Hankinnat vauvalle

Tytölle noi pet shopit vois olla hyviä tai sit jotain käsitöitä. On nyt tykänny opetella ihan virkkaamaan ku ostin sille oman langan ja koukun. Ja tyttö kyllä varmasti hoitaa kovasti myös sitä vauvaa...
Mut voiko noille pojille ostaa vaikka pakkopaidat ja suukapulat et meitä ei häädettäis sairaalasta:wink
 
Se vois hidastaa niitä mut tuskin kuitenkaan pysäyttäs:grin pojille vaikee keksiä mitään rauhallista tekemistä ku keksiivät kyl kaikesta jotakin riehumistao_O
 
Hei kertokaas viisaammat, että millasella tussilla tms. ois hyvä tehä merkinnät vauvanvaatteiden pesulappuun, ettei kulu heti pesussa veks mut ettei oo myöskään mitään supermyrkkyä?

Mulla on nimittäin kassillinen vaatteita kaverilta lainassa, ja se haluu niitä sit jossain vaiheessa takasin, ni merkkaisin niitä jollain rastilla tms. et tunnistaa sitten vielä myöhemminkin. :)
 
Myrkystä en tiedä mutta Lindexillä on välillä näkynyt vaatteiden merkkaustusseja :)
 
Osaako joku neuvoa, saako maxi cosin mila rattaisiin adapterin brion primo kaukalolle? Nettigooglailut ei ole toistaiseksi tuottaneet tulosta...
 
Meillä isosisko sai edelliskerralla Baby-born nuken niin oli sitten molemmilla oma hoidettava/imetettävä. Ikää oli tuolloin 1v8,5kk, joten ei toisaalta ymmärtänyt tarkoitusperää mutta lahja hoiti hommansa! :joyful:

Tällä kertaa ajateltiin, että molemmat (4v10kk ja 3v2kk) saavat legopaketin. Ensimmäiset pikkulegot meille saapui 3v synttäreillä ja ne oli pääasias ajoneuvoja, joten päätettiin, että poika saa peruspalikoita, kun ei noista rakennettavista oikein voi isompaa tehdä ja sitten tyttö taas saa "tyttö-legoja", joka toisin sanoen tarkoittaa tähän maailmanaikaan Frosen-palikoita!! :greet015(Jos vain löytyy jostain..) Saavat niistä sitten ajankulua kun tykkäävät rakennella ja siinä pystyy imettäessä itekin osallistua toisella kädellä. Ja jos oikein jäätävän kylmää tulee, niin sitten isyysloman jälkeen ollaan vähän jumissa sisällä päivät (toki lapset voi leikkiä pihassa, mutta isommin ulkoilu voi olla haastavaa alkuun) joten siihenkin näpertelyä.
 
Tää palstan seurailu on muuten ihan hyvästä, kun pojan aikana en paljon sitä tehnyt, kun nyt äitiysloman kolmantena päivänä sain jo laitettua vauvalle sängyn ja ensimmäinen koneellinen vaatteita pyörii koneessa. Viimeksi elin siinä uskossa, että yli lasketun ajan mennään ja paljon kun esikko syntyi 41+4 ja sitten kun ilmoittikin tulostaan 37+5, niin oli vähän kesken kaikki..:nailbiting:

Synnärin numeroa alettiin kaivaa netin uumenista (nyt on jo jääkaapin ovessa..), sairaalakassiin heitin kiireessä kameran ja laturit ja siinäpä ne oikeastaan olikin, likka pakkas loput ja olihan sekin elämys sit kaivella mitä kaikkea siellä oli!! :happy: (sitä en oo tehny vieläkään, mutta asutaan max 5minsan matkan päässä, joten nopeesti hakeekin jos jotain jää..), kotiutumisvaatteita en todellakaan ollut miettinytkään, käskin miehen sitten jotain ottaa, kun olin sentään jotain ehtinyt pestä ja hyvin päästiin kotiin! :dummy:

Nyt ajattelin, että vois vaippapaketin hakea kans valmiiksi, ettei sitä tarvi hakea sitten kotimatkalla!
 
Tästä on myös hyötyä kun mies ei jaksa puhua vauvatavaroista niin tänne voi miettiä omia pohdintoja ja kuulla muiden kokemuksia :)
Mä oon ihan tuskastunu ajatuksesta et mitä jos meiän emmaljungan city crossit on myynnissä viikko tolkulla ja sit meillä pyörii täällä kolmet rattaat :D Tän myötä oon jo kerinny miettiä et saakohan lastentarvikkeessa peruttua kauppaa enää tässä vaiheessa kun uudet rattaat on maksettu ja ne on vasta tullu myymälään odottamaan hakijaa. Oon toivoton jahkaaja, kaiken pitäis tapahtua melkein heti etten ala miettimään asioita uusiks...
 
Minäkin pitkästä aikaa lueskelin näitä foorumeita. Hankinnat alkaa olla tehty, kylvetysamme puuttuu ja sitteri...

mulla tuli vaunuissa semmoinen lämmin pussi niin kelpaako se nyt myös kaukalossa pidettäväksi? ? Eihän siinä välttis turvavyön reikiä oo mutta kun mullahan ei ole edes autoa niin eiköhän se satunnaisille automatkoille vältä? Vai sanooko esim. laki muuta tai jonkun kokemus?
 
Me olemme saaneet kaiken paitsi vaunut käytettyinä vanhemmilta sisaruksiltamme, kuulemma kaikkien lapsiluku on nyt täynnä ja onnellisena luovuttanut kaiken meille. Vähän hirvittää välillä se tavaramäärä mitä ollaan saatu, ammeitakin on jo kaksi, sekä niiden tavaroiden kuosit (sisarusten lapset ikähaarukassa 12-1 v. ja kaikilla sisaruksilla tietysti eri tyyli..), mutta kovasti kiitollinen olen kaikesta ollut ja on oikeasti ollut elämää helpottavaa kun tavarat on vain ilmestyneet meille :D nyt ensi viikolla alkavalla äitiyslomalla on suunnitelmana monen tavaran tuunausta :) Imetystyynyyn olen jo uuden päällisen tehnyt, seuraavana vuorossa on sitteri ja pinnasängyn reunapehmuste. Viime viikonloppuna tein meille baby nestin, onko jollain kokemusta toimivuudesta?
Ainut mikä on mietinnässä että tarvitaanko me jonkilainen haalari vauvalle automatkoja varten, nyt kun sitä pakkastakin on jo ollut ja äitiyspakkauksen haalari oli hirmu iso. En haluaisi mitään makuupussia ostaa kun sellainen oli äitiyspakkauksessa kumminkin mukana, mutta sitä ei kyllä saa turvakaukaloon kiinni.. Varsinkin kun tullaan sairaalasta kotiin, en osaa yhtään ajatella että mitäs kaikkea sitä kaikkea pitää vauvalle pukea päälle. Miten te olette ratkaisseet asian?
 
Amalialainen mulla on esikoiselta tallessa 62 cm toppapussi missä ne kaukalon haaruksista tulevalle vyön kohdalle aukko ni meinasin sitä pitää talven kuten esikoisenkin kohdalla. Ja varmaan nyt sitten ihan jo kun vauva syntyy niin sillä kotiutetaan kun tuntuu nuo ilmat jo viileitä olevan:)
 
Pihlaja, minä sain kans kaverilta lainaan harsoja ja merkkasin ne ompelemalla/parsimalla pienen X:n punaisella langalla johonkin kulmaan, näin ei tarvitse miettiä kestääkö tussi pesua. Yksi ilta otin asiaksi kun sohvalla katselin tv:ä, siinä se ilta sujui :D
 
Minkälaisen kylpyammeen ootte ostanut? Mä olin jo pitkään ajatellut ostaa sellaisen missä olis ne jalatkin mukana, mutta nyt kun katsonut noita hintoja lastentarvike liikkeistä, niin pelkät ne jalat maksaa jo sen 40-50 euroa plus kylpyamme eli joku 60 euroa menis sitten siihen. Nyt oon hankkinut muutenkin paljon vauvan tavaroita ja rahaa oon mennytkin ihan kiitettävästi, joten nyt mä alan vissiin sit pihtailee hankintojen suhteen. :D Mutta siis ajatuksena oli se, että ostan ihan perusmarketista suht edullisen ammeen ja sitten kun vauvaa kylvetetään, sen voi laittaa vaikka saunasta löytyvälle jakkaran päälle ja ottaa itselle siihen ammeen viereen toisen jakkaran tai sitten täytyy vaan istua lattialla. :D Meillä on vauvalle se kylpytuki, kun löysin sen käytettynä edullisesti.
 
Meillä on stokken kokoontaitettava ja perus Prismasta ostettu kun taaperolle alkoi stokke näyttää ahtaalta. Jalat oli kätevät mutta hyvin sen vauvan sai kylvetettyä vaikka itse lattialla istuen, mä taisin tosin vauvan kylvettää vasta muutaman kuukauden ikäsenä ekan kerran itse kun mies oli aina innoissaan sitä tekemässä :D
 
Me saadaan amme siskolta, mutta se on vastasyntyneelle kuulemma naurettavan iso. Olivat käyttäneet vatia kun oli ihan pieni... :)

Me ostettiin pinnis käytettynä tossa pari kuukautta sitten ja nyt pitäs alkaa päättää miten me nukkumiset järjestetään siinä heti alkuun... Eikö sitä sanota, että pinnis on turhan iso vastasyntyneelle? Kaiken lisäksi se ei mahdu meidän makkariin. Mietin, että jos ottaisi ylimääräisen saunajakkaran ja virittäisi äitiyspakkauksen siihen päälle meidän sängyn viereen, mutta mitenköhän voin luottaaa sen pysyvän siinä.. Millasia ratkasuja muilla on ollut/on suunnitelmissa vastasyntyneen sängystä? Vierihoito kuullostaa mielestäni järkevältä, mutta itse en kyllä varmaankaan kykenisi. Pelottaisi liikaa, että jäisi alle/tipahtaisi/yms...
 
Voihan sen äitiyspakkauksen laittaa sinne pinnikseen, oon nähnyt tällasia ratkaisuja parilla kaverilla. Toisilla on taas sellanen pienempi sänky vauvallle.

Meiltä puuttuu vielä vaikka mitä. Amme, hoitopöytä, pinnasänkyyn patja, vauvan vaatteet on pesemättä. Meillä on pinniksenä sellanen mun pappan tekemä sänky, jossa oma isäni on nukkunut vauvana. Se on tehty vuonna 1950, kun tätini syntyi. Iskä on sitä tuunannut ja se on just passeli mein makuuhuoneeseen, johon ei olisi edes mahtunut nämä kaupan standardikokoiset pinnikset.:happy:
 
Meillä ei kovin iso makkari ole joten pinnasänky tulee mun puolelle sängyn ja seinän väliin. Ajattelin ylimääräisestä peitosta rullaamalla tehdä pinnikseen "pesän" vauvalle jotta se ei tuntuisi niin isolta :) Viereen en ainakaan tällä hetkellä uskalla varmaan ottaa ihan pienenä, en osaa nukkua jos joku on ihan kyljessä kiinni ja nukun tyyny kainalossa jotta asento on mukava joten pelkään että pieni vauva jäisi tyynyjen ja peittojen alle. Katsotaan tilannetta sitten mutta toivottavasti vauva suostuu omassa sängyssä nukkumaan.
 
Nepala, meillä pinnasänky mahtuu juuri ja juuri makkariin, mutta munkin mielestä se on valtavan kokoinen joten tein sinne baby nestin jossa vauva saa nukkua ens alkuun niin kauan kun vaan mahtuu ja siinä vauva voi nukkua tarpeen tullen myös meidän välissä eikä tarvitse pelätä että nukkuessa kääntyy vauvan päälle.. Luulisi että niin kauan kun vauva ei itse liiku minnekkään niin äitiyspakkauksen laatikko voisi hyvin olla jonkin jakkaran tai pöydän päällä, kunhan alusta on vain sopivan kokoinen. Itse en ehkä laittaisi jakkaralle jos joku kohta laatikosta tulisi jakkaran ulkopuolelle. Yksi vaihtoehto voisi olla myös vaunujen koppa lattialle ja siihen se laatikko päälle. Joskus olen myös kirppiksillä nähnyt niitä pieniä sairaalasängyn tyyppisiä koppasänkyjä myynnissä tosi edullisesti.
 
Mä päädyin ostamaan tälläisen toppapussin vauvalle tänään. :) Käy myös kaukaloon, joten en tuu nyt ainakaan alkuun ostamaan erikseen lämpöpussia.

ImageUploadedByVau Foorumi1444557693.407693.jpg

Ps. Onko kellään tarvetta hoitoalustalle? :) Saatiin lahjaksi, mutta ei valitettavasti tarvita kun ollaan jo ehditty sellainen hankkia.

http://lekmer.fi/lapset-ja-vauvat/l...oitoalustat/ng-baby-biet-hoitoalusta-standard

ImageUploadedByVau Foorumi1444557782.793985.jpg
Uusi, hp. 20 euroa. Laita ykstityisviestiä jos haluat ostaa. :)
 
Takaisin
Top