Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Klaara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jeejee, meilläkin alkaa hiljalleen olla kaikki tavarat hankittuna vauvaa varten. Ainoastaan imetystyyny ja rintapumppu sekä sitteri on enää ne "isoimmat" hankittavat, sitten enää aivan jotain pientä enää. Vaunuja katsellessa tulee joka kerta perhosia vatsaan, pian se nyytti on täällä <3

Meillä taas ei olla ostettu vielä yhtään mitään, ei tutin tuttia eikä yhtään vaatetta (ajattelin sitten loppukesästä paneutua aiheeseen, nyt on aika monta rautaa tulessa).

Nyt on kuitenkin yhdistelmävaunut testissä, olisi Gessleinin Swingit mahdollista ostaa käytettynä. Onko kukaan niistä kuullut minkäänlaisia kokemuksia tai onko jollakulla käytössä? Vaikuttivat tosi kevyiltä ja näppäriltä työntää ja varmasti pystyis juoksemaankin noiden kanssa, plus että menevät pieneen tilaan, on heittoaisa, jne.

Meillä on hankinnat kesken vielä, mutta ihan hyvässä vauhdissa.

Eilen ostin ensimmäisen vaatekappaleen uutena, sellasen ihanan pikku bodyn vihreillä sydämillä. Tänään pitäis mennä hakemaan pussillinen käytettyjä vaatteita anopilta, joka oli tuonut ne sukulointimatkalta... hieman jännittävää...toivottavasti ne on sellaisia, mistä voin tykätä! Jospa mukana ois hyviä alaosia, niitä on löytynyt vähän huonosti kirppareilta, varsinkin sellaisia terällisiä siis. Pitää varmaan ottaa ne joka tapauksessa, tykkäsin tai en....

elenna: Tosi huonosti löytyy kaupoista terällisiä potkuhousuja tai puolipotkareita. Samoin olen löytänyt ainoastaan Prismasta sellaisia kieteisubodeja joissa saa hiosta kääntää "tumput" käsien päälle ettei vauva pääse raapimaan itsenään ja lämmittävät myös käsiä.

Kapphl:ssa on nyt osta 3, maksa 2 -kampanja ja tein sieltä hyviä löytöjä vikonloppuna. Tykkään, että niiden laatu on hyvä ja värimaailma miellyttää myös minun silmää. Lindex:istä tein myös löydön, ihanan fleecehaalarin syksyksi ja alkutalveksi -40% -rekistä. Kannattaa bongailla nyt noita alerekkejä, niissä on nyt syys- ja talvivaatteita sopuhintaan.

Pauliina 1976, joo mä olen jo luovuttanut noiden käsiosien suhteen. Ajattelin hankkia sellasia sisätumppuja, ja toivoa, että ne pysyy paikoillaan. Katselin myös kaupoista noita terällisiä puolipotkareita ja niissäkin näytti tosiaan olevan aika huonosti. Esim. hennesillä oli kyllä valkoisia terällisiä puolipotkareita, mut en sit vielä ruvennut ostamaan. Ja jossain nettikaupoissa on myös näkynyt. Kai se pitää sitten hommata valkoisena niitä... Tosi outoa ettei ole enempää saatavilla.

elenna: Kapphl:ssa oli valkoisia terällisiä puolipotkareita hintaan 4,95 €. Hennesillä oli kahden kappaleen pakkauksessa vaalenpunaisia, vaaleansininiä ja vihreitä. Ostin sellaisen setin meille. Meinaan ostaa niitä bodyjä Prismasta ja lisäksi käyn katsomassa mitä Halpa-Hallissa on tarjolla.

Oletteko löytäneet jostain vauvalla sisätumppuja? Löysin yhdet Prismasta, mutta ne ovat tosi isot /yhdenkoon). Ajattelin tehdä niin kaavalla itse vähän pienempiä ja mukavamman värisiä. Täytyy vain käydä ostamassa sopivaa kangasta.

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Pauliina1976, en oo kyllä tavallisissa kaupoissa nähnyt niitä tumppuja, mutta tuolta voisi ostaa/tilata. Siellä oli myös vitosella noita terällisiä puolipotkareita v.pun, v.sin ja valkoisena. Oishan siinä puolensa, jos tietäisi vauvan sukupuolen. Pitää ehkä käydä katsomassa hennesillä niitä vihreitä. Tosin valkoset on tietty helppoja yhdistellä... Huomasin muuten, että esim. hennesillä oli melkein pelkästään lyhythihaisia bodyja...ehkä loppukesästä löytyisi paremmin.

Joo, oon kans huomannu että kesää kohti suurin osa vauvanvaatteista melkein missä vaan näyttäis olevan lyhythihaisia, ja osa esim. yöasuista lyhytlahkeisiakin. Kyllä ne siitä varmaan taas pitkähihaisiinkin vaihtuu.

Kaverit on käyttäneet vauvoillaan raapimisen estämisessä ihan niitä pienimpiä sukkia käsissä. Osa on niitä sellasia putkimallejakin ettei oo muotoiltua kantapäätä. En tiiä tarvitaanko mekään sen kummempia välineitä.

elenna: Kiitos linkkivinkistä. Tuo kauppa löytyykin meidän kaupungista. Mulla meinaa tulla nyt jo vaaleanpunainen ja vaaleansininen väri korvista, joten taidan jättää nuo väliin ja ostaa jotain värikästä kangasta ja tehdä juuri tuollaiset. Yhdet valkoiset ostin jo Prismasta tosin nuo Babystylen olisi ollut huomattavasti edullisemmat.

Jep, suvusta tuli kassillinen käytettyjä vaatteita ja leluja vauvalle. Leluja, uuh... siitä se sitten lähtee... osa on kyllä sen näköisiä, että haluaisin pestä ne, lelut siis. Eiköhän ne voikin ainakin käsin pestä, ne missä ei oo pattereita tms. sisällä. Siinä oli myös yksi melko likainen pehmeä lelu, joka soitti jotain sävelmää. Ihan kiva, mutta likainen... en tiiä mitä tekisin sille...

Vaatteet oli ihan ok. Tietty mun itse kirpparilta haalimat on kivampia ja vähemmän kuluneitakin, mutta oli noissakin ihan hyviä tai ainakin käyttökelpoisia. Niitä terällisiä puolipotkareita ei sitten ollut, mutta kahdet terälliset potkuhousut oli, mikä oli kiva. Ja pari yöpukua terällisin jaloin. Ja sukkiakin tuli ja yksi tosi kiva myssy :)

elenna, jos siinä likaisessa lelussa on vedettävä äänijuttu, niin pesuun vaan. Oon meillä laittanut aina aika ajoin surutta kaikki pehmeät vauvanlelut pesukoneeseen ja kovat lelut tiskannut. Tietysti sellaiset missä on paristoja/sähköä, on pitänyt vaan pyyhkiä. Hyvin on kestäneet. :) Niitä tumppuja saa muuten kampin name-it liikeestä. 3paria muistaakseni 4,95. :) Esikoisen kanssa tosin käytettiin vaan vauvansukkia. Hyvin toimi.

Aino S mulla ei oo kokemusta juoksemisesta, mutta ei niitä kesleinejä varmaan turhaan kehuta. Ne on ollu huippumerkki jo 10 vuotta, et pitäis olla ihan kestävä myös.

Noita puolipotkareita olen haalinut kirppareilta. Lastenvaatteisiin erikoistuneita on turussa pari ja molemmista löytää todella hyväkuntoisia ja sitten myös niitä huippumerkkejä mitkä maksaa :D

Tänään tulee sit työkaverilta vaunut. Ajattelin myös hiljalleen kattoa ton vauvan kehdon kuntoon.

Heittäisittekö minulle vinkin, kun meillä on kolme äitiyspakkauksellista käytettyjä lastenvaatteita pikkuveljeltä ja ne pitäisi pestä. Siis vinkin siitä, mitä pesuainetta kannattaisi käyttää vauvanvaatteille? Ajattelin, että kannattaakohan niitä pestä samalla pesuaineella ollenkaan, millä me normaalisti pestään (Ariel) vai pitäisikö etsiä joku hajusteettomampi, hellävaraisempi tms.? Olen vähän uuno näin ensikertalaisena :D

Meille ainakin neuvolasta sanottiin että hajusteetonta ja ei huuhteluaineita. Näin toki olin tehnytkin jo :)

Ok. Olisiko ehdottaa ihan jotain hyvää merkkiä, mitä olette käyttäneet? Huuhteluainetta ei onneksi käytetä normaalissakaan pyykissä, joten siitä ei tule muutosta :)

Kuudes, mä olen niiiiiiiin kateellinen kehdosta!! Haluaisin kovasti meillekin. Kummallakaan ei kulje sellaista suvussa ja mitä olen katsellut eri nettipaikoista (huuto.net, tori.fi yms.) niin ovat hirmuhintaisia. Taitaa siis jäädä haaveeksi sellainen..

Menna, mä ostin tänään "LV pesujauhe color herkkäihoisille" vauvapyykkiä varten. Kaupassa näytti olevan kyllä monessakin merkissä hajusteettomia ja allergia-astmaliiton merkillä varustettuja, mutta tuossa oikein kehuttiin, että se sopii vauvapyykkiin. Lisäksi siinä ei ole fosfaatteja ja zeoliittejakaan, tosin tarkemmin lukien se ehkä liittyi enemmänkin ympäristöön...? Äsken tuossa googlaillessa tuli vielä mieleen, että nestemäinenkin ois voinut olla hyvä. Mut eiköhän tuokin käy ihan hyvin. Ja löysin vielä tuolta jotain ohjeita...eiköhän Martat tiiä jostain jotain :) Mietin tässä, että onkos valkopyykille tarkoitetut pesuaineet yleensä ärjympiä, että ehkäpä pesen kaikki tällä samalla. Vastaavaa valkopyykkiversiota ei ainakaan näkynyt hyllyssä. Esim. Arielilla tais olla hajusteettomat versiot sekä väri- että valkopyykille. Kyllä kai nekin kävis...

Me saatiin käytettynä paljon vauvantavaraa, sitteri, turvakaukalo, rattaat.. Rattaat ovat emmaljungan ja merkistä ei ole tietoa. Edellinen omistaja oli rattaita säilyttäny ulkovarastossa ja kangasosaan on sen takia tullu kosteudesta vähän hometta. Sanottiin, että siihen voi tilata uudet päälliset mutta mallista ei ole tietoa enkä löydä sitä rattaistakaan? Sitä mietin, että onko emmaljungalla joka vaunuun omat päälliset, onko kellään tietoa? En löytänyt yrityksen sivuiltakaan tietoa.

elenna: kiitti vinkistä! Täytynee lähteä kauppaan tutkimaan pesuainepakkauksia. Arveltiin, että aletaan pestä omatkin vaatteet samalla aineella kuin vauvan vaatteetkin.

niukku: olen jostain ohimennen lukenut sellaisesta kuin homepesu. Kannattaa googlata, jos sieltä löytyisi vinkkejä siihen kuinka homeen saisi pois.

Menna, joo kyllä jatkossa vois siirtyy käyttämään kaikilla samaa ainetta. Nyt on tosin vielä jäljellä niitä vanhoja...

Viima, kiitos muuten siitä lelujenpesuneuvosta! Se meidän yksi soiva lelu on tosiaan vedettävä....siis sen takia sitä ei saa aukikaan millään, kun siellä ei varmaan ookaan mitään patteria sisällä! Aina oppii uutta.... on tässä kyllä vielä opittavaakin :D

Takaisin