Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se on varmasti henkilökohtaista. Meillä on tosiaan mummo kutonut laadukkaista langoista noi villatakit ja -haalairin, et ne ei hiosta mut pitävät hyvin lämpimänä. Ja välikausihaalari siinä pitää sitten tuulen poissa. Meille käy ehdottomasti paremmin toi setti, ku pöllöhaalari. Pöllöhaalaria kyl pidetään vielä mm. kauppareissuilla, mut esim. välikausihaalarin alle en sitä laita, kun sit on turhan kuuma pojalla.

Se mikä sopii toiselle, ei välttis sovi toiselle, joten ei sen takia varmaan kannata lähtee osteleen haalareita, jos ihan hyvin sujuu nykyisissäkin kuteissa. :)

no ku mä oon (taas) ajatellu sillee et jos on vk-haalari ja villahaalari ni ne on yhtä paksuja kun pöllöhaalari.yhtää en tosin oo ottanu sitä tuulta huomioo.
täytyy nyt testata sitä vk-haalari/villahaalari yhdistelmää,meilläkii on isomummon tekemiä villahaalateita ja vaa yhtä on käytetty,sekii nykyisin jo pien,ois korkee aika testata muitakii.

Meidän vk-haalari on ohut, mut sen tärkein tekijä olikin pitää tuulta. Asutaan kuitenkin helsingissä ja toi mereltä tuleva tuuli on inhottava vielä. Mennään viikonloppuna yyteriin retkelle ja sielläkin soisi olevan tuulenpitävä asu.

Meilläkin on Kiiralla ihan sellainen halpa Prismasta ostettu Cirafin vk-haalari. Miusta se oli kyllä todella suloinen, Kiiralla on sellainen punainen pilkullinen. :) Seuraavaksi saa sitten kasvettuaan siskonsa vanhan Minymon vk-haalarin, sillä oli hintaa jo enemmän, mutta oli kyllä esikoisella jo kauan käytössä. Eli oli kyllä hintansa väärti. :D

mä ostin anttilan alesta vaaleenpunasen haalarin mis on jotakii kuvioita.koitettii nyt ulkona sitä vk-haalaria ja villahaalaria,hyvin tuntu tytsy tarkenevan eikä tarvittu vilttiäkää.

Ei tarvinnut hommata mitään, koska esikoisen tarvikkeet säästetty :) Esikoinen18v. eli kaksi lasta ja hyvin säilyneet tarvikkeet. :)

Mäkään en ois välttis hommannu välikausihaalaria vielä, mutta kaapista löytyikin valmiina kaksin kappalein. Ollaan siis saatu ne sukulaisilta käytettyinä. Itekin on juuri villapukua pitänyt noitten alla ja niitäkin meillä on kaksi tosi söpöä villapukua, jotka saatiin lahjaksi jo pojan syntymän aikoihin. Alkavat tosin olla sopivia vasta nytten.

me saatii sukulaiselta kokoo 80 oleva välikausihaalari niin pakko oli ite ostaa pienempi,tosin ostin tonkii jo talvella kun oli se alennus.

Meillä hajos yhestä vk-haalarista vetskari, onneks oli kirppiskamaa! Sit saatiin tutulta tilalle uus (hienompi, kjeh kjeh) 68-kokonen. Tosiaan on melko reiluja. Mutta metsästän sit syksyksi uuden, kun sillon toi on jo pieni. Saanpahan taas luvan shoppailla ;) Se on ihana, se Reiman uus kirkkaanpunainen vk-haalari. Mutta en tosiaan maksa sataa euroa haalarista! Ja syksyks meillä on popin ihana takki odottamassa :)

kyllä kyrsii,tytön yhessä bodyssa on taas jotain tahroja mitkä ei lähteny/tuli pesussa.kerran kerkes päällä pitämää sitä bodya.:angry5

Mie toivon kovasti, että ees osa noista esikoisen vanhoista haalareista menee vauvallekin vielä käyttöön. No se vk-haalari varmasti ainakin, kun oli esikoisellakin pitkään käytössä, mutta noista talvihaalareista toivottavasti myös edes joku. Ensi talveksikin ostin esikoiselle ihanan (ja tyyriin) toppahaalarin paremmaksi haalariksi, todellakin toivon, että myös tuo pienempi sitä sitten jonain talvena pitää!

Tässä kuussa on kyllä tullut niin paljon "ylimääräistä" hankintaa tehtyä, siis tarpeellisia toki kaikki, mutta sellaisia, ettei niitä joka kuukausi tarvitse ostaa (esim. lenkkareita, pyöräilykypäriä, miehen silmälasit), että taitaa loppukevät mennä hyvin tiukalla budjektilla. Ainakin yritän. :D Kiira ei nyt ainakaan tarvitse mitään, kunhan ei tuo syöttyötuoli vaan hajoa lopullisesti!

Esitän ehkä tyhmän kysymyksen mutta... Meil on noiden sukkien kans ongelma... ihan sama mistä niitä ostaa ku se varren kuminauha osuus on tooosi kiree ja kun tuo meijän pojan pohkeet on aika paksut niin joudun käärimään sukan varren nilkkoihin ettei se kiristä/tee kamalaa jälkee ton pohkeesee.... Mistä saa sukkia missä on suurempi sukan varsi??? :D Niin ja mistä kannattais lähtee ostaan lippalakkeja/lätsiä kesäks pojalle?

Meillä on nappo sama sukka ongelma. Mä aina kaupassa kokeilen kaikki sukat läpi että olisko löysempiä. Parhaimmaksi olen huomannut käytetyt sukat (kirppikseltä tai saadut tutuilta) kun ne on jo vähän verttyineitä. Mutta lindexiltä löysin muutamat vähän löysemmät, sekä prismasta.

Lippalakkilätsiä tulee taatusti ihan perus kauppoihin kunhan hieman lähemmäs kesää päästään. Itse olen jo muutamat kirppikseltä ostanut, mutta kaupoissa taitaa tällä hetkellä olla pääasiassa vk-lakkeja ja sen jälkee tulee kesälakit.

Joo me saatiin lippislätsiä serkultani mut ylläri kun tuo oma poika on sellanen pallo pää et enää toinen lätsä menee sille nipin napin päähän :D täytyy siis katsoo lähempänä kesää niit lakkeja :)

Oltii tänää pari tuntia molempien tyttöjen kans ulkona, ja Tyyneki istuskeli tunnin tuol hiekkalaatikol. Tosiaan vk-haalari ja sit se velourhaalari sen alla ja perus sisävaatteet. Ja niskasta kokeillessa oli ihan lämmin neito. Luulen et villavaatteet olis Tyynelle kyl liikaa tonne vk-haalarin alle. Mä en oo mitää haalareita tytöille ostanu (tai esikolle käytettynä toppahaalarin joka mennyt jo kaks talvea sille), käytettynä ollaa kaikki muuten saatu, ja löytyy reimaa ja lassieta.

Mä kans ootan et pääsee kesäl käyttää noit kesäpipoi ja hattui, ku meille niit on kertyny aikamoinen läjä, ja niin ihania et oikee harmittaa ku niin nopeesti ne pieneks jää. Ja Tyynel on isompi pää ku esikolla saman ikäsenä.

täytyypä nyt tunnustaa et ei oo se hyppykiikku ollu käytössä kun muutaman kerran,meillä kun se ei roiku koko aikaa tuolla oven päällä ni en sitä siihen päivisin laita ja sitte kun se kangas on jotain ihme kangasta et se ei luista yhtää ni enhän mä sitä tyttöö sinne ite saa,tosi avutonta.

No toivottavasti jäde saatte myytyä sen sitten joskus tulevaisuudessa hyvään hintaan niin ei harmita että ei ollut käytössä kauheesti :) meillä hyppykiikku on kyllä ollut kovassa käytössä, ei nyt ihan päivittäin mut muutamia kertoja viikossa :)

Meilläkin on Kiiralla ihan sellainen halpa Prismasta ostettu Cirafin vk-haalari. Miusta se oli kyllä todella suloinen, Kiiralla on sellainen punainen pilkullinen. :) Seuraavaksi saa sitten kasvettuaan siskonsa vanhan Minymon vk-haalarin, sillä oli hintaa jo enemmän, mutta oli kyllä esikoisella jo kauan käytössä. Eli oli kyllä hintansa väärti. :D

Meillä on sininen pilkullinen. Ja just sellainen cirafin, varmasti samaa settiä.. sitä oli valkoisenakin. Oikein hienosti ajaa asiansa. Taisin postaa pari kuvaakin facen ryhmään, jossa poitsulla on se haalari päällä. Se on vielä ihan hirveän iso, mut ihan tarkoituksella. Ja hihat kun käärii, nii pääsee möyryämään maassakin. :)

Takaisin