Hankinnat vauvalle

Annissa meillä just tollainen toppapussi esikoiselta tallessa ja tykkäsin tosta todella paljon! Siksi ei nyt tarvinnut nyt ostaakaan mitään lämpöpussia kaukaloon tai vastaavaa:)
 
Jemina ostin tämän mun ystävältä, heidän vauva ei ollut tätä ehtinyt käyttää kun oli jäänyt pieneksi. Muistaakseni hän oli ostanut sen alkuvuodesta Name it-liikkeestä.

Hattara joo tämä on kyllä todella mukavan tuntuinen, vauvakin tulee varmasti viihtymään siinä. :)
 
Meillä on vauvalle pinnasänky, mutta ensimmäiset kuukaudet meidän vauva nukkuu korisängyssä, joka kulkee meidän suvussa. Käy siis vain pienelle vauvalle olikohan johonkin 4kk asti? Kokoa en tiedä sen tarkemmin, mutta täti on tehnyt jonku pesäjutun koppaan, jolloin vauva on ns. tiiviimmin siellä. Me saadaan tuo koppasänky viikon päästä ja onneks se mahtuu hyvin tuohon meidän sängyn viereen. :)
 
Tuosta lämpöpussista, riittäisiköhän sellaisenaan kaukaloon lyhyen matkan ajaksi sairaalasta kotiin?
En osaa yhtään arvioida. o_O Toppapuku taas varmasti olisi liioittelua ja liian kuuma pienelle. Tyhmä kysymys, mutta mua todella mietityttää miten pukea pieni niin ettei olisi liian kylmä eikä liian kuuma, eikä näistä loka-marraskuun ilmoista aina tiedä.
 
Miitu eikä oo tyhmä kysymys , koska pohdin samaa itsekin. :) Taisin kysyäkin sitä tuolla salaisella puolella mutta sainkin sieltä saman tien potkut, vähäisen aktiivisuuden vuoksi. :) Ei näistä voi tietää.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla yhtä hankala miettiä kotiutumisvaatteita vauvalle kun teilläkin. Esikoinen syntyi joulukuun alussa niin silloin oli päällä tavan vaatteet, villapuku ja toppapussi, kypärämyssy ja hattu. Nyt sitten pähkin koko ajan että onko nyt liikaa jos laittaa tavan vaatteet, jumpsuitin ja toppapussin kun en sitä kaukalopussia hanki kun on toi toppapussi :nailbiting: että vaikka sitä kuvittelis kun toista oottaa niin osais pukee helpommin säänmukaan mut näemmä ei:facepalm:
 
Kesävauva tuntuu niin helpolta pukea tähän talvivauvaan verrattuna vaikka varmasti mietin samaa pukemisongelmaa sillonkin :D
 
Me saatiin miehen siskolta tuo lämpöpussi kaukaloon ja mä oon kans miettinyt, että josko laittaisin vauvalle normi sisävaatteet, nallepuvun ja sitten lämpöpussin + käsiin ja päähän sään mukaiset kamppeet päälle. Ja autolla mennään kotiin ja mies saa luvan lämmittää auton kunnolla eli korkeintaan pari minuuttia ollaan ulkoilmassa, jos edes sitäkään. Toki jos on pakkasta jo marraskuussa, niin on meillä toppapuku vauvalle. Jotenkin tuo nallepuku ois vaan ihana pukea päälle, kun päästään vauvan kanssa kotiin. :)
 
Mä olen kans puntaroinu tuota että mitä lämpöpussin sisälle. En löydä mistään fleece- tai villahaalaria! Joka paikassa on myynnissä just noita nallepukuja.
 
Mä meinasin laittaa vaatteet alle, karhupuku ja sitten turvakaukaloon lämpöpussi :) avaan pussia sitten tarvittaessa. Meiltä sairaalaan n. 40min matka autolla.
 
Itse oon ihan rakastunut tuohon nallepukuun, joten aikavarmasti se tulee laitettua meidän vauvalle päälle. Oon ennen raskautta käynyt useampana vuonna jo ihastelemassa noita nallepukuja, joten se oli ihan ehdoton hankinta vauvalle. :) Mun pitäis vielä käydä ostamassa kotiutumisvaatteet eli body, housut ja sukat. Lindexiltä oon itseasiassa jo löytänyt, mutta vielä en oo saanut aikaiseksi käydä ostamassa niitä.
 
Sohwia meillä mies on sanonut että meijän vauva kun joskus tulee niin täytyy ostaa tommonen puku ja ostettiin mun kummitytöllekkin semmonen lahjaksi kun oli vauva :D
 
Mä hankin nyt ekaa kertaa elämässäni tollasen haalarimallisen toppapussin kaukaloon, toivottavasti oli käytännöllinen ostos :D tää on meidän viimeinen lapsi mut on monia ekaa kertaa hankitoja tehty nyt tälle sitten :)
Oon pakannut reilusti vaatetta mukaan ja katon tilanteen mukaan sit kuinka paljon kelit vaatii päälle.
 
Minäkin hankin tuon nallepuvun, tosi lämpimän oloinen. Pakkasin vauvan sairaalakassiin pitkähihaisen bodyn, puolipotkarit, kypärälakin ja pikkupipon. Päälle lisäksi karhupuku ja varalta mukana on toppapukukin. Tuleva isi laittoi mukaan vielä collegehousut ja paidan. Tuskimpa toppapukua ja collegepukua tarvii mutta on varalta. En kyllä oikein tiedä kuin kovasti pitää vauvaa pukea kun ensimmäinen on tulossa.. Matkaa sairaalasta ei ole onneksi kuin 20 minuuttia. Pinnasängyn laitoin vauvalle valmiiksi ja lakanoiksi löyty mummolasta minun vanhat retrolakanat. Nyt alkais olla kaikki valmiina pikkuista varten. Malttamattomana odotellaan pikkuneidin tuloa :dummy1:
 
Meillä ei ole ollenkaan toppapukua tai kaukaloon sopivaa pussia. Kotiintulo vaatteiksi sekä muutenkin kauppassakäyntivaatteiksi ajattelin perus body+sukkahousut yhdistelmä, villahaalari, varmaankin samantyylinen nallepuku mistä muutkin puhuu, sellainen karvainen haalari :D ja tähän päälle villapeitto. Selviääköhän näillä villahaalari+nallepuku+villapeitto talvella myös kauppareissut vai tarvitseekohan mun nyt alkaa etsimään jostain toppapukua?

PS. Meillä koottiin eilen pinnasänky :love7
 
d9e9cd6fea4f32108da23317bea0c26d


Tässä meitin kotiutusvaatteet + kaukalopussi lämmittää lisäksi pikkuista :) Ja varmaan huomaa neutraaleista väreistä, ettei sukupuolesta ole tietoa :)
 
Tinttarilla: Onpas ihanat kotiutumisvaattet.:)

Meidän vauva saa myös neutraalin väriset vaatteet päällensä, kun kotiutuu, sillä sukupuolesta meillä ei ole tietoa.
 
Pinnasänky tuli tänään ja on nyt kasattuna. Muuta ei enää puutu kuin amme ja sitten alkuviikosta saapuvat sitteri ja hoitotaso. Sitten ois koti aikalailla valmis ja kaikki pikkuhärpäkkeetkin suurin piirtein hommattu. Puuttuis niinku enää se vauva, jaiks :nailbiting:
 
Takaisin
Top