elenna
Sukkela juttelija
Marsi, jos on herkkäihoinen vauva, niin olen ymmärtänyt, että parhaat vaipat vois olla harsot+villahousut. Ne villahousut on siis yhdenlainen kuori sisävaipan päälle, mutta ne ovat hengittävät, mikä tekee kuulemma niistä hyvät. Ja ne pitävät kosteuden kun ne on käsitelty lanoliinissa. Jos oon ymmärtänyt oikein, niin kestovaipat ei automaattisesti oo iholle parempia kuin kertikset: jossain vauvakirjassa neuvottiin käyttämään vähän aikaa kertiksiä, jos vauvan iho punoittaa kestovaipoilla. Villahousujen lisäksi toinen vaihtoehto kuoreksi eli uloimmaksi kerrokseksi on pul-kuori (pul tarkoittaa jotain polyuretaanijuttua, siis se materiaali), mutta ne ei sitten välttämättä hengitä niin hyvin. Ehkä ne voi olla helpommat käytössä kuin nuo villahousut. Mikään asiantuntija en ainakaan vielä oo, mutta aika paljon googlaillut aiheesta...
Mulla on onneks nyt jäänyt taas taustalle tuo koukutus noitten vaippa-asioiden tutkimiseen. Oli ihan pakkomielle selvittää asiaa, kun se tuntui niin monimutkaiselta.... En oo vielä päättänyt mitä tehdään, mutta voisi kokeilla, miten sujuisi kestojen ja kertisten käyttäminen rinnakkain. Kertiksillä voi aloittaa ja sitten kokeilla kestoja ja lisätä niitä sen mukaan kuin hyvältä tuntuu tai ei tunnu...
Niin ja mä olin siis aiemmin kans sulkenut täysin pois kestovaipat "mahdottomana lisärasitteena", mut sit vähän lämpenin. Huonoa omaatuntoa en meinannut potea missään vaiheessa...
Mulla on onneks nyt jäänyt taas taustalle tuo koukutus noitten vaippa-asioiden tutkimiseen. Oli ihan pakkomielle selvittää asiaa, kun se tuntui niin monimutkaiselta.... En oo vielä päättänyt mitä tehdään, mutta voisi kokeilla, miten sujuisi kestojen ja kertisten käyttäminen rinnakkain. Kertiksillä voi aloittaa ja sitten kokeilla kestoja ja lisätä niitä sen mukaan kuin hyvältä tuntuu tai ei tunnu...
Niin ja mä olin siis aiemmin kans sulkenut täysin pois kestovaipat "mahdottomana lisärasitteena", mut sit vähän lämpenin. Huonoa omaatuntoa en meinannut potea missään vaiheessa...