Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Suskis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän kaukalo on vain vuoden vanha kuten o tyttökin joka sitä käytti. Iskuja ei ole saanut siitä ollaan varmoja.

Mä vähän kirpparilla innostuin ostamaan, nyt on pari bodya ja pieni haalari. En juuri välitä perinteisistä vaaleanpunaisista tahi -sinisistä joten pääasiassa keltaista, oranssia, vihreää ja harmaata on meidän ostoslistalla. Ja vaunut on tilattu, mun vanhemmat onneks maksoivat koko lystin niin tilattiin samalla turvakaukalo isofix-telakalla ja yhdistelmävaunut. En malttais odottaa et ne tulee!! IIK!!! Mun pitää kuitenkin pitää itseni järjissä ja kurissa - ei saa innostua shoppailemaan liikaa! As if? :grin

Paalaan vielä tuohon kotidoppleriin, jonka tilasin ja joka tuli tänään. Kokeilin tietysti sitä heti ja paaniikkihan siinä iski. Syke kyllä löytyi, mutta melko hitaana. En tiedä sitten löysinkö oman sykkeeni vai voiko vaikuttaa siihen, että viikkoja on nyt 12+5 ja ei kuuluis vielä hyvin.
Nyt jo kaduttaa, että menin tollasen hankkimaan. Parempi, jos en kuuntele sykkeitä pariin viikkoon. 2.6 on neuvolalääkäri ja siellä kuunneellaan sykkeet. Josko jaksais sinne asti kärvistellä.

Kuulit varmaan oman sykkees, voithan tunnustella omaa pulssia et kuinka nopea se on ja verrata siihen. Ei mullakaan aina sitä sykettä löydy vaikka leikitty tolla dopplerilla alusta asti ja kaikki on täysin ok. Välillä pääs jo itku ku ei jaksanu ite ettiä sykettä, ni sit mies tuli koittaa ja löysi sen heti. :D Tarpeeks vaan sitä geeliä sinne väliin ja painelee joku 5cm navan alta aika kovaakin (harvemmin itellä ihan hellästi kokeilemalla kuuluu), eikä saa panikoida jos ei kuulu mitään! Hetken päästä sit kokeilee uudestaan.
Mulla muuten on riippunut jonkun verran vuorokaudenajastakin et miten on kuulunu sykkeitä. Mä oon niin kärsimätön etten oo kauaa jaksanu etsiäkään, pakko vaan luottaa siihen et kaikki on ok.

Niin tolla laitteella saa kyllä aiheutettua itselleen todennäköisesti vaan turhaa huolta.
Ostin sen kun aattelin, että olis joskus kiva kuunneella vauvan sykkeitä sillon kun seuraavaan neuvolaan on vielä aikaa.
Syke jonka läysin niin oli n.86 lyöntiä minuutissa, joten tais olla oma.

Minkä dopplerin hommasit? Kyllä mäkin tosiaan viimekerralla tirautin jo itkun, kun viikkoja alkoi olla sen verran että PITÄIS kuulua. Meiän dopplerissa on kyllä akku loppumassa (ja oon hukannu laturin jonnekin), sekin vaikuttaa. Aloin itkemään nyt kun tajusin, että miten kauhea tunne se voi olla kohtukuoleman kokeneelle, kun itteäkin keskenmenoja saaneena ahdistaa pirusti.

Mulla on AngelSound, tilasin raskauskeijusta. Se on ihan perusmalli ilman sykkeen näyttöä. Kyllä tässä jo mieli palasi niihin tunteisiin joita koin 11kk sitten. Ehdein jo varaamaan ajan neuvolaan tälle päivälle. Siellä selviää onko murhe turha, toivottavasti.

Eiköhän Mamma84 murhe ole turha, toivotaan ainakin kovasti niin! Itse olen vähän tuostakin syystä jättänyt dopplerin hankkimatta, kun epäilen saavani sillä vain lisää huolta, jos mitään en kuulumaan saisikaan.

Muokattu viimeksi:
Mä en oo jaksanut aikoihin edes kuunnella sykkeitä, np-ultran jälkeen sitä on osannu olla luottavaisempi asian suhteen, vaikka pahimmat oireet onkin kadonneet. Doppleri on kyllä parhain/pahin väline riippuen henkilöstä, joka sitä käyttää. Itelle alkuraskaudessa oli vaan todella positiivinen uutinen, että kuulin sykkeet, kun olin niin pessimistinen koko raskauden suhteen vielä silloin, eli doppleri helpotti oloa tosi paljon.

Mamma84, mulla dopplerilla kuuluu vaihtelevasti eri paikasta.. Joskus ihan navan alta ja joskus taas melkein häpyluun päältä..joskus pitää painaa doppleria lujaa välillä ei.. Riippuu niin päivästä..ja kääntelee myös sitä kulmaa miten painaa niin yhtäkkiä saattaa kuulua vaikka aluksi samasta kohti ei kuulu.. Saa olla välillä kärsivällinen :D mutta nyt viikoilla 15+1 löytyy jo helpommin :)

BalloGala mäkin tykkään just kaikista väreistä, en halua jumittua vaaleanpunainen/vaaleansininen-akselille :) Mutta se on yllättävän vaikeeta löytää kivan värisiä! Mä oon ostellu nyt pelkästään kirppareilta. Välillä kurkkaan jonkun kaupan vaateosastolle ja värivaihtoehdot on vaaleanpunainen, vaaleansininen tai valkoinen. Sit kaikki ihanan väriset vauvanvaatteet jossai spessukaupois maksaa 50e :eek:

BalloGala mäkin tykkään just kaikista väreistä, en halua jumittua vaaleanpunainen/vaaleansininen-akselille :) Mutta se on yllättävän vaikeeta löytää kivan värisiä! Mä oon ostellu nyt pelkästään kirppareilta. Välillä kurkkaan jonkun kaupan vaateosastolle ja värivaihtoehdot on vaaleanpunainen, vaaleansininen tai valkoinen. Sit kaikki ihanan väriset vauvanvaatteet jossai spessukaupois maksaa 50e :eek:

Oon todennu täysin saman! Siksipä meillä todennäköisesti puetaan ekologisemmin eli kirppis- ja saatuihin vaatteisiin Pallonen!

Mieki niin haluisin mennä kirppareille jo kiertämään vauvan vaatteita, mut tääl ei oo ku yks kirppari ja en saa aikaseks mennä edes sinne..:grin Esikoinenkin tarvis vaatteita lisää. Mieki tykkään ihan hirveesti lapsella värikkäistä vaatteista, mut niitä on tosi vaikee löytää. Hirmusen tylsiä vaatteita tavan kaupoissa.

Hah! Yks iso hankita vauvaa varten ilmaantu, myö ostetaan talo! Vauva tarvii tilaa :grin

Turvakaukalohomma on kyllä ikävää rahastusta :D Kun ei mullakaan autoa ole, mutta kyllähän sitä kulkee autojen kyydissä kuitenkin silloin tällöin niin on se kaukalo vaan hommattava. Täytyy toivoa, että joltain tutulta saa edullisesti, että voi luottaa ettei oo saanut kolhuja ja tietää minkä ikäinen kaukalo on.

Mäkin tykkäisin enemmän sukupuolineutraaleista vaatteista, mutta esikoisen kanssa kävi niin, että kun kirppikseltä pääasiassa halusin vaatteet ostaa, niin siellä on sitten tarjolla sitä mistä ihmiset yleisesti tykkää, eli enemmän noita (tytölle) vaaleanpunaisia ja röyhelöä. Siten niitä on meille kertynyt. Ei nyt sentään onneksi kaikki ole tuota linjaa, mutta joskus kun on heti tarvinnut jotain kokoa, niin on pitänyt ostaa vain se mitä tarjolla on ollut!

Kirppisvaatteet on kyl kemikaalienkin kannalta parempi vaihtoehto (jos sellasista välittää); useammassa pesussa ainakin on haihtunu enimmät haihtuvissa olevat kemikaalit pois.

Mie oon semmonen et en välitä vaatteiden kemikaaleista. Käly oli jouluna ihan kauhuissaan, ku laitoin vauvalle päälle uudet pesemättömät vaatteet :grin Iteki käytän uusia vaatteita mahdollisimman pitkään pesemättä, mukava ku pinta on semmonen ettei heti tartu lika. Kait ne ihan terveellistä ois ennen käyttöä pestä..Mut ei oo ikinä mitään omaan tai lapsen ihoon tullu. En pese lakanoita enkä pyyhkeitäkään ennen käyttöä.

Takaisin