Kuumemittareista..
Minäkin olen kuullut, että pepusta ei suositella mittaamaan limakalvovaurioriskin takia ja olen ymmärtänyt, että näin ei tehdä useissa sairaaloissa. Kainalosta mitataan pieniltä keskosiltakin..
Sitten mietin sitä, että miksi kaikki hommailee erilaisia mittareita.. Olen varmaan vähän puusilmä nyt, mutta eihän vauvoista tarvi mittailla lämpöä, jos ei todella epäile sen olevan kipeä. Minulla on ollut käytössä aivan tavallinen digitaalinen mittari, jotain olen kahden lapseni kanssa tarvinnut todella harvoin. Ja luotettavasti näyttänyt kainalosta mitattuna.
Minäkin olen kuullut, että pepusta ei suositella mittaamaan limakalvovaurioriskin takia ja olen ymmärtänyt, että näin ei tehdä useissa sairaaloissa. Kainalosta mitataan pieniltä keskosiltakin..
Sitten mietin sitä, että miksi kaikki hommailee erilaisia mittareita.. Olen varmaan vähän puusilmä nyt, mutta eihän vauvoista tarvi mittailla lämpöä, jos ei todella epäile sen olevan kipeä. Minulla on ollut käytössä aivan tavallinen digitaalinen mittari, jotain olen kahden lapseni kanssa tarvinnut todella harvoin. Ja luotettavasti näyttänyt kainalosta mitattuna.

Käytiin ostoksilla miehen kanssa tänään :)
Käytiin tänään katselemassa vähän nojatuoleja ja kyllähän sieltä löytyi jopa minunkin selälle sopiva vaihtoehto ja kohtuuhintaan. Ja kotona todettiin, että kyllä se nyt saadaan tuonne olkkarin nurkkaan mahtumaan. Tarvittaisiin siis muutenkin sinne istumapaikkoja, mutta voin varmaan aluksi omia sen ruokailuhetkiin :) Ihmeesti on muuten saatu tungettua tavaraa tänne pienehköön asuntoon. Raskauden alkupuolella tuntui aika vaikealta, että mahduttaisiin tänne, mutta ihan hyvinhän me varmaan mahdummekin. Tietysti tilaa ja säilytystilaa olisi hyvä olla enemmänkin, mutta eiköhän näilläkin pärjätä :)