Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Klaara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin luulisin et kaikki alkaa olla hankittuna.. paitsi sänky. Oon pähkäilly kauan kehdon ja pinniksen välillä. Toisaalta haluaisin tuunata tosta laatikosta kivan ensisängyn. Meillä on hankalasti ahdasta juuri nyt kun asutaan kaksiossa jossa se makuuhuone on lastenhuone, tosin vain joka toinen viikko käytössä. Itse miehen kanssa nukutaan olkkarissa ja sinne se vauvankin sänky pitää saada mahtumaan, ainakin niin pitkäksi aikaa että se nukkuu yönsä kokonaan. Sitten tuleekin muutto lastenhuoneeseen.

Mutta kaikki muu on hankittuna ja olen täysin valmis vauvan saapumiseen. Tosi tyhmää kun en saanut ikinä tietää sukupuolta niin vaatteiden osto on ollut hankalaa. Tai no mitään vaaleanpunaista en ostaisi missään tapauksessa, mut kaikkia ihania poikien autobodeja olen käynyt kuolaamassa.

Pääväri näyttää olevan vauvanvaatteissa vihreä tai turkoosi..Ja sininen :-) Aika paljon on poikapainotteista tuo värimaailma, mut minua se ei haittaa pätkääkään, eikä varmaan vauvaakaan.

Ja niin voi PÖLLÖ!! Niihin mä olen ihan hurahtanut, aivan ihania. Ostin markkinoilta oranssit pöllöpipotkin. Itselle ja vauvalle samanlaiset syysmyssykät <3

Ihanaa TerhiJii, ainakin yksi pöllö-fani lisäkseni siis täällä :) Kävin tänään ostamassa KappAhl:lta tämän ihanuuden (http://www.kappahl.fi/article/body_500322), olisin tietty halunnut pöllöt roosana mutta sen värinen body oli päässyt loppumaan joten otin sitten beigenä. Aivan ihana! <3 Mulla onkin tytön huoneessa pöllö/tähtiteema, pitäis ottaa pari kuvaa muutamasta ihanuudesta tuonne sisustus-kansioon noista minun löydöistä ;)

Juu, mä olen haalinu Pöllö-bodeja kaikissa eri väreissä kirppiksiltä ja nyt etsin pöllö-lakanaa josta mulla on selkeet visiot miten tuunaan siitä päälliset laatikkosänkyyn.

Toinen mihin oon hurahatnu on noi volkkari-vaattet. Ihania.

Kiirettä pukkaa, ei olla hankittu vielä oikein mitään.. vaatteita ja kantoreppu, kaverilta saadaan vaunut.. mut kohta alkaa kesälomat, ajattelin sitten panostaa näihin juttuihin.. sit oonkin ihan intona kaupoilla, että mitäs kaikkee vielä! ihanaa, pääsee shoppailemaan viimeinkin! :)

Tein tällä viikolla itselleni listan, mitä ollaan jo hankittu, ja mitä vielä tarvittaisiin. Kaikki varsinaiset hoitotarvikkeet tietty puuttuivat vielä... tänään käytiinkin sitten prismassa ja kokosin vauvanhoito-hyllyltä kosteuspyyhkeitä, liivinsuojia, rintapumpun, yhden tuttipullon, sinkkivoiteen (heräteostos), pumpulipuikkoja, vanulappuja, pikkuniistäjän ja jotain roskapusseja vaipoille (heräte). Ne olikin kiva kasata sitten hoitopöydän alimpaan laatikkoon odottamaan :) Jossain vaiheessa pitäisi perehtyä siihen rintapumpun toimintaan: siinä oli aika monta osaa, mutta onneksi ohjeet on suomeksi.

Citymarketin alekoreista löytyi myös vauvalle sukkia ja sukkahousuja halvalla :) En oo edelleenkään raaskinut ostaa normaalihintaisia puolipotkareita tai sukkiksia, joten noi oli kiva lisä. Nyt on niitäkin sitten ainakin muutamat. Paitsi yksissä sukkiksissa olikin reikä :( Mut kaipa mä niin pienen reiän osaan parsia, vaikka osin uusavuton äiti oonkin :)

Argh! Mä oon ihan seonnu näitten mun vaippaostosten kanssa. Tiedän ettei pitäis tilata lisää ennen kun näkee mikä meidän pikkuselle sopii, mutta silti shoppailen eri merkkejä, nyt kun on osa tarjouksessa ni on hyvä ostaa.. Voihan niitä toki sit myydä eteenpäin jos ne ei oo meille sopivat, mut silti... Koukuttavaa tää kestovaippailu ennen kun ees pääsee kunnolla alkuun :)

Pikku-Tikru sama homma täällä. Vakaa aikomus oli, että juu hommaan alkuun vaippalainaamosta lainavaippapaketin ja testailen sillä. Sitten kuitenkin tulee selattua facebookissa kirppareita ja siellä kun joku myy ihan sikahalvalla vaippoja niin ei vaan voi olla varaamatta niitä itelle.. Nyt on parit äitiyspakkausvaipat tulossa meille, yhdet villapökät ja siävaippoja ja kuoria jaja vaikka mitä. Yhdellä facekirppiksellä törmäsin kans settiin mikä piti ostaa. Siinä oli varmaan 8 sisävaippaa, 9 kuorta ja pari aio vaippaa ja vain 20egee pyyti. Hulluksihan tässä tulee.. Tänään pitäis kans noutaa yksi setti vaippoja.. :rolleyes:

Meiltä ei puutu enää kun sterilointilaite, mummu osti itkuhälyttimen niin enää yks hankinta.. :D Nii ja tietysti noita vaippoja pitää sitte hommata lisää ja lakanoita, mutta muuten alkaa olla kaikki selvää..

Marsi, mikä se sterilointilaite on? Onko se helpompi käyttää kuin tarvikkeiden keittäminen kattilassa vai? :)

Mä pääsin onneks eroon siitä koukutuksesta, kun piti selailla kestovaippasivuja. En oo oikein uskaltanut ostaa mitään, kun en tiiä mitkä ois hyvät...

Näissä kuteissa ajattelin tytsyn tuoda kotia :) Tietysti tohon päälle tulee fleecepuku. Tai mitkä ilmat nyt sitten onkaan niin sen mukaan mennään. Ei malttas oottaa enää.. 2kk... Äh!

Liitteet

• 001.jpg
    001.jpg
    420.4 KB · Katsottu: 59
Noni, nyt sekosin sitten muittenkin ostosten kanssa :excited001 Haettiin tänään vaunut kotiin, ja tulevan mummun kanssa sitten vähän intouduttiin shoppaileen. Mukaan lähti vaatetta, pinnasänky (mikää me oltas kyllä saatu käytettynäkin...), amme, pinnasängyn suojaa, lakanaa ym... Ikeasta tuli toi sänky, lakanat, patja ja pinnasängyn suojukset ostettua kun oli ekat mistä oikeesti tykkäsin, selannu sen kymmenet läpi. Nyt sit kauhistuttaa onko ne turvallisia vauvalle vai voiko niissä olla jotain myrkkyjä tai jotain muuta :confused004 Ne kun kuitenkin on vaan murto-osa hinnasta mitä muualla myydään. Äh, kaikkee sitä pitääkin miettiä....
Nyt siivoilin tulevaa vauvan huonetta joka on täynnä tavaraa, ja mietin pitäiskö koota pinnasänky kun isäntä on töissä. Voisin sitten pedata sen valmiiks. Mietin et oisko kuitenkin kivempi koota se yhessä, pääsee mieskin vähän osallistuun. Jahas, taidan vielä hypistellä noita vaatteita :) Suosittelen Lindexin vauvan vaatteita ainakin mitä niitä kaupassa hypisteli, oli niiiiin pehmeitä että!

Tällaiset ihanuudet on JYSK:ssä, käyn heti ostamassa. TerhiJii, joko sulla on? (saa myös sinisenä) ;)

Liitteet

• pöllö-pussilakanat.jpg
    pöllö-pussilakanat.jpg
    110.6 KB · Katsottu: 54
syysmami: IHANA pöllösetti! Meillä on ihan tarpeeksi pussilakanoita vauvalle, mutta taitaapa silti tulla nuo hankittua. <3 Kiitos vinkistä!!

Onks teillä Jyskin oma peitto, kun ei näytä koko sopivan koko ainakaan äitiyspakkauksen peittoon, eikä ikeankaan?

Ikean peittoon käy jyskin junior lakanat ja tota pöllöä löyty sieltäkin. Ei oo just oikea koko mut pussilakana on pikkuisen suurempi ku peitto niin nou hätä.. :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mä oon hankkinu vaan pari ihanaa unipussia, enkä peittoa vielä ollenkaan, ennen ku on isompi ja suurennetaan pinnasänkyä (Stokke Sleepi, säädettävä siis).

Jeps, aloin vihdoin ja viimein käymään läpi saatuja vauvanvaatteita. Olihan noita, tuskin tarvitsee itse ostaa juuri mitään. Kokohaarukka kaikissa vaatteissa 50-70 cm pääasiassa, pari 74 cm vaatetta joukossa.

Tämmössii niitä sitten oli: toppa/vanupukuja 9 kpl, paitoja 39 kpl, housuja 46 kpl, bodeja 56 kpl, lyhythihaisia potkuhaalareita 35 kpl, pitkähihaisia potkuhaalareita 30 kpl, sukkia ja muita jalkineita n.25 paria, hattuja 28 kpl ja tuttipulloja 6 kpl. Näiden lisäksi vuodevaatteita ja muita tekstiilejä!! Huh, huh. Huomenna ajattelin aloittaa pyykkäysurakan ja sen jälkeen täytyy alkaa järjestelemään noita kaappeihin.

IMG_0248.JPG

Takaisin