Hankinnat vauvalle

atsirk, Hei kiitos tuosta turvalaita vinkistä tulevaisuutta ajatellen, meillä nimittäin myös tuo Ikean Gulliver pinnis. :)
 
Joo toi on tosi kätevä kun saa pinnalaidan vaihdettua turvalaitaan niin pidentää sängyn käyttöikää :)
 
Tänään tuli vihdoin se äitiyspakkaus. En oo vielä avannu kun mies vannotti että pitää aukasta yhessä ja se on perhana vie 22 asti töissä :D
 
tseitsei, Malttia malttia :wink Sitä on kiva yhessä sitten tutkia! Meillä kans mies halusi ihan välttämättä olla mukana siinä niitä penkomassa.
 
Ihana kun teidän miehet on noin innoissaan ollu pelkästä pakkauksesta! Mä innoissani avasin sen yksin ja illalla miehen työvuoron jälkeen yritin sille niitä esitellä ni eihän sitä kiinnostanu. Ihanku yksin odottas. Onneks tuo esikoinen oli innokas tutkimaan pakkausta, hän ihastui pöllökuvioihin :D
 
Atsirk meillä oli vähä sama tilanne et ei miestä nuo vaatteet kauheesti kiinnostanu. Ite malttamattomana avasin sen paketin jo omilla porukoillani päivällä ja sit illalla miehelle niitä näyttelin mut näytti sillon uutiset olevan kiinnostavammat ku söpöt vauvanvaatteet!
 
Joo Hattara90 kumma ku noi vauvan vaatteet ei tunnu miestä kiinnostavan! Se yritti sitä yks ilta perustella sillä että eihän muakaan kiinnosta sen jutut vaikka mopoista, toivottavasti vitsillä, koska totesin että kyse on sen lapsesta. Mopolle ei pueta söpöjä pieniä vaatteita eikä mopo pääse sen viereen nukkumaan vaan joutuu olemaan varastossa :D
 
Mun miestä kiinnosti tässä alkuraskaudessa vauvan tavaroiden hankinnan (siis ne vähäset mitä tarvittiin mitkä ehin esikoisen jäliltä myydä) ni uuden auton hankkiminen sen entisen väliaikasen tilalle! Noh, kaveri sano mulle et hän oli jostain lukenu et miesten pesänrakennusviettiin kuulema kuuluu just nuiden autojen hankkiminen tms:eek: nyt ihan yllätyin ku meidän kaukalo tuli postissa ja avattiin se paketti yhdessä ni mies oli ihan haltioissaan ku tuli kuulema muistoja mieleen:wink me ku meinattiin eka se brion kaukalo ostaa mut päädyttiinki gracoon josta tykättiin esikoisellaki:grin mut sit taas ku vauvan vaatekaapin laitoin ja pinniksen valmiiks ni ei ne kiinnostanu sen enempää:meh: ne on näemmä nuo autoon liittyvät härpäkkeet ne miesten juttu...
 
Joo kaukalo kiinnosti miestä vaikka tälläkin kertaa mä etin muutaman vaihtoehdon ja annoin miehen päättää että kumpi. Rattaat meillä vaihtuukin ja siihenkään se ei paljoa sanonut, halusi kuitenkin käydä niitä koeajamassa. Ehkä tuo mun ei oo vielä kunnolla tajunnut että kohta sillä ihan oikeesti on kaks lasta :D Sillonku raskaudesta kerroin niin oli aika yllättyneen näkönen, ihan kun se ei olisi tajunnut sen mahdollisuutta vaikka ilman ehkäisyä koko ajan oltiinkin :D

Mä sain vasta kuukaus sit miehen avuks kokoomaan esikoiselle uuden sängyn. Nyt alan pikku hiljaa hivuttamaan pinnistä meidän huoneeseen, taitaa olla miehelle enemmän sulateltavaa vauvassa kuin esikoisella joka ei kuitenkaan ihan vielä ymmärrä mitä pikkusisko tarkoittaa
 
Meillä mies suhtautu taas tähän vauvaan paljon rauhallisemmin ku minä. Tärppäs heti ku pillerit lopetettiin ni ite vähän asennoiduin et odotellaan et kierto tasottuu sun muuta:D ku testi näyttikinsit heti plussaa ni mies vaan et turhaa kuulema panikoin et siinähän tuo toinen menee missä ekaki!

Meidän piti kanssa toiset rattaat hankkia ku ei tuosta esikoisesta vielä kävelijäks pelkästään oo. Minä oikeestaan en ees hirveesti mieheltä kyselly tästä asiasta ku käytetyt ostettiin sisarusrattaiks :wink saapi brion smilet jotka esikoiselle ostettiin ni toimia nukutus ja puisto vaunuina meillä muuten ja nuo phil&tedsit sit ku mennään kaupunkii tai ostoskeskukseen:wink

Me ostettiin n 3 kk sitten esikoiselle just uus sänky ja siirrettiin toi pinnis sit meidän makkariin oottamaan. Pohja piti nostaa takas yläasentoon vaan tuon mun miehen mut siitäki sai sitä muistuttaa sellaset 2 viikkoo! Lopulta sit ku uhkasin et kai tämäki pitää pyytää mun isää tekemään ni alko tapahtua:angelic:
 
Mäkään en pahemmin rattaista kysellyt, totesin vain että mä koen niille sittenkin tarvetta ja näytin/kerroin millaset haluan :D Mulle pitäis ens viikolla tulla ilmotus että saa noutaa tilatut emmaljunga super vikingit, saa esikoinen vielä koppa ajan istua rattaissa kävelyn ohella. Hän on alkanut karkailemaan eikä mahan kanssa enää ole mukava juosta perässä joten olen todella iloinen että päätin toisin kun alussa ajattelin hänen kyllä kävelevän/olevan seisomalaudalla. En edes halua kuvitella mitä käy talvella jos vauvan takia tuleekin pahemmaksi uhmakkuuden ja mustasukkaisuuden takia.. Mun pitäs ens viikolla kotia palatessa ottaa nykysistä kuvat ja laittaa myyntiin.
 
Minä kanssa mietin eka tota pelkkää seisomalautaa (heräs myös kysymys et miten seisomalauta pelittää talvella sohjossa ja hangessa!!) ja sit et kävelis vierellä mut ei meilläkään oikein meinata olla samaa mieltä siitä minne suuntaan ollaan menossa. Nyt onki tekemistä ku saapi tän mahan kanssa juosta perässä ja varsinki ku nää supistelut nii herkässä nykyään ni pelätä et joko sit perässä juostessa tän uuden tulokkaan pää alkaa kurkkia haaruksista :D

minkäs ikänen teillä tuo esikoinen on ku meillä ollaan nyt reilut 1v 9kk ja uhma nostaa pelottavasti päätään ni mietin et mikähän sota meillä on käynnissä ku vauva syntyy ja päällä on uhma sekä mustasukkasuus:banghead:
 
Nöttö: meillä hyvin toiminu toi mun isällä uhkailu:D on saanu kummasti mieheen aina vipinää ku todennu että pitää sit pyytää isää käymään tai auttamaan sillä välin ku mies töissä :wink

meillä kanssa kaikki valmiina nyt vauvaa varten et ainut on sitteri mikä uupuu mut se ostetaan sit myöhemmi kaverilta ku he eivät sitä enää tarvii:) ja kaipa se itkuhäly pitää kans käydä ostamassa jo ennakkoon ku mies oli sitä mieltä et kaikki vaa valmiina kotona.

Miten musta silti vaa tuntuu sille että kaikki on kesken ja hankkimatta vaikka vauva vaan puuttuu? Sairaalakassiaki varten oon listan tehny mitä sinne pakata et ei tarvii vaa ku heitellä ne sit lähempänä laskettua laukkuun!
 
Uhkailu on välillä iha sallittua :D

Tuo meidän tapaus on nyt 2v3kk. Uhmakkuus tulee aaltoina, välillä on niiiin kiltti ja välillä on sama kuin puhuisi seinille eikä usko mitään. Nyt tosiaan alkanut välillä juosta yhtäkkiä karkuun. Ja tekoitku, aiettä miten ihanaa :D Vauvoista hän on kovin kiinnostunut ja osaa olla helläkin mutta saa nähdä miten käy kun se vauva ei olekkaan vaan paria tuntia kylässä vaan jää asumaan.
Todella toivon että pystytään olemaan sen verran normaalisti että suuremmat mustasukkaisuudet jää pois, tähän asti olen saanut rauhassa pitää muiden pieniä sylissä.
 
Mustakin tuntuu et kaikki tarvittava on jo oikeastaan hankittu. Vaipat, muutama korvike, tutit ja pullotutit saa napattua normi kauppareissulla mukaan vähän myöhemmin.

Sairaalakassia oon miettiny vaan päässäni mukaan otettavien tavaroiden verran ja pakkaan senkin myöhemmin. Mulla olis toiveissä päästä kotiin niin pian kuin mahdollista, kun vointi sallii. Esikoisesta muistan vain kuinka halusin sairaalasta omaan kotiin ja sänkyyn nukkumaan vaikka perhehuone saatiinkin.
 
Atsirk meillä esikoisen kanssa nykyään ihan samanlaista. Huvittaa aina eniten kun esim oma mummini toteaa että onpas poika niin kiltti. Tämä lapsi se ei kyllä ikinä kiukkua ja temppuile. Ja juuri kotona tyyliin ennen lähtöä huudettu pää punaisena lattialla jos ei asiat oo menny juuri niin kuin poika tahtoo!

Itse huomannut kanssa miten kova hoivavietti pojalla on kun käydään/nähdään meidän 3 kk kummilasta. Oonkin monesti nauranu ku silittelee vauvaa et tilanne on varmasti ihan eri sit marraskuussa kun on pikkuveli kyseessä:D eniten mietityttää, että mun vanhemmat ei varmaan saa vauvaan koskeekaan kun esikoinen ollut aina heidän silmäterä!

Hyvä myös kun muistutit nuista korvikkeista! Niitä pitää tosiaan pari ostaa kaappiin jos ei nytkään heti maito riitä täysin vatsaa täyttämään! Niitä kun en vielä oo viitsiny ostaa kun niissä kuitenkin se päiväys. Tutit, tuttipullot ja vaipat oon ostanu samoin kun apteekista bepanthenin ja ne pitkävartiset vanupuikot.

Mullaki toiveena et kotiin pääsis niin nopeaa kun mahdollista. Vaikeinta ku varmasti on olla erossa tosta termiitti esikoisesta vaikka mies jääkin heti isyysvapaalle kun vauva syntyy ja voivat olla sit seurana sairaalassa:)
 
Munki äiti oli pojan täyttäessä vuoden että eihän se mitään osaa kiukuta ja uskoo kun kovasti kieltää. Seuraavalla vierailulla alkoi näyttää uusia piirteitä itsestään ja annoin äidin komentaa todella uteliasta lasta pois kielletyiltä kaapeilta niin ei menny ku muutama päivä niin hän teippasi kaapit kiinni :D Ja poika oli tuolloin todella utelias että kylässä oikeasti kävi joka laatikon läpi ja joka paikkaan piti koskea. Mutta raivohuudot on ihan normaaleja, nyt me eletään "minun" ja "minä itse" vaiheita jotka meinaa tuottaa harmaita hiuksia raivoja enemmän.

Mua on alkanu vähän pelottaa että joku kerta kun käyn ilman lapsia vaikka vaan vessassa tulee esikoinen vauva sylissä mua vastaan. Hän on kovasti ottamassa miehen siskon vauvaa syliinsä. Täytyy toinen varmaan köyttää portaisiin kiinni jos tulee tilanne ettei voi toista ottaa mukaan :D
 
Ai herran jestas ku tuota syliin ottamista en oo ajatellukaa! Meillä kun jo yritetään aina kun silmä välttää niin ottaa syliin toi meidän chihuahua ja saa siitä olla koko ajan kieltämässä. Pitää varmaan ku vauva syntyy ni lakata käymästä vessassa tai sitoo joku ylipainava tiiliskivi vauvaan ni ei hievaha mihinkään sit:D
 
Takaisin
Top