Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Klaara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin kävin tänään kokeilemassa ja kattomassa työkaverin vanhoja vaunuja, joita hän myy. Vm. 2009 Gesslein Swingit, olleet kahdella lapsella ja hyväkuntoiset. Luulen, että niistä tulee meidän vaunut.

Mekin liikkeessä käynnin jälkeen mietittiin kääntyvien pyörien ja peruspyörien välillä. Noissa työkaverin vaunuissa ei siis oo kääntyviä etupyöriä. Joissain oli niinkin, että sai vaihdettua tavallisten pyörien ja pienempien kääntyvien välillä. Ois niistä kääntyvistä varmasti jossain tilanteessa etua, mutta en usko että niitä silti jään liiaksi kaipaamaan vaikka ostettaisiin nuo normipyörälliset.

Ennen tätä päivää meillä oli varteenotettavana vaihtoehtona Gessleinin F6 yhdistelmät. Niissä olisi juuri nuo kääntyvät etupyörät jotka saisi vaihdettua tavallisiin. Pidimme kuitenkin enemmän näistä Emmaljungista joita tänään testasimme. Halusisin kovan kopan ja näissä se oli. Aioa asia mitä vielä mietimme on se kummanlaisillä renkailla vaunut tilaamme? Molemmat vaihtoehdot ovat varmasti hyviä.

Pauliina1976: Me taas tykättiin myös Mutsyn Evo-mallista, jossa runko on korkeammalla, joten ei tulisi niin paljon kumartelua ja lisäksi runko menee melkoisen pieneen tilaan kun kääntyvät etupyörät vielä taittuvat kasattaessa vaakatasoon. Mutta mulle ratkaisevana tekijänä oli nimenomaan se Mutsyn kova koppa, eli erillinen vaunukoppa ja istuinratasosa. Meillä vaunut tuskin tulee ollenkaan asuntoon sisälle vaan säilytetään niitä pienkerrostalomme alakerroksessa samassa tilassa jossa myös häkkivarastot on ja sen takia ajattelin juuri, että sellainen puolikova/pehmeä kantokassi, jonka saa helposti napattua vaunusta mukaan kun vauva vielä vaikka nukkuu sen sisällä, on meille kätevämpi. Ei tarvitse jotain mekanismilukitusta alkaa napsauttelemaan, että saisi kopan irti ja mukaan ja enemmän siinä varmasti vauvan unetkin häiriintyisi kuin voin nostamalla nätisti kantokassin pois vaunuista. Siksi siis meidän tilanteeseen sopivampi vaihtoehto.

Pikkasen tuli ostettua murulle vaatteita kirppikseltä.. :smiley-ashamed008 Yritin ostaa mahdollisimman neutraaleja värejä ja välttää vaaleanpunaista mutta mutta.. Osassa hintalappu paikoillaan ja todellakin sellaista vaatetta ettei ole kulumaa, tahroja tai reikiä. Ja kaikki tämä vain 60 eurolla! Olen ihan innoissani, tulispa mies pian kotiin niin näkis mitä löytöjä tein! Ja joo, kyllä tytön odottaminen on ihan kivaa ;)

Liitteet

• kirppariostokset.JPG
    kirppariostokset.JPG
    912.9 KB · Katsottu: 33
Täällä myös kirpputorilla tuli käytyä. Kaupittelivat 5kpl eurolla vauvan kuteita. Yritin myös meidän tulevalle syyskuun tytölle etsiä neutraaleja värejä, mutta aika vaaleanpunasta vaatetta sitten tarttuikin mukaan.. :) ollaan myös ostettu jo hoitopöytä (ikean valkoinen lipasto mihin tulee hoitopöytä päälle), pinnasänky (ikean sundvik) ja yhdistelmävaunut (ABC Pramy lux monsters). vain tuo lipasto on kasattu makuuhuoneeseen, kun tarvittiin tilaa lasten tavaroille. Pinnasänky ja vaunut odottaa varastossa. :)

• Tykkään
Reaktiot: Wow
syysmami: Voi että miten ihania!! :) Sormet syyhyää kirppistelemään, pitää malttaa maanantaille jos saisi tietää että minkäs värisiä kuteita päästään ostelemaan. :)

Kärryistä vielä, huomasin toissa talvena, että lastenrattaissa pitää olla ISOT pyörät. Muuten ei meno lumisilla ja loskaisilla Helsingin kaduilla kyllä luonnistu. Sellaiset pienet kääntyilevät meillä on matkarattaissa, mutta en oo niitä talvella käytössä oleviin rattaisiin enää ensimmäisen talven koettuani (ja uudet rattaat talvikeleille ostettuani) halunnut. Varmaan tuommoinen missä voisi vaihtaa kesäksi/ talveksi eri renkaat vois olla ihan kätevä, mutta kyllä normaaleilla isopyöräisillä voi kesänkin kulkea oikein hyvin. :)

syysmami: Ihania löytöjä, kyllä ittekki tekis mieli mennä nypräämään vauvanvaatteita mutta meilläkin jo niitä niin paljo on ettei kannattaasi enää kovin paljoa ostella.. sain äidiltäni kamalan pinon vauvanvaatteita kun nuorin sisarukseni on 2w ja samaa väriä vissiin saa sitte ruveta käyttämään!! :)

Mä en ole vielä hankkinut vaatteita, mutta sen sijaan kaksi kantoliinaa olen jo hommannut. Trikoisen pikkuvauvaa varten ja kudotun Isompaa lasta varten. Lisäksi oon hankkinut pikkuiselle kapalon, kun löysin käytettynä. Nyt pitäisi vielä opetella joitakin sidontoja kesän aikana. Viimeksi mulla kävi niin, että vauvan tullessa uutta opeteltavaa oli niin paljon että kantoliinan opettelu jäi. Nyt täytyy hyvissä ajoin soitella johonkin liinalainaamoon ja pyytää treeniä ja vinkkejä. :)

Vaikea päätös vaunujen valinnassa suoritettu ja tilauksessa ovat :) Jos jonkinmoisia vaunuja on tullut katseltua ja työnneltyä, vaunuliikkeessä nämä vaan veivät voiton :D http://www.babytown.fi/vmchk/1754-tutek-turran-beige.html#.UZN66kqxN9Q
Valintaan tietenkin vaikuttaa se että asumme omakotitalossa maalla.

Veljentytölle pieniä vaatteita meillä on laatikkokaupalla, vaaleanpunaisia ihanuuksia täynnä <3 Jopa pienet valkoiset karvasaappaat löytyy :laughing8

Itse olen kuitenkin ostellut neutraaleja vaatteita, niin käyvät sitten, jos kävisi niin, ettei tyttö olisikaan.

Äitini on myös mennyt sekaisin <3 Kaapit on täynnä supersuloisia neulottuja töppösiä, villatakkeja ym. Myös helistimien ym. lelujen hamstraus on jo alkanut :)

Mutta, kesällä vastaa alkaa himoshoppaus kun pitäisi lastenhuone varustaa ja sisustaa :smiley-ashamed004

Minä tein sen! minä tein sen! :happy093Vihdoin ja viimein sain poitsulle tutteja ostettua :D Ennen rakenneultraa kävin monta reissua tuskastelemassa tuttihyllyllä, että minkälaisia pitäs ostaa. värit ja mallit jne. Nyt ku tietää ees vähän värihommia niin sain ostettua kolme tuttia :D Pienestä tämä tarpeiden kokoaminen on aloitettava :P

Joopa joo, "huokea Stokke Sleepi" vaihtui rikosilmoitukseksi. Kantapään kautta tuli opittua, että huijareita löytyy. Eli varovainen kannattaa olla ja hoksata googlettaa etukäteen myös tilinumerot, jne...Pistää vihaksi, mutta kun itse pitää puhtaat jauhot pussissaan, niin voi nukkua yönsä hyvin. Huijarit saa näpeilleen tavalla tai toisella.

rinmil: ompa kivan näköiset vaunut! En olekaan kuullut tuosta merkistä. Meillä varsinkin kun täällä korvessa lastentarvikeliikkeissä myödään tyyliin vain Emmaljungaa tai Brioa :/

AinoS: voi ei, kerkisitkö sinä siis maksaa jo sen Stokken? Hitsinpimpulat, jospa ne saisivat tuon jutun selvitettyä mahdollisimman pian!

Jep, siksipä tuo rikosilmoitus (ikinä ei ole ollut ennen mitään ongelmaa nettikaupoissa...). Sain tekijän oikean nimen selville ja kappastaheijaa, en taida olla ainut, joka on haluamassa omiaan takaisin. Nuori tyyppi ja kusettanut jo vuosia, säälittää lähinnä tuollainen...minkälainen ihminen pitää olla, että lähtee tolle linjalle? Tosiaan, itse ainakin opin läksyni, ja seuraavalla kerralla käytän kaikki salapoliisintaitoni :D Mutta en mä nyt uskoani ihmisiin menetä, toivottavasti raha meni edes tarpeeseen. Ei tästä nyt tietty mitään positiivista sinänsä löydy, mutta ipanankin takia en aio käämejäni polttaa. Ommmmm :D

Voi ei, AinoS, kaikenlaisia sitä onkin liikkeellä... :( Toivotaan että asia selviää!

Täällä ei ole osteltu vielä juuri mitään. Saatu ollaan hoitopöytä hyllyillä, sitteri ja turvakaukalo lainaksi. Kesänaikana pitäisi ostaa yhdistelmä rattaat ja sänky... Vaatteita ollaan saatu jonkunverran sisarusten lapsilta jo pieneksi jääneitä.

Noissa rattaissa on vetännyt puoleensa Gessleinit mutta päätetty ei ole vielä mallia eikä varmaa merkkiä. Jonkunlaiset isorattaisia ja ehkä jopa vaihdettavia eturenkaita on suositeltu, että pystyy kuljeskeleen sekä hiekkatiellä ja kaupungissa. Asutaan täällä maalla ja elukoitten kans tulee kuljettua paljon sora-ja hiekkateillä niin olisi mukava päästä liikkumaan.

Kovasti mieli tekisi jo ostella tavaroita ja muita härpäkkeitä, mutta pitäisi ensiksi saada tehtyä jonkunlainen kesäsiivo että saisi heitettyä kaikki ylimmääräinen pois. :smile

Minun tekisi mieleni kanssa jo kaivaa nuo "hyökkäysvaunut" tuolta vintiltä ja kokeilla miten ne täällä hiekan keskellä kulkee! Isäntä entisessä parisuhteessaan asui kaupungissa lasten syntyessä ja sinne nuo vaunut on ostettu, eli en ole ihan vakuuttunut että ominaisuudet ovat parhaat mahdolliset tänne toisenlaiseen ympäristöön. No, kokeilemalla se selvinnee, joku päivä tässä!
Minua polttelee myös ottaa kaikki mahdollinen jo esille tänne alakertaan, mutta vielä ei kannata kun tupa ja toinen huone ovat vielä remontin alla. Tuvan seinät pitää vielä hioa ja maalata, toisen huoneen seinähirret puhdistaa pölystä ja mahdollisesti vähän tilkitä hirrenvälejä. Lisäksi lattialaminaatit on asentamatta, niin ei vissiin vielä ole järkevää roudata YHTÄÄN mitään ylimääräistä alakertaan.. =)

Ne oli ihan huippukivat vaunut :D En ollut kyllä itsekkään koskaan kuullut, mutta mitä nyt googlettelin niin ei ollut kukaan ostanut ainakaan haukkunut :)

Tuntuivat tosi kevyiltä työntää, vaunuosa oli iso kun myyjäkin sanoi että osa vaunuista tunnutaan tekevän nukeille tänä päivänä...Ja vaunuosassa oli erikseen nostettava selkänoja, jota voi sitten käyttää ennen rattaisiin siirtymistä. Ja ulkonäkö vaan sopi silmään niin hyvin :D Isot pyörät ja kokonaan metallinen alaosa sopivat maalle niin saa työnneltyä ja pestyä helposti mullat :D Kaikki kangasosat myös pestäviä ja 2 vuoden takuu helpotti myös ostopäätöstä.

Kyllähän se niin on että vaunuja täytyisi päästä kokeilemaan ennen ostamista. Itse kävin Turussa, toinen liike ilmeisesti Porissa tätä laatua, eikä taida muut myydäkkään ko. merkkiä. Itsekin asun tunnin matkan päässä, joten oli myös mukava yllätys että tulevat ilman lisäkuluja kotiinkuljetuksella niin säästyy yksi ajoreissu :)

AinoS: todella surkeaa tuuria :/

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Takaisin