Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Suskis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaks ekaa kestoillut, sama tämän kolmannen kanssa :) sain siskolta ja serkulta takaisin meidän kestot. Ihanan pieniä.

Meillä on nyt hankittuna pinnasänky ja kahdet vaunut :) pinnasänky ja toiset vaunut saatiin miehen veljeltä, toiset vaunut bongattiin netistä. Kahdet vaunut hankittiin sen takia, että toiset viedään mun vanhempien luo mun kotipaikkakunnalle ns. mummolavaunuiksi, niin ei tartte sitten lomille mennessä kuljetella vaunuja mukana :)

Isommista hankinnoista ostoslistalla on vielä hoitopöytä ja turvakaukalo. Hoitopöytä tulee varmaan hankittua käytettynä, mikäli sopiva edullisesti löytyy, mutta turvakaukalo ostetaan uutena.

Niin ja ainakin meidän paikkakunnalta löytyy vaippalainaamo, josta voi lainat kestovaippapaketin. Vähän jo tutustuin lainaamoon, niin pakettiin kuului jos jonkinmoista kestovaippamallia ja merkkiä. Ja olikohan laina-aika 3 viikkoa. Pääsee helposti testaan että mikä malli on omalle vauvalle sitten paras, niin ei tuu sitten niitä vikaostoksia :) eikä sit harmita jos on ostanut kauheen läjän kestoja kotiin ja sit hommasta ei tuukaan mitään :)

Jee, ostin kestovaippoja ja sekosin. Ne on niin pieniä ja pehmeitä ja vaikuttaa käteviltä ja kaikkee. Sit opettelin jo tekee harsotaittoja. Mies oli ihan sitä mieltä että oonko vähän aikaisin liikkeellä. :D Vaunut ostetaan käytettynä, käydään hakee täs muutaman päivän sisällä.

Mä ostin tänään ekaa kertaa vauvanvaatteita. Yhdes liikkees oli muuttomyynti niin oli pakko mennä kollaan. Ostin 56 kokoo kahdet housut, toiset farkunnäköset toiset raidalliset. Ihan pehmeetä trikoota kummatkin :) sit ostin pöllökuvioisen bodyn. Unisex värejä koitin ottaa. Oon ollu niin varma et tulis kaks tyttöä tai tyttö ja poika, mut silti en uskaltanut kovin tyttömäistä ostaa. Itseasias poikavärejä ois ollu jotenkin paljon helpompi ostaa :D

dacb7fd51503661adad53496f847fdca

Unohdin laittaa kuvan mukaan :cool:

Ootteko hankkineet tai hankkimassa syntymättömän vauvan vakuutusta?

Meillä vakuutushakemus on jo vetämässä IF:ssä, mutta lisäselvityspyyntöjen vuoksi menee kesäkuun lopulle, että vakuutus oikeasti saadaan. Silloin on viikkoja 17.
Aloin tässä miettimään, että oliko tyhmää ruveta näin aikaisin sitä hankkimaan. Käsitykseni mukaan vakuutus kun korvaa vasta sitten syntymän jälkeen tehtyjä mahdollisia toimenpiteitä, ei raskausaikana tehtäviä "ylimääräisiä" tutkimuksia.
Maksamme nyt siis ns. turhaan monta kuukautta, koska sikiön selviytymismahdollisuudet ovat mahdottoman pienet aikaisilla viikoilla. Toiveena tietysti on, ettei vakuutusta tarvita missään vaiheessa, vaan vauva syntyy täysaikasena ja hyvinvoivana.

Mutta siis jos olette ottaneet vakuutuksen, niin millä viikoilla ja miltä yhtiöltä?

Meillä on ajatuksena hankkia vakuutus, ihan vain sen takia, että jos minä tai vauva joudutaan pitkäaikaiseen sairaalahoitoon, niin meillä opiskelijaraukoilla ei kyllä ole siihen varaa. Mieluummin maksetaan muutama ylimääräinen kymppi siitä ilosta, että minä ja pikkuinen päästään terveenä kotiin synnäriltä. Tuota IFn vakuutusta ollaan mekin katseltu, mutta ehkä vasta viikon 24 tienoilla, siis silloin, kun ennenaikaisessakin tapauksessa pikkuisella olisi aika hyvät selviytymismahdollisuudet, aletaan oikeasti hankkimaan.

Meillä myös on ajatuksena hankkia vakuutus, tosin en vielä tiedä yhtään, että mistä.

No niin, kaveri vinkkasi viereisellä kylällä olevan hyvät vaunut myynnissä... näytti kyllä kuvissa tosi siistiltä. Olis Oran yhdistelmät, vuosimallia 2012 ja ollut yhdellä lapsella käytössä. Mulla ei ole Oran malleista mitään kokemusta ja kovin ristiriitaisia tuntuu olevan tekstit netissäkin...

Me otetaan vakuutus pohjolasta kuten esikoisellekin. Sen saa muistaakseni rakenneultran jälkeen ja viimeksikin sieltä korvattiin kun jouduin käymään joskus rv 30 vuodon takia äitipolilla. Esikoisella se on se hoitokulu- ja tapaturmavakuutus ja otettiin se ilman omavastuuta. On ollut erittäin toimiva ja helppo, kaikki kulut ovat korvanneet ongelmitta. Toki vähän sillä onneksi on käyttöä ollut :)

Meillä oli esikoiselle tuo vauvavakuutus If:ltä. Sittemmin kun on lainoja kilpailutettu ja kaikki siirtynyt toisaalle, niin vakuutukset on nykyään pohjolassa. Niiden kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia, toisin kun If:illä... Ja varmasti otetaan vauvavakuutus uudellekin tulokkaalle, heti sen rakenneultran jälkeen.

Me kans ehkä hankitaan tuo Pohjolan vakuutus, vaikutti aikas kattavalta ja sit toisaalta hyvää siinä myös se, että siinä pystyy ite vaikuttamaan sisältöön. Muilla vaikutti enemmän olevan valmiita paketteja.

Hei morjes. Olen nyt selaillut noita turvakaukaloiden törmäystestejen yms tuloksia ja tässä alkaa mennä pää ihan pyörälle. Joissakin testeissä ei kaikkien mallien isofix-telineetkään ole pysyneet paikoillaan :wideyed: Morjesta päivää!
Mihin olette päätyneet/päätymässä? Itse kun toivoisin saavani koko travel systemin, eli yhdistelmävaunut ja sitten turvakaukalon saisi vaunurunkoon kiinni...

Piikkipensas, mä vähän pöyröönä varmaan laitan sekä isofixin että turvavyökiinnityksen.. kun telakasta sattuu molemmat löytymään :D

Aloin mielenkiinnosta selaamaan noita vakuutuksia eri yhtiöistä. Kahdesta kun maksaa vakuutukset niin kummasti kilpailutus kiinnostaa ;) Kamalat erot mm omavastuissa ja vakuutusmäärissä! Onko joku saanut jo arviota mitä vakuutus maksaa missäkin?

Täältä löytyy jonkinlainen vertailu. Hinnat ei välttämättä ole ihan ajan tasalla, mutta tästä ainakin näkee, kuinka huimia sisältöeroja noilla vakuutuksilla on.

Muoks. Noista muiden vaukuutusyhtiöiden vauvavakuutuksista poiketen IFn vakuutus on lähinnä synnytystä koskeva tapaturmavakuutus ja siksi niin hurjasti paljon halvempi. Vakuutuksen hintaanhan vaikuttavat kaikenlaiset tekijät, mm. vakuutuksenottajan ikä ja terveydentila. Mun kohdallani (26v terve ensisynnyttäjä) IFn arvio on 141e.

Muokattu viimeksi:
Tää tapiolan vakuutus on kuulemma ollut huippu siinä, että jos joudut käymää lapsen kanssa lääkärissä, niin korvaa yksityiset vastaanotot jo seuraavaksi päiväksi. Ei tarvitse mennä päivystykseen. Omavastuu 150e

Ja mä luotan melko hyvin kokemuksiin. IFin kanssa on niin moni tuttu tapellut, etten edes mieti vaihtoehtona

Muokattu viimeksi:
Takaisin