisella ja nyt se odottaa vauvaa :) Hyvin kestänyt pomppimiset sun muut ja erityisesti tykkäsin siitä että toisen pitkän laidan sai vaihdettua matalaan turvalaitaan niin että se toimi taaperollakin.

Saisikohan sitä käytettyä pohja ylätasolla niin että pinnalaidan sijaan olisi turvalaita? Meillä on pieni makkari ja pinnis taitaa tulla sängyn ja seinän väliin joten voisi helpottaa yöheräämisiä kun ei tarvitsisi kurotella laidan yli. Ohjeissahan tämä tosin taidetaan kieltää...
 
Mun mielestä siinä oli kans joku että ei sais käyttää ilman laitaa sillä ylimmällä tasolla.. mistä tommosia turvalaitoja saa?
 
Ikeasta Vikare turvalaita :) Mä taidan sitä silti vähän tutkia että miten tukevasti se siihen tulisi :D Ainakin turvallisuussyistähän se varmasti on kiellettyä ettei heille tule mitään sanomista jos jonkun vauva sieltä lattialle pyörähtäisi
 
Aivan :D enpä oos tienny että tommosiaki on olemassa ja että niitäki löytyy ikeasta :'D
 
No nyt tiiät, tai ainakin sillon parivuotta sitten sai ja pysyin googlesta varmistin nimen :) Siellä ihan ohjeissakin on et voi turvalaidalla käyttää taaperolla, pitää vain erikseen ostaa
 
Takaisin
Top