Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Suskis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainut kirja, josta meillä oli iloa, oli esikoisen aikaan hommattu isä syntymässä. Se on isälle suunnattu, mutta itsekin sain siitä irti paljon. Tosi kivasti kirjoitettu ja suosittelen erityisesti uusille vanhemmille.

Hommasin kirjan 'kuinka kasvattaa bebe'. Hyvältä vaikuttaa muutaman sivun jälkeen :)

Kun tässä olen vaunuja ihmetellyt, koeajanut ja netistä kaivanut käyttäjäkokemuksia, niin alan kallistua Oran jovi airiin. Lisäksi valintaan vaikuttaa se, että en ala maksaa hunajaa, koska enempää lapsia ei ole tulossa. Ja jos käytettynä löydän hyväkuntoiset, niin varmasti ostan. Oralta saa kuitenkin varaosia tilattua helposti, jos jotakin kaipaa.
Yksi ystävä suositteli little devilsin vaunuja, joita ei täällä myydäkään, mutta skotlannista saa tilaten ja hintaa postareineen oli noin 350€. Pienet eturenkaat ei kuitenkaan miellytä mua ja kun ei tässä kaupungissa asuta, niin mieluusti haluan isot renkaat.
Saksalainen ystävä suositteli saksassakin suosittua Kunert-merkkiä (puolalaiset vaunut), mutta niiden muoviset renkaiden vanteet epäilyttää ja niistä sainkin selville, että useimmiten reklamaatiot tulee. Varsinkin jos on kovaa pakkasta tai lämpötilan vaihteluita, voi vanne pettää. En tahtois ottaa riskiä, vaikka vaunut näyttää kivoilta ja hinta on edullinen.

Muokattu viimeksi:
Piikkipensas, mulle kaverit tarjos omia vaunujaan joissa on kans muovivanteet ja mulle tuli mieleen myös toi pakkasenkestävyys, ei jotenki miellyttänyt. Meille ostettiin sit käytettynä Dorjan sportit, vanhat mutta meidän käyttöön ihan passelit vaunut. Isot ilmakumirenkaat metallipinnavanteilla, pääsee vaikka pellolle jos (kun) haluan.

Varmasti osa muovivanteisistakin on hyviä, mutta käyttäjäkokemuksia on joistakin malleista ja merkeistä vaikea löytää.

Mä itse pongasin juuri torista Oran jovi airit, ollut yhdellä lapsella ja kuvissa näytti tosi hyvältä. Pistin heti viestiä myyjälle, jos pääsis vilasemaan.

• Tykkään
Reaktiot: mai
Meillä vaunut saan siskolta lainaan:) turvakaukalo on ostettava ja vahvasti kallistunut akta gracon logigo s:n puolelle..siskolta saisin britax römerin mutta en tykkää yhtään sen telakasta kun en meinaa saada kaukaloa irti telakasta :)

Meillä on esikoisella vielä käytössä Emmaljungan city crossit mutta hän siirtyy vauvan synnyttyä seisomalaudalle, aion tosin myös kantaa vauvaa kantorepussa joten isompi saa myös istuskella :) Turvakaukalo pitää ostaa joko cybex tai britax ja siihen lämpöpussi, onko jollain ennestään kokemusta wallaboon tai eishbärsenin kaukalopusseista?

Mä sain sukulaiselta ostettua yhdistelmävaunut, sitterin, turvaistuimen ja paljon pikkutavaraa. Kavereilta on tulossa ainakin rintapumppu ja vaatteita. Uutena on ostettu toistaiseksi ainoastaan pinnasänky (halusin juuri tietynlaisen ja löysin uutena nettikaupan poistoalesta halvemmalla mitä käytetyistä pyydetään) ja muutama hassu vaate. Ensi kuussa saadaan erillinen lastenhuone, niin sitten voi alkaa rauhassa hamstraamaan.

Vaunut hankittu!! Uutena halusin kun eka lapsi tulossa. Lastentarvikkeesta sain kivan tarjouksen mun unelmien vaunuista : Emmaljunga duo edge cherry grey classic-rungolla. On kuulemma poistuva kuosi ja 2016 malleihin tulossa muutoksia muutenkin...

eb32feb956d2794f7857d19afc8c05b9

Eilisen ultran jälkeisiä hankintoja ♡ Yllätys oli siis suuri ku tuli tyttölupaus. Oli nii vahva poikafiilis oikeestaa koko raskauden.

Meille on mun vanhemmilta tulossa paljon tavaroita (nuorin pikkusisko on 2 vuotias). Tähän mennessä äiti on jo tuonut meille pinnasängyn patjoineen ja reunasuojuksen, neutraaleja vaatteita. Ja sieltä saadaan yhdistelmävaunut, turvakaukalo ja mitäköhän muuta :D . Mun isä on myös uutena ostanut paljon joten ite ei olla toistaseks vielä ostettu mitään, mutta onneks on aikaa vielä koska nyt 19+6 :).

Kuinka moni on ostanut/ostamassa leikkimaton?

Irpsa itse aijon jossain vaiheessa hankkia mutta luultavasti pienen synnyttyä. Riippuen tietty jos jostain löytyy tarjouksessa esim joku kiva :)

Ei kuulu tänne mut pepe jokos oot rakenneultrassa käyny? :P et oo ehtiny blogia päivittää ni siksi utelen :D

MindiS joo en oo kerinnyt. Eilen piti mutta väsymys vei voiton :D maanantaina on rakenneultra :)

Iiik, sittenhä sulla onki paljon kirjotettavaa maanantain jälkeen!! :) innolla ootan sun kuuluumisia :)

Pepe: Mulla mennyt ohi tuo sun blogisi. Saanko udella minkä niminen se on? :)

Sohwia odotammesinua.blogspot.fi :)

Takaisin