Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Klaara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä vähän tuhlattiin vaipparoskikseen :oops: Maksoi 79€, mut on ilmatiivis ja siihen käy tavalliset pussit, joten ei tarvii sitten niitä olla aina ostamassa. Ehkä fiksumpaa olisi ollut katsoa ensin, tarvitaanko tuollaista vai olisiko kenties normaali läppäroskis tai kannellinen ämpäri ollut riittävä...mut mies on tyytyväinen ;)

Muutenhan tässä onkin päästy aika halvalla... vielä pitäs löytää mm. imetystyyny ja sitten pyykkikori vauvalle (sellanen mikä mahtuis olemattomiin tiloihin) ja jotain muuta pientä.. ja hoitoalusta. Niin joo ja sitterikin puuttuu vielä. Kai sekin olisi ihan hyvä.

Millasia hoitoalustoja teillä on hoitopöydällä? Onkos sellainen hyvä, missä lukee "voidaan pyyhkiä puhtaaksi kostealla"? Sitä ei sit käsittääkseni voi pestä koneessa, mut jos sen kerta saa puhtaaksi pyyhkimällä niin kait se käy... en mä sitä koneessakaan jaksaisi joka päivä pestä, jos oletetaan et vauva pissaa siihen vähintään kerran päivässä...

Meillä on sellanen vähän kuin muovin tapanen pinta hoitoalustassa. Just sellanen pyyhittävä. Ajattelin silti laittaa jonku pyyhkeen/harson vauvan alle, ku ei näytä mukavan tuntuselta iholle suoraan se alusta. Pyyhkeet pyykkiin jos pissii siihen ja alustalle pelkkä pyyhkiminen. :)
(Meillä se kuosi ei vaan oo yhtään mun mieleen, kelta/ruskee jossa rumia nalleja :D tuli hätäpäissään ostettua)

Minä tilasin meille tällaisen :) Tuohon vaan aina sitten harso päälle vaipanvaihdon ajaksi ja helppo pitää puhtaana.

Liitteet

• hoitoalusta.jpg
    hoitoalusta.jpg
    102.5 KB · Katsottu: 39
Meillä on ollukin vessassa 5 litran poljinroskis ja ajateltiin aluksi katsoa pärjätäänkö sillä. Että tarviikokaan erikseen vaipparoskista. Hoitoalusta on just sellainen "voi pyyhkiä kostealla" ja sama homma että pyyhettä/harsoa vaipanvaihdon yhteydessä päälle, jotka voi sitten heittää pyykkiin.

Hei viisaammat: tarvitseeko vauva monta paitaa? Muuten noita vaatteita on riittävästi, mut 56cm paitoja ei ole kuin kolme kappaletta. Ajattelinkin, että käytetäänkö pienillä vauvoilla paitoja vai esim. pitkähihaisia bodyja+potkareita siinä päällä?

Meidänkin pitäisi jo päättää minkälainen hoitoalusta sitä ostettais :) Haluaisin sellasena Färg & Form pilvikuvioisen, mutta en tiedä onko hyvää materiaalia, että voi pyyhkiä kostealla. Muutenkin meidän pitäis kattoo mitä hankintoja pitää vielä tehdä! Olen tehnyt excel-taulukon mitä pitää hankkia ja mikä on summa ja miten paljon loppujen lopuksi maksoi :D Onko kukaan muu tehnyt tällasta taulukkoa :D?(Olen tehnyt myös taulukon mitä vaatteita ja missä koossa meillä on :D) Olemme hankinneet aika vähän vielä, mutta on vielä onneksi aikaa :) Nyt odotellaan vaunujen saapuvan postista, onko kukaan muu syyskuun mamma hurahtanut Bugaboihin? Tilattiin myös samalla turvaistuin ja jalusta. Onkos kukaan tehnyt itse reunapehmustetta pinnasänkyyn? Ajattelin tehdä tässä mammaloman aikana, löysin jo ihanan kankaanki tähän työhön :)

Menna, jos tarkoitat "aluspaitoja", niin meillä ei oo yhtään. Ainoastaan bodyja ja potkuhousuja (muutamia puolipotkareita/sukkiksia ja sit enemmän sellasia olkapäille asti meneviä). Mut sit oon miettinyt, että mitä laitan toiseksi kerrokseksi, jos yks kerros ei riitä. Housuja on 56 koossa ainakin yhet, ja sit on sellaset lämpimämmät pörröhousut ja paita (tosin en oo varma osaanko mä pukea sitä paitaa). Sit isompia housuja muutamat. Oon myös ajatellut, että toiseksi kerrokseksi voi laittaa sellaset vähän löysemmät potkaritkin. Mut ehkä silti pitäis vielä hankkia vaikka joku "hiukan lämpimämpi" paita+housu-setti.

Kyfi, mulla on vaan lista hankinnoista, mut hinnat on kyllä jääny merkkaamatta. Ja vaatteitten kanssa oli hankala tehä listoja, kun ne koot menee vähän miten sattuu. Silmällä vaan näkee, mitkä on samankokosia. Kaupassakin on hankala tietää, että onko nyt ostamassa puuttuvaa kokoa vai sitä mitä on jo eniten, kun ei se kokolappu välttämättä sitä kerro.

Elenna, Juu olis varmaan riittänyt vaan lista mitä kaikkee on :biggrin Ja itsekin naureskelin, että en kyllä tiedä mitä hyötyä tästä mun excel-taulukosta on, muutako, että voi kyselijöille sanoa, että minkä kokosia vaatteita voi tuoda, mikäli kysyvät :D

EnniK, Kiva tietää, että se on helposti pyyhittävä ja voi vielä pestäkin! Ehkäpä nyt uskallan laittaa tilaukseen sen :) Eilen illalla yritin miehelle näyttää listaa mitä kaikkea meiltä puuttukaan,mutta sano, että katotaan huomenna :D Saas nähdä katsotaanko tänäänkään :D

Onko muut ostanut jo itkuhälyttimen? Itse ollaan yritetty katsoo vaihtoehtoja, mutta ei olla vielä löydetty sopivaa.

Mä en oo löytäny miellyttävää hoitoalustaa. Miten se muka on niin vaikeeta... Ajattelin jo ihan perusvalkoista ja sit siihen jotain kivoja pyyhkeitä suojaks. En tiedä, pitää vielä miettiä.

Äiti oli ostanut Prismasta ihanan Cirafin pörröhaalarin kokoa 56. Nyt vaan mietityttää onko se liian pieni. Laskettu aika on siis 22.9 ja tuo menisi syksyn, talveks pitäs hommata vielä paksumpi haalari. Harmittaa jos toi jää heti pieneks! Toisaalta, pientä vauvaa sieltä on lupailtu.

Mä olen pessy vauvapyykkiä nyt pari päivää ja voi luoja vaatetta on paljon. Kaikki olen ostellut kirpparilta tai saanut kavereilta. Värimaailma oli vahvasti vihreaa/sinistä. Mitään vaaleanpunaisia tai -sinisiä ei ole ainuttakaan. Inhohan kaikkia "vauva"värejä ja tämä lapsi pukeutuu vanhempiensa tavoin väreihin jo pienestä asti.

Me ostettiin ensisängyksi haikarakehto, siis sellainen katosta roikkuva, säästää tilaa ihan törkeesti. Saatiin tänään se kattoon ja vitsit se on ihana. Hänellä on nyt sänky pedattuna ja valmiina.

Jaa niin ja niistä vaatteista, mulla ei ole myöskään ainuttakaan paitaa, bodeja ja ihan pelkkiä housuja on miljoonia. Potkuhousut on musta jotenkin "rumia", joten niitä ei ole kuin äitiyspakkauksesta tulleet.Ja sitten niitä ihan pikkuisia sukkia. Niiden sukkien pesu on muuten ihan helvetistä, mulla on niitäkin laatikollinen :) Ne ei pysy pyykkitelineessä eikä pyykkipojat riittäny. Laitoin kylmästi kuivuriin myllääntymään, vielä pitäis jaksaa paritella ne :-)

Lilli: Me ostettiin Cobran radiopuhelimet, joissa on itkuhälytintoiminto. Niitä voi käyttää pakkasellakin ja kantomatka on pidempi ko ns. perinteisillä itkuhälyttimillä.

Lilli, olen kanssa tehnyt Excel-taulukoita. Silloin kun aloin tehdä hankintoja joskus aikoja sitten niin oli ihana kirjoittaa ylös mitä oli ostettu, mistä ja mihin hintaan. Ylhäällä on myös jonkinlainen arvioitu lista siitä paljonko mitäkin vaatetta tarvitaan missäkin koossa ja samaten joitain muita tarvikkeita listattuina ja mihin hintaan niitä kannattaa katsella.
Jossain vaiheessa varmaankin kun niitä vaatteita rupesin kirpputoreilta raahaamaan yhä enemmän niin jäi niiden merkkailu. Tavallaan harmittaa, kun olisi kiva nähdä paljonko vauvaan on jo saatu rahaa laitettua, mutta toisaalta tiedän että se on loppujen lopuksi jo iso summa, vaikka suuri osa onkin käytettynä hankittua niin voi olla parempi ettei näe sitä loppusummaa.

Itkuhälyttimiä olen pitänyt silmällä, että jos vastaan tulee halpa käytetty niin voisin ostaa, mutta en ole varma onko se meille tarpeellinen. Vauva mahdollisesti pääsee parvekkeelle päiväunille ja talvella ei ovea viitsisi turhaan pitää auki niin silloin se voisi olla hyödyllinen. Muuten kämppä on niin pieni, että varmaan viereisestä huoneesta kuulee jos on hätä.

Ulkovaatteiden suhteen on jonkinlainen kriisi päällä. Olikohan se sairaalakassi -keskustelussa missä oli puhetta missä vaatteissa vauva tulee kotiin ja sitten googlettelinkin samaa aihetta. Olin kai ajatellut tuoda pikkuisen kotiin pelkässä bodyssa ja potkuhousuissa kun yllätyin aivan täysin, kun näin kommentteja vanuhaalareista ja tumpuista ja kaksista sukista. Kaikki vanu- ja ulkohaalarit mitä meillä nyt on ovat kokoa 68 cm ja ylöspäin, eli auttamatta liian suuria vastasyntyneelle. Olenkin nyt haeskellut 56 tai 62 cm vanuhaalaria, mutta en ole nähnyt sopivaa käytettynä. En sitten tiedä tarviiko siihen päälle vielä jonkun oikein ulkohaalarinkin. On tämä vaikeaa. :confused005

Mäkin ällistelin niitä vanu- ja villahaalariaikeita. Aattelin laittaa vauvalle peiton mukaan enkä mitään haalaria. Tääl ei kyl pitäs olla viel niin kylmä sillon.

Missä vaiheessa meinasitte aloittaa/aloititte vauvan vaatteiden pesemis rumpan? itsellä 5vk la:han ja mun tuurilla menee sen 2vk yliaikaseksi..mutten uskalla vielä aloittaa vaatteiden pesua, just ton odottamisen takia jos meneekin se 7vk niin vaatteet pölyttyy kaapissa..mut tiedän et jos tulee jo aikasemmin niin itkee pillitän sairaalassa kun ei ole vaatteet pestyinä ja oikeilla paikoilla..hankalaa
Ja muutenkin pelottavalta tuntuu jos nyt alkaa laittaa kotia lapsen tulo valmiiksi, jos venyykin tai sattuukin jotain..
Muuten alkaa kaikki tarvikkeet olla kasassa, paitsi itse hoitotuotteet; vaipat, pesuvälineet, voiteet ja yms..
Sitteri tosin pitäis vielä laittaa tilaukseen ja löysinkin täydellisen mitä olen alusta asti katsellut se vaan tuntuu olevan kaikkialta juuri nyt loppu..tietenkin.. :confused:

Mä oon just nyt pesemässä vauvan vaatteita. 5 viikkoa 2 päivää laskettuun aikaan. Ehkä hieman myöhemminkin voisi, mut haluan saada asioita tehtyä... se on sellanen juttu mitä on pystynyt tässä vaiheessa tekemään. Muutamia hankintoja ja ihan tarpeeksi järjestelyjä vielä tekemättä, kun en oo osannut tai sitten pystynyt vielä.

Ööh, mie oon jo nyt pessyt kaikki vauvanvaatteet ja laittanut kaappeihin.. Nytkö olin liian aikaisessa ja ne pitää vielä pestä uudelleen?? :confused:

Sama täällä, kaikki pesty jo aikaa sitten. Ei ne tosiaan siellä lipastossa miksikään mene kun eivät pääse pölyttymään. Minusta on muutenkin ihanaa kun kaikki on valmiina, jotenkin rauhallinen ja luottavainen olo. Ja kaikki pelotteli että aika käy pitkäksi odotellessa jos ei ole mitään tekemistä mutta nyt kolmisen viikkoa kotona oltuani ei vielä kyllästytä ;) ihana lomailla!

Takaisin