Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Klaara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin olen jo pessyt vaatteet ja tavarat noin muutama viikko sitten. En edes ajatellut, että ne pölyttyy :) Uskon kyllä, että ne siellä puhtaana säilyy siihen asti, kun pikkuinen tulee :)

Oletteko hommanneet jo tuttipulloja tai rintapumppua tms? Tutteja?

Mä olen haalinut muutamia tuttipulloja (sellaisia koliikkipulloja), mutten raaskinut vielä investoida rintapumppuun kun en tiedä miten se maidontuotanto tosta lähtee. Pari tuttia tuli hommattua isyyspakkaukseen. Kaipa niitä ehtii sitten tarpeen vaatiessa ostelemaan.

Minä sain showereissa lahjaksi joitain tutteja ja yhden koliikkituttipullon. Itse en oo vielä ostellu. Ne tutit oli 0-6 kk mutta sitäkin pienempiä kuulemma löytyy että ehkä vois ostaa yhen pakkauksen sellasia ihan minejä. Rintapumppua oon kanssa miettinyt paljon, mutten oo vielä ostanu, kun en oikeen ees tiiä millanen se kannattais olla. Oisko jollain jakaa kokemuksia tästä?

Oon ymmärtänyt, että rintapumppua tarvitaan heti alussa, jos tarvitaan. Mulla on sellainen käsikäyttöinen, maksoi jotain 26€ prismassa. Oon kuullut neuvoja, että kannattaa hankkia käsikäyttöinen ja sitten jos oikeesti tarvii sitä paljon, voi harkita moottoriversion hankintaa. Tosin yksi kaveri sanoi, että pärjäsi ihan hyvin käsikäyttöisellä vaikka oli aika paljon pumppaustarvetta.

On sitten yksi tuttipullo ja yksi tuttikin. Tuttia en aio kumminkaan antaa ennen kuin imetys on hyvin käynnissä, ja tuttipullokin on vähän niinkuin varalla. Mahdollisen lisämaidonhan voi vauvalle antaa jostain kupista (hörpytys) ja se on kai parempikin. Sitten ehtii varmaan ostaa lisää..

No ei ne pölyty :D! Samalla logiikalla joutuis pesemään joka kerta omat juhlavaatteensakin ennen käyttöä, eikä kyllä pestä. Mulla on vaatteet ja lakanat pestyinä kaapissa ja pienimmät koot hoitopöydällä koreissa. Molemmissa sängyissä on jo lakana ja reunapehmuste paikoillaan.

Muoks. Ostettiin Medela-niminen käsikäyttöinen rintapumppu Sokokselta. Siinä oli aika miellyttävän oloiset ominaisuudet, jotka tukee käyttöä imetyksen rinnalla, eli tuttiosa ja maidon tulo jäljittelee tissiä, ja pumppumekanismi jäljittelee vauvan imemistyyliä.

Mulla on kanssa käsikäyttöinen pumppu joka on saatu kaverilta. Myös muutama tuttipullo ja tuttikin löytyy. Ajatuksena piakkoin totuttaa vauvaa myös tuttipulloon imetyksen ohella. Toivottavasti siis imetys lähtee sujumaan hyvin että voisi pian tuon tuttipullo treenauksenkin aloittaa.

Kyllä minäkin olen pessyt vauvanvaatteet jo aikaa sitten, tosin ne eivät ole mieleisessäni järjestyksessä kaapissa joten taidan niitä vielä muutamaan otteeseen tässä ensi viikon aikana hipistellä ennen kuin lähdemme miehen kanssa muutamaksi viikoksi kotipaikkakunnalle "lomailemaan". Äitiyspakkauksen vaatteet on vielä laatikossa ja niistä pitää valkata mitä tulen käyttämään ja mitkä laitan suoraan eteenpäin, läheskään kaikki kun eivät olleet itselleni mieleisiä..

Mies oli kasannut eilen pinnasängyn ja mallaillut kuinka se mahtuu meidän makkariin, nyt pitää vielä tehdä pieniä järjestelyjä että saadaan pinnasänky aivan kiinni omaan sänkyymme niin on vauva aina helppo nostaa rinnalle ja omaan sänkyyn takaisin kun tissittelytuokio on ohi. Keskellämme ei vauvaa nukuteta kun mies on niin kova ja varomaton pyörijä että tiitiäinen jää varmasti alle! Mutta uskonpa että aika paljon me vieretystenkin nukutaan aina päivisin ja sitten kun isi lähtee aamuisin töihin pääsee vauva sitten iskän paikalle köllimään :)

Meillä on pari tuttia, yksi tuttipullo ja itse päädyin Aventin käsikäyttöiseen rintapumppuun. Niillä pääsee alkuun ja saahan tutteja tarvittaessa vaikka lähi-Siwasta :D

Mä olen hankkinut myös yhden tutin valmiiksi, ja yhden koliikkipullon. Lisäksi samalla reissulla ostin tähän alkuun tosi tarpeellisen välineen, eli ruokalapun! :laughing001 Kun oli niiiiiiiiiin mulle sopivan värinen ja... ihan kun niitä nyt ei olis saatavilla samoissa väreissä joskun myöhemminkin, kunhan se syöminen muuttuu ajankohtaiseksi!

Rintapumpun sain siskoltani lainaan, sellaisen käsikäyttöisen. Isäntä joutuu sen kokoamaan ja neuvomaan miten käytetään, en ymmärtänyt niiden letkujen ja kaiken päälle yhtään mitään. Toivoa tietysti sopii, ettei sitä tarvitakaan..

Okei...eli ens viikosta lähtien täällä alkaa pyykkäys rumba!
Itse olen ostanut aventin pullo pakkauksen, jossa oli myös ensi tutti, ja saatiin vaunujen mukana samanmoinen kipale..
Rintapumpun sain siskolta lainaan merkkiä Nuby, käsikäyttöinen, kuulemma hyvä.. Ja näytti aika helppokäyttöiseltä, ohjeet tosin on mukana onneksi :D
Ja kaikkee maasta taivaisiin on tullut hankittua, joita ei edes vielä alkuun tarvitse..eipä tarvitse hankkia niitä sitten kun huomaa että niille käyttöä onkin..

Mäki oon pessy vaatteet jo ajat sitten ja laittanu lipastoon odottamaan enkä niitä aijo uudestaan pesemään :D vauvalle oon pedannut pinnasängyn valmiiksi jo melkein kuukausi sitten ihan vaan näön vuoksi ja mies vaihtaa siihen lakanat silloin kun ollaan pienokaisen kanssa sairaalassa :)

VOI EI!! Kuka noita vaatteita oikein ostelee vauvalle.... Ellokselta paukahti pari ohutta haalaria, joten nyt niitä ois kolme. Yhtä voi kyllä pitää ihan sisälläkin kun on niin ohut, kaksi sitten on pörröhaalaria ja eri paksuisia nekin. Päätä nyt sit tässä mitä pidetään ja mitä lähetetään takaisin! Vai pitäiskö vaan ne kaikki.... ;)

Onko teillä vauvan pinnasänkyyn päiväpeittoa? Ja millainen peitto on varatu vaunuihin? Antakaahan linkkivinkkejä, minä en oikein löydä mieleisiä.. :)

Meillä aventin rintapumppu ja aventin pullot - huomasin esikoisen kanssa, että tuli helpommaksi jos kaikki lopulta samaa merkkiä. Esikon kanssa tosiaan käytin aluksi molemmat rinnat tyhjentävää vuokrapumppua, kun hän ei jaksanut vielä imeä ja pumppaisn sitten maitoa sairaalaan vietäväksi. SItten kotiintulon jälkeen siirryin Aventin käsikäyttöiseen jos oli tarvetta vielä tyhjentää rintoja imetyksen jälkeen.
Testasin MAMin koliikkipulloa, mutta meni hermo sen pohjan kanssa läträämisessä - aina vuoti ja oli vaikea lämmittää tasaisen lämpöiseksi, erityisesti vesihauteessa.

syysmami: Minulla Ikeasta ostettu tikattu vauvapeitto päiväpeittona - varsinkin nyt suojaamassa valmiiksi pedattua sänkyä pölyltä :) vauvan synnyttyä en ehkä päiväpeittoa niinkään tarvitse - varsinkin jos vauva nukkuu pinniksessä päikkärinsä.. Esikon totutin nukkumaan päikkärit vaunukopassa olkkarissa, jotta tottuisi ympärillä olevaan meluun. Myöhemmin nukkui myös vaunuissa parvekkeella. 6-7 kuukauden ikäisenä alkoi ympärillä oleva maailma kiinnostaa niin paljon, että päikkärit nukuttiin omassa pinniksessä hämärässä makkarissa niin ei tiirailut kiinnostanut. Siinä vaiheessa en enää päiväpeittoa tarvinnut, kun sänky oli 3 kertaa päivässä käytössä :)

Kiitos pumpulipallo, näin minäkin ajattelin ettei päiväpeitto varmaankaan kovin kovassa käytössä ole mut näin alkuun vielä kun sille ei ole käyttöä ja sitten kun on vieraita yms. niin vois pedata vauvankin pedin :)

Wihiiiiiii :happy093 Haimme tänään postista vaunumme ja turvaistuimen :) Koko päivän päivitin seurantasivua, että koska ne postiin ilmestyy :laughing021 Saimme kasattua vaunut, mies ei malttanut edes syömään tulla, ku vaunut olivat mielenkiintoisemmat :)

no kylläpä olis hommaa jos nyt pitäis uudestansa vauvanvaatteita ruveta pesemään :D Mun mielestä ei nuota vauvan vaatteita kyllä yhtäkkiä pessy, kyllä mulla ainaki meni niin kauan aikaa etten kyllä ennen vauvan syntymää rupea pesemään :D

Täällä alkaa todellisuus kolahtamaan päälle. Tänään tuli pinnasänky, Tripp trapp ja Manduca, kaikki samalta myyjältä käytettynä ostettu. Meille on ilmeisesti tulossa vauva!!!

mekin käytiin tänään katsomassa miehen kanssa tuttipulloja sun muita tavaroita, ja päätetiin että käydään yhdessä ostamassa kaikki mikä puuttuu lähiaikoina. Minullekkin se jotenkin kolahti tänään:D hassua meillä on Eleanoran kanssa näköjään sama LA :D

Takaisin