Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Klaara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pikkutikru ja syysmami: parasta tässä vielä oli se, että olin ihan huolissani, etten ole hankkinut vauvalle vielä mitään muuta kuin vaunut :D Yllättävän paljon noita vaatteita olikin. Siitä suuret kiitokset kuuluu miun äitipuolelle ja parhaalle kaverilleni, jotka lahjoittivat tuollaisen huikean määrän <3 Ehkä keskityn hankinnoissani sitten niihin hoitotarvikkeisiin :D

Juu, ette varmaan Menna tarvii näitä pieniä vaatteita yhtään enempää! laughing7

Äitini kävi tänään kylässä, ja toi tullessaan muutaman itsensä ostaman uuden vaatteen (samoin vanhin siskoni joka myös kävi kylässä). Toi myös ison kassillisen vauvanvaatteita toiselta siskoltani. Nyt alkaa olemaan tuota vaatetta meilläkin niin paljon, ettei näitä 50-62 vaatteita enempää taida tarvitakaan. Sain myös käsikäyttöisen rintapumpun, ihan jees sekin vaikka joku taisikin sanoa, että moottoroitu on pidemmän päälle parempi, jos sille ylipäänsä tarvetta tulee.

Rintareppua olen edelleen vailla, ja sitä sitteriä. Ja pientä sälää. Yhden tutin ja tuttipullon olen ostanut. Vaippoja ja muita hoitotarvikkeita tarvii vielä hankkia, mutta niitä ehtii. Ja noita kestovaippajuttuja mullekin on kertynyt, olen siis saanut niitä, vaikka en ole mitenkään erityisen innostunut niiden käytöstä....

Oooooo syysmami: Aivan ihanat!! Ei ole tuollaisia, VIELÄ :-) Lähdenkin tästä nyt heti kaupunkiin shoppailemaan!

Tässä on joitain omia vaatehommauksia. Ei todellakaan kaikkia, mutta osaa :)

Liitteet

• 13050039.jpg
    13050039.jpg
    987.4 KB · Katsottu: 50
  • 13050041.jpg
    13050041.jpg
    969.5 KB · Katsottu: 50
Voi että miten paljon teillä on jo vaatteita... siis mulla ei ole mitään muuta kun äitiyspakkauksen vaatteet!! 1 bodyn olen ostanut sen lisäksi..! Ja tämä siis sen takia kun ei tiedetä sukupuolta niin on ollut supervaikea ostella mitään...meinasin ostaa neutraaleja värejä ku en oo mikään tyttö/poikaväreihin pakottava äiti, mutta en ole onnistunut tässä nyt yhtään...aina kun meinaan ostaa jotain mikä menis molemmille, katsahdan niihin ihaniin muihin väreihin, joissa olis pakko olla kyllä tieto sukupuolesta..... Ja nyt ku huomaan miten paljon teillä muilla on vaatteita, meinaa iskeä hätä, koska meinasin lähtee vasta vauvan synnyttyä vaateostoksille..... :gen113
niin ja siksikin ajattelin ostaa vasta sitte ku se on maailmassa, kun kaikki on sanonu ettei kannata hommata paljoa vaatteita pienelle ku kasvaa nopeesti, niin en oo halunnu ostaa niitä vähiä sitte semmosia pelkkiä neutraaleja.. ja ku oon pihi nii en viitti ostaa turhaan molempia sortteja. Ja jos tuleeki liuta saman merkkisiä lapsia! Mullaki on pelkkiä siskoja..
Näissä tilanteissa kiroan aina että miksei voitu selvittää sukupuolta..äh.

Mulle on taas sanottu et niitä pieniä vaatteita tarttee yllättävän paljon, vaikka vain hetkisen mahtuvatkin. Tiedä sitten, jokainenhan näkee ja kokee asiat eri tavalla :) Meillä ei oo aikomusta pyykätä joka päivä ja kuivumiseenkin pitää varata vuorokausi kun kuivausrumpua emme omista joten mulla kyllä vaatteita riittää! En ole laskenut, mutta onhan noita reilut lipaston laatikolliset per vaatekoko ;)

Huoh, miten mä taas eksyin kaupoille.... Ja nyt annoin itelle luvan ostaa väriä. Ja kun niitä bodyja ei ois enää ees tarvinnu oikeestaan lisää, mutta kun niitä mä vaan aina ostan :) Nyt ois sellanen 12 kpl bodyja mitkä menee aika pienelle, muutama niistä on ihan pikkunen. Hirvittää onko tullu ostettua ihan turhan monta, jääkö käyttämättä osa vai miten käy... No, shoppailukielto loppukuun.

Mä oon kans vähän ulalla noista peitoista ja lakanoista. Se äitiyspakkauksen peitto on minusta aika valtava... Ostin sitten tuollaisen setin. Siinä on siis peitto mukana, ja pussilakana ja tyynyliina. Sai jollain kotieläinkuvillakin, mut aattelin että valkoinen sopii moneen... Se peitto on kyllä hyvin ohut, mutta ehkä sen ei niin paksu tarvi ollakaan, vauvallahan on kuitenkin vaatetta päällä.. Nyt mietin, että mistä saisin toisen pussilakanan tuohon halvalla, vai pärjäilisinkö ilman. Ja tuo olisi siis erityisesti sitä varten, jos vauva nukkuu aluksi esim. äp-laatikossa (meillä ei edelleenkään ole pinnasänkyä...vaikka se on sovittu että tulee ajoissa, niin haluan että meillä on jo nyt vauvalle joku nukkumapaikka tiedossa...)

Muuten tietääkös kukaan, mistä saisi juuri äp-pakkauksen peittoon sopivia pussilakanoita (80*120cm olisi minusta paras koko)? Sokkarilla tais olla 85*125cm, kaipa sekin menis ihan ok (mut ne on kalliitakin vielä!)

Mun mielestä ei kannata alussa olla liian iso sen peiton, ettei vauva huku sinne.. välillä tuntu että se äp:nkin peitto oli tosi iso! Yks vaihtoehto vois olla alkuun semmonen unipussi? Itellä ei kyllä kokemusta mutta aattelin nyt ehkä tulevalle kokeilla.

Juu, mäkin tuumasin että kamalan iso on tuo äitiyspakkauksen peitto!! Ei sitä oikein ihan pienellä voi pitää, minun mielestä. Unipussia isäntä on ehdotellut, oli ollut hänen aikaisempien lasten kanssa kätevä.

Meille neuvolasta sanottiin tuosta peitosta että sen voi kääntää/taitella niin että puolet siitä on vauvan alla ja puolet päällä, varsinkin jos nukkuu siinä laatikossa kun se laatikon patja on kuulema vähän kova. Näin se peitto pehmentää sitä patjaa ja ei ole niin kamalan iso. Näin ajattelimme itse sitä ainakin käyttää.

Tosta kääntämisestä mäkin tulin sanomaan, ,ut mä laittaisin patjan alle ja sit toinen puoli vauvan päälle ja reunat laitojen reunoihin, tulee sellanen tiivis paketti ja vauvalle turvallinen olo. Sellanen mihin kannattaa kiinnittää huomiota, et jos vauva nukkuu peiton alla ja vaatteet päällä niin makkurin lämpötilaksi riittää 20 astetta...

Meillä on varmaan tuota lämpimämpi syksylläkin...ehkä jotain 23-24 astetta. Voiko vauva silloin nukkua pelkässä vaipassa peiton alla? Kaipa se sitten selviää pikkuhiljaa, että mikä on paras vaatetusmäärä yleensäkin...

Eikö kukaan ole ostanut esim. huutokaupan kautta tavaroita? Kun sielä nimittäin näin kaikkea kivaa, esimerkiksi vaatepaketteja vauvoille jotai 10 eurolla, missä on jotain 20 erilaista vaatetta..Ja oli ihan siisti näköisiä ja kuntoisia. Vai onko se huono vaihtoehto? :whacky011

Varoituksen sana innokkaille kantamista suunnitteleville!!
Rintareppu-nimikkeellä (esim baby björn ja joitain halpoja merkkejä) olevia ei voi käyttää kuin lyhyen aikaa kerrallaan, 20min muistan jossain lukeneeni. Kantoreppu on se, missä lapsi voi sitten nukkua ja viettää enempikin aikaa. Erona näissä on lapsen asento - kasvot poispäin kantajasta=huono homma, lapsen lantio ei saa tarvitsemaansa tukea, tulee liian kova rasitus lonkille. Vauvan pitäisi olla leveässä haara-asennossa repussa niin, että polvet nousevat ylöspäin ja reppu tukee myös reisiä, eikä vauva joudu roikkumaan peppunsa varassa..

Kiitos Hannatuuli varoituksesta! Vielä en ole omaani hankkinut, ja tämä tieto varmaankin sitten vaikuttaa tuotteen valintaan!

Mites, onko kellään aiempaa kokemusta noista kantorepuista, kun ollaan miehen kanssa hyvin erimallisia ylävartalostamme (ylläri :D) et minkä verran niitä voi säätää? Mulla isot tissit ja mies on hartioista/rinnasta/käsistä sellainen körmy että epäilyttää saadaanko molemmille sopivaa ;) Itse kokeilen kantoliinaa, mutta mies tahtoisi tuon repun eli lähinnä mikä malli olisi hyvä ajatellen hänen ruumiinrakennettaan?

Takaisin