Hankinnat vauvalle

Pikku hiljaa kun hankkii niin ei jää kaikki viime tinkaan eikä tunnu niin pahalta lompakossa kun hankittavaa on jonkin verran :) Meiltä puuttuu vielä ainakin seisomalauta rattaisiin, patjat pinnikseen ja junnusänkyyn ja mietinnässä hankitaanko alakerran vessaan hoitopöytä. Sitten tietenkin sitä pienempää; vaatetta, harsoa, vaippaa sun muuta :)
 
Meillä alkaa oleen melkein kaikki tavarat jo hankittuna :D. Oon hätänen ihminen ja haluan saada kaiken ajoissa valmiiks.

Hoitopöytä meille vielä tulee miehen siskolta, yhdistelmät äiti tuo sitten myöhemmin koska tällä hetkellä ne veis turhaa tilaa täältä meiän kaksiosta. Ja mitähän muuta, vaatteita on muille jakaa ja niitä tulee vielä lisää kummipojan äidiltä.. Työttömänä ja touhukkaana ihmisenä oon pessyt kaikki vaatteet jo ja laittanut omille paikoilleen kokojen mukaan :D.

Vielä hankitaan muutamia juttuja mm.rintapumppu, jos sille tulee tarvetta synnytyksen jälkeen, vaipat ja imetysliivejä mulle.

Mahdollisesti semmonen koira-/lapsiportti hankitaan makkarin oveen niin vauva saa nukkua tarvittaessa meidän sängyllä rauhassa ja koirat ei pääse makkariin silloin riehumaan.
 
Meillä on aika hyvin kaikke mm. Pieniä vaatteita on luultavasti yli tarpeen. Tuplavaunut on jo entuudestaan, kantoreppu löytyy.Hankinta listalla on vielä vauvan turvakaukalo ja isofix alusta, kylpyamme, hoitoalusta, pieniä vaippoja, harsoja. Nuo nyt tulee ainakin mieleen.
 
Tumppuja varmaan pitää vie ostaa ja lakanat sänkyyn. Muuten kaikki onkin jo hankittuna aikalailla. Haalarinkin löysin halvalla kirpparilta :)
 
Mulla on ollu jo pitkään aikeissa penkoa esikoisen äitiyspakkauslaatikko joka on täynnä pieniä vaatteita. Pienen mekon kävin jo vauvalle ostamassa mutta vielä en ole muita vaatejuttuja kuin ihaillut verkkokaupoissa :) Muuten ostelu junnaa taas paikoillaan, kohta tulee taas kausi kun voisin ostaa vaikka kaiken heti! :D
 
Aika hyvin alkaa olla kaikenlaista. Hoitolaukku tuottaa tuskaa, kun haluan KIVAN laukun, jota voin sitten käyttää myöhemminkin... turvakaukalo on edelleen ostamatta. Valinta tuottaa nyt jotenkin tuskaa ihan kamalasti.
 
Onko teillä piikkipensas mitä vaihtoehtoja vai vaan ihan sekasi kun malleja on nii paljon?
 
Ihan sekasin. Sitten isäntä kun on vaihtamassa toista autoa, niin sekin vaikuttaa asiaan. Toiseen autoon tulee tietysti telakka, mutta toiseen tuskin. Joten pitää olla sitten sellainen, jonka vyöttäminen onnistuu ilman tappelua.
 
No hei mä voin ainaki kehua Britaxin Baby safe+2 kaukaloa joka meillä oli esikoisella. Lapsi mahtu siihen 1,5v asti, vöitä ei tarvinnu pujotella erikseen vaan kasvun mukana lapsen asento muuttu istuvammaks kun kaukaloa säädettiin. Autonkin turvavyön sai pujoteltua helposti, tähän tosin taitaa enemmän vaikuttaa auton turvavyön pituus joten suosittelen koittamaan. Tälle toiselle ostettiin cybex aton 3 tarjouksesta joka vaikuttaa oikein pätevältä myös, vähän saman kaltaiset ominaisuudet ja testasin että tuo meidän 2v2kk ei ihan mahdu siihen enää joten sekin taitaa kuitenkin suht pitkäikäinen olla. Paljon näkee myös Brio brimo ja maxi cosi kaukaloita joten menkää liikkeeseen auton kanssa ja antakaa myyjän puhua pyörryksiin :wink
 
Me aloitettiin jo melkolailla ajoissa ostelemaan kaikkea pientä.
Ollaan myös hyödynnetty paljon sukulaisilta sekä käytettynä saatuja tavaroita/vaatteita.
Pinnasänky ja hoitotaso on mm ostettu käytettynä, mutta löytyivät kuitenkin uudenveroisina!
Suurin piirtein kaikki tarvittava alkaa jo olla, ihan pikku juttuja lukuun ottamatta.
Tykkään kanssa että kaikki on valmista hyvissä ajoin ennen pikkuisen tuloa! :)
 
Meillä alkaa kaikki tarvittava olla. :) nyt kun multa loppuu työt niin täytyy vähän kerätä listaan, että mitä tarvitsee vielä hankkia!

Eilen aloin laittaa pienen kehtoa valmiiksi.
 
Meillä on kalleimmat ostokset tehty ja edelleen puuttuu vaatetta, harsoa, kaukalopussi ja sitten semmoista muuta ei niin kallista :) Mulla on vaan hirvee kriisi että tarvitaanko me rattaat joihin tarvittaessa saa 2,5v esikoiselle sisaristuimen, ajattelin että pärjätään nykysillä+seisomalauta+kantoliina virityksillä mutta entäs kun lähdetään koko päiväksi kaupunkiin tai 3tunnin junamatkalle mun vanhempien luo jossa olen käytännössä yksin kun mies on usein täällä kotona töissä sillä aikaa? Tässä on onneksi vielä aikaa miettiä, tällä hetkellä esikoinen on todella menevä ja touhukas, uhmakaskin niin miten sitten kun vauva syntyy :D
 
Meillä ongelma on just se, että uusi auto on vielä hommaamatta, eli auton kanssa ei liikkeeseen päästä testailemaan, ennen kuin auto on olemassa :D Ja tosiaan, esikoisenkin aikaan AINA testattiin istuimet ja kaukalot autossa, että vyöt riittää ja homma toimii.
 
Meiltä puuttuu vielä kaukalo, sisarusrattaat ja sitten vaan enää kaikkea pientä. Kuten itkuhälytin, varmuuden vuoksi tuttipullo, tutti tms. Vaatteita en vielä ole esille laittanut niin kunhan ne on laitettu niin näkee vieläkö pitää sitten ostella lisää. Listaa olen jo kirjoitellut mitä tarvitsee vielä ostella.

Onkos kellään kokemuksia brion kaukalosta? Esikoisella meillä oli graco ja siitä tykkäsin kovasti. Myytiin se kuitenkin tilansäästön vuoksi pois kun vaihdettiin turvaistuimeen ja nyt haaveilen brion kaukalosta kun meillä vaunuina on brion smilet:)
 
Mä ostin brion kaukalon vauvatarvikeliikkeestä yhen vuojen käytettynä, eikä maksanu paljoa, isofixit ja härpättimet oli mukana. Ainaki näin ensi tarkastelulla vaikuttaa hyvältä kapistukselta. Ostin siihen sitten vielä tori.fin kautta toppapussin niin ei tuu naperolle kylmä.

Vaunutki oon ostanu käytettynä tosin mutta kun sitä mun ihailemaa kuosia ei ennää saanu uutena. Oon pessy kaikki kankaat vanishilla hinkaten ja kyllä kuulkaa kiiltää!

Anoppi osti meille vielä semmosen tinyloven rocker napperin mikä tärisee ja värisee ja pimputtaa ja vilkuttaa ja lähtisköhän tuo lie hyppimäänki jos oikeen haluais. Toivottavasti on mieluinen pienelle kun sen saa makuuasentoon nii voi käyttää sitäki sitteriä jo sitten alusta alkaen. Seuraavaksi sitten kai ostamaan vaatteita ja muuta ihanaa pientä
 
Nyt on meidän tulevat rattaat katsastettu, vielä ei pistetty tilaukseen kuitenkaan vaan mietitään millä hinnalla myydään edelliset rattaat pois. Kauheen vaikee tuntuu olevan miettiä sopivaa hintaa kun on kuitenkin todella siistissä kunnossa ja huollettu, mukaankin saa härpäkettä että voi käyttää vauvasta alkaen
 
Me ostettiin kaverilta phil&tedsin rattaat ja siihen sai juuri sisarusistuimet sun muut mukana. Hyvässä ja siistissä kunnossa ja pyysi vain 160€ niin ei tullut kalliit kaupat:)

Tänään myös juteltiin miehen kanssa, että syyskuun puolessa välissä tilataan se brion kaukalo ja telakka niin alkaisi kaikki tarpeellinen olla kasassa :)

itkuhälytin kyllä vielä kanssa uupuu kun esikoisen oman myin ennen kun toista aloin odottaa:p no, kuulema sekin pitää hankkia ennen vauvan syntymää vaikka miehelle ehdotin että ostetaan vaikka kun syntynyt:D kaikki pitää hänen mielestään kuulema olla valmiina!
 
Takaisin
Top