Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Klaara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin mietin tuota Eisbärchen pussia. Olis varmasti kätevä ja on kuulemani mukaan tosi lämmin!

Sain muuten vaunutkin pikkuiselle. Vierähti 2tuntia kun kasasin niitä ja kauheat supistelut tuli siihen päälle! :D
Lisäksi hankittiin sellainen adapteri millä saa turvakaukalon niihin vaunuihin kiinni. Minusta vähän tuntuu että se oli tosi turha ostos, kun eihän lapsi saisi muutenkaan olla siinä kaukalossa kamalan pitkiä aikoja (?!) Mutta kun mies sen adapterin välttämättä halusi niin ostin sen sitten samalla.

Eisbärchen on kuulema sama kuin tuo heitman felle! Meillä sellainen oli esikoisella se pienempi ja isompi hankittiin sit jo seuraavana syksynä, kun ei enää mahtunut kokonaan pienempään pussiin. Käteviä on, sitä ei saa vain ihan tiukaksi pään ympärille, joten tarttee jonkun kaulurillisen villakypärämyssyn myös ja tarpeen mukaan paksumpaa pipoa vielä siihen päälle. Vinkiksi että suomalainen ManyMonths merinovillainen kypärämyssy on ihana, kun siinä ne saumat on ommeltu litteiksi, niin ei juuri tule painumia päähän niistä! Ne maksaa joku 18€, nettikaupoista saa, mutta on sitten kyllä pitkäikäisiä myös!
Minä hölmö menin tilaamaan tarjouksessa olleen Sampsukan vastaavan, mutta kun saumat sisällä kun ei ole litteät... :/ olis pitänyt vaan raaskia jälleen! Esikoisella ainakin keväällä siis mahtui se sama, mikä ostettiin puolivuotiaana..

Tarkennuksena, että esikoisella käytössä ollut puolivuotiaasta asti manymonthsin conqueror/adventurer-koko.

Jes!!! Vihdoin mä sain ne vaunut hankittua. Ne ollut ainoot mitä meiltä puuttu, kun kaiken muun olin säästänyt esikoiselta. Sattu ka erilta löytyyn emmaljungan 2009 juhlavuosimallin yhdistelmät ja viel värillä mitä vain silloin sai. Mudta/lime. Todella kivan ja kevyen oloset. Edelliset oli teutonit ja nekin oli kyllä hyvät, mutta ne tuli ajettua loppuunasti. Käytettynä ostanut nyt kummatkin, kun uusia raaski ostaa.

No niin.. Kotiintulovaatteethan on vauvalle valittu ja hankittu. Päällimmäiseksi ajattelin laittaa melkoisesti tämän tyyppisen: http://www.hm.com/fi/product/10441?article=10441-A velourhaalarin trikoovuorella. Muttamutta... ilmeisesti vauvan kanssa tullaan liikuskelemaan ulkotiloissa kotiinpaluun ja toppahaalarikauden välissäkin! :D Ja mulla kyllä on jotain välikausihaalarityyppisiä juttuja, mutta taitaa olla kaikki isoja sille pienelle otukselle. Äitiyspakkauksen vanuhaalareita tältä ja edellisiltä vuosilta on muutama, mutta nehän taitaa olla kokoa 70? Onko ne ihan jättejä meidän vauvoille? Mulla siis laskettu aika syyskuun loppupuolella, että saattaa syntyä vasta lokakuun puolellakin. Jos hankkii vauvalle jonku ulkoiluasun siihen ennen toppahaalarikautta (ajattelin talvella käyttää sitten sitä äitiyspakkauksen haalaria) niin millanen se ois hyvä olla? Fleecehaalari? Auttakaa naista mäessä :)

Noi äitiyspakkauksen haalarit ovat TOSI isoja... Mun yks kaveri synnytti viikko sitten tytön (3700g ja 51cm) ja hän sanoi että melkein kaikki heidän vaatteet ovat liian isoja hänelle. Hän ei hankkinut melkein ollenkaan niitä pieniä kokoja (50cm ja 56cm) ja nyt häntä harmittaa se. Itse olen saanut paljon niitä pieniä vaatteita, mutta mun tarvitsee vielä käydä hakemassa joku pieni puku (kokoa 56cm, esimerkiksi samantyyppinen kun sinä Eleanora olet ajatellut hankkia hm:stä) jonka voi pitää päällä kun käy ulkona vauvan kanssa ennen kun tulee kylmempiä aikoja. Itse olen hankkinut fleecehaalarin kokoa 62 (maksoi pari euroa kirppiksellä) ja ohuempi toppahaalaria kokoa 62 (hankittu alesta 20e) että pärjää siihen asti kunnes voi käyttää äitiyspakkauksen haalaria.

Mulla on sellainen pussukkasysteemi (jota voi käyttää autokopassakin) alkuun, olisko se kokoa 56-62 eikä mikään kauhean paksu mutta lämmin varmasti. Talveksi sitten löytyy koon 62 toppahaalari ja kevääksi useampi vanuhaalari kokoina 68-70. Itse oon ajatellut sen äitiyspakkauksen haalarin sitten vasta seuraavaksi talveksi jos mahtuu päälle enää. Hitsin hankalaa tää vauvan pukeminen! :D

Joo kaukalopussi on kätevä, sinne ei paljoa tartte alle laittaa jos on suht lämmintä vielä, kypärämyssy päähän, jotta pysyy rinta myös lämpimänä, tarpeen mukaan sitten toinen pipo siihen päälle.

Noita kaukalopusseja/lämpöpusseja aloin nyt katselemaan netistä. Huomenna saan auton käyttöön niin käyn ainaki yhdellä lastentavarakirppiksellä kattomassa välikausihaalareita ja noita lämpöpusseja, jos en löydä mitään, niin sorrun ehkä kotiuttamaan uutena tällaisen haalarin: http://www.hm.com/fi/product/10667?article=10667-A

Sitä äp:n toppahaalaria oon kyllä aatellut pitää, vaikka voikin olla vähän reilu... Tai en ainakaan oo vielä ostamassa toista toppista, katotaan sitten kun sellaset säät alkaa, että onko se vieläkin ihan tosi iso. Se äp:n vanuhaalari saattaisi mennä kevätpuolella välikausivaatteesta? Sen kokohan on joku 70? Mutta voi olla että se on jo liian pieni.

Mulla on ihan järkky himo vauvojen sukkiin! :D Ostelen niitä koko ajan ja meidän vauvalta ei ainakaan sukat tuu loppumaan. Johtunee ehkä siitä, että tein lopun vaatteiden ostolle, kun päätin että odotan että pienokainen syntyy ja saa kuitenkin lahjaksi kaikkea vaatetta, niin ostan sitten myöhemmin jos ja kun tarvitsee. Mutta sukkia en pysty vastustamaan..taas ostin kahdet kun kävin hakemassa itselle ruokaa. :)
Meillä on vauvalle 50cm tuulipuku, äitini ostama, kun oli kuulemma niin söpö. Ja sitten on kaksi 56cm fleecehaalaria ja yksi 68cm fleecehaalari ja ajattelin, että syksyn pärjäisi niillä, kun vauva kuitenkin vaunuissa vällyjen alla eikä niinkään ulkoilmassa. Mutta ehkä tilanne voi olla toinen sitten kun vähän oppii tähän kaikkeen, itse ainakin aivan pihalla siitä mitä vauva tarvitsee päälleen ja kuinka paljon. Kaiken lisäksi nythän on ollut tosi lämmin, eikä sitten tiedä koska kylmät ilmat astuvat kuvioihin...vaikeaa on..

Minä olen pähkäillyt ja pähkäillyt tätä haalari asiaa.
http://www.polarnopyret.fi/tuote/windfleecehaalari-50-74-(kerros-2-3)/60198462/ Olen katsonut tätä, mutta onkohan tämä liian kuuma syksyllä... Meillä on vaan ne äitiyspakkauksen haalarit, ja ne on varmasti vähän liian isoja vielä :D Mitenkäs sitten, kun äitiyspakkauksessa tuli se siilipussi, olen ajattelut, että sitä pitäisin vaunuissa, tuleekohan liian kylmä.

Lilli: Mulle just yks äiti kehui tosi paljon noita Polarnin windfleecehaalareita nimenomaan välikausikäytössä. Ja hänen toinen lapsensa oli myös sellainen ettei viihtynyt kovin paljon vaunussa, niin koki että tuollanen haalari oli tosi hyvä kantorepussa kantaessa, kantoreppu kun ei suojaa tuulelta jne yhtä tehokkaasti kuin vaunut. Minä en vaan taidan raskia laittaa noin paljon rahaa...

Okei. Itsekin olen katsonut kirpputoreilta tuota, mutta ei ole silmään sattunut. Ajattelin, että josko ostaisimme 62, niin menisi pitempää. Mutta onko se hölmöö pukee vauvalle isoja vaatteita, eihän sitä itsekkään kulje missään ylisuurissa :confused004 :confused004 :confused004 Ehkä pitää käydä katselee mitä muualtakin löytyy :)

Me saatiin toiselta mummulta lahjaksi Prismasta ostettu Cirafin pörröhaalari, joka on kyllä aika paksu. Mietin jo, että onko liian paksu, mutta sillä mennään. Koko muistaakseni 56, eli menee nyt aluksi. Nyt on hommattu myös tuo kaukalopussi, joten tuskin kummemmin talvivaatetta ostetaan. Ehkä joku söpö fleece tai karvahaalari kuitenkin... ;)

Vauva kasvaa sitten aika hirmusta vauhtia ja helpompi se on pukee vähän "tilavempaan" haalariin, kun ihan timmiin. Itse ajatellu, mennä ihan noilla äippäpakkaus haalareilla, mutta tiiän, että anoppi bongaa taas jotain kivaa ja käy ostaan :D oli niin harmissaan, kun en antanu ostaa mitää pikku podeja, kun tosta ekasta tuli säästettyä kaikki pienet vaatteet ja niitä on ihan riittävästi :)

Jeee, saatiin eilen postissa meille pinnasänky :) Nyt se tuolla makkarissa komeilee, nyt jotenkin tuntuu jo todellisuudelta, että vauva voi minä hetkenä tulla vaan :) Mutta minusta tuntuu, että tätä tavaraa on kamalasti :grin Kaksiossa, kun asutaan, niin makkari on melko täynnä, hihiihih. :happy7

Mulla on 56 cm fleecehaalari ja 62cm paksumpi haalari ja niiden jälkeen olis tarkotus pärjätä äp-haalareilla mutta katotaan miten käy :) Ton fleecehaalarin oon pakannu sairaalasta kotiutumisvaatteeks, meille on veikkailtu pitkää vauvaa mutta ehkä se sen reissun verran mahtuu päälle laughing7

Meillä on nyt viimenenkin iso hankinta kotiutettu, kasaantaitettava hoitopöytä. Ensin oli tarkotus hommata ihan tavallinen hoitopöytä vauvanhuoneeseen mutta viime viikolla keksin että toihan olis kätevä niin sen saa vessaan eikä tarvi peppupesulle lähtee toisesta huoneesta. Muunlainen pöytä meiän vessaan ei edes mahdu kun nytkin ton joutuu aina kasaan pois tieltä suihkuun mennessä mutta se ei onneks oo iso vaiva.

Vaatteita tuntuu yhtäkkiä olevan niin paljon että harmittaa jo etukäteen kun ei ees muista mitä kaikkia ihanuuksia on ja varmasti osa ehtii jäädä pieneks ennenkun ne osuu lipaston laatikoista käsiin. 50-56cm vaatteita en kauheesti oo hankkinu kun en usko niiden kauaa meillä menevän, 62 senttisestä ylöspäin on valtaosa :)

Mä oon laittanut esille lipastoon 50 ja 56cm vaatteet ja muovilaatikossa sitten pestynä 62cm ja isommat vaatteet. Kyllä esikoinenkin kasvoi nopeasti (sentti viikossa ekat 3kk) mutta kyllä niitä ehti silti käyttää ihan pienimpiäkin, kun oli vain 3,1kg syntyessään, 62cm olis ollut armottoman isoja. Ohuempi 56cm haalari odottaa sairaalakassissa ja paksumpi reilumman kokoinen 56cm löytyy kylmempiä ilmoja ja varsinaisia ulkoiluja varten. Muita haalareita ei ookaan hankittuna tälle talvelle, saa nähdä missä vaiheessa toi paksumpi haalari käy pieneksi, hankkii sitten tarpeen mukaan. Siinä vaiheessa alkaa varmaan talvivaatealetkin olla käynnissä..

Takaisin