Ainoa asia mikä vaunuissa vielä mietityttää on se, että otammeko ne kääntyvillä mutta lukittavilla etupyörillä vai neljällä isolla ilmapyörällä? Kyseessä on Emmaljungan Duo Edge Combi vaunut. Ne tuntuivat meidän käteen ja tarpeisiin sopivilta.
Pitäisi alkaa tekemään listaa tavaraoista joita kannattaa hankkia ennen vauvan syntymää. Onko jollain kokemusta millaisia tuttipulloja ja tutteja kannattaisi ostaa etukäteen? Tiedän ettei niitä kannata hankkia useita etukäteen, mutta jos nyt yhdet tai kahdet.
Pauliina: Mulle tule just noi Emmaljungat, ja otan ne sillä rungolla missä on vanhanaikainen metallikori. Kaikissa kankaisissa kopissa on suositus kilomäärä 4kg... eli 4 litraa maitoa, ei muuta.Onhan mullakin ollut siellä kauppakassi, mutta ei se tosiaan sitä kauheen hyvin kestänyt vaan piti ostaa uus, kun vanha venyi niin että otti maahan kiinni hiekkatiellä (epätasaista). Kävelen paljon sekä talvella että kesällä ja noi on ihan parhaat vaunut/rattaat mitä olen koskaan saanut työntää. Edelliselle ostettiin uudet, oli sillon vaan 850€ ja tälle tulokkaalle ostan työkaverin perheeltä 350€. väri ei ole sellanen mitä yleensä kattoisin itselle, mutta kunto on todella hyvä.
Ja niistä kääntyvistä etupyöristä, Kukakohan niitä mietti, jos niistä ihan tosissaan tykkää ja kokee hyviksi niin kannattaa toki ottaa, mutta jos vaunujen etupyöriä nostaa (siis painaa aisasta alas niin että etupyörät nousee sentin ilmaan), ja sit kääntää vaunuja vetämällä kääntösuuntaan menevää maassa kiinniolevaa pyörää itseenpäin ja työntämällä samalla toisessa reunassa maassa kiinni olevaa pyörää eteenpäin, vaunut kääntyy ihan yhtä pienessä tilassa kun kääntyvillä etupyörillä olevat.
Pitkä selitys mut halusin että mua ei ymmärretä väärin :)
Ne on varmaan nykyään jo ihan hyviä ne kääntyvät etupyörät mut mä nään edelleen painajaisia sellasten rattaiden työntämisestä lumessa kun on kiire bussiin =D
Mulla ei ole kukaan pojista suostunut syömään tuttia. Muutaman söpön ostan varmaan nytkin varoille, ja paria eri mallia, varmaan myös yhden luonnon kumisen. Tuttipullot hankin lasisina. Ne on kalliita juu, ja harmitta jos menee rikki, mutta mä olen roikkunut liikaa netissä ja lukenut mitä kaikkea ne pienet muoviset hiukkaset saattaa aiheuttaa irrotessaan ruuan joukkoon :/ (tiedän, olen vainoharhainen :D) Tuttipulloja kannattaa senkin takia olla vaan pari etä ne tulee pestyä tarpeeksi usein...