Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Klaara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla ja Milelläkin taisi olla LA samana päivänä :)

Näin on. :) Täällä päin kyllä haaveena, että pikkuinen tulisi ennen tuota, ettei kasvaisi hirviän suureksi. Neuvolantätikin sanoi, ettei yhtään haittaisi, jos tulisi jo rv37 jälkeen. :D Katsotaan onko pikkuinen samaa mieltä...

Minuakaan ei haittaa ollenkaan jos tulisi rv 37 jälkeen. Vauva on jo nyt ainakin 3kiloinen :D minun tuurilla pikkunen tulee yliaikaa ja on ainakin 5kiloinen laughing7

Täällä onneksi nyt mennään vasta siinä noin 2600g, että laskettuna aikana noin nelikiloinen sitten. Ei siis mikään ihan jätti kuitenkaa, mutta mieluummin se 3,5kg kuin 4,5kg yliajalla. :laughing5

Tänään juuri kävin läpi noita vauvan vaatteita ja lajittelin niitä koon mukaan. Huomenna alkaa sitten pesurumba kaikkein pienempien vaatteiden osalta. Isompien (yli 6 kk) pesun jätän sitten ensi vuoteen. Laskettuun aikaan ei ole kuin alle 2 viikkoa, joten kai tässä on jo aika. Asutaan nyt tosin miehen kanssa pari kuukautta ihan minun sukulaisten nurkissa, joten mitään sisutusintoa tai muuta laittelukuumetta ei ole ollut. Kyllä sitä vielä ehtii!

Jotain pientä vielä puuttuu. Huomenna käydään hakemassa turvakaukalo ja sitten kaverilta tulee vielä sitteri. Nukkumapaikkakin pitää vauvalle laittaa. Meillä on tässä niin paljon muuttoa ja reissaamista tämän vuoden aikana, ettei pinnasänkyä ja muuta iso huonekalua oikein kannata nyt edes hommata. Saa odottaa sitten ensi vuoteen. Sitten vauva on jo isompi, joten kai sitä tietää paremmin mitä oikein tarvitaan.
Tällä viikolla vauva on liikkunut todella paljon ja minulla on ollut paljon supistuksia, joten kai se sieltä pikkuhiljaa alkaa uloskin päin tulemaan :)

Nyt on päivän diilissä tuollainen helppokäyttöinen kuumemittari. Me laitettiin tilaukseen :) Oon motkottanut miehelle, että se saa tuota seuratessaan liikaa ideoita, mutta ehkäpä onkin ihan hyvä kun se seuraa....

Kiitti Elenna vinkistä!! Olen pitkään jo katsellut noita mittareita ja todennut hintojen olevan minulle liikaa, mutta nyt lähti tilaukseen! Toivottavasti ei ole mikään sekundamerkki - Heti olen epäilemässä, kun halvalla saa :)

Sain eilen naapurilta käytetyt lastenvaunut parvekevaunuiksi! Ei tarvitse portaissa sitten rattaita kuskata edestakaisin vaan voi kantokassissa liikutella vauvaa pihalle ja sisään.

Elenna, kiitos linkistä. Mäkin kävin tilaamassa, kahtellaan jos tulis ihan toimiva peli sieltä, toivottavasti :)

Tuollainen oli meilläpäin myös claes ohlssonilla (kirjoitinkohan oikein...) tarjouksessa ja hintakin taisi olla sama jos jollain menee diili ohi :) ostettiin meillekin eilen ja ilta intopiukkana mittailtiin ;)

Itselläkin houkuttaisi kovasti ostaa tuollainen mittari. Onko tosiaan luotettava?

Meillä oli edullinen digimittari, mutta se osoittautui ihan roskaksi. Piti viime kerroilla tehdä ihan vertailua normaalin mittarin kanssa ja kyllä: kuumetta oli yli 38, digimittarin mukaan ei ollut yhtään. Toisaalta näytti sitten pientä kuumetta silloin, kun ei ollut. Mieheni ei uskonut, ennen kuin todistin kahdella mittarilla. Mä en siis ihan heti hanki uutta, sen verran oli vaivaa päästä eroon edellisestä huijarista :D.

Alle 2-vuoden ikäisiltä suositellaan mittaamaan lämpötila peräsuolesta joten me ostetaan alkuun normimittari, jossa on joustava pää. Nuo korvamittarit yms. kuulemma luotettavempia sitten kun lapsi on isompi. Vauvathan erittävät lämpöä eniten päästään joten silloinhan olisi järkeenkäyvää ettei korvamittari anna luotettavaa tulosta..? Mene ja tiedä, itse luotan vanhanaikaiseen peräsuolimittariin vauvavaiheessa :)

Toi on mun mielestä niin jännä juttu - siis kun itsekin luin ihan äskettäin, että suositellaan peräsuolesta mittaamaan vauvoilta
- kun lastenklinikalla hesassa tuli muutama vuosi sitten jo ohjeistus hoitajille, että peräsuolen vaurioriskin takia ei suositella mittausta pepusta vaan nimenomaan kainalosta. Tämä muutos tuli silloin ymmärtääkseni koko taloon osastoilla kiertävien sisäisten sijaisten huomattua eri osastoilla eri käytäntöjä mittaustavassa.
Hankalaahan se oli, mutta sinne kunnolla kainalokuoppaan kun mittarin laittoi ja piti käsivartta paikoillaan, niin sai mitattua.

Mä katoin tota diilin mittaria jo viimeks ku se oli siel, ja pienestä kii etten tilannu sillon. En sit uskaltanu kuitenkaa, vaik on kyl edullinen. Toivotaan et se on hyvä :) Me ostettiin Braunin korvamittari Anttilasta tai jostain. Se on nyt meidän ainoo mittari, ku taviskuumemittari meni rikki. Kai sillä pärjää? Tosin saahan niitä taviksia aika halvalla ihan vaik Prismastaki et ois kaks joilla vertailla korva ja kainalo lämpöjä. :)

sieppi - korvakuumemittarissa on yleensä sen verran iso se korvan sisään laitettava osa, ettei saa luotettavasti mitattua kuin vasta leikki-ikäiseltä.. :/ helppo toki olisi ja nopea!

Meillä mennään ihan peppumittarilla ja neuvolassakin tätä suositteli :) Miun äitikin ihmetteli että onko jotain muitakin varmoja tapoja mitata :D Ilmeisesti ennen oli peppumittari mukana äippäpakkauksessa..

Oon hiukan pihalla noista mittariasioista...aiemmin googlailin millainen pitäisi mittarin olla ja sieltä tosiaan löytykin oikein taistelukenttä pepun ja kainalon välillä... niinpä aattelin, että tuo otsasta mitattava olisi helpoin. Saa nähdä, mitä neuvolassa sitten sanotaan...

Meidän kotiintulovaatteet ovat EHKÄ tässä.. Tämänpäiväisen ostoskierroksen myötä tarttui itselleni mukaan kotiinlähtövaate ja pojalle on nyt läjä katsottuna eri kokoista mistä voi sitten valita sään mukaan ja mielen mukaan. Mua ei ainakaan pitäisi ahdistaa kotiinlähtö liian kireissä vaatteissa.. :D

Kotiinlähtövaatteet poika.jpgKotiinlähtövaatteet poika2.jpgKotiinlähtövaatteet mamma.jpg

Takaisin